Die willen graag western "gaan" rijden... Want het zadel zit zo lekker en het ziet er zo relaxed uit.
Huidige bijrijdster lijkt western ook leuk en rijd nu op het western zadel maar dat maakt het allemaal nog geen western

Ik vraag ook een bijdrage en les is vrijwillig en op eigen kosten maar er zijn maar weinig mensen die willen/kunnen investeren.
Plus dat onze rijbak bijna altijd bagger is dus al wil je lessen kan dat 9 van de 10 keer niet.
Dus om dan elke keer naar de lesgeefster te gaan met de trailer (wat overigens elke week zou kunnen, ik rij hem met alle liefde ernaartoe) word ook zo kostbaar wat veel mensen momenteel ook niet hebben.
Dus ook als jij zou bijrijden heb ik een meisje die van de dressuur? komt en western wil gaan rijden maar met de huidige weersomstandigheden voorlopig niet kan gaan lessen.
En wat ik nu heb is ook een dressuur meisje die western wil gaan rijden en niet kan lessen.
Er zijn gewoon weinig western ruiters/amazones en net als de dressuur moet de manier van trainen ook klikken. En de meeste willen reining, spanning en sensatie, zware bitten, dikke sporen, snel op "niveau" en starten en dat moet ik allemaal niet om mijn paard heen hebben.
Dus dan word de keuze (die je eigenlijk al niet hebt) nóg kleiner...
Dus... Voorlopig gaat mijn huidige bijrijdster (die rijd al 5 jaar mijn paarden) hem met dressuurzadel in de endurance trainen. En zijn nieuwe bijrijdster met het westernzadel buiten rijden.
Hij krijgt iig aandacht en beweging