Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MidnightPSan schreef:Het is een mooi verhaal zo, mij vraag is, zouden er niet meer mensen zijn die een QPA willen kopen maar
denken dat het te duur is voor hun.

Pienb schreef:wel dat je volgens mij een quarter nodig hebt als je echt naar de top wilt omdat die ervoor gefokt zijn.
...
en als jij niet groot shows wilt rijden kan dat inderdaad op een niet-quarter en met een goedkoop zadeltje (als het maar wel goed past) maar maak je dan niet de illusie dat je daarmee de top kunt bereiken
)
(en daar ben ik nog trots op ook
)Pienb schreef:ja dat klopt en zo bedoel ik het ook niet.
maar als niemand die ambitie of heeft (of maar heel weinig) wordt het niveau nooit beter maar blijft het hangen.
en dan wordt het verschil tussen nederland en landen als duitsland alleen maar groter ipv kleiner.
en andere mensen motiveren dat ook te zijn.
) ben ik er ook trots op dat ik als een van weinigen eigenlijk direct met western ben begonnen ipv eerst jaren dressuur (daardoor hoefden er bij mij ook niet eerst engelse trekjes uitgeslagen te worden
)
Romkabouter schreef:vrolijk schreef:waarom ben je er trost op dat je niks weet van de engelse style?
verdiepen in andere stylen en andere manieren kan je ook veder helpen in de sport.
huh? Waar lees je dat dan
Pienb schreef:anya... ik snap niks van voetbal en heb nooit aan engelsrijden gedaan dus dat snap ik niet![]()
(en daar ben ik nog trots op ook
)
Anya schreef:pien wil je het nu niet snappen?
Je hebt basissport ruiters. Die houden wedstrijden. Regionaal en landelijk. Op enig moment ben je binnen die groep redelijk goed. dan hoor je bij de top van de groep basissport ruiters.
Iedere (top)basissport ruiter weet dat hij/zij zich niet kan meten met de wereldtop. Dat is hun doel ook niet. Zij willen graag de beste van de basissport ruiters zijn.
Bij voetbal heb je ook de a-, b- en c-competitie. En die clubs voetballers weten allemaal dat ze niet op het WK gaan spelen. Maar ze hebben er lol in, proberen steeds beter te voetballen en zijn heel blij met hun gewonnen wedstrijden. En als ze in de top van hun klasse staan, dan zijn ze beter dan anderen.
Vergelijk even met de dressuur. Er zijn een kleine 100.000 basissportruiters. Je kunt zelfs kampioen worden als je in de b start. Dan kun je nog niet zo fantastisch goed rijden, maar je bent wel de beste van de mensen die in de b start. Dat gaat zo door tot de Z2 en dan kun je al heel aardig rijden, maar nog geen grand prix niveau. Hoeft ook niet. Je kunt ook de beste van de z2 ruiters zijn.
Pienb schreef:Rom, dat had 'doen ook mee' moeten zijn ipv meer.
Vrolijk: ik heb niks met engels en aangezien ik iemand ben die er wel van houd om af toe 'anders dan anderen' te zijn (goh, nog niet opgevallen he) ben ik er ook trots op dat ik als een van weinigen eigenlijk direct met western ben begonnen ipv eerst jaren dressuur (daardoor hoefden er bij mij ook niet eerst engelse trekjes uitgeslagen te worden
)
en ja, dat klopt. je kunt het niemand verplichten. ik heb altijd met teams van verkopers gewerkt en gewend om mensen beetje hard op te zwiepen ed, misschien draaf ik weer een beetje door hier![]()
![]()
'

Ik zeg niet dat je dat zo bedoelt, maar zo komt het over