[WN] Fotos [discipline] waar plaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten alle westernfotos op het western forum blijven?

Poll eindigt op

Ja (ik ben een westernruiter)
168 (69%)
Nee (ik ben een westernruiter)
21 (8%)
Ja (ik ben geen westernruiter)
31 (12%)
Nee (ik ben geen westernruiter)
18 (7%)
Weet niet / geen mening
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 241

Mars

Re: Fotos western waar plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:43

vrolijk schreef:
dat mocht tijd worden.
nou hopen dat het een reactie is waar we ook wat mee kunnen.

nielsd schreef:
Denk het niet. Het zal wel weer een technisch verhaal worden.
Het is erg jammer dat mods ook niet per pb de discussie willen aangaan.

Ik denk het ook, een soort herhaling van wat Bart al eerder heeft verteld
over de technische (on)mogelijkheden etc. etc....

Jammer hoor ik merk nu al dat ik topics mis van mensen zoals Jeddah, die ik erg
graag volg mis en slechts per toeval ergens in de berg topics op ITP hier en daar
een topic van een bekende western-bokker kan ontdekken.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:28

Maya schreef:
Persoonlijke aanval en offtopic gesplit.

Er komt vanavond nog een reactie vanuit het moderatorteam / beheer.

Schijnbaar hebben we inmiddels ook sensuur...

Maar het is inmiddels bijna 22.30u dus vandaag zit er bijna op, ben benieuwd naar de reactie en hoe 'technisch' die gaat worden en natuurlijk of ik een antwoord op mijn vraag ga krijgen die inmiddels al weer even open staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:36

Jolande: Ook een bericht van mij was verwijderd. Erg jammer inderdaad.
Nouja, het is natuurlijk wel de boktmentaliteit om alles in de doofpot te doen Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:40

nielsd schreef:
Nouja, het is natuurlijk wel de boktmentaliteit om alles in de doofpot te doen Knipoog

Dat vind ik nou echt een nare & stokerige opmerking Misselijk Ben je uit op een relletje ofzo? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:45

Nee hoor. Maar als ik bijv op FZ kijk naar de topics over de nieuwe regels van HAW die gewoon op slot worden gezet en dergelijke dan lijkt het mij verdacht veel van het in de doofpot doen.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:47

Het feit dat ze er de tijd voor nemen is het in mijn optiek wel zo dat er serieus naar gekeken wordt.......... Heb nou ff geduld of wordt zelf dan WN moderator om 'onze' belangen wat dichter bij het vuur te verwoorden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:07

Mas schreef:
Jammer hoor ik merk nu al dat ik topics mis van mensen zoals Jeddah, die ik erg
graag volg mis en slechts per toeval ergens in de berg topics op ITP hier en daar
een topic van een bekende western-bokker kan ontdekken.

Hey wat lief zeg Ja Dank je!

Maar die hoef je echt niet te missen hoor! Ik zet gewoon een link in de daarvoor bestemde topic en als je daar een abbo op neemt kom je ze dus vanzelf tegen.

Verder wil ik zeggen dat ik me haast wil distanceieren (sp?) van die 172 mensen. Bloos Ik schaam me soms gewoon een beetje over hoe kinderachtig mensen hier regaren. Jeetje waar hebben we het over? Openbaar maken van een TEM wisseling kan ik ook echt niet waarderen Ook al staat het misschien nergens in de regels, het is imo logisch dat dat not done is en ik denk dat je mensen alleen maar meer tegen je zet en dus niks mee opschiet.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:29

Jeddah schreef:
Verder wil ik zeggen dat ik me haast wil distanceieren (sp?) van die 172 mensen. Bloos Ik schaam me soms gewoon een beetje over hoe kinderachtig mensen hier regaren. Jeetje waar hebben we het over? Openbaar maken van een TEM wisseling kan ik ook echt niet waarderen Ook al staat het misschien nergens in de regels, het is imo logisch dat dat not done is en ik denk dat je mensen alleen maar meer tegen je zet en dus niks mee opschiet.

Dat zou geen slimme zet zijn. Deze inmiddels als 186 mensen hebben namelijk gewoon het beste voor met dit foto forum en zijn gewoon er niet van gediend met een kluitje in het riet gestuur te worden.

Wat is er fout aan het geven van je mening ? Wat is er verkeerd aan het met een zekere passie verdedigen van een forum wat tot nu toe fantastisch werkte? Waar iedereen wel een kritisch uit haalt naar een ander waar we er met z'n 186 er blijkbaar toch steeds weer goed uit komen. Waar we met zijn alle genieten van elkaars paarden ongeacht leeftijd of ras??
Wat is er kinderachtig aan het verdedigen van de lijm in dit western forum? Alle onenigheid en menings verschillen verdwijnen als sneeuw voor de zon bij het zien van een veulen op "ons" foto forum Geen enkel foto forum op bokt werkt als het "onze" en toch het moet anders om "technische" redenen??????

186 kinderachtige mensen ?? Dacht het niet!!!!!
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 16-06-08 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:30

Maak er dus maar 185 van Knipoog Het gaat mij om de manier waarop Lachen

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:32

Precies de manier waar op!! Mensen met een kluitje mensen in het riet sturen en niet luisteren ideaal!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:34

Adrienne schreef:
Wat is er kinderachtig aan het verdedigen van de lijm in dit western forum? Alle onenigheid en menings verschillen verdwijnen als sneeuw voor de zon bij het zien van een veulen op "ons" foto forum Geen enkel foto forum op bokt werkt als het "onze" en toch het moet anders om "technische" redenen??????

Zo zie ik het ook Ja Het WN forum loopt als een tierelier en - in vergelijking met een veel andere Boktfora - gaat het er hier heel vredig en respectvol aan toe!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:05

Bokt is geen fysieke organisatie wat betekent dat dingen soms wat langer duren dan gepland omdat we niet met z'n allen in één gebouw de koppen bij elkaar kunnen steken. We hadden graag nog met Bart willen overleggen, het kan zijn dat hij morgen dus nog één en ander toe te voegen heeft aan deze post.

Goed. De belangrijkste vraag waar het hier om draait is of/wanneer de nieuwe regels voor op WN-ITP teruggedraaid worden. Daar kan ik kort over zijn. De regels blijven in de basis hetzelfde. Namelijk : Western-gerelateerde foto's op WN-ITP, dus bijvoorbeeld western-rijfoto's. Algemene foto's van paarden, die toevallig 'western' zijn, horen op ITP of eventueel J-ITP gelang de leeftijd van de poster.

Dan de subvraag: Waarom zijn de regels veranderd? Daar hebben we op dit moment geen nieuw antwoord op: In de dienstmededeling van Berdien staan de redenen al beschreven, daarna heeft Bart in diverse posts in dit topic één en ander verduidelijkt. Onze belangrijkste reden is dus al meerdere malen genoemd: We proberen Bokt als geheel overzichtelijk en zo consistent mogelijk te houden en daar vallen deze nieuwe regels ook onder. Er wordt hier gesuggereerd dat het een soort 'pesterij' van Western ruiters is omdat we hun gezellige clubje af willen pakken: dat is niet het geval. We begrijpen absoluut dat we hiermee een groep personen benadelen, maar er zijn op dit moment zijn er niet de mogelijkheden om voor elke subgroep op Bokt een eigen 'ITP en HAW' aan te maken.

Beslissingen nemen, vooral als die ingrijpend zijn, is moeilijk. Je moet diverse belangen afwegen, diverse oorzaken en gevolgen uitzoeken en daarnaast de grote lijn in de gaten houden die Bokt wilt volgen. En dan worden dus oude regels en beleid aangepast om het beter in te passen in het algehele plaatje. We hebben hier zeer zorgvuldig over gepraat en dit besluit genomen.

Daarnaast: er worden op dit moment behoorlijk persoonlijke opmerkingen geplaatst richting moderators, en daar baal ik eigenlijk van. Moderators zijn vrijwilligers die een deel van hun vrije tijd besteden om te zorgen dat de zaken op het forum beter verlopen. Je kunt het inhoudelijk compleet met ze oneens zijn - dat is absoluut toegestaan - maar houdt die discussie 'schoon', en ga niet op de man spelen. Deze nieuwe regels zijn niet de beslissing van één iemand, maar een beslissing die door het modteam in het geheel genomen is. Daarnaast is het voor een moderator op Bokt niet verboden om op een forum te modereren wat niet onder zijn/haar naam staan. Zeker in tijden van drukte mag iemand gewoon bijspringen. Op het moment dat zo iemand een inhoudelijke modfout maakt: stuur hem/haar gewoon een pb waarin je één en ander uitlegt. Moderators zijn mensen en niet alwetend en over het algemeen zijn ze zich daar prima van bewust. vang je bot bij een moderator, of vind je dat je onheus bejegend wordt, neem gerust contact op met een hoofdmoderator. Als de mod in kwestie inderdaad fout zit, wordt hij/zij daar op aangesproken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:14

Eline. Ik vind het een fraai procesantwoord.

Voor mij persoonlijk betekent het dat ik geen foto's op de ITP/HAW fora plaats.

Ik vind het namelijk van de gekke dat ik foto's van het zelfde paard dat soms met een dressuurzadel en soms met een westernzadel gereden (omdat mij bijrijdster fijner zit in haar eigen zadel) op twee verschillende fora zou moeten plaatsen afhankelijk van het soort zadel. Want qua rijden verschilt er niets namelijk. Dit soort vreemdsoortige inconsistentie heeft iets te maken met het feit dat tenminste sommige mods kennelijk niet weten wat western inhoudt en dus oordelen o.b.v. sommige stukjes tuigage. Scheve mond

En dat vind ik jammer.
Hoe dan ook, ik kan er niets aan veranderen. Ik kan er alleen mijn conclusies aan verbinden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:38

Eline schreef:
Western-gerelateerde foto's op WN-ITP, dus bijvoorbeeld western-rijfoto's. Algemene foto's van paarden, die toevallig 'western' zijn, horen op ITP of eventueel J-ITP gelang de leeftijd van de poster.

Sorry, maar hier zul je toch specifiekere regels voor op moeten stellen wil je niet elke keer als een topic verplaatst wordt een klaagzang over je nek krijgen.

- wanneer is een paard westerngereden? We weten allemaal dat het niet van het tuig afhangt, dus dat valt al af.
- is een showhalster wel western of niet?
- een QH is niet specifiek western, maar een paard. Maar wat dan met de halter foto's?
- Valt trail onder western en een paard aan de hand in een trailparcours ook?

Dit is een grijs gebied en precies daarom kun je geen zwart-witte regelgeving bedenken waarmee je verantwoord en logisch foto's van WN-ITP naar ITP kunt bonjouren.
Je houdt altijd bij bijna elk verplaatst topic weer een discussiepunt.......

Mij lijkt me de licht ongewenste situatie van de forastructuur minder lastig dan elke keer te moeten kijken of iets wel of niet verplaatst moet worden en de discussie die het boktteam daar elke keer weer over moet voeren.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:59

Mooi verwoord Rom!

Het was zo lekker simpel. Alle foto's van westernruiters en hun paarden bij WN-ITP. Dat was pas overzichtelijk. In een poging Bokt overzichtelijker te maken, heeft men nu juist een onoverzichtelijke brij gecreëerd... Verdrietig

Ergo: het waarom is dus eigenlijk nog steeds niet beantwoord Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:00

Ik ga mee met Rom en Anya.... Echt jammer gewoon...t is er niet overzichtelijker op geworden met een groot grijs gebied...

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:26

Ik ga ook met Anya en Rom mee.

En het waarom is me nog steeds niet duidelijk. Het wordt er in ieder geval niet overzichtelijker van zoals ze zeggen. Het wordt eerder een zoekplaatje. Dus dan maar geen foto's meer als niemand ze vinden kan.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:55

Tjonge jonge er is erg lang gebroeit over een niets zeggend antwoord. We doen het zo maar weten niet waarom, heel helder! Slapen

Maar goed als dat de instelling hier is, hoeft het ook voor mij niet meer.

Tja ik sluit me bij de rest aan. Geen foto's meer van mijn paarden op Bokt.

Dus Ods helaas geen updates meer van Brandy of Holly Frusty

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:10

Idd heel mooi verwoord Romkabouter en heel jammer dat het
boktbeheer veel schrijft, maar eigenlijk niets zegt...

Ik vind het nog jammerder ( Tong uitsteken ) dat er nu al mensen zijn die
geen foto's meer gaan plaatsen vanwege deze nieuwe regels,
want de meeste combi's op western volgde ik heel graag zowel
ohz als in de wei etc.

Jammer, het was zo'n leuk forum...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:47

Ik vind het raar dat mensen nu geen foto's gaan plaatsten Verward Daar heb je toch vooral jezelf mee? Echt "bokt" niet hoor.
Maar goed, iedereen moet doen wat ie doen wil natuurlijk Lachen
Ik blijf ze wel lekker nog plaatsten Ja Geen bokt-regeltje die het plezier van het delen van mijn kanjers van me af pakt hoor! En elders op bokt krijg ik ook leuke reacties, met zulke paarden kán het natuurlijk ook niet anders Tong uitsteken

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:06

Wat mij trouwens op valt is dat we nog geen twee keer antwoord gehad hebben van de zelfde moderator.
Weten ze dat ze eigenlijk geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven en spannen ze dus daarom telkens maar een andere moderator voor het karretje?!?!??!

Of Misschien denken ze wel dat ze voor de (oranje Knipoog ) leeuwen worden gegooit?? ROFL

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:15

Nors opkijken

Het boktteam is een team hoor en er is al helemaal geen sprake van iemand voor iemands karretje spannen.

Dit soort uitspraken van je leiden niet echt tot een meewerkend boktteam......

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:31

Romkabouter schreef:
Nors opkijken

Het boktteam is een team hoor en er is al helemaal geen sprake van iemand voor iemands karretje spannen.

Dit soort uitspraken van je leiden niet echt tot een meewerkend boktteam......

Waarom dan telkens een andere "woordvoerder" ???
Dat geeft toch niet echt het gevoel dat er serieus met dit "probleem" wordt omgesprongen. Dit heeft meer weg van naar een helpdesk bellen en dan van hot naar her door verbonden worden omdat niemand je eigenlijk te woord wil staan!

Een echt team heeft voor een onderwerp maar een woordvoerder nodig en schuift niet telkens een ander naar voren. Dat maakt het eerder ongeloofwaardig. Het is natuurlijk een stuk makkelijker als je een gedegen antwoord hebt op een vraag en niet telkens met weer een andere vage smoes moet komen. Dan zou ik er ook niet om zitten springen mensen uitleg te moeten geven.
Ik zeg dus niet dat het niet begrijpelijk is maar wel dat het erg "knullig" over komt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:56

Adrienne, je draaft een beetje door Lachen
Antwoorden worden inderdaad door het team gegeven en het maakt neit uit wie het doet.
Het is vrijwilligers werk en net zoals jij, hebben de mods ook een priveleven. Soms lukt het niet om meer tijd vrij te maken dan je TEMs te behandelen van jouw forum. Dan heb je geen tijd om hele epistels te typen op andere plekken en wordt het werk verdeeld.
Om de mods aan te gaan vallen vind ik een beetje ver gaan, ik heb aan de "andere kant" gezeten en weet hoeveel tijd er geinvesteerd wordt in het bespreken van dit soort antwoorden.
Het is echt niet altijd een feestje om Mod te zijn en "ze" zijn echt niet " tegen" ons hoor. Maar regels zijn nu eenmaal om nageleeft te worden en op het moment dat je presedenten gaat scheppen dan is het hek van de dam.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:12

Vera schreef:
Adrienne, je draaft een beetje door Lachen

Ik doe alleen een constatering en geef aan dat dit een knullige niet serieuze manier van communiceren is. Misschien leren ze er iets van Cool Haha!