Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Margee schreef:Af en toe lachen hier hoor.....
, jaja ik ben eigenwijs. maar op de jonge beesten altijd met.
_Melanie schreef:Bestonden er in 1800 al veiligheidshelmen danHet hoort gewoon niet bij de wedstrijdtak, daar hoort een hoed, geen cap.
De cowboys hadden ook geen cap op hun koppie, maar een hippe hoed
! Misschien die 10 miniuten als je op een wedstrijd start niet, maar verder kun je altijd je helm dragen als je wilt, zelfs tijdens het losrijden! Margee schreef:Ik heb nu zoveel argumenten voorbij zien komen om juist niet een cap te dragen..... en sommigen zo onnozel......
Je cap kan doormidden breken bij een val/goh, natuurlijk zonde, liever je hoofd.
Je gaat er zo van zweten/alleen op je hoofd natuurlijk, verder blijf je natuurlijk okselfris (er bestaat een douche). Je stinkt zowiezo als je hebt gepoetst en gereden....
Je paard is al wat ouder/als je ouder bent, schrik je echt nooit meer.
Mijn paard is 100% betrouwbaar/ jammer, maar al die andere verkeersgebruikers/ruiters om je heen misschien niet.
Ik rijd altijd in de bak/heerlijk zo'n verende en geisoleerde bakrand.
De cap zit zo strak/je kan natuurlijk eentje kopen die gewoon goed past.
Een goed passende, mooie helm is zo duur/je koopt een paard voor duizenden euro's en betaalt iedere maand xxx dus......?
Die cap is geen gezicht!/je wilt als een fotomodel op je paard zitten.
Bij westernrijden hoort een hoed/nou die zit lekker, maar show gaat voor alles.
Als ik val, val ik nooit op mijn hoofd/kan je dat van te voren uitkiezen? k*nt of hoofd?
Bodyprotector ook verplichten en stalen neuzen/ welk letsel heeft een grotere levensbedreiging, hoofd of ribben? en val je vaak op je schoenen?
Af en toe lachen hier hoor.....
Aan de ene kant helemaal mee eens!
Je kan niemand dwingen en er zijn mensen die moeten iets eerst meemaken/zelf ontdekken zodat ze er echt van leren... Bijv. dus als iemand nooit zijn cap op deed (om weet ik veel wat voor 'n rede) En ineens een flinke smakkert maakt, en daar een hersenschudding aan over houd, dan zal diegene voortaan wel een cap opdoen!