[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:16

Oh leuk! Dat wil ik ook nog eens doen, trail. Lijkt me een enorme uitdaging.
Volgende week komt Paulette weer hierheen.
En ik ben aan het kijken voor een ander zadel. Ik zit toch niet helemaal lekker in deze :\

Wat erg van die brand zeg... Gelukkig waten de paarden niet binnen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:30

Ik vind trail echt geweldig :D Is helemaal mijn ding, lekker pielen op de vierkante centimeter enzo of de hoeven goed staan. Zo ver is Doesie nog niet, die is nog een beetje lomp, maar we zijn aan de verfijning aan het werken :D

Leuk dat je volgende week ook weer les van Paulette hebt. Ik had het gelezen van je zadel ja, balen -O- Maar je moet zelf ook lekker zitten, is ook belangrijk!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:40

Ja ik schrok me dood van die brand. Afgelopen woensdag nog met plezier gereden en dan nu de hele bak plat.
Hoop dat ze het snel weer op kunnen bouwen. Maar het was net zo'n knusse western-bak dus dat zal niet meer in die staat terugkomen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:43

Wat fijn voor je Aleeneh, terecht dat je trots bent! :D ik denk dat ik ook eens zo'n oefening zal doen, mijn paard heeft nogal de zelfde gedachten, zou er ook graag trail mee doen :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:18

zouden jullie jullie mening/ervaringen even willen delen?

ik ben opzoek naar een westernpad maar wat is beter / fijner met schoft uitsparing of een ''dichter'' die over de schoft heen valt?

graag jullie meningen

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:31

Ik gebruik altijd gewone pads, niet met schoft uitsparing. Ik duw mijn pad altijd goed omhoog aan de schoft zodat het wat in die vrije ruimte zit, anders denk ik dat het te veel duwt op de schoft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:20

Ik heb maar 1 pas en die heeft wel een schof uitsparing. Heb geen ervaring met andere pads...maar vind dit wel fijn.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:44

ik heb de prof. choice pads... ideaal:) 'Mijn paint kreeg van wollenpads vaak schuurplekken.. en nu niet meer...Deze pads hebben ook schoftvrijheid.. ik wil niets anders meer:P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:58

Hebben jullie een foto van die soort pads? ken ze niet

vandaag lekker mijn sox gepoetst in het zonnetje
Afbeelding

daarna gewandeld in het begin weer een dramma, midden stuk ging goed en laatste moment schrok ze zich wild.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:54

Het eerste stukje mist, binnenkomen met slidingstop die uiteraard niet ging. Joker was een beetje overdonderd :D Daarna het achteruit, waarbij hij de jury ineens zag zitten en dus 90 omdraaide om te kijken. Ik heb hem rustig weer recht gezet en de laatste meter achteruit ging super goed. De beide spins waren totaal niet op de plek en zijn we wat rechts achteruit beland :') Cirkels gingen best goed, heb expres niet teveel aandacht besteed aan het flinke tempowisseling maar wilde hem gewoon netjes de cirkels rond rijden. Op het momentje hartverzakking na gingen die ook super :+. Wissels zijn we nog aan het oefenen dus hem expres terug gereden naar draf. De stops en rollback kan hij veel beter, maar hij was dusdanig hieperdepiep dat ik al tevreden ben met dit. Bij de tweede en laatste laat hij al voorzichtig aan zijn kont iets zakken. Qua rollback heb ik zelf gewoon veel te voorzichtig gereden zie ik.
Hoe dan ook ben ik super tevreden :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:01

eerste wedstrijd... ging toch best ok?
veel km's maken en dan gaat het steeds beter/makkelijker

zeg ik nu heel stoer, maar piep wel anders als ik zelf ook wedstrijden ga doen :=

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:43

Ziet er best goed uit hoor ! Ik vind het alvast een goede prestatie voor één van de eerst(e) wedstrijden :) je moet ergens beginnen he, maar ik vind dat jullie alvast een zeer goeie start hebben gemaakt :D keep up the good work !

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:01

Bedankt beide !! Ben er ook echt heel erg tevreden mee hoor :j
Zeker omdat ik weet dat hij het kan op de wissels na, het is gewoon wat spanning en over enthousiasme.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:20

Ziet er leuk uit! Nog niet perfect natuurlijk maar ik doe het je niet na. En ik vind je vriendelijk rijden. Zowel jij als je paard ogen tevreden en happy.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:34

Dankjewel !!!!! Daar ben ik erg blij mee :j Zijn lol staat bij mij voorop, natuurlijk ben ik wel eens streng waar nodig (bijna nooit) maar vind het veel belangrijker dat hij er plezier in blijft houden dan dat we alles gelijk goed moeten kunnen. Komt vanzelf wel :j

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:53

leuk filmpje!!!:) "ziet er ontspannen uit....

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:31

Leuk filmpje Mondy, ik vind het er vriendelijk en ontspannen uit zien. Ik vind het ook echt al een superprestatie van beide - ik doe het je niet na! Als je samen maar lol blijft hebben toch? :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:37

Bedankt beide :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:01

Ik vind het er ook wel netjes uit zien. Knap paardje zeg!
Die galopswissels komen wel zo heb je het netjes opgelost.

Wat erg van die brand zeg. gelukkig geen paarden erbij betrokken.

Ik zit te twijfelen welke pad ik wil -O- een won-pad (neopreen met zulke uitsparingen) of een wollen pad.
Tips?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:28

Ik heb twee pads te koop, kijk maar bij mijn advertenties

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:58

ik vind de wollenpads erg zwaar... dit zit mij altijd wat tegen:P (al heb ik ze wel liggen;) :o

'Ik heb vandaag me eerste westernles gehad op trainingsstal starnmeer van Evelien.... 'hun zelf zijn prof. op reining gebied;)... Wauw wat een beleving.. :D 8-) . 'Ik vind het altijd spannend op niet op mijn eigen paard te rijden.. erg vreemd natuurlijk zo'n nieuw paard! De groepslessem bestaan daar vaak maar uit 3 mensen en vandaag waren er twee niet... Dus dat was gewoon een een prive les *D 'heerlijk tog!

Heb zeker genoten en veel bijgeleerd. <3 Ik ga nu om de week lessen..(aangezien het naast me eigen paarden wel leuk moet blijven.. (al die kosten)
Als ik straks weer aan de slag ga met mijn eigen paint horse Funny..kan ik ook eens met hem lessen bij Evelien. Het is 20 min rijden dus dat is te overzien. Ben erg tevreden over de manier van lesgeven.

Ook gaat zij mij straks leren met sporen te te rijden.. dat vind ik ook een fijn idee voor ik daar mee al op mijn eigen paard spring en er misschien niet goed mee weet om te gaan... :o

Ik wilde dit even kwijt!!!! hihi'(stralend meisje vandaag) *\o/* /3

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:04

Wat leuk Sabrina ! :D fijn dat je een lesgeefster hebt gevonden die bij je past :D ik vind het ook altijd raar om op een ander paard te rijden :p

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:23

Irm brand ??
sabrina wat leuk !!!! Snap wel dat je stuitert :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:34

wat goed zeg je eerste wedstrijd, vind dat je heel tevreden mag zijn. Niemand is met de eerste wedstrijd gelijk perfect. echt goed gedaan.

Vanavond mijn eerste les en ben stik zenuwachtig. voor het eerste westernrijden. Ben echt onzeker nu. Dus moet het maar over me heen laten komen.

Weet niet of ik het jullie verteld heb maar heb contact gehad met de eigenaar van mijn eerste tinker en wil hem dolgraag terug komen. had hem verkocht op advies van de arts die zei dat ik nooit meer zou kunnen rijden. dus heel veel spijt dat ik geluisterd heb. Heb een berichtje gestuurd en inmiddels antwoord gekregen. Moet eerlijk zeggen dat ik het bericht waarschijnlijk te positief bekijk. Maar goed zal eens een vriendin of zo laten lezen. want dit zet ik voor haar privisie niet op bokt natuurlijk. Iemand die niet dingen wil zien in een bericht die er niet zijn. Wil hem dolgraag zien of ik nu over de rooien raak of niet. Dus heb dat gevraagd aan haar

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:32

spannend sweetsox, als je nog een onafhankelijk iemand wil laten lezen dan pb me maar

ik ga morgen bij paardje kijken, ook erg spannend
en volgende week weer les, heb er zininin