[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quibje

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:09

jongens ben helemaal hyper
ben onverwacht vandaag naar een paardje gaan kijken
en vrijdag wordt hij gekeurd *\o/*

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:16

Oh wat leuk!! Gaaf hoor en spannend! Vertel er eens wat meer over :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:17

*\o/* Echt wat heerlijk, zoals ik net al riep in het andere topic; vertel eens wat meer, wat voor paardje is het?

Mijn hopelijk toekomstige westerntopper is naar Zwolle gekomen, ik kan eindelijk lekker met haar knuffelen en doen <3 beetje beginnetje maken met alles, beetje borstelen, beetje wandelen enzo. Ben echt verliefddd. Ze is zo leuk.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:58

Ik wil er reining mee gaan doen
Beetje met koeien spelen
Buiten rijden etc

Ze zijn vroeg, maar gelukkig niet al met zijn 2
Hij is nu net Zadelmak dus hij gaat wel in training hihi
En dan ga ik veel lessen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:53

Nog even een laarzenvraagje: zijn western boots vam Wrangler geschikt om mee te rijden?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:02

geen idee, ik ken ze niet
maar ik rijd ook met laarzen van sendra en die zijn er ook niet speciaal voor gemaakt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:07

Zat een beetje rond te speuren en kwam deze tegen maar heb echt geen idee waar ik specifiek op moet letten. Ben een gevalletje dressuurmuts vandaar ;).

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:31

Omdat alleen lezen ook een beetje saai gaat worden en er leuke topics zijn ook hier aangemeld.

Binnenkort wil ik heel graag gaan starten met Western lessen. Lijkt me al jaren prachtig om te doen en dus ontzettend nieuwsgierig.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:06

Welkom ;)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:57

En is ie al gekeurd!? :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:21

:( ja
en daarom geen blij topic gemaakt, hij is niet goed gekeurd

de DA zei dat ik evt over een week of twee nog eens zou kunnen kijken, want het kan een momentopname zijn, maar ik denk dat de eigenaar daar niet mee akkoord gaat, want die had een hoop gegadigden en ik moest hem voor het weekend keuren, want als er een bemerking was waarop ik hem niet kocht, tja misschien vonden de andere mensen dat niet erg en hem dan evt wel kopen >;)

dus de zoektocht gaat verder

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:44

Oh sorry, wat vervelend zeg. Maar ik weet zeker dat er iets heel leuks te vinden is.. Succes iig :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:23

Dank je :D
Mijn trainster is al mee aan het zoeken voor me
We gaan waarschijnlijk dinsdag bij paardje kijken :D

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:59

Hallo zou ik me hier misschien ook mogen melden? :D

Na 7 jaar engels te hebben gereden heb ik de knoop doorgehakt! Ik wil iets anders... Western lijkt mij perfect. Heerlijk over de prairies galopperen in outfit met een lekker Quarter onder je kont, helaas is het nog laaang niet zover :Y) Ik ben van plan om rond Juli/Augustus naar Nederland te komen (Ja ik woon niet in Nederland :+ ) en er een paar maandjes te verblijven en dan western les te nemen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:19

-O- Quibje wat naar dat hij niet goedgekeurd is! Gelukkig zijn er meer paardjes op deze aardkloot, je vindt vast je perfecte partner nog wel!

Wat leuk, Jozefin, natuurlijk ben je hier welkom!

Ik heb vandaag lekker een buitenritje gemaakt met bijrijdpaardje enzo :D Was fijn, ik heb zowaar zonder jas gereden! (verkouden was ik toch al, daar was ik niet bang meer voor, en het was heeeerlijk weer)

En gisteren heb ik op de papa van mijn merrie gereden, echt gaaf, dan kan ik echt even wegdromen over hoe Mish later onder het zadel zou zijn <3
Afbeelding
Ik wil haar dan wel western gaan rijden, dus dat zal dan net ietsje anders ogen :D

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:10

Wat een warm welkom, dankje! :D Ik ben een groentje als het gaat om de westernsport, dus ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken en in de tussentijd kan ik genieten van jullie mooie paarden... Heel mooi dier heb je daar Aleenah :+:

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:25

wahahaha,
startende western ruiters, jozefin,
volgens mij zijn wij allemaal redelijk groen hierin, dus geloof dat we op een paar na allemaal best groen zijn, das juist de humor en charme van deze groep

maar dat warme, lijk ik ook op meer western plaatsen te voelen dan op dressuurplaatsen :D

hoe oud is mish nu?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:33

Wat jammer dat ie niet goedgekeurd is!
De zoektocht gaat dus verder...
Je vindt het paardje wel dat bij je past.

Ik ben net terug van een weekje vakantie en zet mijn zoektocht ook terug verder.
En... woensdag les 4 :-)).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:38

Ik heb straks terug les :D Wordt vast super met dit prachtige weer *\o/*

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:47

Sicayes schreef:
x_spekkie_x hier op bokt heeft een hernia opgelopen(gehad?heeft nogsteeds last?:+) in het verleden, zij rijdt nu samen met Suuskipje western op een vrij vlak paard . Volgens mij gaat het hartstikke goed, je zou haar een PBtje kunnen sturen voor info over hoe ze het ervaart. :D

Zie ik ineens mijn naam voorbij komen op zoek naar een ander topic :D

Lang verhaal kort: ik heb inderdaad een hernia gehad :) Begin april vorig jaar de eerste klachten, in juni geopereerd, na drie maanden eens een rondje op een paard gestapt maar pas na vijf maanden het paardrijden weer echt gaan oppakken. Nu rij ik een uur per week, stap, draf en galop. Merk wel dat lang galop nog wel heftig is voor mijn rug, evenals doorzitten op een paard met een minder vlakke gang. Maar in principe gaat het gewoon weer goed :) Vaker rijden had ik met mijn rug al goed kunnen opbouwen, maar ik les maar een keer per week.

En :wave: western mensen in dit topic :)
Ik ben dus ook een startende western ruiter :D
Ik rij bij Marlies Maathuis in Achterveld op een prachtig paardje genaamd King Morgan <3 Echt een schat van een paard. Suuskipje reed om de week ook mee op Fandango :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:48

Mish is van 3 januari vorig jaar :D dus een jaar en een paar maanden. Sinds 1 week staat ze nu in Zwolle, dus ik kan eindelijk leuke dingen met haar gaan doen.

Hoi Spekkie, leuk dat je ook mee komt praten!

En inderdaad, we zijn allemaal groentjes hier. Ik rij ook echt gewoon nog in mn dressuurkleding :')

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:29

Ah oké :o Ik heb pas sinds een paar dagen besloten dat ik wil gaan western rijden en jullie rijden zelfs al western, dus ik dacht dat ik hier het aller groenste was :')

Dan zal ik me maar meteen voorstellen! Dit gaan geen lange tekst worden, aangezien ik liever niet teveel privé dingen op internet gooi :)

Ten eerste: Je mag me gewoon Jozefin noemen of anders als je dat wilt. Ik woon in een land dat half in Europa ligt en half in Azië (Jullie kunnen nu vast wel raden wel land het is :D ). Ik had 2 eigen paardjes, een shetlander en een New forest, die heb ik jammer genoeg moeten verkopen wegens verhuizing. Nu woon ik nog in een flat (eigenlijk 'wonen', want mijn familie woon hier ook nog!), maar we zijn van plan om weer te gaan verhuizen, dit keer naar het platteland. Dit jaar zal ik waarschijnlijk nog geen paarden kunnen houden, maar ik hoop volgend jaar wel :)

--------

Veel plezier Iolanthe en lekker genieten hé +:)+ :))

Oei een hernia is niet fijn :\ Beterschap! En fijn dat je ondanks de hernia gewoon kan blijven rijden.
Laatst bijgewerkt door Jozefin op 09-03-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:45

Vervelend Quibje!

Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste les met Fritz bij Angelique Ferdinandus gehad. Omdat ik al jaren western rij (de basis zit er goed in, heb 10 jaar op een westernmanege gereden en ook wat WRAN wedstrijdjes gestart) zijn we gelijk op 1 hand met shanks begonnen :D gut dat was wel even wennen. Heb altijd gewoon 2 handig op snaffle gereden. Gister nog even lekker in het zonnetje in de buitenbak gereden om te oefenen. Met mijn zit was ook het ook niet zo best gesteld dus heb een boel om aan te werken! gelukkig is paard aardig vergevings gezind :D nee het is echt een schatje, ben zo blij dat zijn eigenaresse mij die kans geeft. Aankomende woensdag heb ik weer les van Angelique, heb er nu al zin in! Ga wel elke keer kapot van de spierpijn haha! Maar ik heb hiervoor ook al een jaar niet meer gereden :)

Overigens heb ik me in dit topic gemeld omdat ik dus nu helemaal overnieuw ga beginnen met westernrijden! Op een heel gave reiningquarter.

Heb nog een fotootje van gister, zat er goed en wel voor de 4e keer weer op en het ging best goed!

http://i117.photobucket.com/albums/o57/Warbling/IMAG1515.jpg even in link want ik kan 'm niet verkleinen op m'n telefoon haha!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:50

Hoi mag ik me hier ook melder?
Ik rijd nu sinds n jaar western samen met mijn camargue kruising. Ik, geen western ervaring en paardje slecht ingereden en paniek onder het zadel. Sinds ik les bij Alice Zjjlstra-Hijmering merkt paardlief dat ontspanning zeker fijn kan zijn. Rijden nu "beheersde" cirkels, kunnen zonder paniek over balkjes heen stappen en draven en zelfs de galop is met wat langere teugel prima te doen op een cirkel! Ik zelf ben 19jr, en wil nog heeeel veel leren. Heb ook 2x op het paard van Alice zelf gereden en dan merk je pas op hoeveel knopjes je ongemerkt drukt

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:53

Van mij wel, maar daar ga ik natuurlijk niet over.

Wat leuk Warboel ! :D En wat een heerlijk weer is het bij jullie zo te zien, hier vallen er hele liters water en het gaat binnenkort zelfs sneeuwen :=