[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:01

Het lijkt wel paniekvoetbal ?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:40

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke, doch dringende, verzoek je berichten niet persoonlijk te maken en in dit topic strikt ON-topic te blijven. Het plaatsen van linken naar andere topics of sites heeft geen toevoeging in deze discussie. Deze berichten zijn ook verwijderd door zijn persoonlijke aard.

Verder wil ik meegeven om wat op het taalgebruik te letten. Je kan op een beschaafde manier ook je punt duidelijk maken ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:20

MidnightPSan schreef:
oh dit Shot me te binnen toen ik foto Nr 4 in uw profiel bekeek

Er heeft vast meer gestaan bij dit bericht?
Het is wel érg makkelijk nu om allerlei andere mensen en hun paarden e.d. erbij te gaan halen en af te kraken. Helemaal als we die uit topics of profielen gaan halen. Het valt namelijk wel enorm op dat alle 'beschermers' van Graig hier, zelf een leeg profiel hebben!

Iets te verbergen soms???

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:52

sflj schreef:
hoge bomen vangen veel wind he? ;) dus een prof moet nog beter opletten wat ie doet. Daar heeft iedereen een mening over, kenners en leken. En terecht want hij zou beter moeten weten. Dit soort praktijken wil je toch niet zien als je praat over het promoten van deze sport?
Kinderachtig om een foto van een amateur tijdens een clinic te laten zien. Is geen vergelijking. Ik neem aan dat zij daar was om iets te leren. Deze prof was in Zweden om iets te laten zien. ;)

nee hij was in zweden om een wedstrijd te rijden

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:54

thillie schreef:
waar zijn we hier in vredesnaam mee bezig iemand vergelijken die gewoon voor de lol achter de koeien aangaat met een topruiter die gewoon in mijn ogen verkeerd bezig is. Foto's zijn een moment opname en kun je nooit goed zien of iemand fout bezig of niet.

dus iemand die voor de lol achter koeien aangaat mag wel raggen aan het bit????????

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:55

thillie schreef:
ja maar daar gaat dit topic niet over het gaat over Craig en niet over andere mensen.

nee , het gaat over raggen aan het bit en hoe schijnheilig sommigen daarop reageren

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:58

Jeddah schreef:
Wat een absurd topic om te als voorbeeld te pakken voor een vergelijk :? Dat komt toch compleet heel niet eens in de buurt van hetzelfde?? Vind je dat daadwerkelijk te vergelijken? Ik stel voor dat Craig bij Mayflower in de leer gaat!!! Die merrie die hij rijdt zal niet weten wat haar overkomt met zoveel liefde!

Ik wil eigenlijk wel naar de volgende grote NRHA wedstrijd gaan en daar gewoon heel de dag filmen, wedden dat ik UREN vol kan filmen met gehak? Het stomme excuus dat het maar drie minuten was :n Slaat nergens op want we weten allemaal maar al te goed dat dat soort dingen vele minuten duurt en helaas maar niet drie...

mogelijk, maar in dit geval ging het over craig zegt men mij hier meermaals en dat was inderdaad maar 3 minuten.
als jij om je persoonlijk gelijk te halen de reining in een slecht daglicht wil stellen moet je dat vooral doen en je eigenste hobby vernietigen

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:00

hestejente schreef:
Laat ik voorop stellen dat ik bar weinig weet van reining. Maar wel van paarden en hoe je daar fatsoenlijk mee omgaat en dat laatste zie ik nou niet echt op dit filmpje.

Wat ik me nou afvraag: zo'n groot toernooi, zijn daar geen mondcontroles na de proef? Een official die even naar de mond van het paard kijkt (bitje eruit, kijken of bit voldoet aan de reglementen, geen wondjes of rare dingen in de mond. Heb ik wel eens gehad met mijn paard, en dat was een doodgewoon recreatieproefje bij de rijvereniging) Ik rijd geen western. Maar wordt er op zo'n WK echt helemaal op niemand op dit soort dingen toegezien? Kan ik mij niet voorstellen.

inderdaad : vóór het opwarmen en na de proef en wonder boven wonder geen schade. misschien viel dat "raggen" dus nog wel mee

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:01

dofuzz schreef:
.. bla bla...
als jij om je persoonlijk gelijk te halen de reining in een slecht daglicht wil stellen moet je dat vooral doen en je eigenste hobby vernietigen

Ik weet het niet hoor, maar dat doen die ruiters toch echt zelf...

Ik denk dat geen van ons ZO goed is met SFX en CG animatie dat we acties te paard kunnen manipuleren tot iets wat ze niet waren.
Dus wat gefilmd zou worden is wat er gereden wordt..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:04

Cer schreef:
dofuzz schreef:
.. bla bla...

Ik weet het niet hoor, maar dat doen die ruiters toch echt zelf...

Ik denk dat geen van ons ZO goed is met SFX en CG animatie dat we acties te paard kunnen manipuleren tot iets wat ze niet waren.
Dus wat gefilmd zou worden is wat er gereden wordt..

door zaken uit zijn verband te halen en te monteren kun je bewijzen whatever je wil. met een beetje handigheid met WMM kun je een mooi liefdesspel op een verkrachting laten lijken mits je de beelden in een andere context plaatst

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:13

Ik ben niet de beschermer van Craig Schmersal,ik maak ook fouten, en ik heb ook wel eens een paard te hard aan gepakt ,wat achteraf niet nodig geweest was.
ik ben zelf meerdere paginas door het stof getrokken ,enkel omdat iemand schreef dat zijn ex paard bij ons kwam staan.
Maar ik doe niet mee aan een wereld wijde actie om een ruiter zwart te maken.
Leer lezen, maar leer ook dat als iets op het web staat ,dit op meerdere manieren is uit te leggen.
waar bij je ook ,Net als bij Craig Schmersal, niet weet wat een ander daar mee kan doen.
De foto's in Jeddah haar profiel, komen mij bekend voor ,mijn vrienden in Florida jagen ook, en we eten er goed van.
NU ben ik de BOOGY MAN, maar er zijn meerdere mensen hier aangepakt om , wat zij schreven.
Er moet gewerkt worden voor die 75 en meer scores, er moet gewerkt worden om die tour de France,te winnen, en als men op dat nivo zit gaat het allemaal anders dan bij ons stervelingen.
We willen het alle maal zien en we willen ook zo rijden, we willen alleen niet weten hoe het gaat, daar aan de top.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:18

Ach kom op Dofuzz, (MPS en wie dan ook) jij weet net zo goed als iedereen hier dat -vooral profs- niet altijd even zachtzinnig te werk gaan om hun doel te bereiken.
Ik vind dat verwerpelijk en helemaal van iemand op dit niveau. Deze mensen hebben een voorbeeldfunctie en als die al laten zien dat het welzijn van hun dieren van minder belang is dan het winnen van wedstrijden (en geld en alles wat er verder uit voortvloeit)
Jullie hebben er blijkbaar minder moeite mee en dat zegt mij dat jullie het belang van paarden dus ook ondergeschikt achten aan de sport, lintjes, geld, status enz enz.
Persoonlijk vind ik dat om te kotsen!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:24

sflj schreef:
Ach kom op Dofuzz, (MPS en wie dan ook) jij weet net zo goed als iedereen hier dat -vooral profs- niet altijd even zachtzinnig te werk gaan om hun doel te bereiken.
Ik vind dat verwerpelijk en helemaal van iemand op dit niveau. Deze mensen hebben een voorbeeldfunctie en als die al laten zien dat het welzijn van hun dieren van minder belang is dan het winnen van wedstrijden (en geld en alles wat er verder uit voortvloeit)
Jullie hebben er blijkbaar minder moeite mee en dat zegt mij dat jullie het belang van paarden dus ook ondergeschikt achten aan de sport, lintjes, geld, status enz enz.
Persoonlijk vind ik dat om te kotsen!

en ik blijf erbij dat die mensen inderdaad meer doelgericht werken op resultaat omdat zij door mensen als mezelf, die paarden in training zetten, daartoe in meerdere of mindere mate gedwongen worden. Je wil niet weten hoe veel van die trainers door bepaalde eigenaars aangepakt worden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:27

Arme trainers, ze hebben dus geen keus blijkbaar..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:29

dofuzz schreef:
door zaken uit zijn verband te halen en te monteren kun je bewijzen whatever je wil. met een beetje handigheid met WMM kun je een mooi liefdesspel op een verkrachting laten lijken mits je de beelden in een andere context plaatst

Dat is hier toch niet gebeurd? En als iemand op een tribune gaat zitten filmen wat er plaatsvind, zie ik niet wat daar mis mee is :?

Citaat:
Je wil niet weten hoe veel van die trainers door bepaalde eigenaars aangepakt worden
.
:') Och en wee, ze zijn zo zielig.. :n

Ze kiezen toch zelf voor dat beroep, wtf :?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:35

Precies! En wat zegt dat dan dus over die eigenaars? Schei toch uit man!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:42

troi schreef:

Een keus heb je altijd.
Maar goed, in basis moet het reglement aangepast worden dat mensen met een dergelijke rijstijl niet vooraan geplaatst worden. Nadeel is dat ze dan thuis nog steeds kunnen doen en laten wat ze willen, maar helemaal uitbannen kan je nooit.

Iemand maakte een vergelijk naar het wielrennen. verschil daarin is dat renners er zelf voor kiezen om zich met 80 km/u een berg af te gooien. Een paard heeft niks te kiezen.

Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die het bitgebruik kennelijk heel normaal vinden en met vingertjes naar anderen gaan wijzen. Je sport verdedigen doe je met goede argumenten, niet door te gaan wijzen IMO

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:56

Cer schreef:
dofuzz schreef:

Dat is hier toch niet gebeurd? En als iemand op een tribune gaat zitten filmen wat er plaatsvind, zie ik niet wat daar mis mee is :?

Citaat:
Je wil niet weten hoe veel van die trainers door bepaalde eigenaars aangepakt worden
.
:') Och en wee, ze zijn zo zielig.. :n

Ze kiezen toch zelf voor dat beroep, wtf :?

het probleem is niet dat er gefilmd word. het probleem is dat er geknipt wordt en uit zijn verband gerukt.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:58

stef schreef:
troi schreef:

Een keus heb je altijd.
Maar goed, in basis moet het reglement aangepast worden dat mensen met een dergelijke rijstijl niet vooraan geplaatst worden. Nadeel is dat ze dan thuis nog steeds kunnen doen en laten wat ze willen, maar helemaal uitbannen kan je nooit.

Iemand maakte een vergelijk naar het wielrennen. verschil daarin is dat renners er zelf voor kiezen om zich met 80 km/u een berg af te gooien. Een paard heeft niks te kiezen.

Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die het bitgebruik kennelijk heel normaal vinden en met vingertjes naar anderen gaan wijzen. Je sport verdedigen doe je met goede argumenten, niet door te gaan wijzen IMO

bij mijn weten heeft niemand hier gezegd dergelijk bitgebruik "normaal" te vinden. maar ik blijf toch met het gevoelen zitten van : hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:02

dofuzz schreef:
het probleem is niet dat er gefilmd word. het probleem is dat er geknipt wordt en uit zijn verband gerukt.

Ik zie nog steeds niet dat zulke hulpen in welk verband dan ook, gerechtvaardigd zouden zijn..

Het is al een paar keer een soort van uitgelegd, waar het goed voor is, dat zal allemaal wel. Overigens, met uitleggen waar het goed voor is, zeg je volgens mij dat het 'normaal' is. Met als excuus tijdsdruk, geld, eigenaren, vallende schouders, prestaties enz enz

En wat ik ook begrepen heb is dat goed altijd goed is, maar fout niet altijd fout, dat was ook een bijzondere redenering :j

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:09

Doffuz bij mijn weten heeft niemand hier geschreven zonder zonden te zijn.... en ik blijf met het gevoel zitten dat we dit soort bitgebruik dus normaal moeten vinden...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:11

proberen (wij kunnen ntl. nooit weten waarom die man dat doet ) uit te leggen, is wat anders als een excuus verzinnen.hij zal wel proberen de schouders te liften, op een grove manier. wil dus niet zeggen, dat ik het "goedkeur "(heeft ie van mij niet nodig, alleen van de FEI) , of fan van de man bent ( not), of het zelf doe (never nooit).
niet alleen het filmpje is uit zn verband gerukt, ook alle uitspraken hier.
en als iemand daadwerkelijk weet WAAROM ie het deed, is dat geen excuus.dit zal zijn methode zijn, om snel aan de top te komen, en / of te blijven.maar wat wij er ook van vinden, blijkbaar is het geoorloofd.zal je toch bij de oorsprong moeten "klagen " , de FEI , en van daaruit de dingen proberen te veranderen.
wie heeft hier daadwerkelijk een brief aan de FEI geschreven, om te vragen waarom dit soort uitwassen geoorloofd zijn ?
en ja, dan zullen dit soort praktijken thuis nog gebezigd worden (net als alle uitwassen in andere takken van de hippische sporten)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:17

ach dan verbieden ze dingen bij de fei. zullen de meeste reiners niet van wakker liggen. we hebben gelukig de nrha als basis en niet de fei.

miss pk: je hoeft het niet normaal te vinden of zelf ook te doen, dat zegt niemand.
maar heb niet de illusie dat de top op een andere manier bereikt wordt dan via het filmpje. iedereen die dat in het verleden heeft geroepen is nooit met voorbeelden hiervan kunnen komen omdat ze gewoon niet bestaan. dat hoef je niet leuk te vinden maar het is wel een feit.

we vinden het toch ook normaal dat beginnende engels ruiters met hun hele gewicht in de bek van het paard hangen als ze hun evenwicht niet hebben of moeten gaan lichtrijden? dat vind ik dan weer niet normaal...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:22

Dan moet de NRHA dus aangepakt worden.

Waarom blijf je naar excuses zoeken en naar anderen wijzen om dit goed te praten? Snap ik echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:25

spicegirl schreef:
zal je toch bij de oorsprong moeten "klagen " , de FEI , en van daaruit de dingen proberen te veranderen. wie heeft hier daadwerkelijk een brief aan de FEI geschreven, om te vragen waarom dit soort uitwassen geoorloofd zijn ?

Volgens mij gaat dat redelijk goed, als er veel mensen in verschillende landen op publieke fora commentaar leveren :j

Citaat:
en ja, dan zullen dit soort praktijken thuis nog gebezigd worden (net als alle uitwassen in andere takken van de hippische sporten)

Ja, daar doe je weinig aan.. Wie weet gaat de dierenpolitie er wat mee doen :+