HalloHey schreef:Wat ik bedoel is het volgende: Als je een cuttingpaard wil trainen/opleiden moet je heel wat in huis hebben, voor je dit wil/kan leren.
Om een cuttingpaard te showen moet je in de eerste plaats veel geld investeren en rijtechnies leer je niks.
Bij de reining geld het zelfde wat betreffende het opleiding.trainings verhaal.
Verder is de reining beperkt in het scala aan rijtechnieken.
Als beginner ben je mijns inzien beter af bij iemand die zich bezig houd met westernriding, trail etc. daar komen veel meer aspecten aan bod.
Snap je nu wat ik bedoel.
De wran heeft toch niet voor niks beslist dat reining pas vanaf L3 gestart kan worden.
Ik kan me voorstellen dat het veel meer vergt van paard en ruiter om een goed cuttingruiter en paard te kunnen worden. Dat je rijtechnisch niks leert lijkt me sterk want je moet tenslotte toch weten hoe je een paard ook cutting moet leren....maar ik ben zeker geen deskundige dus ik neem aan dat je gelijk hebt.
Alleen dat je niet meteen reining kan leren en daarvoor eerst bv westernriding moet leren snap ik niet zo... Of het slim is is een tweede want op zich geeft westernriding je een goede basis.
Maar je kunt naar mijns inziens best op een paard stappen, leren paardrijden en dat meteen op een reiner doen.

Dat je pas vanaf L3 mag starten is alleen maar goed en een dergelijke regel zou voor meer onderdelen mogen gelden vindt ik.
Maar tussen leren en wedstrijdrijden zit nog een wereld van verschil....jammergenoeg zien een hoop ruiters dat niet