[WN] Helmplicht voor reiningruiters vanaf 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Helmplicht voor reiningruiters vanaf 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:21

Die regels zijn ze nog aan hwt maken. Westerntoday en wittelsbueeger hebben het meerdere malen gemeld. Moer je daar even zoeken

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:38

troi schreef:
Ben ik eigenlijk ook wel in geïnteresseerd. Op de site vindt ik enkel dit http://www.fei.org/disciplines/reining/rules waarbij in de meest recente file niks staat over spoorgebruik (tenminste zoekwoord spur levert 1 ding op bij de penalties en dat is niet wat er hier bedoeld wordt). Iemand betere info?

voor zover ik weet is er ook niks anders dan wat er tot nu toe in het rulebook stond over sporen

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:33

Sammy_Jo: k ben het helemaal met je eens.
Cap voor springen, barrelrace, Wran L5 en L4 kan ik me nog iets bij voorstellen maar, de rest....
Het moet toch niet steeds gekker worden![/quote]

Cap in de Barrelrace -O- Asjeblieft zeg.
Als ze nou vast gaan oefenen met hardlopen dan kunnen ze het handje ook nog vasthouden

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:54

Tja....was op de rodeo in Salinas en heb barrelracers heel vreemde capriolen zien uithalen omdat die paarden écht vóór de start uit hun stekker gaan, óók heb ik ze zien onderuit gaan bij het draaien om een barrel en volledig óver de ruiter zien gaan....dan zou je best blij kunnen zijn met een cap!!
Niet dat ík er eentje draag hoor....

Maar feit blijft dat er gewoon veel mis kan gaan, óók in de langzame onderdelen. En óók in de L1 kan een paard vallen en kan je verkeerd terecht komen tegen de bakwand of onder je paard...

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:23

Ze kunnen ook over een balkje struikelen...
En in pleasure denk ik ook wel eens dat ze omvallen....
Misschien gewoon 'buiten de beginners om' de mensen lekker zelf laten beslissen. :O

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:04

ik lees nu op de voorpagina dit:

Met ingang van 1 januari 2013 zijn alle beoefenaren van hippische disciplines verplicht een goed bevestigde cap of veiligheidshoed te dragen op het voorterrein. Of deze goed bevestigde cap of veiligheidshoed ook in de wedstrijdring dient te worden gedragen is afhankelijk van de reglementen die per discipline specifiek zijn. Hierover zal de FEI (de overkoepelende paardensportorganisatie) in de loop van 2012 de duidelijkheid verschaffen.

dat zou dus betekenen dat men in de showring niet perse een cap hoeft te dragen.... alleen tijdens het losrijden?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:51

Ja, maar er moet dus nog over besloten worden, dus wat kabaal maken kan geen kwaad. :D

En ik vind het toch wel een enge beslissing. Hoe lang vantevoren mag je je hoe opzetten? Hoe moet dat met run in patterns? Kunnen die straks niet meer?

En het is nu nog niet aan de orde omdat Pleasure en Horsemanship niet worden verreden onder de FEI, maar als er op het voorterrein caps gedragen moeten worden, waarom dan niet bij onderdelen met een 'volle bak'?

Ik ben toch bang voor het bekende hek en de dam. Want als de FEI dit doorvoert, doet de KNHS het ook en dus de WRAN ook. Het zal nog wel een paar jaartjes duren, maar het gaat gebeuren.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:08

ik zou alsvast een grote voorraad caps inkopen als je een shoppie hebt. verschillende maten, wees creatief.

want een ander weet kennelijk beter hoe we ons leven moeten leiden/lijden dan een volwassene zelf.

gelukkig kan ik nog gewoon naar het ziekenhuis als ik mijn kop splijt, want die doen niet moeilijk over een cap... en mijn andere ook niet. :D

dus, buiten de regels van een rancheigenaar kan ik toch nog een beetje zelf bepalen wat ik doe. en!!! ik mag zelf weten wat voor kleren ik aan doe. dat is ook (nog) niet aan regels gebonden.

:#

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:22

Zodra ze dat willen doorvoeren massaal op 'de' grote wedstrijd wegblijven.
Krabben ze wel achter de oren na zo,n financieele strop.
Tis dwingen of gedwongen worden waarschijnlijk.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:35

ja maar daar heb ik meer mijzelf mee dan de WRAN. of NQHA. Ik wil die shows lopen, van hun hoeft het niet. zij organiseren het voor mij. dus dat lijkt me niet de ideale oplossing.

bovendien zijn er altijd mensen die staan te juigen bij dit soort beslissingen en die komen dus ook gewoon. dat zal wel mee vallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:49

Wranglerbutt schreef:
Helmplicht voor reiningruiters vanaf 2013

16-11-2011 - Van 11 - 13 november was er een overleg van de FEI in Rio De Janeiro. De FEI heeft besloten dan er een helmplicht komt voor alle FEI disciplines, waaronder ook Reining. Op alle FEI wedstrijden dienen de ruiters een cap te dragen.

En hoe zit 't met de dressuurhoedjes dan? >;)

_O- love this discussiegewijs :D

Binnenlopen voor de ontwikkelaar van de beste veiligheidshoed :j ( meest gelijkend een westernhoed)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:59

beaversrun schreef:
Cap voor springen, barrelrace, Wran L5 en L4 kan ik me nog iets bij voorstellen maar, de rest....
Het moet toch niet steeds gekker worden!

Als ze nou vast gaan oefenen met hardlopen dan kunnen ze het handje ook nog vasthouden

In Italie, USA, Duitsland (Volgens mij wereldwijd bij alle NBHA wedstrijden) is de helm verplicht bij
jeugdruiters in de barrel. Dus mijn zusje moest m dragen, ik doe m daarom vaak ook op.
Als je er aan gewend bent valt ie best mee, en bijv van troxel hebben ze nog leuke helms ook nog
en hij zit goed vast dus niet snel te verliezen zoals een hoed dus minder kans op strafpunten :D

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:21

Sassy4barrel schreef:
beaversrun schreef:
Het moet toch niet steeds gekker worden!

In Italie, USA, Duitsland (Volgens mij wereldwijd bij alle NBHA wedstrijden) is de helm verplicht bij
jeugdruiters in de barrel. Dus mijn zusje moest m dragen, ik doe m daarom vaak ook op.
Als je er aan gewend bent valt ie best mee, en bijv van troxel hebben ze nog leuke helms ook nog
en hij zit goed vast dus niet snel te verliezen zoals een hoed dus minder kans op strafpunten :D

Ja,ok jeugdruiters,beginners etc. Maar kom op zeg het is geen smoel en bij de hogere levels vind ik dat de volwassen ruiters zelf moeten kunnen beslissen en zeker niet alleen in de barrel.
Kicken hoor,zn reining hunk met zo,n pispotje op zn bolus...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:24

beaversrun schreef:
Kicken hoor,zn reining hunk ..

Een wat?

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:21

Cer schreef:
beaversrun schreef:
Kicken hoor,zn reining hunk ..

Een wat?

een lekker ding :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:23

ik snapte hem :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:30

Ik snapte m ook, maar was verbaasd. Die heb ik echt nog nooit gezien... 8-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:24

ik wel.. :j

alleen jammer dat hij ook weet dat ie aantrekkelijk is, en er dus naar handeld. :P

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:41

En wie is hij????????? BvK of zo????? (alhoewel ik die nou niet bijzonder vind maar ja... val niet op broekies :+ )

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:17

god oh god.. daar vraag je wat.. een naam... pfff. weet ik wel, maar kom er niet op.

trouwens.. JPK zie ik ook erg graag rijden. vind ik dus ook een reininghunk :P
maar meer omdat hij zo vreselijk mooi rijdt. hemzelf vind ik persoonlijk iets tegenvallen.

ooh ik ga echt even over die naam nadenken. :P