[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:54

Ik heb afgezegd voor de vorige datums. Deze moet ik even kijken. 9/10 mei kan ik sowieso niet. Die in Maart weet ik nog niet.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:04

Lijkt mij dus dat het in mei word. Dan kan ik helaas niet mee.. En als het toch in Maart word moet ik het al vrij snel weten ivm vrij vragen

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:07

xLianneZorro schreef:
Lijkt mij dus dat het in mei word. Dan kan ik helaas niet mee.. En als het toch in Maart word moet ik het al vrij snel weten ivm vrij vragen

Je had jezelf wel op de lijst op die datum gezet slimpie :P
Maar heb je niet daarvoor meivakantie zodat je dan kan leren? :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:51

Maart is te vlot voor mij helaas.
Mijn voorkeur gaat naar het weekend in mei uit.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:05

Ja hoi lekker laat weer maar ik kan altijd, maar mijn voorkeur heeft mei ivm lekkerdere weer (en meer centjes in mijn portemonnee, want ben waarsch. tot april zo goed als werkloos)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:42

Em_ schreef:
xLianneZorro schreef:

Je had jezelf wel op de lijst op die datum gezet slimpie :P
Maar heb je niet daarvoor meivakantie zodat je dan kan leren? :)

Echt? :P nee ik ga dan naar belgie een week...

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:55

Wat jammer dat je toch niet kan Lianne! Is het echt echt echt niet mogelijk? :p
Ik had juist extra rekening met je gehouden w.b.t. nieuwe datums kiezen aangezien je ook voor de "full weekender" zou gaan.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:28

Weer even een overzichtje van hoe het er nu voor staat.

Citaat:
Datum: 14/15 maart OF 09/10 mei
Overnachting: Herberg de Twijfelaar bij Trail Ranch
Activiteiten: Zaterdag clinic (natural) Horsemanship, zondag dagtocht incl. lunch en diner
Kosten: Dagtocht € 95,-, Hele weekend € 150,-

Deelnemers hele weekend
1. Marlien
2. Lianne (Als ik vrij kan krijgen die dag)
3. Maylotje
4. Zwartvosje
5. Em

Deelnemers dagtocht zondag
1. Marlien
2. Em
3. Lianne
4. Zwartvosje
5. Maylotje
6. Susannah
7. JudithO
8. Suuskipje
9. Sicayes
(Sanne1992)

? = nog niet gereageerd sinds datumswijziging

Reservelijst
1. Haaren11
2. Jigger00

Datum beschikbaarheid
14/15 maart - Marlien - Em - Zwartvosje - Lianne* - Maylotje - JudithO - Susannah - (sanne1992) (7/8)
09/10 mei - Marlien* - Em* - Zwartvosje*- Maylotje* - JudithO - Susannah* Suuskipje* - Yessica (8)

* = voorkeursdatum

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:31

Marlien5 schreef:
Wat jammer dat je toch niet kan Lianne! Is het echt echt echt niet mogelijk? :p
Ik had juist extra rekening met je gehouden w.b.t. nieuwe datums kiezen aangezien je ook voor de "full weekender" zou gaan.

Naja 1 mei t/m 10 mei zit ik in belgie en erna heb ik dus examens :')

Wanneer word bekend gemaakt of het 14/15 maart OF 09/10 mei word?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:49

Wanneer Sanne weet of ze in maart wel of niet zou kunnen denk ik :P dan komt de stand qua beschikbaarheid voor beide datums op acht geloof ik?
Dus ik ben benieuwd :Y)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:14

14/15 maart wordt het niet. Ouders zijn een weekend weg, dus heb en geen auto. en een lichtelijke controle freak eigenschap wat betreft de kat en Chendo :).

Helaas betekent dit dus voor mij dat ik dit jaar niet mee kan, maar zoals ik al zei. Ik verwacht wel foto's :D :j

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:27

Poe poe, he he, het was een hele bevalling, maar ik denk dat we eruit zijn! Y)(^) *\o/*
Gezien de vele reacties op voorkeur naar mei én het feit dat dan ook de meeste kunnen, zie ik weinig andere opties dan dat we het in mei kunnen laten doorgaan!! :)

We staan bij de Trail Ranch in de agenda als optie voor dat weekend. De boeking wordt definitief nadat 50% van het bedrag is aanbetaald. Ongeveer een maand voor aanvang, ontvangen we een factuur voor het restbedrag. Zie: http://www.trailranch.nl/nl/de-trailranch/reserveren

Ik zie nu geen rekeningnummer staan, maar zal ze morgen even bellen erover en overleggen hoe we het met betalingen het beste kunnen doen. Mijn voorstel; iedereen maakt zelf het bedrag naar de Ranch over onder vermelding van naam, forumnaam en Bokt dagtocht (of weekend). Vervolgens even hier, of via PB laten weten dat jouw deel betaald is. Zodra we compleet zijn, is de boeking definitief en kunnen we gaan aftellen :D :-) Wat vinden jullie hiervan?

Citaat:
Datum: 09/10 mei
Overnachting: Herberg de Twijfelaar bij Trail Ranch
Activiteiten: Zaterdag clinic (natural) Horsemanship, zondag dagtocht incl. lunch en diner
Kosten: Dagtocht € 95,-, Hele weekend € 150,-

Deelnemers hele weekend
1. Marlien
2. Maylotje
3. Zwartvosje
4. Em

Deelnemers dagtocht zondag
1. Marlien
2. Em
3. Zwartvosje
4. Maylotje
5. Susannah
6. JudithO
7. Suuskipje
8. Sicayes

Reservelijst
1. Haaren11
2. Jigger00

Datum beschikbaarheid
14/15 maart - Marlien - Em - Zwartvosje - Lianne* - Maylotje - JudithO - Susannah (7)
09/10 mei - Marlien* - Em* - Zwartvosje*- Maylotje* - JudithO - Susannah* Suuskipje* - Yessica (8)

* = voorkeursdatum
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 30-01-15 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:31

Jammer :(

Veel plezier allemaal!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:32

Ja superjammer! :-(

Ik hoop nog op een wonder en dat je alsnog mee kan :D ;-)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:41

Ik ben het hier mee eens.(oeps mn geld is nu op............. Hoop dat het snel weer tijd is voor salaris)

We horen nog hoe en precies met het geld.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:02

Ik vind het ook prima.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:29

Top!

Zou iedereen mij zijn e-mailadres in een PB kunnen sturen? Dan krijg je een persoonlijke factuur met daarop de betaalgegevens voor de rit van de TrailRanch.

Zinzinzin!

Tevens, voor degene die met de clinic meedoen: Zijn er dingen die je graag wilt zien/leren/weten/extra aandacht aan willen besteden? Dan kan ik dat ook alvast aangeven. (kan ook op de dag zelf natuurlijk)

Ze werken bijvoorbeeld veel volgens het principe van Monty Roberts en ik zou wel wat meer over zijn halster willen weten.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:52

Kom ik zomaar dit topic tegen bij actieve topics :D
Even snel de 10 pagina's doorgebladerd om te zien wat er nu besproken en besloten is :)
Wat leuk Marlien5, dat je dit wilt organiseren!

Mocht er nog plek zijn, dan heb ik ook serieuze interesse voor een heel weekend.
Ik zit echter met een probleempje, dat ik geen hele dagtocht kan rijden (dat kan mijn rug niet aan). Een optie is om een halve dagtocht te rijden als dat mogelijk is (want volgens mij waren het 2 delen met een lunch ertussen) en wie weet wil een andere bokker dat ook wel en kun je samen één dagtocht rijden :) Een andere optie is helemaal niet meegaan met de dagtocht en wie weet een mogelijkheid om op zondag een uurtje les te krijgen. Maar goed, dit werkt natuurlijk alleen als er überhaupt nog plaats is. Laat maar weten :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:44

Spekkie wat leuk dat je alsnog mee wilt! Voor de les is er denk ik sowieso nog plek kaar daar gaat marlien over ;)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:24

Misschien vinden jullie mij nu een beetje een zeikerd maar ik moet het wel even kwijt... :x

Wel vind ik het een klein beetje jammer dat ze volgens de Monty Roberts methode werken.. Ik heb daar niet zo veel mee. Doen ze dan ook een join up? Want dat is niet mijn manier van hoe ik met een paard om ga..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:02

Em dat is toch niet zeiken? Dat is hoe jij er over denkt en het is ook jouw weekend dus tuurlijk mag je jou mening geven!

Ik kan niet echt mijn mening geven over monty roberts want heb mij niet echt in hem verdiept, maar heb hem weleens op tv gezien en dat was ook niet helemaal mijn ding.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:37

Haha em, dat geeft toch niet. Zoveel smaken, zoveel meningen, mag allemaal :)

Ik geloof ook niet dat ze exact doen wat hij zegt, het is een combinatie van verschillende stromingen wat zij aanhouden, maar ze zijn wel gecharmeerd van Monty Roberts vanwege de afwezigheid van dwang, ze gebruiken het halster ook niet voor hun paarden, alleen voor hele jonge dieren die het nog moeten leren. Verder is Natural Horsemanship vooral kijken naar jezelf en naar je paard, spiegelen e.d.
Maar wat ik voorstel is om even aan te geven wat je niet prettig vindt, wat wel en wat je graag anders zou willen zien, of zou willen leren.
Ik kan dat allemaal aangeven en dan kunnen zij er rekening mee houden. Ook als je qua op-het-paard dingen graag meer wil weten, kom maar door. Dat geldt voor iedereen overigens die meedoet met de clinic :)

En wat is een join-up? :D

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:24

Em_ schreef:
Wel vind ik het een klein beetje jammer dat ze volgens de Monty Roberts methode werken.. Ik heb daar niet zo veel mee. Doen ze dan ook een join up? Want dat is niet mijn manier van hoe ik met een paard om ga..

Ik ken de uitbaters van de Trailranch al jaren en heb ze nog nooit een join-up zien doen. Deze mensen gaan zo ontzettend liefdevol met hun paarden om, dat ze een voorbeeld zijn voor velen. Het is net wat Marlien zegt, ze pakken een aantal methodes van de natural horsemanship voor de dagelijkse omgang met de paarden en om hun paarden te trainen. Net wat bij hun en hun paarden past. Op basis van wederzijds respect en vertrouwen, zonder dwang.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:35

Ah, weer wat geleerd (http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... in-up.html) Snap nu inderdaad dat het als negatief ervaren kan worden. Denk iets wat oorspronkelijk niet zo bedoeld was, maar soms verkeerd en onnodig wordt toegepast.
Wat blijven het ook interessante beesten he :j

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:01

x_spekkie_x schreef:
Kom ik zomaar dit topic tegen bij actieve topics :D
Even snel de 10 pagina's doorgebladerd om te zien wat er nu besproken en besloten is :)
Wat leuk Marlien5, dat je dit wilt organiseren!

Mocht er nog plek zijn, dan heb ik ook serieuze interesse voor een heel weekend.
Ik zit echter met een probleempje, dat ik geen hele dagtocht kan rijden (dat kan mijn rug niet aan). Een optie is om een halve dagtocht te rijden als dat mogelijk is (want volgens mij waren het 2 delen met een lunch ertussen) en wie weet wil een andere bokker dat ook wel en kun je samen één dagtocht rijden :) Een andere optie is helemaal niet meegaan met de dagtocht en wie weet een mogelijkheid om op zondag een uurtje les te krijgen. Maar goed, dit werkt natuurlijk alleen als er überhaupt nog plaats is. Laat maar weten :)

Wat leuk! *\o/*
Je bent uiteraard van harte welkom om mee te komen doen met de clinic op zaterdag :j De dagtocht is echter wel een hele dag weg, dus niet een rondje en dan terug en dan weer een rondje, de picknick is onderweg ergens. Ik had zelf eerder ook zitten denken om korter te doen i.v.m. een val en last van mijn rug indien de datum toch in maart zou zijn. Nu ga ik er maar gewoon vanuit dat het tegen die tijd allemaal hersteld moet zijn :+
Of je dan iets anders kan doen op de zondag betwijfel ik aangezien degene die lesgeeft meegaat met de dagtocht, maar je zou ze even kunnen bellen of er iets mogelijk is? Anders kom je gewoon gezellig meedoen met de clinic en de avond hangen enzo en dan de volgende dag weer weg oid?

@De reservelijst: Hebben jullie nog steeds interesse? (voor de clinic dan voornamelijk, ik heb nu al 8 personen doorgegeven voor de dagtocht)

@Susannah, heb jij nog je emailadres voor me via pb? Dan zijn we compleet en kan ik gaan mailen zodat ze de facturen op kunnen sturen.

@allen, ik gok dat begin volgende maand betalen ook prima is. Het zal allemaal wel op de factuur komen te staan.