[WN] NKomedie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: NKomedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:26

Tja, voor mij zou zo'n titel veel waard zijn. Je bent dan toch van je ras, de beste in het onderdeel. Of er nou voorrondes waren of niet. Op dat moment heb je gewonnen, en das altijd wat waard.

Sommige klasses zullen wat minder gevuld zijn, dat heb je met nog kleinere (maar hard groeiende en bere gezellige ) clubs. Aan de andere kant waren sommige onderdelen ook zeer goed gevuld.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:35

nou, ik vind het niks!

ik heb een paar jaar geleden met spatter meegedaan aan de belgische amerikaanse appiekampioenschappen
en jeee, ik werd eerste................................want ik was maar alleen!
en ja ik ben ook nog eerste geworden van de 2 en een keer 4de in de most collorfull(schrijf je dat zo?) en daar stonden er wel een hele boel
die 4de plaats was voor mij dus veel meer waard als die eerste

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:02

jeddah schreef:
Maar de voorondes zijn nu toch alleen maar voor de WRAN onderdelen geweest? Dan kan de WRAN toch zelf besluiten dat de eerder gereden shows tellen? Daar hoeven de rassen verenigingen toch niks mee te maken te hebben? Of snap ik er nou alweer niks van...?

Ik denk dat ik Blaze snap en ben het wel met hem eens (jawel )
Eén NK voor alle rassen onder de plu van de Federatie, uitgevoerd door de WRAN/SWRN.
Geen voorrondes, maar deelname dmv punten die in eerdere wedstrijden zijn verdiend. Hieronder vallen dan de WRAN-wedstrijden, maar ook alle rassenshows.
Benodigde puntenaantal wordt door de Federatie jaarlijks vastgesteld en ruim voor het NK bekend gemaakt.
Adminstratieve verwerking behaalde punten ligt ook bij de Federatie aangedragen door de rassenverenigingen c.q. WRAN. Ik kan me zelfs in denken dat de ruiters dit zelf doorgeven als een rassenorganisatie hier niet aan mee wil werken.

Je kunt niet voorkomen dat rassen toch een eigen NK gaan organiseren, maar dit zou dan niet samen met het WRAN-NK mogen zijn.
Wel kan er de mogelijkheid zijn voor een aparte rassenshow. Alhoewel ik dit gezien het aantal starts voor sommige paarden dan te zwaar vind worden.
Verder is het zonder rassenshows c.q. voorrondes ook in minder dagen te doen en dus niet zo zwaar voor mens en dier.

Ik ben benieuwd wat de gedachten van de Federatie hierover zijn.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:20

Zie je zo moeilijk ben ik niet te begrijpen
Mooi samengevat SM.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:20

Maar 1 NK is toch dan gelijk de WRAN NK als alle rassen mee mogen doen?

Dus eigenlijk wil je gewoon zeggen dat de WRAN en de rassenshow apart gaan en dat de WRAN een andere manier van voor selecteren gaat handhaven?

@Spatter, eerste van de 1 worden is ook niet leuk, maar met 1e van de 5 is niks mis imo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:24

@Jeddah: Ik denk dat je de WRAN en de Federatie apart moet zien. Het wordt een Federatie NK (voor alle rassen) en de WRAN kán de organisator zijn, maar dat zou ook een andere club kunnen zijn.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:32

De wran en de federatie is apart!!!!!!!!
De federatie organiseert een NK in samenwerking met alle aangesloten organisaties.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:02

Hoi, even een opmerking van mijn kant over de diverse NK van de rasverenigingen, die ook afgelopen weekend verreden werden....
De DAWRA had een rassenshow, deze was dit jaar nog niet erkend als Nederlands Kampioenschap van de DAWRA.
Met de groei en vooruitgang die we echter nu wel zien bij de Volbloed Arabieren, willen we wel kijken om volgend jaar ook hier een NK van te kunnen maken.
Echter, de rubrieken moeten wel van voldoende grootte zijn, zodat je niet eerste van de 1 wordt. Soms kun je hier echter [als deelnemers/organisatie/etc] niets aan doen.
Wij proberen onze ruiters goed te motiveren en door met elkaar te gaan trainen zijn we tot deze grote groep starts gekomen, waar ik ongelooflijk trots op ben!

Groetjes,

Krista Sterrenburg
voorzitter DAWRA

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:23

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat ik Blaze snap en ben het wel met hem eens (jawel )
Eén NK voor alle rassen onder de plu van de Federatie, uitgevoerd door de WRAN/SWRN.
Geen voorrondes, maar deelname dmv punten die in eerdere wedstrijden zijn verdiend. Hieronder vallen dan de WRAN-wedstrijden, maar ook alle rassenshows.
Benodigde puntenaantal wordt door de Federatie jaarlijks vastgesteld en ruim voor het NK bekend gemaakt.
Adminstratieve verwerking behaalde punten ligt ook bij de Federatie aangedragen door de rassenverenigingen c.q. WRAN. Ik kan me zelfs in denken dat de ruiters dit zelf doorgeven als een rassenorganisatie hier niet aan mee wil werken.

dat vind ik een heel goed idee! zo heb je meer de motivatie nodig om op het NK te kunnen starten lijkt mij ook veel leuker eigenlijk!