[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:11

Eline heeft het filmpje, dus we moeten haar maar lief aankijken als we hem willen zien :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:33

:D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:58

Ja ik zal van de week even kijken of ik hem online krijg.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:31

Ik mag van mama gaan kijken bij blue Stables (Wat ook grappig is, is dat de eigenaren van mijn verzorgpaarden die mensen daar kennen )
Ik hoop dat ik dit weekend een keer kan kijken en dan ook zo snel mogelijk een keer een proeflesje kan nemen. :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:35

Zie het al helemaal voor me.
Weet je wat ik al helemaal voor me ziet bij me zelf. Dat ik met sox rij in het bos op een westernzadel en heel relaxt

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:54

Vandaag bij Blue Stables geweest. Alleen nogal slecht van me dat ik niet even eerst heb gebeld, maar goed, we mochten toch even kijken en wat uitleg krijgen enzo. De stallen waren nieuw en hadden dus ook niet de 'manege-uitstraling' die ik voornamelijk heb meegekregen. Ik heb wat basis informatie gekregen, en voor de rest even de stallen en rijbak gezien dus, maar ik denk dat ik eens ga bellen voor een lesje. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:17

Fijn dat je een goede indruk had :) Misschien juist goed dat je niet op voorhand belt O:)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:33

Echt een leuke en vermoeiende dag gehad ! Eerste start hebben we zelfs punten gereden ipv een nul score. Ging echt heel erg fijn en heb ook op het filmpje kunnen zien dat hij zelfs netjes begon te spinnen. 58 gereden dus super tevreden. Tweede start wel een nul score door vermoeidheid bij mij ...tot vier tellen was toch wel erg moeilijk :D Maar wederom fijn gereden.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:35

Super!! Kan ook niet wachten op mijn eerste les :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:38

Leuk ! Welke richting wil je op ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:52

Hmm ik ga kijken of ik ergens in de buurt van (zuid-) Tilburg een western manege kan vinden :D Hoop t wel! K ga namelijk vanaf volgend schooljaar in Tilburg studeren en daar ook op kamers.
Iemand ervaring met maneges/stallen in die richting?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:56

_Mondy_ schreef:
Leuk ! Welke richting wil je op ?

Ik wil de reining kant op, dat lijkt mij persoonlijk het leukst :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:56

fijn dat het goed ging met je proefjes. en al wat punten gereden super hoor.

reining fijn dat je al weet wat je doel is. denk dat het wel een voordeel is.

hier lekker geknuffeld met sox. morgen naar mijn oude pony toe en ik ben daar best gespannen voor.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:24

ik heb even een stomme vraag
ik heb nu een western hoofdstel gekocht maar is een kin riempje nodig?
aangezien die er bijna nooit aan zitten en alleen maar los tekoop zijn?

ik denk altijd maar zo als het aan het hoofdstel zit is het nodig
als dat niet het geval is is het dan bij zaak of wat?

sorry misschien een echte domme vraag

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:27

In principe is het niet nodig als je geen bit met hefboomwerking gebruikt. Als je dat wel gebruikt zou ik met een kinriempje/ketting rijden om het doorslaan van de scharen te voorkomen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 11:27

Geen domme vraag, ik weet het ook niet, hoor ;) Ik denk dat het wel gebruikelijk is, maar je moet natuurlijk wel nog een goede reden hebben om het te gebruiken.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:31

nou ik ben gewoon met een normaal trensje bezig en ben nog bezig met beleren maar ik heb namelijk altijd gedressuurd dus vandaar die kennis niet

dus met een normaal bitje moet het ook zonder kunnen?
ik heb het hoofdstel besteld en kan hem ophalen in de winkel zelf maar kwam dus tot ontdekking dat ik alles heb behalve de kinriem en aangezien de winkel geen western spullen verkoopt dacht ik oo nee heb ik alles kan ik dadelijk nog niet aan de slag....

maar bedankt voor de reacties....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:37

Kinriempjes zijn nodig om in een noodsituatie het door de mond trekken van het bit te voorkomen.
Overigens kun je van een Pelhamriempje ook een prima kinriempje maken ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:24

goldenarrow schreef:
In principe is het niet nodig als je geen bit met hefboomwerking gebruikt. Als je dat wel gebruikt zou ik met een kinriempje/ketting rijden om het doorslaan van de scharen te voorkomen.

Het is altijd nodig. Bij snaffle riempje. Bij shanks kettinkje. Maar aan laatste zitten regels bij wedstrijden. Shanks kun je ook prima rijden met riempje in principe. Belangrijk is dat je wel weet hoe vast te maken en nooit strak.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:06

tnxs voor jullie reacties , groot kans dat ze daar ook 'normale' riempjes hebben die goed zijn??!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:09

Aan een kinriempje zitten 2 ringetjes waar het dubbel tegen elkaar komt aan elke zijde bij het bit. Een gewoon riempje is misschien te kort en heeft die ringen niet. Kun je evt oplossen met elastiekjes of iets, maar een kinriempje heb je al voor ene tientje. Weet niet waar je woont en of je er makkelijk eentje kan halen ergens?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:13

opzich is het geen probleem om te bestellen maar heb bij justwestern dingen besteld die ik nog steeds niet binnen heb nu willen we dus liever uit een winkel dan heb je het meteen
zit nu al vanaf 27 januari te wachten op mn bestelling en dus vertouwen kwijt in het bestellen :s

wij wonen in Etten-Leur (tussen roosendaal en breda) alle winkels die ik kon van het verleden zijn nu weg en hebben nu bij chabbele wat besteld en gaan we van de week op halen dus kan welicht daar vragen of ze er 1 bij willen doen..

bedankt voor de info

trwns wat is er dan zo anders aan een western kinriempje omdat je zegt dat die van ''dressuur'' misschien te kort zijn? de kaak van de pony/paard blijven toch de zelfde breedte en het bit zit toch ook altijd op de zelfde plek?

of denk ik dom?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:25

Dat is bekend van Justwestern. Uit welke omgeving kom je? Misschien een shop in je buurt of een show waar binnenkort wat shops staan....

Het kinriempje gaat alleen van bitring, naar bitring. Niet om de neus ofzo. Moet je maar even googlen op een plaatje van een westenhoofdstel. Maar hij gaat in ieder geval dubbel en plat.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:05

ja dat snap ik daarom is het denk toch gewoon te doen om een stang en trens of pelhambit riempje te kunnen gebruiken...

ow wat naar dat dat van justwestern bekent is word het wel geleverd of ook niet?
want anders gaan we nu gelijk geld terug vorderen... pffff

k kom uit Etten-Leur tot nu toe niets gevonden met western spullen:S

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:09

caboclo schreef:
opzich is het geen probleem om te bestellen maar heb bij justwestern dingen besteld die ik nog steeds niet binnen heb nu willen we dus liever uit een winkel dan heb je het meteen
zit nu al vanaf 27 januari te wachten op mn bestelling en dus vertouwen kwijt in het bestellen :s

wij wonen in Etten-Leur (tussen roosendaal en breda) alle winkels die ik kon van het verleden zijn nu weg en hebben nu bij chabbele wat besteld en gaan we van de week op halen dus kan welicht daar vragen of ze er 1 bij willen doen..

bedankt voor de info

trwns wat is er dan zo anders aan een western kinriempje omdat je zegt dat die van ''dressuur'' misschien te kort zijn? de kaak van de pony/paard blijven toch de zelfde breedte en het bit zit toch ook altijd op de zelfde plek?

of denk ik dom?

Even over justwestern... ik bestel daar zelf nooit meer wat! leuke spullen hebben ze maar slechte service. Ik heb een keer maanden moeten wachten op mijn bestelling, terwijl er niets op de website stond aangegeven dat het product niet leverbaar was. Reageren op mijn mail, ho maar! en naar maanden verder en 10 mails te hebben gestuurd heb ik uit eindelijk mijn geld terug gehad omdat ik gelijk mijn bestelling wilde annuleren met zulke service! erg jammer..

Om ook nog iets positiefs te posten :P "Ik heb mij ingeschreven voor mijn eerste western wedstrijd in April!!! *\o/* 'onderdelen trail en pleasure. :D ben nu al zenuwachtig :o