Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MidnightPSan schreef:oh dit Shot me te binnen toen ik foto Nr 4 in uw profiel bekeek
sflj schreef:hoge bomen vangen veel wind he?dus een prof moet nog beter opletten wat ie doet. Daar heeft iedereen een mening over, kenners en leken. En terecht want hij zou beter moeten weten. Dit soort praktijken wil je toch niet zien als je praat over het promoten van deze sport?
Kinderachtig om een foto van een amateur tijdens een clinic te laten zien. Is geen vergelijking. Ik neem aan dat zij daar was om iets te leren. Deze prof was in Zweden om iets te laten zien.
thillie schreef:waar zijn we hier in vredesnaam mee bezig iemand vergelijken die gewoon voor de lol achter de koeien aangaat met een topruiter die gewoon in mijn ogen verkeerd bezig is. Foto's zijn een moment opname en kun je nooit goed zien of iemand fout bezig of niet.
Jeddah schreef:Wat een absurd topic om te als voorbeeld te pakken voor een vergelijkDat komt toch compleet heel niet eens in de buurt van hetzelfde?? Vind je dat daadwerkelijk te vergelijken? Ik stel voor dat Craig bij Mayflower in de leer gaat!!! Die merrie die hij rijdt zal niet weten wat haar overkomt met zoveel liefde!
Ik wil eigenlijk wel naar de volgende grote NRHA wedstrijd gaan en daar gewoon heel de dag filmen, wedden dat ik UREN vol kan filmen met gehak? Het stomme excuus dat het maar drie minuten wasSlaat nergens op want we weten allemaal maar al te goed dat dat soort dingen vele minuten duurt en helaas maar niet drie...
hestejente schreef:Laat ik voorop stellen dat ik bar weinig weet van reining. Maar wel van paarden en hoe je daar fatsoenlijk mee omgaat en dat laatste zie ik nou niet echt op dit filmpje.
Wat ik me nou afvraag: zo'n groot toernooi, zijn daar geen mondcontroles na de proef? Een official die even naar de mond van het paard kijkt (bitje eruit, kijken of bit voldoet aan de reglementen, geen wondjes of rare dingen in de mond. Heb ik wel eens gehad met mijn paard, en dat was een doodgewoon recreatieproefje bij de rijvereniging) Ik rijd geen western. Maar wordt er op zo'n WK echt helemaal op niemand op dit soort dingen toegezien? Kan ik mij niet voorstellen.
dofuzz schreef:.. bla bla...
als jij om je persoonlijk gelijk te halen de reining in een slecht daglicht wil stellen moet je dat vooral doen en je eigenste hobby vernietigen
Cer schreef:dofuzz schreef:.. bla bla...
als jij om je persoonlijk gelijk te halen de reining in een slecht daglicht wil stellen moet je dat vooral doen en je eigenste hobby vernietigen
Ik weet het niet hoor, maar dat doen die ruiters toch echt zelf...
Ik denk dat geen van ons ZO goed is met SFX en CG animatie dat we acties te paard kunnen manipuleren tot iets wat ze niet waren.
Dus wat gefilmd zou worden is wat er gereden wordt..
sflj schreef:Ach kom op Dofuzz, (MPS en wie dan ook) jij weet net zo goed als iedereen hier dat -vooral profs- niet altijd even zachtzinnig te werk gaan om hun doel te bereiken.
Ik vind dat verwerpelijk en helemaal van iemand op dit niveau. Deze mensen hebben een voorbeeldfunctie en als die al laten zien dat het welzijn van hun dieren van minder belang is dan het winnen van wedstrijden (en geld en alles wat er verder uit voortvloeit)
Jullie hebben er blijkbaar minder moeite mee en dat zegt mij dat jullie het belang van paarden dus ook ondergeschikt achten aan de sport, lintjes, geld, status enz enz.
Persoonlijk vind ik dat om te kotsen!
dofuzz schreef:door zaken uit zijn verband te halen en te monteren kun je bewijzen whatever je wil. met een beetje handigheid met WMM kun je een mooi liefdesspel op een verkrachting laten lijken mits je de beelden in een andere context plaatst
.Citaat:Je wil niet weten hoe veel van die trainers door bepaalde eigenaars aangepakt worden
troi schreef:Arme trainers, ze hebben dus geen keus blijkbaar..
Cer schreef:dofuzz schreef:door zaken uit zijn verband te halen en te monteren kun je bewijzen whatever je wil. met een beetje handigheid met WMM kun je een mooi liefdesspel op een verkrachting laten lijken mits je de beelden in een andere context plaatst
Dat is hier toch niet gebeurd? En als iemand op een tribune gaat zitten filmen wat er plaatsvind, zie ik niet wat daar mis mee is.Citaat:Je wil niet weten hoe veel van die trainers door bepaalde eigenaars aangepakt worden
Och en wee, ze zijn zo zielig..
Ze kiezen toch zelf voor dat beroep, wtf
stef schreef:troi schreef:Arme trainers, ze hebben dus geen keus blijkbaar..
Een keus heb je altijd.
Maar goed, in basis moet het reglement aangepast worden dat mensen met een dergelijke rijstijl niet vooraan geplaatst worden. Nadeel is dat ze dan thuis nog steeds kunnen doen en laten wat ze willen, maar helemaal uitbannen kan je nooit.
Iemand maakte een vergelijk naar het wielrennen. verschil daarin is dat renners er zelf voor kiezen om zich met 80 km/u een berg af te gooien. Een paard heeft niks te kiezen.
Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die het bitgebruik kennelijk heel normaal vinden en met vingertjes naar anderen gaan wijzen. Je sport verdedigen doe je met goede argumenten, niet door te gaan wijzen IMO
dofuzz schreef:het probleem is niet dat er gefilmd word. het probleem is dat er geknipt wordt en uit zijn verband gerukt.
spicegirl schreef:zal je toch bij de oorsprong moeten "klagen " , de FEI , en van daaruit de dingen proberen te veranderen. wie heeft hier daadwerkelijk een brief aan de FEI geschreven, om te vragen waarom dit soort uitwassen geoorloofd zijn ?
Citaat:en ja, dan zullen dit soort praktijken thuis nog gebezigd worden (net als alle uitwassen in andere takken van de hippische sporten)