Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jan_Trel schreef:Ik denk dat we dit wel van te voren hebben kunnen bedenken.
Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig.
Er wordt steeds uitgegaan van een regulering door promotie. Dit heeft tot gevolg dat de eerste jaren de huidige redelijke beginners (level 3) er niet aan te pas komen, dat we een overvolle Level 3 hebben, een matige Level 2 en een sumiere level 1. Iedereen in level 3 want daar zijn de prijzen te pakken en beter onder het niveau dan boven het niveau (valse bescheidenheid).
Maar je kan ook reguleren door degradatie.![]()
Schaal je in waar je denkt dat je zonder bescheidenheid thuis hoort, als je het niet trekt degradeer je vanzelf naar het niveau waar je hoort! En voor erg schrijnende gevallen kan het WRAN bestuur dispensatie geven en besluiten tot een versnelde degradatie.
Op deze manier hou je de klassen lekker vol, deelnemers op elk niveau.
Dat is ook interresant voor de showorganisatoren, want als die steeds klassen moeten uitschrijven met 2 of 3 deelnemers zal het aantal WRAN wedstrijden per jaar drastisch afnemen.
Het invoeren van het levelsysteem heeft meer consequenties dan de meesten beseffen.
Romkabouter schreef:Volgens mij zijn er zat mensen die gewoon L2 gaan starten en niet L3 omdat ze denken dat ze niet goed genoeg zijn
spatter schreef:rob ik denk dat dat wel meevalt
ik denk dat er een aantal amateur ruiters zijn die het heel goed doen in de open en dus eigenlijk daar ook thuis horen, level 1 dus
die starten nu al jaren dubbel en kunnen dat straks niet meer, dan schuiven ze door naar level 1
het zal best wel even duren voordat iedereen zit waar hij thuis hoort en dat kan best een saai NK gaan kosten maar een nieuw systeem heeft tijd nodig
Jan_Trel schreef:Het invoeren van het levelsysteem heeft meer consequenties dan de meesten beseffen.
Rob_H schreef:spatter schreef:rob ik denk dat dat wel meevalt
ik denk dat er een aantal amateur ruiters zijn die het heel goed doen in de open en dus eigenlijk daar ook thuis horen, level 1 dus
die starten nu al jaren dubbel en kunnen dat straks niet meer, dan schuiven ze door naar level 1
het zal best wel even duren voordat iedereen zit waar hij thuis hoort en dat kan best een saai NK gaan kosten maar een nieuw systeem heeft tijd nodig
Nouja tot nu toe weet ik een behoorlijk aantal ruiters die L2 gaan starten terwijl ze in de open goed mee komen.
En dat is ook prima.
spatter schreef:euh, zou het niet verstandig zijn om de titel van dit topic eens aan te passen
als ik het goed begrijp is het in middels geen WRAN indeling meer maar een federatie indeling
Citaat:Nouja tot nu toe weet ik een behoorlijk aantal ruiters die L2 gaan starten terwijl ze in de open goed mee komen.
En dat is ook prima.
DubbelDun schreef:Nogmaals... omdat het ondersneeuwt..
Waarom kan er vanuit de L3 geen degradatie plaatsvinden ??
Immers een hoop mensen die zich inschalen in Level 3 blijven daar lang hangen (of wegens niet goed genoeg rijden of wegens weinig wedstrijden rijden) , er komen wel ruiters bij vanuit L4 én er zullen mensen vanuit de L2 degraderen (Zeker omdat verwacht wordt dat daar nu minder starters zullen zijn en de L2 + L1 dus samengevoegd kunnen gaan worden.
Ik verwacht minder doorstromers naar de L2 vanwege de grote groepen in L3 en dus het weinige aantal punten wat behaald kan worden én omdat ik vermoed dat een hoop ruiters die stap toch als een 'drempel' zien en dus wachten tot ze of bijna moeten wegens 75 punten óf omdat ze NK willen starten.
PeterV schreef:Jan_Trel schreef:Het invoeren van het levelsysteem heeft meer consequenties dan de meesten beseffen.
Hier tegen over staan de consequenties die wij helemaal niet kunnen overzien, als wij niet aan het levellen zouden geslagen zijn. Ben er van overtuigt dat dit uiteindelijk een drama voor de westernsport zal/had kunnen betekenen, al zullen de meeste dit zich nog niet echt beseffen.
Jan_Trel schreef:Peter, ik zeg niets over de zin van het systeem. Jij weet toch dat ik daarin op dezelde lijn zit als het WRAN bestuur en de commissie!!
Jan_Trel schreef:Dat is niet wat ik bedoel Peter, natuurlijk is het goed dat er een L2 niveau komt dat NK waardig is, dan hoef je ook geen voorronden meer te houden. Ik ben ook niet bang voor het NK 2008, wat ik wil aangeven is dat promotie uit de L3 niet zo snel gaat als we met heel veel redelijk goede ruiters de punten gaan verdelen. Dan kan het wel eens een paar jaar duren voordat de L3 een samenstelling heeft die we wensen.
Kunnen we dan niet de verkregen Highpoints gebruiken om vast te stellen in welk level er gestart moet worden?.
Bv. Professionals in Level 1, finalist bij het Nk 2007 of meer dan 3 Highpoints in het jaar 2006-2007 naar level 2.
Alle andere amateurs naar level 3, huidige beginners naar level4.
Level 5 gebruiken we voor FNRS proeven.
Geen keuze om vrijwillig een level lager te starten. Het is nu al zo moeilijk om een beginner te bewegen over te stappen naar de amateurs. Laten we die ruiters die we eindelijk zo ver hebben nu weer toe om weer een level lager te gaan rijden?
Ik heb de wijsheid niet in pacht hoor, ik probeer alleen maar mee te denken.
PeterV schreef:Hier tegen over staan de consequenties die wij helemaal niet kunnen overzien, als wij niet aan het levellen zouden geslagen zijn. Ben er van overtuigt dat dit uiteindelijk een drama voor de westernsport zal/had kunnen betekenen, al zullen de meeste dit zich nog niet echt beseffen.