Paard zelf is super flexibel dus heeft een goeie zit nódig om zelf ook goed te lopen (logisch natuurlijk)Voel me echt opnieuw een beginner
afgelopen jaren zo bezig geweest met een 'moeilijk' paard consequent rijden/rustig houden dat ik voor mijn gevoel heel erg achter loop met mijn eigen houding. Dus daar hoop ik de aankomende 4 weken even keihard aan te kunnen werken. Heb zelfs een balanskussen voor op m'n werk gekocht 
Alleen ik ik ben echt streng voor mezelf en wil het liever gisteren al kunnen maar mag dan ook over 5 min .. dus ik maak mezelf onzeker. Kappen!!

Dat vind ik altijd zo spannend...weet ik nog waar alles ligt en hangt? Moet een snoepje geven met aansingelen dus ik moet brood/wortels meenemen want ze heeft nog geen snoepjes op stal. Weet ik nog hoe ik hem moet rijden? En ik moet links opstappen en rechts afstappen..dat ging zo soepeltjes vorige keer. *ahum*
En een kennis van ons gaat proberen om een frontriem voor hem te maken, volgens mijn meetlint moet het 45cm lang zijn... Hoezo groot voorhoofd

ik duim hard voor je mee!