[WN] wijziging regelementen wran, verplicht keelriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: wijziging regelementen wran, verplicht keelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:55

Tjees zeg, er zijn zat mooie hoofdstellen met frontriem te koop.
In ieder geval goed en mooi genoeg.

Ik denk dat mensen in de L5 en L4 meer aandacht zou moeten besteden aan hun rijkunsten en daarna aan mooie cq dure showhoofdstellen....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:44

ik denk dat hier meer de vraag is wanneer een hoofdstel correct is, en niet mooi of duur.
beetje zonde, als je rijkunsten op orde zijn, je eruit word gestuurd vanwege een niet-correct hoofdstel.
en als je net een mooi 1 of 2 oor hebt gekocht-jammer dan. je kan hem bewaren voor als je verder bent, of omruilen voor een browband.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:34

Of er een nette keelriem aan laten zetten ;) Ik snap de drukte er niet om, er had namelijk ook besloten kunnen worden, Alleen one en two ear toestaan in de L3 L2 en L1 op schaar, nu is er een compromie en is het weer niet goed, + dat er niet meteen een keelriem aanmoet, maar een touwtje nu ook nog mag.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:24

smax schreef:
Of er een nette keelriem aan laten zetten ;) Ik snap de drukte er niet om, er had namelijk ook besloten kunnen worden, Alleen one en two ear toestaan in de L3 L2 en L1 op schaar, nu is er een compromie en is het weer niet goed, + dat er niet meteen een keelriem aanmoet, maar een touwtje nu ook nog mag.

Mijn gedachten. :j

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:40

mij hoor je niet meer klagen hoor ;) ik ben hier happy mee.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:57

Romkabouter schreef:
Tjees zeg, er zijn zat mooie hoofdstellen met frontriem te koop.
In ieder geval goed en mooi genoeg.

Ik denk dat mensen in de L5 en L4 meer aandacht zou moeten besteden aan hun rijkunsten en daarna aan mooie cq dure showhoofdstellen....

amen! zo is het besloten... blijkbaar zijn de mensen die tegen zijn, niet op de alv geweest.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:43

Losse keelriemen verkoop: gat in de markt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:20

smax schreef:

Er had ook gewoon helemaal niks over besloten kunnen worden, NOG veel beter :D

Ik vind het een belachelijk en betuttelend iets. ik vraag me af of er een incident is geweest waardoor deze regelwijziging uberhaupt in het leven is geroepen? ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:19

dapperdier schreef:
Losse keelriemen verkoop: gat in de markt!

Hoofdstellen met zowel ear(s) als frontriem en keelriem, alles los zodat je kan samenstellen naar gelang de klasse en je bit. Lijkt me dat zulke upgrade/mix en match setjes toch al wel zijn uitgevonden?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:21

:D Ik heb jou hoofdstel ook wel eens opgevangen, ik geloof met Kato :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:33

@tamary- nope.er zijn wel 1 oors met keelriem, maar geen showuitvoeringen. verder kan je ook wel hoofdstellen kopen (ik heb er 1 ) waar je zowel met frontriem, als met 1 oor kan rijden (beiden zitten er dan bij), alleen als je de brow eraf haalt, is ook de keelriem eraf.beter gezegd ; het oortje past maar op 1 riem.dus heb je gewoon een normale 1 -oor.
en zelf iets freubelen is ook geen gezicht.gewoon een mooie brow kopen, er zijn er genoeg! :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:44

spicegirl schreef:
@tamary- nope.er zijn wel 1 oors met keelriem, maar geen showuitvoeringen. verder kan je ook wel hoofdstellen kopen (ik heb er 1 ) waar je zowel met frontriem, als met 1 oor kan rijden (beiden zitten er dan bij), alleen als je de brow eraf haalt, is ook de keelriem eraf.beter gezegd ; het oortje past maar op 1 riem.dus heb je gewoon een normale 1 -oor.

Dat bedoel ik ook, scheelt een hoop zoeken als je eindelijk een mooi passend hoofdstel hebt en je promoveerd naar "one/two ear klasse" hoef je alleen je duur betaalde hoofdstel om te bouwen ipv weer helemaal opnieuw op zoek te gaan naar wat echt jouw smaak is. Die spullen zijn duur zat en goede kwaliteit gaat langer mee dan je paard (als je pech/geluk hebt).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:26

is toch leuk, weer eens wat anders kopen ? of meer dan 1. :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:43

ik heb er ook geen problemen meer mee hoor. ik maakte een grapje, vorige pagina. het is zo, punt. klaar, einde discussie.

wel ben ik het ook deels met Xono eens, en lag ik vannacht nog te denken waar ze dit op gebaseerd hebben. maar daar is door mij niets meer aan te doen, dus ga ik er in mee. heb al hele gave hoofdstellen gezien (met brow) die mijn zintuigen deed prikkelen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:00

soms worden dingen nu eenmaal besloten, gebaseerd op nix.het heeft ook geen zin om daarover na te denken, of het nut ervan in te zien. het besluit is er nu eenmaal.
nederland is een betuttelend regeltjes-land.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:22

Gebaseerd op een EWU regel
namelijk regel 6005 als ik het goed onthouden heb :o
Omdat je met een trens een tillende werking hebt van de bakstukken en het dan achter de oren omhoog komt of kan komen,
bij een schaar geeft het een andere werking daar drukt het stuk achter de oren naar beneden

Kan het even niet anders verwoorden ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:13

smax schreef:
:D Ik heb jou hoofdstel ook wel eens opgevangen, ik geloof met Kato :P

Klopt :D Maar dat is toch mijn eigen verantwoording?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:12

en die van andere mensen, als je paard stuurloos door de bak gaat.nu zal dat in xono 's geval niet voorkomen, maar veel L5 ruiters zijn al een gevaar voor de omgeving MET hoofdstel :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:46

:') Maar ja, op die manier is er voor alles wel een regel te bedenken, toch?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:01

dat gaan ze ook wel doen :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:28

spicegirl schreef:
soms worden dingen nu eenmaal besloten, gebaseerd op nix.het heeft ook geen zin om daarover na te denken, of het nut ervan in te zien. het besluit is er nu eenmaal.
nederland is een betuttelend regeltjes-land.

zo denk ik ook wel een beetje.. daarom maakte ik dat grapje ook.

Paintless schreef:
straks moeten de teugels ook nog uit 1 stuk bestaan, want het gevaar bestaat dat je er 1 laat vallen en dat paard er op gaat staan... dus die schaf ik misschien op voorhand maar aan.

is namelijk ook wel een regel voor te verzinnen.. ik ken veel mensen die niet weten hoe ze de splitreins vast moeten houden.

(maar nogmaals, was een grapje)

ik heb tenminste weer een reden om een gaaf showhoofdstel te kopen over een jaar of 2.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:28

er staat dat de voorkeur word gegeven aan de "brug "teugelvoering. maar niet verplicht dus...

OMG- de leukste WRAN regel ever : (en wij hier maar 9 paginas O-H over een keelriempje )
*503 : de deelnemer mag op geen enkele wijze aan paard of zadel vastgebonden o.i.d. zijn ..
:') := _O-
voor nix lijm gekocht :*

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:23

Kunnen die snelbinders ook weer terug op de bagagedrager :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:17

spicegirl schreef:
er staat dat de voorkeur word gegeven aan de "brug "teugelvoering. maar niet verplicht dus...

OMG- de leukste WRAN regel ever : (en wij hier maar 9 paginas O-H over een keelriempje )
*503 : de deelnemer mag op geen enkele wijze aan paard of zadel vastgebonden o.i.d. zijn ..
:') := _O-
voor nix lijm gekocht :*

haha ja die had ik ook al gelezen.. :=

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:22

Ik heb een mooie 2 ear showhoofdstel van mijn vorige paard, nou ben ik L1 ruiter met een jonge 4 jarige dus ik moet beslissen!!! , ik heb een mooie leren schoenveter er vast aan gemaakt want voor een jonge dier is dit niet een slechte oplossing toch???