[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Risje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:12

Plonsje schreef:
Wat fijn voor je Risje1988! Hoe ben je dit paardje tegen gekomen?

via een gemeenschappelijke vriendin kreeg ik te horen dat er een paardje in de buurt was waar evt een bijrijder voor gezocht werd.. Hier meteen op gereageerd en die zelfde avond nog een afspraak gemaakt..
Meteen actie ondernomen:D

Ze moet hier als het goed is ook ergens in dit topic staan..

binnenkort doe ik mee aan een onderlinge wedstrijdje om elkaar ook op vreemd terrein beter te leren kennen.
Maar ik schep geen al te hoge verwachtingen aan mn powny en mij.
We hebben de laatste tijd niet veel kunnen trainen door de weersomstandigheden en de drukte van de afgelopen tijd..
Plus dat het mijn aller eerste western wedstrijd is en ik veel spanning bij mezelf verwacht.

Ps sorry voor de late reactie.. Ben nieuw op bokt en weet niet precies hoe het allemaal werkt

monakita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:31

Hoi!

Ik ben ook op zoek naar een western bereden paard! :D

Of ja...'op zoek'...heb eigenlijk niet meer veel hoop en ben bang dat ik pas weer op een paard kom, als ik er een eigen kan kopen (dus nog ff sparen...).

Mocht er nog iemand een paard in de omgeving Drachten hebben, hoor ik het graag!

Ik ben zelf 25, ben op mijn 10e echt met western begonnen, enige wedstrijdervaring (HMS, Trail, Reining, Pleasure) en ben in die tijd heeeel veel verschillende paarden gereden en heb ook voor trainers gewerkt. Ik heb zelfs 2 jaar lang paardrijlessen aan kinderen en beginners gegeven.
Ik heb helaas de afgelopen 4 jaar niet meer regelmatig op paard gezeten en lig er dus een beetje uit. Het heeft voor mij dan ook weinig zin om 'moeilijke' (en daarmee bedoel ik dan bokken, stijgeren, schoppen, etc.) paarden te rijden, omdat ik er zelf eerst weer in moet komen. Ook waren zulke paarden voor mij 'vroeger' geen probleem.

Ik ben een eerlijke persoon met verantwoordelijkheidsbesef en heb mijn verzorgpaarden altijd als mijn eigen behandelt. Ik heb een rijbewijs en auto en ben dus mobiel. Door mijn werk ben ik door de week alleen savonds beschikbaar, maar kan in het weekend ook wel! Ik heb er geen problemen mee om op stal mee te helpen en kom ook, als het paard niet gereden kan worden.

Stuur me een privebericht, als je vragen hebt!

P.S.: Ik ben Duits, dus de spelfouten mogen jullie graag houden! :P

moon14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:22

Ook ik waag me maar eens aan een oproepje

Wegens een langdurige enkelblessure ben ik opzoek naar een bijrijder / verzorger voor 1 of 2 van mijn paarden.
De paarden worden recreatief western gereden (geen reining!) maar hebben potentie tot veel meer. Met eentje heb ik vorig jaar succesvol mee gedaan met een Working Equitation wedstrijd. Ze staan nu al een paar maanden stil ivm mijn blessure.

wat ik vraag:
- iemand met verantwoordelijkheids gevoel en respect voor de paarden
- zuinig met het tuigwerk omgaat
- niet alleen komt wanneer de zon schijnt
- gemaakte afspraken nakomt
- op de dagen dat je komt ook helpt met klusjes in en om stal, zoals mesten inloopschuur en voeren ed
- 1x per 2 weken met het paard les neemt bij een gerenommeerd western/ WE instructeur, dit op eigen kosten

Als je de ambitie zou hebben is er de mogelijkheid om af en toe deel te nemen aan een show of WE wedstrijd. Dit wel op eigen kosten. Vervoer is aanwezig.

Verder worden de paarden in kuddeverband en zo natuurlijk mogelijk gehouden. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal. Een van de paarden krijgt in april een veulen, maar kan daarna weer gereden worden.
De paarden zijn betrouwbaar en worden tevens gebruikt voor EAC en EAKC coaching.( http://www.lead-your-life.nl)

Paarden staan omgeving Kootwijkerbroek/ barneveld

Voor meer info of reactie graag PB

Noelletje

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:09

Ik probeer het ook maar eens.

Ik ben op zoek naar een bijrijd(st)er voor mijn 14 jarige quarter merrie Sugar (zie foto's in profiel).
Het gaat om 2 á 3 dagen per week en bestaat uit het verzorgen, stal mesten en beweging geven/rijden.

Sugar is een erg lief paard, maar kan soms beetje heet worden met rijden. We zijn gestart met rechtgericht rijden en hebben 1x per 2 weken les.
Daarnaast rijden wij veel buiten in het Twiske (kan na overleg ook door bijrijd(st)er).

Ik verwacht iemand die door weer en wind komt en haar deze dagen ook beweging geeft. Verder vraag ik geen vergoeding, maar verwacht ik wel dat je ook minimaal 1x per 2 weken les neemt bij mijn instructrice (op eigen kosten) en haar de aandacht geeft die ze verdient.

Ze staat in Den Ilp, 5 minuten stappen van het Twiske.

Voor meer info of reactie graag PB.

Groet Daniëlle

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:01

Bellatrix schreef:
Ik ben niet dringend op zoek maar als het juiste paardje langskomt zou dat stiekem best leuk zijn...
Omgeving Achterveld, Leusden, Woudenberg, Scherpenzeel, Amersfoort, Barneveld. Helaas kan ik niets betalen want het geld is er simpelweg niet. Een lesje af en toe kan wel. Zou het liefste ook buiten willen rijden. En ik ben hobby fotograaf dus je kan iig veel foto's van je paard verwachten. :)

Hoi Bellatrix ik vroeg mij af of je toevallig nog een bijrijdpaardje zoekt. Er werd mij gevraagd of ik tijd had, maar ik heb inmiddels weer een paardje gevonden. Ik ken je niet persoonlijk maar ik had je toch in mijn achterhoofd zitten. Het gaat om een ruin in Woudenberg voor ongeveer 2 keer per week. Er wordt geen vergoeding gevraagd. Hij staat op Western Stable Beau Dandy's. Voor meer info kun je mij een pb'tje doen. Tenzij je al een nieuw maatje hebt gevonden natuurlijk :)

danielle80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:26

Ik zoek nog steeds een bijrijdpaardje(die geschikt is voor beginners) in en om woudenberg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:36

Pippa13 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik ben niet dringend op zoek maar als het juiste paardje langskomt zou dat stiekem best leuk zijn...
Omgeving Achterveld, Leusden, Woudenberg, Scherpenzeel, Amersfoort, Barneveld. Helaas kan ik niets betalen want het geld is er simpelweg niet. Een lesje af en toe kan wel. Zou het liefste ook buiten willen rijden. En ik ben hobby fotograaf dus je kan iig veel foto's van je paard verwachten. :)

Hoi Bellatrix ik vroeg mij af of je toevallig nog een bijrijdpaardje zoekt. Er werd mij gevraagd of ik tijd had, maar ik heb inmiddels weer een paardje gevonden. Ik ken je niet persoonlijk maar ik had je toch in mijn achterhoofd zitten. Het gaat om een ruin in Woudenberg voor ongeveer 2 keer per week. Er wordt geen vergoeding gevraagd. Hij staat op Western Stable Beau Dandy's. Voor meer info kun je mij een pb'tje doen. Tenzij je al een nieuw maatje hebt gevonden natuurlijk :)

Ik ga zondag bij een paardje in Austerlitz kijken maar deze klinkt ook interessant...Ik PB je.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:14

Oke... Ik ben bang dat ik ook weer op zoek moet naar een bijrijdster voor mijn paardje.
Mijn huidige bijrijdster heeft een klein ongelukje gehad met grote gevolgen en is voor onbepaalde tijd uit de running :(.

Dus als iemand wat weet?
Ik zoek iemand boven de 16/18jaar die zelfstandig kan gaan, 1 tot 2x per week en ik vraag een bijdrage.
Paardje staat aan het bos, is vrij makkelijk maar nog wel jong. Je mag er onbeperkt mee lessen (eigen kosten), in de bak rijden of naar buiten. Hij staat in Soest

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:55

Ik probeer het ook nog een keer, iemand die nog een bijrijdster zoekt in Twente? :)

NicaPica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:32

boogiezero1 schreef:
Ik zoek nog steeds Western ruiter in Badhoevedorp is er echt niemand?

Manege easy riders, western en dressuur stal. Ligt in nieuwe brug,vijfhuizerdijk dus dat is al een stuk dichterbij

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:42

NicaPica schreef:
boogiezero1 schreef:
Ik zoek nog steeds Western ruiter in Badhoevedorp is er echt niemand?

Manege easy riders, western en dressuur stal. Ligt in nieuwe brug,vijfhuizerdijk dus dat is al een stuk dichterbij

Eh paard heb ik al ik zoek bijrijder

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:43

Ik ben al 2x bij een paardje wezen kijken en ga zondag voor de 3e keer. En daarna ga ik bij een Tuiger kijken die western wordt gereden...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:36

bij deze ook nog maar eens :)
Ik zoek helaas nog steeds een leuk western gereden paard. Heb je of weet je iets in landgraaf/waubach (of die om geplaatst mag worden) Dan hoor ik het graag via pb

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:09

Ik ben op zoek naar een verzorgster voor 2 a 3 keer in de week. Hij staat in nieuw vennep/hoofddorp. In het begin voor grondwerk, later is rijden ook een optie.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:02

Bellatrix schreef:
Ik ben al 2x bij een paardje wezen kijken en ga zondag voor de 3e keer. En daarna ga ik bij een Tuiger kijken die western wordt gereden...

Wat leuk! Ik hoop dat het wat wordt :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:08

De eigenaresse van dandy reed vroeger ook een tuiger western en hij zou erg lekker rijden haha. Dus succes Marlies! Ik geef het zoeken voor nu even op. Ik moet me nu focussen op een nieuwe baan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:31

Ik ben heel benieuwd hoe dat nou zit. :=
Renee, snap ik. Ga je daarna op zoek?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:22

Ik weet het nog niet. Ik mis het wel hoor, maar het is totaal afhankelijk met wat voor baan ik eindig. Ik heb zelfs de optie open om te emigreren dus dan word het al helemaal lastiger haha. Misschien ooit, want paardrijden blijft heerlijk, maar ik merk dat ik nu gewoon niet de tijd er voor heb en ook veel dingen aan m'n hoofd heb helaas...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

Ik begrijp het. :j

Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:28

Ik ben ook op zoek naar een bijrijder voor mijn quarterruin. Hij is reininggericht getraind, maar door tijdgebrek wordt hij nu meer recreatief gereden. Hij staat in Veldhoven.

Plonsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:06

Helaas te ver weg voor mij Magic. Maar als iemand nog een leuk recreatief gereden westernpaardje in aanbieding heeft omgeving Den Bosch dan hoor ik dit graag.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:36

Hoi! Na lang twijfelen en nog steeds een beetje.. toch maar voorzichtig opzoek naar een bijrijder voor mijn 7 jarige merrie. Ik ben niet dringend op zoek, maar als er iets op mijn pad komt dan sta ik er voor open. De merrie staat in Leusden. Het is er een met een karaktertje dus niet voor beginners geschikt. Liefste iemand met western ervaring maar geen vereiste...
Afbeelding

Afbeelding

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:55

Wat een knappe dame zeg!

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:16

Thanx Marlien!

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:35

Hoi hoi! Ook ik ben voorzichtig op zoek naar een bijrijdster. Voor ongeveer 2/3dagen in de week. Ik heb een 7jarige merrie tikje eigenwijs maar super lief. Vraag wel een kleine bijdrage.
Ze staat in Schalkwijk. Dat is nabij Nieuwegein/Houten.