helaas niet nee.
dat zou stoer zijn, gewoon gaan zitten en ze komen allemaal langsgelopen....
och, waarschijnlijk kan dat wel... heb je alleen een budget van 1 miljoen ofzo nodig dan doen ze dat vast wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
radical schreef:sevke schreef:@Lenie : het is waar dat iedereen zijn paard correct en gezond "vindt". En zo maken paardenmensen hun eigen handel en naam kapot, en vertrouwt niemand nog iemand. Zo verklaren paardenmensen in mijn omgeving mij gek dat ik het eczeem van Pepper vermeld in mijn advertentie. "Zo zul je hem nooit kunnen verkopen". Ja, OK, dan houden we hem toch gewoon ? In feite zou ik hem zijn deken kunnen afnemen als er mensen komen kijken (hij heeft lange manen en staart, geen spoor van eczeem), en achteraf gaan beweren "vreemd. bij mij heeft hij zich nooit geschuurd..."
Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik wil niemand bedriegen met dit paard, en ik wens hem zeker niet toe om van de ene eigenaar naar de andere te verhuizen. Als hij tegen einde mei niet verkocht is, wordt hij gecastreerd en een fijn rijpaardje voor mijn dochters.
Jammer genoeg zitten de meeste mensen zo niet in elkaar en willen ze snel geld vangen en het is altijd makkelijk je achteraf van Kromme Haas te gebaren.
Als ik een paard koop, maak ik wel altijd de overeenkomst dat de keuringskosten voor de eigenaar zijn als hij/zij afgekeurd wordt. Wordt hij/zij goedgekeurd, dan betaal ik de kosten.
Behalve bij jonge paarden de bloedtest op allergie aan culicoides (zomereczeem). Die betaal ik zelf, omdat ik ook vind dat je als eigenaar-verkoper nu ook niet tot in het oneindige moet gaan met die keuringen.
Is de eigenaar het niet eens met deze werkwijze, dan houdt het voor mij op. Ofwel vreest de eigenaar dan zelf dat er een probleem is met het paard (anders zou hij toch geen moeite hebben met een keuring).
Als iemand een paard bij mij koopt, betaal ik alle keuringskosten als hij/zij afgekeurd wordt, als ik vooraf beweerde dat het een correct paard betreft. Dat is toch heel normaal ? Je hoeft als koper toch niet voor alles op te draaien ?
Lenie komt niet eens kijken als je als verkoper zelf de keuringskosten wil betalen.
Je moet dan ook nog eens ergens halverwege afspreken om hem te laten bezichtigen, want meer dan een uur wil ze er niet voor rijden.
Lenie schreef:O ja, " keuringskosten betalen" houd bij iedereen in: alleen de klinische keuring, niet de foto's.
Gemiddeld kost een gehele keuring met foto's tussen de 420,00 en 550,00 euro is mijn ervaring.
Klin. keuring ligt rond de 150,00
Aangezien ik met foto's wil keuren hebben we het wel over nog steeds flink wat geld.
Gezien ik nu al ver over de 1000,00 euro heen ben keuringskosten maak ik nu voorzichtiger een keuze.
Ik hou anders geen geld meer over voor het paard zelf
Lenie schreef:Nog iets waar ik tegenaan liep bij het kijken naar een quarter; deze had geen chip (4 jarig paard in NL geboren).
Voor wie zijn de kosten van het chipppen als ik het paard wil kopen ???
redpebbles schreef:Lenie, wij hebben met je afgesproken dat de keuring voor jouw kosten zijn bij goedkeuring en voor ons bij afkeuring. Zoals we bij alle klanten doen. Zowel voor klinisch als röntgenologisch!!!
Nu worden alle professionele stallen wel over 1 kam gescheerd. En dat is zeker niet terecht.
Wij hebben een 4 jarige quarter horse ruin te koop en een 3 jarige SPB merrie te koop staan, die je hebt gezien.
Voor ons zijn het gezonde paarden, die bij ons nog nooit wat gemankeerd hebben. Omdat wij geen röntgen ogen hebben, mag je ze gewoon volledig laten keuren.
Zoals onze 4 jarige quarter ruin Oas kind of Magic. En de SPB merrie van 3 jaar.
redpebbles schreef:Lenie, wij hebben met je afgesproken dat de keuring voor jouw kosten zijn bij goedkeuring en voor ons bij afkeuring. Zoals we bij alle klanten doen. Zowel voor klinisch als röntgenologisch!!!
Nu worden alle professionele stallen wel over 1 kam gescheerd. En dat is zeker niet terecht.
Wij hebben een 4 jarige quarter horse ruin te koop en een 3 jarige SPB merrie te koop staan, die je hebt gezien.
Voor ons zijn het gezonde paarden, die bij ons nog nooit wat gemankeerd hebben. Omdat wij geen röntgen ogen hebben, mag je ze gewoon volledig laten keuren.
Zoals onze 4 jarige quarter ruin Oas kind of Magic. En de SPB merrie van 3 jaar.

) redpebbles schreef:Lenie, wij hebben met je afgesproken dat de keuring voor jouw kosten zijn bij goedkeuring en voor ons bij afkeuring. Zoals we bij alle klanten doen. Zowel voor klinisch als röntgenologisch!!!
spatter schreef:chippen zijn de kosten toch niet
maar als een eigenaar zijn boeltje zo slecht op orde heeft zou ik mij al afvragen of ik daar wel een paard van zou willen hebben
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, daar heb ik ook een beetje mijn twijfels over...
het lijkt me echt waardeloos om tig keuringen te hebben gehad en je zelf steeds voor de kosten hebt moeten opdraaien
toch vraag ik me af of je van een aantal niet zelf al had kunnen zien of ze goed waren of iemand meenemen die al het één en ander ziet
DubbelDun schreef:Dan vraag ik me af wáárom had het paard al een tijdje niets gedaan??
Als verkoper probeer je toch je product zo voordelig mogelijk aan te bieden, zeker als daar een aardit bedrag voor gevraagd wordt. Dus zorg je dat het paard in konditie is (een te erg zwetend paard vertrouw ik ook niet), heb je hem vooraf al minimaal gelongeerd om te zien of ie zuiver loopt en er even een borsteltje over gehaald en zorgen dat de hoeven er fatsoenlijk uit zien.