[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:03

Voor mij dan ook eindelijk die officiële overstap. Heb sinds deze week een bijrijdpaardje van 3 die western wordt gereden en daarbij les van Paulette Zorn

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:04

hee en meteen weer leven erin :j

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:37

Wat leuk een western bijrijdpaard! Volgens mij zijn die er niet zoveel naar mijn idee. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:57

Schot in de roos ja :D ik had in een HK-topic gezegd dat ik een bijrijdpaard wel leuk zou vinden, maar dat mn eigenlijke droom westernrijden was. En dat las iemand en toen kreeg ik ineens een pbtje :D of ik een leuke quarterkruising wilde rijden.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:11

Het topic al een poosje aan het volgen maar daarom wordt het ook maar eens tijd voor mij om te reageren.

Na mijn eerste ervaringen in de westernsport op een ervaren lespaard, om vervolgens de stoute schoenen aan te trekken en te vragen of ik ook met mijn bijrijdpaard westernlessen mocht gaan volgen.

En wat is het toch allemaal gaaf, we zijn voornamelijk nog met het sturen bezig en andere basisdingetjes maar het bevalt ons beide super. Gisteren dan ook mijn tweede les alweer gehad wat wel flink aanpoten was. Het sturen zit er dan ook wel in maar mag allemaal wat sneller en scherper. Ook oefeningen voor het buigen en recht richten van het lichaam en het HO vanuit stap en draf zijn we mee bezig. Kortom genoeg oefeningen, maar dat geeft weer uitdaging met het rijden!

Ik lees in ieder geval mee, en ben heel benieuwd waar jullie momenteel mee bezig zijn.
Fijne zondag :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:15

Wat gaaf! En wat een mazzel. Hopelijk gaat de western je goed bevallen. :) Ik vind het tot nu toe erg leuk ieder geval. ;)

Ik rij nu bijna elke week op hetzelfde paardje in de les, vind ik ook wel erg fijn. Maar nu het steeds beter gaat en ze nu echt moet gaan werken met mij, merk ik dat ze mij nu heel erg aan het testen is de laatste twee weken. Heel grappig dat om te zien dat zo'n paard doorheeft hoever gevorderd je bent. xD

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:20

Wat een leuk topic, ik denk al jaren aan overstappen of in ieder geval is proberen. Maar vind de dressuurprik club erg vertrouwd en heb niemand om me heen die western rijdt. Ook zijn de kosten vrij hoog voor tuig en vanaf 0 beginnen weer met les-alles leren

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:07

het overstappen is als een jong paard beleren ene dag gaat het super andere dag is de ho of iets ander onvindbaar, niet boos worden het is gewoon leren samen leren! En zo ook het sneller en scherper reageren, ze doen hun best en dat sneller reageren komt pas na kilometers maken! Oefenen oefenen oefenen en dan is het het misschien eindelijk eigen, Wij kunnen ook niet ineens ballroomdansen!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:10

Ik rijd sinds 1 november vorig jaar ook western, na vanaf mijn 6e (ben nu 22) een manegemiepje (hier bedoel ik niets negatiefs mee) te zijn geweest. Ik vind het heerlijk! Ik doe aan reining en krijg daar nog begeleiding in van de eigenaresse van mijn bijrijdpaard, maar het bevalt me supergoed. Fijne ontspannen manier van rijden waarbij je pas écht goed merkt wat het kan betekenen om een goede band en verstandshouding met je paard op te bouwen.
Wij rijden vrijwel altijd bitloos, soms ook lekker op de bareback en met de halsring. Ge-wel-dig!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 16:30

Ik heb gisteren eindelijk nog eens een reiningles gehad! En het was super. We hebben een beetje spinnen geleerd, en stoppen en rollback. Waar ik het meest moeite mee heb, is niet naar voor gaan zitten en het been dat ik als ondersteuning of even niet gebruik, niet vooruit steken. Het is toch wel opvallend hoe goed je klassieke dressuur in je achterhoofd moet houden om een oefening voor te bereiden of te rijden.
Maar ik geniet er nog meer van dan van de dressuurlessen!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:49

vandaag het zadel op mijn merrie gehad voor de 2e keer
eerste keer alleen gestapt, is nogal sensibel dametje
vandaag ook gedraafd, maar dat was het nog niet helemaal hihihi
en moet ook iets veranderen, want het zadel schuift naar achteren tijdens de draf en de singel ook

ik hoop snel mijn eerste les te hebben

wat wel leuk is, we gaan volgend weekend op stalweekend en daar wordt toevallig vrijdagavond een koeienclinic gegeven
alsof het zo moet zijn :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:51

Nog een kleine twee weken voor ik les heb van Paulette! Ik kijk er echt naar uit. Ondertussen ben ik aan het proberen of ik alvast de ho-knop kan monteren, dat ging vandaag best lekker, was de eerste keer voor hem en hij vertraagde aan het eind van het rijden al merkbaar als ik ho zei zonder verdere hulpen. Nog niet helemaal stoppen, maar hij is op de goede weg :D Verder sturen op zit en proberen de hulpen zo klein mogelijk te krijgen, en dan hopen dat Paulette goede tips heeft over hoe verder :j

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:00

Ik meld mij hier ook. Sinds enkele weken in het bezit van een hele gave quarter. Kom rechtstreeks uit de spring/dressuurwereld, dus een hele omschakeling. Ben helemaal gek van mijn quarter. Hij was net zadelmak en ongeveer 8 maanden alleen maar in de wei gestaan, dus rustig aan begonnen. Nu zitten inmiddels stap,draf en klein beetje galop erop. Eerste buitenritten zijn gemaakt dus ben nu op zoek naar een trainer. Iemand ideeën? Omgeving Veluwe. Voor de rest lijkt het mij gezellig om lekker mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:55

Ik ga straks weer les nemen van Johanna Vellinga, misschien komt ze ook nog wel richting Putten.

Ook komen er straks in Vaassen groepslessen, dat wordt nu geregeld door Jessica, Skippy1 op Bokt. Je kan haar eens mailen als je hier interesse in hebt :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 15:57

Ik heb straks les, kan ik meteen mijn nieuwe broek uitproberen. Ik hoop dat hij niet te lastig zit omdat hij pas nieuw is, maar hij is niet heel strak en strecht goed.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:59

Ik heb laatst bij de country mill ook nog een broek gescoord voor de helft van de prijs. Zit fijn :j Lesze Iolanthe!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 16:02

Haha dankje :) Het zal wel weer leuk zijn. Het is de eerste keer dat ik niet alleen ben, maar met twee moet ook echt te doen zijn.
Ik heb alleen nog boots nodig, vanavond zal nog met rubberen botjes zijn.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:04

wat leuk.......... mag ik meelezen met dit topic?

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:17

Bedankt voor de tip. Ik ga eens googlen!

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:17

Iemand trouwens nog een goeie westernsmid in de aanbieding?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:24

toen ik een jaar dressuur had gereden met mijn paard, ben ik overgestapt naar Western. dit is ongeveer een jaar geleden gebeurd, maar heb nog steeds een beginnertje :P

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:25

Rije schreef:
Ook komen er straks in Vaassen groepslessen, dat wordt nu geregeld door Jessica, Skippy1 op Bokt. Je kan haar eens mailen als je hier interesse in hebt :)

Is dat bij de Cannenburgh?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:13

Wranglerbutt schreef:
Rije schreef:

Is dat bij de Cannenburgh?

:j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:39

Mijn introductie tot de western gaat op het moment echt heerlijk. Volgende week eindelijk les van Paulette :D zin in! En zojuist lekker buitengereden. Doesie is heel meewerkend en leergierig, dus dat is erg leuk, maar hij is echt ook een stoomwals als hij iets wil :') sjouwt dwars door je heen haha, dus das soms nog wel lastig. Dus ik ben hem maar 'ho' op commando aan t leren :') denk dat ik daar nog wel heel blij van ga worden als hij dat kent haha, vooral op de grond.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:40

ben aan het lessen bij petra rosler.... gaat erg leuk.. mijn paard reageert er erg goed op...