[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:21

Mijn pony blijft ook Engels gereden. Ik probeer zo weinig mogelijk het western te laten 'binnensluipen' zo blijft het voor ons beiden duidelijk!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:44

Net mijn laatste westernles gehad bij deze manege. Reed weer op de pony waar k ook de eerste lessen op reed hahah Ging wel lekker al had ze wel weer dr streken :P maar dat maakte t wel leuk!
Was wel gek idee dat k daar gewoon bijna nooit meer heen kan :P Is dan te ver weg om 's avonds even te komen rijden en dan weer 1,5 uur terug rijden... ga t wel missen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:00

Ga je nu weer terug in Den Haag wonen, Lynn? Heb je daar al een stal gevonden, of hou je even een rij-stop? ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:28

kreeg geen mails meer van dit topic,

nou ik heb de stap gezet. Maar eerst voor mijn veulen heb ik een hoge top ruiter gevraagd om mijn les te geven. eerst even met sox kijken of ik de basis al er goed in heb. en wat ik nog moet oefenen.

Daarna op de bbp les nemen in het westernrijden. Wil nog even verder nadenken wat ik het beste kan doen. wilde namelijk voor een westernzadel sparen. Maar ik denk dat ik eerst voor de boomloze gaat en als ze volgroeid is of bijna dan met boom pas te kopen. Dan kan ik ook eerst dit zadel op mijn andere paard leggen en daarmee oefenen.

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:12

Ik wil binnenkort ook de overstap maken naar Western. Zodra mijn opzegtermijn bij de huidige manege afgelopen is ga ik proeflessen nemen bij Madepolder, Lonestar en Country stables. Het is bij allemaal ongeveer 20 minuutjes rijden met de auto. Dus dat maakt de keuze niet makkelijk.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 14:14

Wat fijn :) Misschien vergemakkelijkt de keuze wanneer je bij alledrie eens een proeflesje genomen hebt?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:15

Lady_Jacoba schreef:
Ik wil binnenkort ook de overstap maken naar Western. Zodra mijn opzegtermijn bij de huidige manege afgelopen is ga ik proeflessen nemen bij Madepolder, Lonestar en Country stables. Het is bij allemaal ongeveer 20 minuutjes rijden met de auto. Dus dat maakt de keuze niet makkelijk.

Sicayes hier heeft op lonestar gereden en is overgegaan naar country stables recent, je zou haar even kunnen pben over ervaringen :)

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:21

@Iolanthe: inderdaad, ik ga gewoon maar even kijken waar ik me het beste thuis voel en waar de paarden er het beste bij staan.

@Suuskipje: bedankt voor de tip, ik stuur haar even een berichtje. :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:33

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met Wendy van Osch? Heb haar een mailtje gestuurd voor eventueel les :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:37

Ik hoor alleen maar goeie ervaringen maar heb zelf geen ervaring met haar.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:17

ik les bij haar
tof wijffie :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:47

nee ken ik niet eens

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:49

Wendy van osch schijnt erg leuk les te geven :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:12

Nooit les van haar gehad, maar ze schijnt goed te zijn :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:22

Geen ervaring met haar, maar wil daar graag een koeien clinic gaan doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:04

Wendy van Osch is een hele goede trainster. Ze is heel bekend, ook internationaal en loopt al erg lang mee. Is een zus van oa Rieky Young en Arthur van Osch. Ze heeft pas een mooie, nieuwe locatie.

Je kan haar site bezoeken, op youtube een rit van haarzelf bekijken bijv of gewoon langs gaan, bellen etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:08

Is ze een zus van Rieky? :oo
Dat wist ik helemaal niet. _O-

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:08

Ze lijkt mij ook echt wel heel ok. Maar voor mij ruim een uur rijden en dat zonder trailer... jammer!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:14

Bellatrix schreef:
Is ze een zus van Rieky? :oo
Dat wist ik helemaal niet. _O-

Ze staat wel op eigen benen en heeft haar eigen bedrijf. Ze is heel bekend hoor, en loopt al lang mee. Heeft ''vroeger'' nog, net als Arthur bij the future guys gezeten.
Mooie nieuwe locatie, dus gewoon gaan kijken. Mijn man heeft een paar keer meegedaan met koeienclinic op een paard van haar en het is voor ons ook meer dan een uur rijden, zonder trailer. Maar dat hou je toch in Nederland. Ik zou niet voor de trainer kiezen die dichtbij zit, maar de trainer die me aanstaat en bij ons en ons paard past. Met een goede les, kun je even voort.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:14

Sicayes schreef:
Ga je nu weer terug in Den Haag wonen, Lynn? Heb je daar al een stal gevonden, of hou je even een rij-stop? ;)

ik ga nu tot komend schooljaar in den Haag wonen ja. Maar ben over iets meer dan een maand voor 2,5 maand niet in Nederland, maar daarna wil ik wel in Den Haag wat western lessen doen, denk bij Madepolder maar ben er nog nooit geweest haha Weet verder ook geen andere opties die niet te ver zijn van Scheveningen.
zag wel net Country Stables voorbij komen. Zou niet weten welke beter is haha.
Maar zie dat die laatste niet goed met OV bereikbaar is, 20 minuten lopen. Ik heb wel rijbewijs maar kan er niet vanuit gaan dat k altijd een auto tot mijn beschikking heb :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:09

omg, bij de manege waar ik reed is een grote brand geweest vannacht. Dat zal flinke schade hebben!! gelukkig staan de paarden dag en nacht in de wei. Maar de bak is helemaal platgebrand. Erg toevallig dat ik afgelopen week daar mijn laatste les gehad heb.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 13:21

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:24

Ja! Dat is de manege waar ik reed!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:33

Ik rij nu bij CS en is inderdaad wat lastiger met t OV :j over Madepolder waren (vroeger) veel slechte berichten maar ben er zelf nooit geweest dus kan er niks over vertellen of het nu veranderd is of niet. :)

En heftig die brand!! Gelukkig is er niks met de paarden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:44

Heftig inderdaad van die brand. Gelukkig valt het idd mee met de dieren!

Ik heb vandaag weer les gehad van Paulette met mijn bijrijdpaardje. We hebben een lesje trail gedaan. Da's nogal een uitdaging met Does, want hij snapt nog niet helemaal dat je voor balkjes je benen op moet tillen. Hij loopt er doorheen, staat er regelmatig bovenop, schopt ze weg als ze in de weg liggen, etc :')

Dus Paulette heeft er een stuk of acht kriskras bij elkaar neer gelegd op een paar vierkante meter :') allemaal over elkaar en in de meest vreemde hoeken, en daar moest Does dan doorheen stappen, haha. Daar leerde hij wel écht van op zijn benen letten, was een heel nuttige oefening voor hem. Daarna ging het al beter.

Toen hebben we nog wat balkjes gedraafd (en dan soms voor de laatste plotseling halthouden), achterwaarts geoefend tussen balkjes door, geslalomd tussen pionnetjes...
Echt heel leuk, en superleerzaam voor Doesie. Halthouden op stem/zit ipv teugels is pas een maandje ofzo écht bevestigd en de subtiele hulpen waarop ik achterwaarts ga heeft ie ook nog niet zo heel lang door. Was dus wel moeilijk voor hem om bijvoorbeeld na de balkjes ineens zo snel te stoppen, maar na twee keer viel het kwartje ineens wat hij moest doen en toen ging hij helemaal meedenken :D Dat was wel echt heel leuk om te merken.

Ben trots op het ventje :D