[WN] Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Ongeschreven regels... kleding/ uitrusting paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:32

Als man is goede showblouse prima. Dan wel een die speciaal is voor te showen, dus van een 'showmerk'.
Niet iedere gewone blouse kun je hiervoor gebruiken vind ik. En dan een sjaaltje erin of niks.
Ik zou zeggen kijk naar de foto's van de ' grote' ruiters en je ziet vanzelf hoe het eruit moet zien.
Grischa ludwig rijd oa ook een palomino in de reining, kijk maar eens naar zijn outfit (LQH.de denk ik)hoewel ik zijn chaps qua kleur niet super vind.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:12

@pienb even voor de record... een cap is tegenwoordig op de rassenshows ook toegestaan.

Hier enkele van mijn showsetjes

working cowhorse
Afbeelding

Barrel race
Afbeelding

Reining
Afbeelding

Pleasure
Afbeelding

Zelfde outfit maar dan ander paard in de trail
Afbeelding

Nog een reiningplaatje
Afbeelding
Bij dit blousje heb ik nu een blanket die bij de kleur past.

Ehhhh woezels in de trail
Afbeelding

Ik moet alleen nog een keer een zwarte hoed hebben, maar met een erg klein koppie is dat wel heel lastig om een goed passende hoed te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:02

PienB: Had eens gekeken naar Grischa Ludwig maar ik vind zijn showset nou niet echt geweldig. Ziet er weinig als een 'eenheid' uit. Donkerbruine Chaps, lichtblauw overhemd en dan een naturel hoed.

CC: Met dat roze pak ben je alleen roze chaps vergeten =

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:42

of kijk naar Rueben van Dorp, of naar de NRHA futurity filmpjes op youtube.
algemeen: je kan bij you tube zoeken op 'world show 2008' of 2007 en dan zie je veel filpjes, super voor inspiratie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:56

Die filmpjes zijn sowieso leuk om te zien :j

Wat mijn grootste probleem altijd is, is dat al die echt showblousen voor die dikke amerikanen etc zijn. Ik heb nu op de summershow mijn huidige overhemd kunnen kopen (de rode die ook op de foto's in mijn profiel staat) maar over het algemeen is iets kopen voor mij een ramp. Wat kleiner (1.72) en ondergewicht hebben is nu niet echt de ideale combinatie voor shoppen :=

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:28

Een blouse met wijd uitlopende (lange!) mouwen, mag dat?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:29

het mag el maar of het verstandig is, wrs geeft het ene erg onrustig beeld.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:34

Daar zit wat in :D
Heb nl een onwijs gave blouse gezien, kan de mouwen altijd nog laten vermaken tot een strak model :D

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:23

Om me ook maar even in het topic te mengen; ik vond het maar lastig om een showset uit te zoeken. }:0
Komt ook nog bij dat ik niet de slankste ben, dus dan is het moeilijker om wat te kiezen, geen slinky voor mij dus :+ en ik heb geen oneindig budget :o Ik heb voorheen wat rondgelezen wat wel en niet toegestaan was, en toen eigenlijk gekeken naar welke kleur ik leuk vond.
Tot nu toe heb ik maar 1 klein wedstrijdje gestart, maar wil in de zomer toch wat serieuzer ermee beginnen. Ik wil pleasure/trail/hms starten, kun je dan gewoon met dezelfde kleding starten of is dat not done?
Dit is mijn set, wat vinden jullie daarvan? IS dat geschikt voor deze onderdelen?
voorkant
Afbeelding

zijkant
Afbeelding

achterkant
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:26

Is een netjes setje hoor, daar kun je zo mee voor de dag komen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:29

Ik vind het ook een mooi setje Marloes, alleen het model hoed is niet zo mijn smaak. Chaps vallen mooi he ;) kan ik ze met een gerust hart bestellen :D

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:33

Nee de hoed is ook niet mijn favoriet. Ik geef ook eerlijk toe dat t echt een goedkoop ding was. Dat ligt nog in de planning om die te vernieuwen, maar daar wacht ik nog even mee tot ik ook daadwerkelijk wedstrijden ga rijden, want dan wil ik ook in 1x een fatsoenlijke kopen.
Ik heb me wel bij de chaps een stukje ertussen gezet trouwens. Wist dat het krap zou worden met passen, maar ik mag niet klagen, het valt helemaal niet op en ze passen nu mooi!

Wat heb je trouwens een leuk bitje op de foto's hierbovenaan, die met dat hartje. echt stoer!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:36

Leuk ding he, is gewoon een simpel snaffle mondstuk en door de bar aan de onderkant eigenlijk een soort stangbitje. Maar Tina loopt er zo lekker op.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:27

Mloez schreef:
Ik wil pleasure/trail/hms starten, kun je dan gewoon met dezelfde kleding starten of is dat not done?
Ja hoor, je kunt gewoon in hetzelfde setje trail/hms/pleasure starten :j Deze onderdelen komen meestal ook vlak na elkaar, dus dat is een heel geharrewar als je je dan nog wilt omkleden, al zijn er mensen die dat dus wel doen. Ik niet hoor ;) Alleen bij de showmanship moet je een ander setje aan en als je ook nog reining start is het mooier om dan een andere blouse aan te trekken. Het is trouwens ook een leuk setje en past mooi bij je paard en pad, hoed is idd minder mooi ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:05

Hoed en gear mogen geupdate worden.
Zelf vind ik omkleden wel beter. Kan subtiel zijn, een zelfde lijn maar ene keer jasja daarna vest ofzo

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:10

Kanniewachten om jou in de showring te zien Pienb +:)+
Ben erg benieuwd naar je setjes *D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:16

Al mijn setjes zijn weg... Had vroeger een hele collectie....
Heb alleen mijn 2 showhoeden nog.
Dus eerst paardje, da nieuwe showoutfits (en geloofme je zult me pas zien op een grote show als mijn outfit 100 procent klaar is :-).
Tenzij ik de loterij win, dan ben ik op de eerste aqha show te zien.
Aangezien ik daar maar niet vanuit ga mag je wachten tot volgend jaar :-)
Ik ben meer het type " helemaal goed of niet "

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:27

Pienb schreef:
Hoed en gear mogen geupdate worden.

Was dit naar mij gericht? Hoed gaf ik zelf indd ook al aan maar gear? Wat bedoel je daar precies mee qua updaten?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:32

Ja, met gear bedoel ik zadel en hoofdstel.
Donker is niet echt showkleur. Light oil en zilver zijn beter voor een show.
Ideaal is als je aparte set hebt die je alleen o shows gebruikt maarja, we hebben natuurlijk geen goedkope hobby gekozen :-)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:33

Pfff Pien jij bent een lekkere :P.... Daarbij vind ik op een schimmel light oil helemaal niet mooi, op mijn cremello staat het ook niet mooi.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:36

hihi op het moment dat het zadel het verschil gaat bepalen of ik ga winnen of niet schaf ik wel een speciaal showsetje aan, maar zolang er nog mensen zijn die het altijd beter doen dan ik en er nog een heel aantal niveau's hoger zijn ben ik al blij met 1 passend zadel ;)
ik iriteer mij mateloos aan mensen die perse met showzadel willen showen zelfs als het overduidelijk niet past op het paard :\

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:37

Nee vissen fokker was goedkoper geweest :D

Nou moet ik zeggen dat ik zelf light oil zadels gewoon niet mooi vind, of zadels met heel veel zilver erop, is niet mijn ding. Ik rij gewoon met mijn dagelijkse zadel. Is dat wel iets 'hipper' dan menig trainingszadel maar indd niet erg bling. Ik heb zadel, met sterconchos en spots erop, daarbij een bijpassend hoofdstel en borsstuig met dezelfde conchos en spots en dat vind ik eigenlijk wel prima zo :o
Wel heb ik dan een blanket met zwarte en lichte crystals erop.
Leuk voor elke dag, maar ook net iets opvallender dan een trainingszadel voor op wedstrijd.

Daarbij komt ook dat vriendlief hier me denk ik afschiet als ik ooit een 2e zadel erbij zou willen :D }:0

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:41

Tja, het is zo jammer dat deze sport zo duur is. Maar goed, ik weet hoe het hoort dus enige wat nu nog nodig is is geld en dan kan ik het eindelijk weer in praktijk brengen :-)
Ook bij gray is lightoil mooi hoor....

Ik had vroeger de luxe van 3 zadels... Training, show en engels (voor de hunter). Die luxe ga ik nu niet meer krijgen dus ik ga voor een zadel dat genoeg heeft om mee te showen (of zilver of erg bewerkt leer) maar ook wat kan hebben als trainingszadel.
En tuurlijk, dat het moet passen is allerbelangrijkste, dat heeft met de gezondheid van je paard te maken!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:44

Niks mis met jouw zadel, Mloez +:)+
Het is heel, goed onderhouden, schoon en het past....

Daarbij staat darkoil juist heel goed bij een schimmel :j

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:44

Oh! :)* En goed rijden natuurlijk! Dat zal toch ook wel helpen hoop ik? :=
Laatst bijgewerkt door MissPK op 17-02-09 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt