[WN] L2 Rookie ??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:49

Waarom geven we niet gewoon iedereen een eerste plek! Is wel zo eerlijk natuurlijk :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:53

jaaaaaaaa!!! iedereen is een winnaar en er zijn geen verliezers!!!

meeeeeeeeeett z'n alleeeeen, met z'n ah-ah-len met zn allen zingen wij van harte ge-fe-li-ci-teerd! :)ddd :)ddd :)ddd

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:27

haaahahahaha :D :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:41

Op zich vind ik het idee van een L2 rookie klasse niet verkeerd.

Ook bij de NRHA is vrij recent de Rookie rubriek opgesplitst in Rookie I en Rookie II. Het bijelkaar gereden geldbedrag is daar doorslaggevend. Heb je in de Rookie meer dan een x geldbedrag, dan moet je voortaan starten in de Rookie II.

De WRAN werkt met punten en lijkt de benaming om te keren....Die hebben reeds Levels en ja hoe moet je dan gaan opsplitsen? L3-a, L3-b? L3 en L3 pro? Op zich vind ik de benaming L2 Rookie nog geeneens zo gek.....what's in a name?

Maar goed....of je dit dan moet introduceren tijdens zo'n belangrijke wedstrijd als het NK.......hmmm.
Leuk voor de ver gevorderde L3 ruiters. Maar hadden die dan inderdaad niet eerst beter op nivo L2 rookie moeten oefenen tijdens eerdere wedstrijden? Aannemende dat nivo L2 Rookie net even moeilijker is dan L3, zeker tijdens een NK. Er moet toch altijd naar een NK toegewerkt worden? Lijkt mij beter om het te introduceren op wedstrijden direct na het NK. NK is een afsluiting van een seizoen, niet een begin van iets (eventueel) nieuws. Toch?

Dat L2 Rookies cq L3 ruiters met meer dan 25 punten, toegelaten gaan worden op het NK, daar heb ik geen enkel probleem mee. Why not....echte beginners zijn het niet meer.

Als je naar dressuur kijkt (jaja we rijden western en geen dressuur) heb je vanaf nivo L reeds NK titels? toch? Bixie en B nivo (western L5 en L4?) niet, want dat zijn daar de echte beginners. (ff uit mijn hoofd, so don't shoot me)

Dus ja....dan is het zo gek toch niet? Er mag toch best nivo verschil getoont worden op een NK?

En dat de L3 uit zijn jasje begint te groeien bleek tijdens de laatste Ve-Ca wedstrijd. Zie de uitslagen voor het aantal starts in de L3 rubrieken.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:48

leuk om het dan te introduceren op een "gewone"show.........
er zijn nog niet genoeg (verplichte) levels en dus onderdelen om uit te schrijven :?
moet je deze dus ook nog uitschrijven!
wordt er dan ook nog rekening gehouden met diegene die de show organiseren??
ben iemand die niet vroeg naar bed gaat maar zo wordt het wel erg laat.........

tuurlijk mag er verschil getoont worden op een NK, maar stap dan over naar de L2
je merkt snel genoeg of je er aan toe bent!

Anoniem

Re: L2 Rookie ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:50

Moet sowieso eerst gewoon aan de ALV voorgelegd worden zoiets. Naja, in een normale wereld dan...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:22

Sonja schreef:
Moet sowieso eerst gewoon aan de ALV voorgelegd worden zoiets. Naja, in een normale wereld dan...

Ja dat lijkt mij ook. Desnoods d.m.v. een ingelaste BALV dat is wel zo netjes.

Het is natuurlijk ook te omzeilen. ;) De organisatie moet er dan een speciale rubriek van maken, zodat het geen onderdeel is van het WRAN programma. Dat wordt wel vaker gedaan om programma's extra aantrekkelijk te maken :D :Y).

@kjcm: Inderdaad daar heb je ook weer gelijk in....daar stond ik even niet bij stil, dan wordt het inderdaad waarschijnlijk een verplichte rubriek...en dus nog langere dagen. Nope ook niet handig! Die verplichting eraf, zou fijn zijn.
Wedstrijden genoeg dus weg met die verplichte rubrieken. Make a difference, dat maakt het juist leuk en afwisselend, de tijd lijkt er rijp voor. Ik selecteer ook op het aanbod qua rubrieken, zeker ook ivm mijn dochtertje van 8 jaar. Maar goed, daar draait het nu niet om in dit topic.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:15

Nou, het levelsysteem is net nieuw, er valt nog genoeg te sleutelen aan bv promotie/degradatie en dat soort zaken.

En nu komt er zonder ook maar enige vorm van overleg tussen bestuur en leden een extra level bij!
Ok, misschien technisch gezien geen extra level omdat het L2 is, maar in de praktijk natuurlijk wel.

De L2 Rookie moet dus ook gaan vallen onder de regels van de L2, dus L2 patterns, hoed, bit vs snaffle en dat soort zaken.

Effectief is het dus voor mensen die wel graag L2 willen, maar nog niet tegen de gevestigde L2 ruiters willen of durven starten.
Als ze daar nog niet klaar voor zijn, hebben ze niks te zoeken op een NK.

Deze beslissing heeft dan ook niks te maken met L3 ruiters ook een kans geven, maar om de klasses gevuld te krijgen om het NK renedabel te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:34

CounTree schreef:
Het is natuurlijk ook te omzeilen. ;) De organisatie moet er dan een speciale rubriek van maken, zodat het geen onderdeel is van het WRAN programma. Dat wordt wel vaker gedaan om programma's extra aantrekkelijk te maken :D :Y).

Maar dan dus wel met dezelfde voorwaarden als dat datzelfde bestuur ook is gaan stellen mbt jackpotclasses... Dus duidelijke regels, die dan altijd en voor ELKE showorganisatie gelden...
En ook daarvoor geldt: EERST langs de ALV ermee.

quarterfrind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:31

Sonja schreef:

Daar schijnen wel meer mensen last van te hebben dat ze niks voorleggen maar op eigen houtje werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:33

Ehhh deze discussie is GESLOTEN...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:34

quarterfrind schreef:
Sonja schreef:

Daar schijnen wel meer mensen last van te hebben dat ze niks voorleggen maar op eigen houtje werken.

deze snap ik niet.... wie wat waar?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:20

Romkabouter schreef:
maar om de klasses gevuld te krijgen om het NK renedabel te maken.

Dan zullen de prijzen toch naar beneden moeten schroeven, ik vind het echt belachelijke prijzen

Misty_1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:46

Ook ik zie het nut niet in van een L2 Rookie, wel van het levelsystem op zich.

Alleen B, A en O's is misschien leuk als je een goed presterende A ruiter bent maar wat als je B af bent maar niet goed genoeg voor die betere A's en al zeker niet in de O uit de voeten kan? Het lijkt mij dat de lol er al snel vanaf gaat als je alleen maar hekkensluiter bent. Beter dat je in je eigen level rijdt met ruiters/paarden van dezelfde competenties.
(Ik zou het zelfs graag zien bij de rassenwedstrijden alleen weet ik niet of ik het gehanteerde puntensysteem helemaal je van het vindt op dit moment)

Verder zag ik in het begin nog een opmerking over het afschaffen van de WRAN voorrondes tijdens het NK en alleen de top (x-aantal) ruiters uit de (L3), L2 en L1 laten starten die dus ook hun neus hebben laten zien op de WRAN wedstrijden gedurende het jaar en niet alleen een leuke titel willen/komen wegkapen van de ruiters die wel regelmatig starten omdat ze toch al naar het NK komen.

Esther

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:15

quarterfrind schreef:

Mooi dat het nu dan wel wordt bevestigd dat er op eigen houtje dingen worden gedaan.
En wat betreft *die meer mensen * die halen blijkbaar bokt niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:32

Of ze schrijven gewoon onder hun eigen naam. Maar had de ALV niet aangegeven dat bestuursleden niet op bokt zouden communiceren? Zodat wel gebruik gemaakt moet worden van het account van een ander... Dat is een interessante manier van communiceren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:55

Moderatoropmerking:
Na overleg en op verzoek van meerdere mensen heropen ik dit topic weer. Op één voorwaarde, dat dit topic ontopic blijft. Ik heb dus ook meerdere off-topic berichten verwijderd.
Het off-topic gaan zal onherroepelijk leiden tot een Officiële Waarschuwing (OW) en het definitief sluiten van dit topic.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:24

Okee, weer geopend dus.L2 rookie.
Over het algemeen is de opvatting dat het nivo bij de WRAN niet zo hoog is.L2 rookie gaat dit bevestigen ben ik bang.Op een uitzondering daar gelaten en die zijn dan weer prima op hun plek in de reguliere L2.WRAN moet proberen een volwassen jasje aan te trekken.
Persoonlijk zou ik niet eens een NK willen rijden als ik L3 ruiter was.Een NK hoort iets te zijn waar je naar toe werkt totdat je goed genoeg bent.Okee,je hoeft niet meteen te winnen,maar een beetje nivo mag er toch wel inzitten.Nu ben ik reiningruiter,dus kan niks over de andere disciplines zeggen,maar een reining l3 proefje lijkt me nu niet de ideale voorbereiding om een mooi run-in pattern te laten zien.Gewoon lekker overstappen naar de L2, en als je daar leuk mee kan komen,dan ben je klaar voor een WRAN NK.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:47

Laat een NK alsjeblieft een NK zijn waar je met pijn en moeite en heel veel geduld naar toe hebt gewerkt en waar je met tranen in je ogen blij bent dat je het groene lintje hebt binnen gehaald bij wijze van spreken. En over het nivo van de Wran. Laat de wran gewoon zijn wedstrijden en NK uitschrijven en als je je te goed voelt met je qpa dan ga je maar gewoon rassenshows rijden. Je hoeft geen wran te starten of bij een wran wedstrijd te kijken dus als het je ergert kom dan gewoon niet.

BIGHORSE2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:11

We gaan wel zien wat het word op het nk met de L2 rookie positief benaderen en misschien althans ik denk dat het een succes word (leuk idee)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:57

BIGHORSE2 schreef:
We gaan wel zien wat het word op het nk met de L2 rookie positief benaderen en misschien althans ik denk dat het een succes word (leuk idee)

Het is (in ieder geval op dit account) je eerste post op bokt, maar zou je de moeite willen nemen de leestekens in het vervolg te gebruiken?
Dat maakt een post er doorgaans een stuk overzichtelijker op. :j
Welkom op bokt. Wil je zelf L2 rookie gaan starten?

BIGHORSE2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:44

Ik nee ik ben een liefhebber die graag naar de sport kijkt dus ook hier kijk ik naar uit

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:23

Het levelsystem is in mijn ogen nog zo nieuw (dit is het tweede seizoen pas) dat er nog niet zoveel over te zeggen valt. Vooral niet als op basis van 1 goedgevuld L3 onderdeel ergens in 1 show ineens geroepen wordt dat de doorstroming uit de L3 bevorderd moet worden. Waarom zou je die moeten bevorderen? De echt goede ruiters komen vanzelf "bovendrijven" en maken de overstap naar de L2 wel.

Deze L2 Rookie zoals op dit moment voorgesteld lijkt vooral in het leven te worden geroepen om het aantal deelnemers op het NK wat op te schroeven. Moet je je toch afvragen waarom dit dan nodig zou zijn ... zeker als het ten koste gaat van de kwaliteit. Wat is een titel dan nog waard?
Als je meer ruiters op het NK wilt kan je net zo goed via de ALV het levelsysteem aanpassen naar 6 levels, gewoon van L6 t/m L1 weet je wel, en roepen dat de ruiters in L3 t/m L1 aan het NK mogen deelnemen. Is voor iedereen wel zo helder.

Als ik dan toch nog wat over het huidige 5 level system zou mogen zeggen: schroef het minimaal aantal punten waarmee je over kunt gaan naar een volgend level trapsgewijs op, zodat je binnen een level meer je best moet doen om door te stromen naar het volgende in plaats van dat het mogelijk is om binnen 2-3 shows naar een volgend level door te stromen waar je misschien nog niet aan toe bent.
Level 5-4: 25 punten (zie ik toch vooral als een "snuffelstage" om te ervaren of wedstrijden rijden wat voor je is)
Level 4-3: 35 punten
Level 3-2: 45 punten
Level 2-1: 55 punten

Er is niks mis mee om in het midden van de levels een grote groep te hebben die wellicht ondanks alle inspanningen nooit verder zal komen, dat zie je in de dressuur ook. Dat maakt nou net het verschil tussen een goede ruiter en een topruiter (of een goede ruiter met toppaard).

BIGHORSE2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:51

Er zullen wel bepaalde ideeen achter zitten met een doel en dat is niet verkeerd toch helemaal niet voor de doorstroming

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:53

Kan jij mij dan uitleggen hoe de L3 rookie de doorstroming moet bevorderen? En waarom moet de L3 sneller doorstromen?