[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:38

Denk dat het afhankelijk is waar je zit. Ik woon in randstad en er zijn vrijwel geen westernstallen. Je hebt er 2 in omgeving denhaag en 1 alphen voor zover ik weet, maar ik kan niks in de buurt vinden. Ik heb helaas geen eigen auto anders was het geen probleem geweest om naar Noordwijkerhout te blijven gaan, maar helaas...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:29

Er zitten er tegenwoordig twee in Alphen :P Lonestar Westernstable en GodenWay Stables. Dan heb je in Rotterdam nog WNL, in Gouda heb je Manege Goudsehout waar ze ook western hebben (van Jill Reparon). Dan heb je nog ergens in Zuid-Holland de Crazy Cowgirl Ranch. En inderdaad in Den Haag zit Trainingsstal Madepolder en de Country Stables (Wassenaar). Dus het zijn er best al wat :P en misschien vergeet ik er nog wel een. De Western Wranglers zit volgens mij ook in Zuid-Holland, of net over de grens van Noord-Holland... EDIT: er zi ter nog een in de buurt van Alphen maar ik ben de naam even kwijt...

Dus aan stallen valt het wel mee, al is het natuurlijk veeeeeeeeeel minder dan het aantal engelse stallen in Nederland. Maar het probleem is vraag-aanbod van de ruiters/paardeneigenaren :+

Ik ben alvast aan het rondkijken. Per 1 mei ben ik weer in Nederland en ik zou dan graag een leuk western-bijrijdpaard vinden (mijn eigen paard heb ik wegens financien moeten verkopen). Ik vind in principe alles oke (alle disciplines, buitenrijden, etc.). Heb wel wedstrijdambities maar dat is geen hoofdzaak voor mij. Ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden als ik af en toe (op eigen kosten) een wedstrijdje mag starten, maar het hoeft niet als de eigenaar dat niet wil. Omgeving van Amersfoort, Utrecht of Ede :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:36

Emma, ik had er geen idee van dat er zoveel westernstallen aan die kant zaten!! :oo
Je zou bijna daar heen verhuizen. :')

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:21

In Bleiswijk zit toch ook een westernstal? Ik heb altijd het idee dat het sterk wisselt, zo is er wel western, zo niet meer: kan ook aan mij liggen hoor :D En instructie is ook niet makkelijk te vinden :n Heb nu na jaren eindelijk iemand (die me qua aanpak ook nog aanspreekt) gevonden, de keus is duidelijk niet reuze :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:19

Nadeel is dat geen een van die stallen, op die van wassenaar na geloof ik , binnen een straal van 10 km zit. Ik moet alles met mijn scooter afleggen en mocht mijn scooter het niet doen kom ik met fiets maar dan vind ik 10km wel ver genoeg eigenlijk . Dat vind ik wel jammer aan in leiden wonen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:06

Ja dat klinkt wel begrijpelijk. :j

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:18

Ik zoek nog steeds Western ruiter in Badhoevedorp is er echt niemand?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:39

De Goldenway in woubrugge is wel direct bereikbaar met de bus vanuit leiden overigens. Daarnaast zit er ook nog een stal in hazerswoude-dorp waar wat western zit/zat volgens mij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:11

Ik ga niet met de bus maar met de scooter :p bus is mij wat te duur als je dat meerdere keren in de week moet doen. Daarbij wil ik vooral buitenrijden en vrees dat die stallen die mogelijkheid dus niet hebben. Ik hoop gewoon op een westernpaard dat dicht bij de kust/duin/bos staat maar vrees dat het vrijwel onmogelijk is. Dandy is perfect, alleen staat hij gewoon te ver om 2 x per week bij te rijden.

Edit:wat een gave paarden heb je btw :D

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:52

boogiezero1 schreef:

Helaas te ver.. Succes met zoeken verder!

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:59

boogiezero1 schreef:

Voor mij ook helaas te ver :(

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:28

Ok zoek ook nog steeds een leuk paard in landgraaf (waubach) of iemand die hem omplaatst (extra zorg Is dan geen probleem)

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:05

hallo allen, ik ben ook weer opzoek naar een bijrijdpaard voor 1 a 2 x per week liefst omgeving breda , heb geen financiele draagkracht voor bijdrage maar wel inzet en ervaring .

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:18

playboysches schreef:
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een bijrijdster voor mijn leuke quarter merrie.
Niemand omgeving Amsterdam/Amstelveen/Aalsmeer (met of zonder western ervaring) die nog een bijrijdpaard zoekt?

Ik ben op zoek :-) Welke stal sta je? Voor hoeveel dagen in de week?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:53

melissa_b schreef:
playboysches schreef:
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een bijrijdster voor mijn leuke quarter merrie.
Niemand omgeving Amsterdam/Amstelveen/Aalsmeer (met of zonder western ervaring) die nog een bijrijdpaard zoekt?

Ik ben op zoek :-) Welke stal sta je? Voor hoeveel dagen in de week?

Wat leuk!
Ik sta in Amstelveen op stal en zoek iemand voor 2 (eventueel 3) dagen per week.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:17

Sperziemone schreef:
Ja, dat was ik :D En ik ben al eens bij playboysches geweest, supergezellig en leuk lief paardje! Maar ik kwam er daar achter dat het voor mij nog wat te hoog gegrepen was en je zonder westernervaring niet zomaar recreatief western kan rijden :P

Omdat ik toen ook net ging beginnen met fulltime werken + ook nog mijn engels gereden bijrijdpony heb, was serieus western lessen nog even te veel. Maar ik ben het in de toekomst zeker van plan :D als ik een beetje gewend ben aan het werkritme _O-

Oeps, dit klopt helemaal niet. Ik was in de war met de usernames! Ik was bij boogiezero geweest, niet bij playboysches :P

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:14

Whaha ja ik dacht al . Was wel gezellig toch?

Plonsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:00

Ik ben op zoek naar een bijrijpaard in de omgeving van Den Bosch, voor meer vragen stuur me een PB! ;)

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:17

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:56

Iemand die nog een bijrijdster zoekt in twente? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:56

Waar in Twente, en wat zoek/wil je?

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:23

Sonja schreef:
Waar in Twente, en wat zoek/wil je?

Ik stuur je wel even een berichtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:25

Ik zit helaas voor jou aan de andere kant van Twente Julia, dus dat wordt 'm niet. Succes met zoeken verder!

Risje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:48

Ik dacht dat het in mijn regio (nijmegen/wijchen) al moeilijk was om een bij rijd paard western gericht te vinden, zie op marktplaats regelmatig advertenties van bijrijders gezocht in regio's ver weg van hier.. Noord Holland bijv.
Gelukkig heb ik er nu een gevonden nog geen 10 minuten van huis.. Dit na lang zoeken en verschillende tegenvallers gehad te hebben.. denk dat dit een gelukstreffer is geweest..

Plonsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:22

Wat fijn voor je Risje1988! Hoe ben je dit paardje tegen gekomen?