Jullie zullen voorlopig vooral veel weidefoto's zien hier
Ik wil graag dat ze zich snel thuis voelt! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jullie zullen voorlopig vooral veel weidefoto's zien hier
Ik wil graag dat ze zich snel thuis voelt!
), tijdens de poetsbeurt stond ze gewoon los in de wei. Ze vond het maar al te gezellig dat we bij haar stonden.
Ik ga het even aankijken de komende twee/drie weken hoe het gaat met de muggenbulten. Als ze meer geprikt wordt dan ga ik even kijken voor een vliegendeken. Maar ik denk dat ze er in Nederland minder last van heeft dan in Italië.
. Ik kan er niets aan doen... of moet iedere dag heen om te sprayen... maar dat lijkt me ook niet echt gezond. Dekens enzo hebben totaal geen zin met al die nieuwsgierige kuddegenootjes
Nova is toch een halve quarter Haha. Sommige dekens houden het langer vol dan je zou denken

en fijn dat ze lekker tot rust komt nu

en 10 minuten later was het niet meer interessant dus kon ik eindelijk zitten
Heb haar een uur geobserveerd, en regelmatig komt ze even naar me terug om wat aandacht te krijgen.
Ze meet volgens mijn meting nu 1.28 (ter indicatie: twee maanden terug was ze 1.30 en vier maanden terug was ze 1.32). Oftewel: ik doe iets verkeerd met meten
Er loopt van alles rond op het terrein. Schapen, koeien, honden, kippen, ganzen, katten, echt van alles. Wel handig, kan ze er meteen aan wennen.
. Citaat:Morgen komt er een vrouw van de paardenverzekering voor de "keuring", ben benieuwd wat ze precies gaan controleren.

Ik denk dat we gewoon binnenkort even moeten meten met een echte meetstok
Als iemand die heeft tenminste..
Ook even naar d'r navel gekeken (die is best opvallend namelijk) en ze denk dat ze misschien vroeger een klein navelbreukje heeft gehad, maar het zal geen problemen meer gaan geven (is al volledig dichtgegroeid).
Met vanalles geprobeerd haar op te drijven, maar ze is dus werkelijk nergens van onder de indruk. Met de longeerzweep op de grond tikken, maar het interesseerde haar niet. Met m'n handen overal tegenaan klappen, werkte ook niet. Allemaal geluiden maken, werkte ook niet. Ze keek me echt aan van: Hoezo moet ik rennen? Ga zelf lekker rennen. Dus dat deed ik dan ook: als in de showmanship een touwtje eraan vastgeklikt, en rennen maar. Ik heb het echt zwaar gehad hoor
Ik maar rennen en zij half achter me aan sjokken
Uiteindelijk wel draf beide kanten op kunnen laten zien. Galop niet. Maar het was goed zo voor de "keuring". De enige opmerking is dat ze wat stijf was, maar dat kan ook komen door de lange trailer rit naar NL.
Maar ik zie al een uitdaging voor later

)
(meer info over Guasha zie https://www.raginihorsecare.com/massage )

Maar zo te zien hoort het een beetje bij ons ras dan, dat koele
Nova heeft dat ook gedaan toen ik de eerste keer in Italië was. Ik wilde foto's van haar rennend, maar dat lukte niet. Dus toen sprong ze op het hek. Het hek stortte in, op mijn voet. Dikke blauwe voet waar ik zo'n 2 maanden niet normaal op kon lopen
Emita schreef:Sirius, dat klinkt heftigMaar zo te zien hoort het een beetje bij ons ras dan, dat koele
Nova heeft dat ook gedaan toen ik de eerste keer in Italië was. Ik wilde foto's van haar rennend, maar dat lukte niet. Dus toen sprong ze op het hek. Het hek stortte in, op mijn voet. Dikke blauwe voet waar ik zo'n 2 maanden niet normaal op kon lopen
![]()
Granoek bij welke verzekering zit je? Ik zit bij Equipe en heb het meest uitgebreide pakket + ziektekosten. Heb er goede verhalen over gehord dus daarom heb ik voor deze verzekering gekozen.
xLaraaj hopelijk krijg jij ook zo'n mak veulen
voor zover ik weet is het in nl overal tot 4500 klinisch keuren en daarboven ook met foto's *even de naam kwijt*
Sirius_ schreef:Om te zien was het ook heftig. Vooral omdat ze een meter naast mij sprong. Maar ze heeft er niets aan over gehouden.
Oh gelukkig Emita ik ben niet de enige met zo'n belachelijk dure en uitgebreide verzekeringvoor zover ik weet is het in nl overal tot 4500 klinisch keuren en daarboven ook met foto's *even de naam kwijt*

(duhhhh)

(ik hoop dat de foto's rechtop geüpload zijn... zo niet, dan sorry
)