[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:58

Jammer dat het ziekten nog zo lastig gaat super pony. Ermelo is mij nog net te ver. Zeker nu mijn vriend nooit meer op een normale tijd thuis is :(

Bellatrix wat ontzettend balen zeg. Had je eindelijk je maatje gevonden.. Hopelijk komt er nog iets op je pad!

Wanneer ben je ervaren western ruiter en kom je niet meer koud van de manege af om te hobbelen in een western zadel? Ik rijd nu drie jaar western, de basis zit erin, ik heb echt een top instructrice maar ik kom nog steeds achter dingen dat ik denk, aaah zo moet dat dus! Bovendien rijd ik twee paarden die ik door en door ken, en een instructrice die ik voor de volle honderd procent vertrouw en die mij dus alles kan laten doen waarvan ik niet wist dat ik het kon :') als ik op een vreemd paard stap en geen begeleiding heb die mij vertrouwd is lijk ik waarschijnlijk iemand die nog nooit heeft gereden.

superpony

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:01

We zoeken niet echt actief. We redden ons zo ook wel, maar soms moeten we kiezen en zou het voor de merrie leuk zijn.
Je kan hier goed uitrijden en we hebben een binnenbak, dus in principe kan iemand altijd iets doen. Er zijn ook niet echte openingstijden, dus we zijn altijd welkom.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:32

Sirius ik denk persoonlijk dat je ervaren bent als je een nog niet zo ervaren paard zo kunt rijden dat je m beter maakt. Of als je zo wegrijdt op een goed geschoold paard omdat je dan aan kunt voelen wat er onder je gebeurd zonder dat je daarvan in de stress schiet.
Ook dat je durft te rijden aan een vreemd paard zonder al te veel af te wachten.
Dit allemaal omdat je weet waar je mee bezig bent juist door je ervaring.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:06

cissy schreef:
Sirius ik denk persoonlijk dat je ervaren bent als je een nog niet zo ervaren paard zo kunt rijden dat je m beter maakt. Of als je zo wegrijdt op een goed geschoold paard omdat je dan aan kunt voelen wat er onder je gebeurd zonder dat je daarvan in de stress schiet.
Ook dat je durft te rijden aan een vreemd paard zonder al te veel af te wachten.
Dit allemaal omdat je weet waar je mee bezig bent juist door je ervaring.

Mooi verwoord!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 04:34

Nou ik gooi het nog eens een de groep :) ik zoek nog steeds een leuk paard in landgraaf (ubach over worms) helaas zitten de meeste hier verder af maar proberen kan altijd. :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:49

Heeft iedereen een fijne en leuke jaarwisseling gehad? Xx

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:45

Ondanks dat er op korte afstand vuurwerk is afgestoken zijn de paarden toch rustig gebleven. Anders had ik het wel aan de stallen gezien :+ . En nu ik hier dan toch aan het schrijven ben wil ik van de gelegenheid gebruik maken om eens te polsen of er nog iemand is ( of iemand kent) die wat tijd over zou hebben om af en toe te komen quarter knuffelen. Bij gebleken geschiktheid ( want ja dat weet je niet van te voren en ik ken mijn pony's) kan er ook gereden gaan worden. Momenteel zet ik het nog alleen hierop om te kijken of er een "western" ruiter zich meld al is dat geen pre. Wat zoek ik??????? lastig....... iemand met hart voor de dieren en die zijn afspraken nakomt. Verder moet hij/zij na een periode zelfstandig kunnen omgaan met de dieren. En ja..... het zijn er meer dan een maar bij ons is vaak het motto, niets moet bijna alles mag. Mijn huidige bijrijdster heeft te weinig tijd over dus ben ik aan het denken om iemand anders er bij te vragen. Oh ja.... dat die bijrijdster te weinig tijd heeft is mijn eigen schuld hoor.... moet ik haar maar niet vragen om bij ons te komen werken in haar vrije tijd ( hihi) Oh ja.de locatie is Panningen bij Venlo. Dat is misschien ook wel handig te weten. Verder info geeft ik graag via pb.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:51

Er is nog altijd een bijrijder welkom hier voor mn qh merrie.
Net iemand die leuk kon rijden met haar, paar x geweest maar gaat weer aan de gang met haar eigen paard (was/is geblesseerd).
Wie vind het leuk om een qh merrie bij te rijden?
Op vriendelijke manier, ervaring gewenst, alles thuis in Maarheeze ..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:34

superpony schreef:
We zoeken niet echt actief. We redden ons zo ook wel, maar soms moeten we kiezen en zou het voor de merrie leuk zijn.
Je kan hier goed uitrijden en we hebben een binnenbak, dus in principe kan iemand altijd iets doen. Er zijn ook niet echte openingstijden, dus we zijn altijd welkom.

Oooo wat jammer..... ben vorige week aangereden en lees dit bericht in het ziekenhuisbed. Woon in Dronten en al tijden opzoek naar een bijrijdpaard voor recreatie western/buiten rijden. Had anders zekere gereageerd. Succes met zoeken!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:15

@denbine, dat moet je niet doen. Gaat het wel goed?

We zoeken niet actief, in de zin van; We gaan niet continu adverteren of Jan en Alleman laten komen en proberen. Er moet gewoon echt iemand op ons pad komen die past.

We kunnen altijd even pb-en. Wie weet :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:35

@superpony ik ben aangereden op een zebrapad met 60km per uur. Een flinke smak gemaakt en aardig wat schade. Maar wonder boven wonder denken ze dat het goed zal komen.
Ga binnenkort de revalidatie in en hoop dan meer te weten. Vroeger fanatiek werkzaam geweest op een dressuurstal, maar op die manier met paarden omgaan is niet (meer)mijn passie.Het contact en t samenwerken of dat nu in t bos, op stal, of aan de hand is geeft mij meer voldoening.
Ik heb geen sport ambities meer, ik haal voldoening uit een ontspannen gelukkig paard.
Wie weet lijkt me enorm leuk!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:22

60km over een zebra pad? Hebben ze diegene te pakken?

Laatst stond ik voor gesorteerd om onze woonwijk in te gaan. 2 kids van ong 7 a 8 jaar stonden bij zebrapad met stoplichten. Voor hun was het groen en alsnog kwam een ''stoere'' golf keihard door gereden. Ik moest ook voor die auto op de rem.
Als die 2 kleine kids niet zo wijs waren geweest om te wachten, waren ze echt flink hard aangereden door een zgn volwassen persoon MET rijbewijs nota bene......Niet normaal!

Hopelijk ben je er snel bovenop. Neem maar contact op, je weet maar nooit.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 03:12

Funnygirl schreef:
Ondanks dat er op korte afstand vuurwerk is afgestoken zijn de paarden toch rustig gebleven. Anders had ik het wel aan de stallen gezien :+ . En nu ik hier dan toch aan het schrijven ben wil ik van de gelegenheid gebruik maken om eens te polsen of er nog iemand is ( of iemand kent) die wat tijd over zou hebben om af en toe te komen quarter knuffelen. Bij gebleken geschiktheid ( want ja dat weet je niet van te voren en ik ken mijn pony's) kan er ook gereden gaan worden. Momenteel zet ik het nog alleen hierop om te kijken of er een "western" ruiter zich meld al is dat geen pre. Wat zoek ik??????? lastig....... iemand met hart voor de dieren en die zijn afspraken nakomt. Verder moet hij/zij na een periode zelfstandig kunnen omgaan met de dieren. En ja..... het zijn er meer dan een maar bij ons is vaak het motto, niets moet bijna alles mag. Mijn huidige bijrijdster heeft te weinig tijd over dus ben ik aan het denken om iemand anders er bij te vragen. Oh ja.... dat die bijrijdster te weinig tijd heeft is mijn eigen schuld hoor.... moet ik haar maar niet vragen om bij ons te komen werken in haar vrije tijd ( hihi) Oh ja.de locatie is Panningen bij Venlo. Dat is misschien ook wel handig te weten. Verder info geeft ik graag via pb.

Jammer dat het niet hier in buurt is. Was graag eens gekomen

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 06:55

superpony schreef:
60km over een zebra pad? Hebben ze diegene te pakken?

Laatst stond ik voor gesorteerd om onze woonwijk in te gaan. 2 kids van ong 7 a 8 jaar stonden bij zebrapad met stoplichten. Voor hun was het groen en alsnog kwam een ''stoere'' golf keihard door gereden. Ik moest ook voor die auto op de rem.
Als die 2 kleine kids niet zo wijs waren geweest om te wachten, waren ze echt flink hard aangereden door een zgn volwassen persoon MET rijbewijs nota bene......Niet normaal!

Hopelijk ben je er snel bovenop. Neem maar contact op, je weet maar nooit.

Het was nog een zebrapad op een parkeerplaats (waar je zeg maar met je boodschappen de winkel kan verlaten) ik dacht echt dat de man zou stoppen. Hij heeft me 70m meegesleurd en is toen tegen een andere auto aangeknalt. Man zegt hij had zn gas ipv rem ingetrapt......
Ik heb heel veel mazzel gehad en tijdens mn opname, was familie al op de hoogte gebracht dat er een kand is dat ik t niet zou halen.
Nu een week later gaat t waarschijnlijk allemaal goed komen, als ik het revalideren maar rustig op pak. Ik heb goede hoop! En zal als ik er klaar voor ben zeker een pb jullie kant op wagen, dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:46

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:46

Ik wil langzaam eens kijken of ik misschien iemand kan vinden die mijn paard (Paint, ruin, zes jaar, 1,46, nog redelijk groen maar heel braaf) zou willen bij rijden. Omdat hij nog een hoop moet leren zoek ik iemand die niet te jong is en voldoende ervaring heeft met western rijden. Hij staat in Lekkerkerk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:27

Ik ben niet dringend op zoek maar als het juiste paardje langskomt zou dat stiekem best leuk zijn...
Omgeving Achterveld, Leusden, Woudenberg, Scherpenzeel, Amersfoort, Barneveld. Helaas kan ik niets betalen want het geld is er simpelweg niet. Een lesje af en toe kan wel. Zou het liefste ook buiten willen rijden. En ik ben hobby fotograaf dus je kan iig veel foto's van je paard verwachten. :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:21

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een bijrijdster voor mijn leuke quarter merrie.
Niemand omgeving Amsterdam/Amstelveen/Aalsmeer (met of zonder western ervaring) die nog een bijrijdpaard zoekt?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:23

playboysches schreef:
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een bijrijdster voor mijn leuke quarter merrie.
Niemand omgeving Amsterdam/Amstelveen/Aalsmeer (met of zonder western ervaring) die nog een bijrijdpaard zoekt?

In dit topic was iemand uit Aalsmeer volgens mij die nog zocht. Of zocht die ook een bijrijder..

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:15

Ik ga hier toch maar eens voorzichtig een berichtje posten.
Ik ben op zoek naar een bijrijdpaard omg. (Noord) Eindhoven / Best. Door lichanelijke klachten ruim een jaar niet gereden, maar nu begint het toch wel flink te kriebelen. Ik heb 18 jaar ervaring in de Engelse sport (veel handelspaarden gereden) en enkele lessen in de westernsport gehad en ik ben verkocht! Ik heb dus niet veel ervaring maar ben zeer leergierig. Dus mocht iemand iets weten, ik hoor het graag! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:24

Volgens mij zit Sperziemone in die regio, die wilde graag Western gericht gaan bijrijden geloof ik :j (die woont aan de andere kant van het water bij Aalsmeer, richting Hoofddorp). Zal haar morgen nog eens op dit topic wijzen :)

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:44

Ja, dat was ik :D En ik ben al eens bij playboysches geweest, supergezellig en leuk lief paardje! Maar ik kwam er daar achter dat het voor mij nog wat te hoog gegrepen was en je zonder westernervaring niet zomaar recreatief western kan rijden :P

Omdat ik toen ook net ging beginnen met fulltime werken + ook nog mijn engels gereden bijrijdpony heb, was serieus western lessen nog even te veel. Maar ik ben het in de toekomst zeker van plan :D als ik een beetje gewend ben aan het werkritme _O-

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:06

Omdat ik hier in de regio niet veel aangeboden zie en iedereen het western rijden gun dan ook maar een berichtje voor de liefhebber :)

Mocht er iemand al ervaring hebben in western rijden en optioneel ervaring hebben met jonge paarden heb ik er in de omgeving van Nijmegen 2 staan(4 en 3 jaar). Ze komen geen aandacht tekort maar het zou meer voor de bijrijder een verrijking kunnen zijn.

Meer info via PB. *\o/*

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:20

Ja, het is erg moeilijk om er een te vinden en om een bijrijdpaard te zoeken. Vooral hier in de regio, weinig westernrijders..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:58

xjuulsz schreef:
Ja, het is erg moeilijk om er een te vinden en om een bijrijdpaard te zoeken. Vooral hier in de regio, weinig westernrijders..

En is moeilijk een bijrijder te krijgen /3 erg dun gezaaid :j