[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 06:49

Tuurlijk maar het is toch best leuk om eens van elkaar te horen wat we leuk vinden. Dat is toch wat anders dan elkaar afzeiken?

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:52

dit is toch alleen maar leuk ;)
die vind dat mooi en die ander weer iets heeeeeel anders !

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:23

Ik lees alleen maar wat jullie niet leuk vinden.... en katten op dressuurruiters.....
Bovendien was het topic bedoelt om te miepen dat we cowboys genoemd worden, so what!!!

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:45

Je kan je er druk om maken, het maakt mij echt geen moer uit, loop in me vrije tijd ook op Sendra's (cowboy :P laarzen) en als je er dan eens een overhemd boven heb, ja dan noemen ze je zelfs soms al cowboy. Ik kan er niet wakker van liggen moet ik eerlijk zeggen. En uiteraard is het hele western gebeuren, of je nou wil of niet, toch ook enigzins afgeleid van de cowboy-cultuur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:25

Margee schreef:
Ik lees alleen maar wat jullie niet leuk vinden.... en katten op dressuurruiters.....
Bovendien was het topic bedoelt om te miepen dat we cowboys genoemd worden, so what!!!

Onderling word er bij western ook op elkaar gezeurd en over elkaar gekletst, dus zal wel mens eigen zijn ofzo...........

Ik zelf trek me nooit ergens wat van aan. Ik reed vd week in een cargo broek met timberlands. Had ik overdag nog boodschapje mee gedaan en rond gelopen in Emmen. Gisteren had ik een normale spijkerbroek aan, waar ik niet eens mee op mijn pony kan komen. Ik wilde longeren, dus had wel mijn laarzen eronder aan gedaan. Daarna nog even boodschapje gedaan en zo de winkel in, dat boeite me 10x niks. Ik zal ook wel vaak met de nodige vlekken in de winkel lopen, maar ga echt niet op en neer. Ik ruik dan ook nog eens naar paard, maar ja........Anderen ruiken naar rook, zweet, vieze parfum, weet ik het.......

Ik kom 2x per week bij mensen op stal die engels rijden, met al hun spullen en merken en heb er totaal geen moeite mee. Reed vroeger ook engels en kijk mijn ogen uit naar de nieuwere spullen etc. Ga ook kijken op engelse wedstrijden en zie daar net zoveel rotzooi rondrijden als bij western.

Ik hou gewoon van paarden/pony's en van paardrijden. Mensen die eerlijk en gezellig zijn, mag ik, hoe ze hun sport ook beoefenen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:58

Ik had onlangs mijn cowboyhoed nog op, het was namelijk aan het regenen en ik kwam van de paarden en ik ging zo de supermarkt binnen. Lachen! Mensen staarden me gewoon aan! :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:43

Jij traint met een hoed op?
En dan ook nog in de regen?
Huhmmmmmm........
Nu snap ik t cowboy beeld van veel mensen al beter :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:49

Een hoed moet je juist dragen in de regen, heb je er totaal geen last meer van!
Nu heb ik wel echte trainingshoed die best vies mag worden, anders zou het misschien zonde zijn.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:53

Haha ik was niet aan het trainen, ik was de mest aan het ruimen in de paddock! Ook nog cowboy genoeg? ;) :D
Buiten die hoed had ik dan nog een vuile jeans aan, een vuile jas en dan mijn boots... geeen wonder dat de mensen mijn raar bekeken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:55

Ik heb dus niet eens een hoed. ( zoon en vriendlief beiden wel ) Heb hem ook niet nodig, want start nooit. Maar dat vind ik dus juist niet zo leuk. Wel op wedstrijden, dan hoort het er wel bij, maar dan zou hij op en af gaan. Ik hou niet van hoeden, doe mij maar petjes...........
Maar ik hou ook helemaal niet van bling en toch stoor ik me er niet aan als een ander het geweldig vindt en zo wil showen. Ik zie wel wanneer het niet mooi of netjes is, maar het is niet mijn probleem dan denk ik altijd........

In de dressuur mag je nu ook veel meer kleuren etc, dus is ook al heel anders dan vroeger wat dat zwart/wit of blauw/geel betreft

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:29

Het is inderdaad allemaal een kwestie van 'smaak' ja, ik hou wel van bling bling slinky's en mooie zwarte chaps, maar vind aan de andere kant een mooie wranger met een gecentreerd geruit hemdje ook knap staan. Hangt dan ook nog eens een beetje af van het onderdeel dat je start vind ik... en inderdaad: naast de prestaties van paard/ruiter algemeen zit ik ook outfitjes te keuren maar is dit verkeerd? nee toch :+

Het in de vrije tijd rondlopen in westernkledij...moeten mensen zelf weten, ik ken trainers/ruiters die ALTIJD een hoed ophebben en zij krijgen vanuit de omgeving ook de naam 'cowboy' meteen opgeplakt...of men daarbij nagaat of zo iemand serieus bezig is met westernrijden of gewoon graag deze kledingsstijl aandoet betwijfel ik, mensen beoordelen je snel op 'wat ze zien' en ja, soms werk je daardoor toch naar mijn gevoel toch ook een beetje het imago 'cowboy/cowboyrijden/cowboypaarden/etc) zelf in de hand maar ach, zolang men er zelf geen probleem mee heeft...(dit is niet als kritiek bedoeld maar is gewoon een mening/vaststelling die ik in mijn omgeving zie)

Ik zal niet, buiten een wedstrijd, met een hoed op rondlopen persoonlijk...dat doe ik ook niet met mijn cap... :+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:50

Romkabouter schreef:
sliding schreef:
En dan maar hopen dat de cap er nog over past. :D :+

excuse me >;)

Nou, sorry hoor. Y;( :=

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:02

Lekkere opmerking, een CAP is een helm, en een hoed is een kleding accesoire,als ik in de stad loop zie ik wel maffere hoofd bedekkingen,je mag met een helm op niet een tank station in met een hoed wel.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:45

MidnightPSan schreef:
Lekkere opmerking, een CAP is een helm, en een hoed is een kleding accesoire,als ik in de stad loop zie ik wel maffere hoofd bedekkingen,je mag met een helm op niet een tank station in met een hoed wel.

Ik weet zeker dat ik met mijn Cap(=helm) wel het tankstation in mag, maar niet met mijn helm op in de wedstrijd mag verschijnen??? En ik heb nog wel een hele mooie dure Shoei-helm, harstikke veilig ding, kun je wel 200km per uur mee....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:54

Voor te klagen over vooroordelen hebben jullie er zelf ook een hoop :(:)

Heb me voor de rest overigens kostelijk geamuzeert met het te lezen allemaal :') Vooral die laatste pagina's :)) Tja, dat cowboy imago, zelfs ik als dressuurruiter sta soms met mijn mond open als ik mensen westernruiters cowboys hoor noemen :')

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:45

toch is het nog steeds zo dat het cowboy gehalte binnen de westernsport in stand wordt gehouden door de ruiters zelf.
ik zie op wedstrijden nog steeds veel te veel van alles wat hier boven al een keer genoemd is.
Als we dus echt van de imago af willen dan moet er echt eens aan ons zelf gaan werken. Ik kan het ook niet begrijpen dat je zo makkelijk maar iets aan trekt naar een wedstrijd, en kom er nu niet mee dat het allemaal zo duur is,. want dat is echt onzin !!
Je moet er alleen wel ff wat tijd insteken,,.. maar de aankleding van je paard en jezelf op een wedstrijd is net zo belangrijk als je proef kennen!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:02

Ik vind niet mis met wat cowboygehalte hoor (integendeel zelf :D ), het is vooral het probleem dat mensen niet weten wat "cowboy" zijn oftewel western juist allemaal inhoudt.
En zoals altijd zijn het vooral negatieve zaken die bij de mensen in het hoofd blijft zitten. Als ze één zot door het bos zien vliegen met een knoeierd van een bit (waar de ruiter dan volop aan het sleuren is), dan denken mensen dat dit een cowboy is en western rijdt.
Die 10 andere goed geklede (met hoed, jeans, hemd) die netjes met hun paard rijden, die zijn te saai om te onthouden ;) .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:35

Buitenzorg schreef:
Krijg ik serieus als antwoord dat ze geen westernruiters willen omdat die gaten in de omheining schieten met hun pistool! Nou vraag ik je, wil je dan een bedrijf runnen of niet!

Ja hoor, een bedrijf zonder westernruiters. Zeg niet dat het niet werkt }> 8-)

verna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:51

Nou ik ben het helemaal eens met Vigel1. Er is een verschil, net als bij iedere hobby denk ik, tussen werstern ruiters en western ruiters. Ik ben zelf ook niet het type dat in mijn cowboylaarzen en hoed door de stad gaat lopen. Ik trek het niet eens wanneer ik naar een wedstrijd ga kijken. Tegenwoordig kan je zonder teveel stoffige winkels op te zoeken enorm leuke kleren kopen voor je wedstrijd en daar hoeft geen cowboy imago aan te kleven :-).

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:03

Laatst liep ik de supermarkt (for crying out loud) hoor ik opeens 'kekling kekling......'

Lopen er 2 echte cojbojruiters mét sporen langs de vleeswaren :roll:
Verwachten zeker wilde Bronco's ter hoogte van de kaasafdeling ofzo.......

Vroeg me wel af hoe ze dat gedaan hebben met het autorijden.....hele bekleding aan gort denk ik :D

Das dan wel weer jammer......
Je creert zo echt een 'moet je mij nou zien-imago'.....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:50

@ Paintlinger: wel ik moet zeggen dat wij onlangs een plaspauze hebben gedaan in de plaatselijke supermarkt. Eén van de ruiters werkte daar, dus wij daar paarden op de parking gezet en dan (met sporen!) binnen in de supermarkt naar het toilet... dus wie weet hadden die cojbojs wel een heel goede reden om daar zo te lopen :D .

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:57

Ik ken ze ;)
En ze waren gewoon met de auto :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:12

Paintlinger schreef:
Ik ken ze ;)
En ze waren gewoon met de auto :D

Ja dat is onvergevelijk :D . Ach ja, zulke pipo's zullen er altijd blijven bestaan. Moet je maar eens rondkijken. Als je iemand met stel cowboyboots ziet, zijn het toch dikwlijks van die marginale types hoor. Daar sta ik dan met mijn Sendra, maar mijn haar is tenminste gewassen en mijn jeans is proper (en zonder gaten) :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:53

Persoonlijk vind ik niets mis met het cowboy image. Ik ben western gaan rijden vanwege mijn liefde voor de Am.Appaloosa. Het zijn paarden die bij de Nez Perce Indianen vandaan komen en ook daar lag mijn interesse. Ik heb dus ook in mijn huis duidelijk de sfeer van western aangebracht qua kleur en inrichting. Ik wil met Steamy uiteindelijk de Working Cowhorse in. Het werken met vee hoort erbij vind ik. Ik loop altijd in Wranglers en ga echt niet eerst een schone aandoen voor ik boodschappen ga doen. Overdreven vuil is hij ook niet maar je zult wel de paarden ruiken waarschijnlijk. So what....vind ik nog steeds het lekkerste geurtje. :D
Ik sta op een dressuur/springstal en ben de enige die western rijd. Geen commentaar hoor! Ook in Oud Gastel, waar JPK lesgeeft, is er geen probleem tussen Engels en Western. Mensen die commentaar geven zul je altijd hebben maar die neem ik niet serieus. ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:27

Paintlinger schreef:
Laatst liep ik de supermarkt (for crying out loud) hoor ik opeens 'kekling kekling......'

Lopen er 2 echte cojbojruiters mét sporen langs de vleeswaren :roll:
Verwachten zeker wilde Bronco's ter hoogte van de kaasafdeling ofzo.......

Vroeg me wel af hoe ze dat gedaan hebben met het autorijden.....hele bekleding aan gort denk ik :D

Das dan wel weer jammer......
Je creert zo echt een 'moet je mij nou zien-imago'.....

Ik loop ook rustig met mijn sporen om een supermarkt binnen. Als ik even tussendoor wat eten wil halen ga ik echt niet mezelf eerst omkleden om dan pas een winkel naar binnen te stappen.. en autorijden met sporen om gaat prima..