[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:41

_Mondy_ schreef:
Irm brand ??
sabrina wat leuk !!!! Snap wel dat je stuitert :D

manege waar k reed is aantal dagen geleden grote brand geweest, deel van de bak weg + kantine. (stond ook overal in t nieuws/op nieuwssites)
had k pagina terug gezet :P
maar daar is de bak nu alweer in zo'n staat gemaakt dat ze er wel weer in kunnen lessen. Echt mega snel.

Mondy

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:53

Oeps had t wel op t nieuws gezien, maar hier niet meegekregen in t topic !

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:18

Cindy: niet de kleuren die ik zoek :)
sabrina: oeh das ideaal had je ze mooi voor jezelf!
20 minuten is mooi dichtbij en goed te doen :D ook wel leuk om straks op je eigen verder te gaan!

mondy: de brand van een paar pagina's terug (had ik nog niet op gereageerd!)

sweetsox: raar verhaal. als je zelf maar een goed gevoel bij de verkoop hebt. Veel mensen zeggen wel dat ze hem terug willen maar puntje bij paaltje gebeurd dat niet.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:09

Kent er iemand iets van bitjes? Ik ben namelijk op zoek naar een dubbel gebroken snaffle bit die vrij fijn is, maar meestal zijn dit precies engelse bitjes. Ik zie het verschil er erg moeilijk tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: dit is een tweedehandszoekertje (foto's ervan) ik zie dus een dubbel gebroken bitje en ééntje met andere ringen is dat een groot verschil?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:13

Ik heb niks gezegd. O:)
Laatst bijgewerkt door Jespri op 29-01-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:15

Haha Jesscia, omdat dit het andere topic is! :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:16

Zat je daarnet niet in het HKtopic? :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:16

Je moet ook geen IQ test doen en bokken te gelijk. :Y)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:04

_O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:20

Ik ben van dubbelgebroken overgestapt naar een Billy Allen snaffle. Dat bevalt erg goed :j
Dat is de 3e van de bovenste foto.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:35

mag ik vragen vanwaar de overstap? Mijn paardje reageert er nu goed op dus durf niet echt overstappen naar iets anders

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:53

Ik ben ook overgestapt naar een Billy Allen maar dan de shank.
Deze: Billy Allen

Mijn paard reageerde niet fijn op een dubbel gebroken D trens. Voor mijn gevoel was dat bit ook te dik. Deze ligt fijner in de mond en hij reageert veel fijner en soepeler. De reden dat ik voor een shank heb gekozen is omdat hij buiten nog wel is schrikkerig kan zijn en heb dan liever net iets meer te zeggen voordat we voor een auto belanden. ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:59

ziet er ingewikkeld uit zo'n bit. Maar ik vind ook altijd ho is ho. Dus als ik het niet op een normale manier kan stoppen. Dan zou ik denk ik ook die keuze maken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:09

Precies. :) Ik werk echt heel veel met grondwerk en oefen heel veel op het ho commando. Vind een rem erg belangrijk en het liefst zo vriendelijk mogelijk. Mijn vorige pony kon ik dan ook (ook in blinde paniek) op ho stil krijgen, ''helaas'' is mijn huidige paard erg onzeker. Opzicht geen probleem maar wanneer het te spannend word neemt hij soms het eigen recht in handen en op dat soort moment ben ik erg blij met een scherper bit. :)

Ik blijf natuurlijk lekker oefenen met de Ho knop en in de bak pak ik het bit er nooit zo scherp bij, maar buiten wel.
Liever dit dan onder een auto terecht komen. ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:25

vroeger met mijn eerste pony Fuego die wist ook niet wat stoppen betekende. heel irritant, als hij nog geleefd had dan had ik er een scherper bit in gedaan. want hij ging gewoon racen. en daar hou ik niet van ho is ho.

Andor was tegenovergesteld ook al ging hij hard in galop hij luisterde wel naar ho.

tjitske die raak ook in paniek en weet dan echt niet wat stoppen is.

dus begrijp je heel goed. En tuurlijk blijf je oefenen maar soms is de natuur in hem sterker

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:33

Precies. Gelukkig gebeurd het zelden en gaat het steeds beter. :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:38

ja maar als het gebeurd dat is het vaak.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:09

Ik heb vandaag eens gelest bij iemand anders dan waar ik normaal reed (een deel van de reden is enkele pagina's terug te lezen ;) ) en het was heel interessant! Het zijn vooral dingen die ik wel weet waar ik op gewezen werd, maar die ik telkens vergeet, en waar mijn andere lesgeefster vaak niet over begon. Ook is hij echt alleen westernlesgever, terwijl ik tot nu toe altijd reed bij iemand die western én dressuur reed, en dat was ook wel te merken. De verschillen in houding/hulpen/... zijn nu veel duidelijker afgebakend, terwijl dat tot nu toe redelijk gelijklopend was. Ik reed als het ware iets tussen de twee.

Het belangrijkste waar ik op moet letten (en ook wel in dressuur is), is dat ik moet kijken naar waar ik ga. Ik kijk veel te veel naar de nek van het paard. Het paardje waar ik op zat reageerde daar heel sterk op. Ten tweede ga ik voortdurend naar voor zitten, waar ze ook sterk op reageerde. Het fijne was dat ik het nu echt op de westernmanier moest doen, anders gaat het niet. Waar ik normaal rijd, lukte het ook wel op de klassieke manier, omdat alle paardjes daar ook in de klassieke les meelopen.

Dus vandaag heb ik voor het eerst echt het gevoel gehad dat ik totaal niet meer kon rijden :+ Een galopje is er zelfs niet van gekomen :o Maar ik heb wel bijgeleerd en denk dat ik daar nog eens terug zal gaan :)

Ik ga kijken of ik straks een filmpje van het begin van de les kan plaatsen, de batterij van mijn camera is eerst nog aan het laden :+

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:22

jespri: dan was het wel een bewuste goede keuze voor een shank. Dan was het gewoon nodig.

Iolanthe: dat is wel een puntje wat je bijna bij elk deel van paardrijden vaak tegen komt. Misschien jezelf er echt elke keer op corrigeren. Met springen (vooral boven op de sprong) pak ik vaak al punten om naar te kijken :)

Ik ga morgen lekker bij arthur shoppen. Mijn nieuwe zadel is net bezorgd en nu nog wat bijpassende spulletjes erbij! :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:23

Opnieuw een lekkere ontspanen les gehad met mijn super paardje <3 de meeste oefeningen beginnen nu aardig te lukken enkel zit ik wat vast op de roll-back. Ik kan deze niet goed uitvoeren op twee handen, maar wel op één hand? 8)7 (niet perfect maar het lukt beter) Moet erbij wel vermelden dat mijn paard een reining opleiding heeft gehad en een zeer goede. Hij weet dus wat er van hem verwacht wordt. Toch zou ik het ook correct kunnen uitvoeren op twee handen.

Hebben jullie soms tips? Of wat zeggen jullie lesgevers als jullie deze beweging moeten uitvoeren? Ik durf soms ook te veel te denken waardoor het allemaal wat fout loopt :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:24

lrm schreef:
jespri: dan was het wel een bewuste goede keuze voor een shank. Dan was het gewoon nodig.

Iolanthe: dat is wel een puntje wat je bijna bij elk deel van paardrijden vaak tegen komt. Misschien jezelf er echt elke keer op corrigeren. Met springen (vooral boven op de sprong) pak ik vaak al punten om naar te kijken :)

Ik ga morgen lekker bij arthur shoppen. Mijn nieuwe zadel is net bezorgd en nu nog wat bijpassende spulletjes erbij! :D

Oooh leuk ! :D altijd tof als je mag/kan gaan shoppen. Show je dan even de volledige outfit als je alles verzameld hebt ? :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:26

Jazeker!! Ik ben al in de wolken van het zadel.
En dan ook nog shoppen voor mijn verjaardag dus dat is helemaal ideaal.

Denk dat ik zaterdag wel een foto heb op paardjelief <3

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:45

Iolanthe dat van het kijken is echt heel herkenbaar. :))

Leuk Irm! Heel veel plezier. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:49

Zoals je ziet, had ik in het begin wat moeite, dat was vooral omdat ik nog aan het uitzoeken was hoe ze in elkaar zat én omdat zij liever bij de lesgever was gebleven :D (Ik heb voor de duidelijkheid zijn uitleg er op laten staan, zodat jullie toch mee zijn waar het over gaat.)

Verder: pianohandjes :o en nu zie ik ook wel dat ik inderdaad veel meer naar achter moet zitten en meer geduld moet hebben bij het draaien :) Alle commentaar en tips zijn welkom uiteraard ;)

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:55

Ik vind dat hard met de benen ook niet zo fijn klinken als ik eerlijk ben:$ 'ziet er verder niet grof uit... "maar ik leer juist al zo min mogelijk hulpen te geven..(wel duidelijk zijn) maar vooral niet hard met de benen.. die moeten ook ontspannen zijn...