Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:jesvoltige schreef:overgins zijn de meeste van ons zijn wel verzekerd, (vraag me niet hoe dat precies zit)
En dat is dus precies de vraag waar het om gaat.
Ik begrijp wel dat een cap het voltigeren moeilijk maakt, maar dat zou geen argument moeten zijn.
'Ze' hebben blijkbaar geconcludeerd dat paardrijden te gevaarlijk is om nog zonder cap te beoefenen. Zonder cap is niet meer acceptabel. En nu is er een tak van paardensport die met cap nóg gevaarlijker wordt. En dan kan men gewoon zeggen "Oh, laat dan maar." ? Hallo, ik dacht dat die cap bittere noodzaak was! Als takken van paardensport te gevaarlijk zijn, en er geen verdere veiliheidsmaatregelen mogelijk zijn, dan zou ik zeggen: Verbieden die handel! En argumenten dat een voltigepaard aan een touwtje loopt, gelden niet. Tenminste, bij western mag je niet kijken naar dit soort 'overige' veiligheidsaspecten.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb absoluut niks tegen voltige. Ik bekijk het even puur zakelijk, zoals dat in deze hele kwestie gaat. Ik zie juist de voltige als enige hoop voor de western.
Ik kan er niet bij dat op manege Groenendaal (een voltigebolwerk) er twaalfjarige meisjes zonder enige bescherming op hun kop op een galoperend paard staan (in een lessituatie!), terwijl de NQHA daar geen NK meer kan houden omdat volwassen mensen daar niet zonder cap op hun paard mogen zitten...
zoefie schreef:Ik moet toegeven dat het mooier uitziet zonder cap, maar ik rij niet om er mooi uit te zien

is geen gezicht. Ik zou als eerste zorgen voor een goedgekeurd potje, ben je van al t gezeur af! 
LindyH schreef:Ik heb niet voor de cap gestemd, ik heb voor de nieuwe verzekering gestemd. Dan kunnen we tenminste zelf met de verzekeraar in gesprek blijven over de cap, en er mogelijk nog iets aan doen.
Als de cap voor de L3 was afgewezen, dan was het niet mogelijk geweest om ons zelfstandig te verzekeren, en was aansluiting bij de KNHS onvermijdelijk geweest. En das voor niemand leuk.

LindyH schreef:Als iemand een verzekeringsmaatschappij weet waarbij niemand een cap op hoeft, dan moet hij dat heel snel kenbaar maken, en dan zal ik daar zeker vóór stemmen.