[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:24

@Peter: waarbij ik lees dat ruiters die NU NK starten dus STRAKS verplicht in L1-L2 moeten starten.
Dus ruiters die NU NK willen starten moeten zich goed realiseren wat dit inhoudt voor straks.

Daartegenover staat weer dat iedereen zonder probleem één level lager mag starten mits men dit aanvraagt, waarbij toch iedereen nog in de L3 belandt.

Alleen dan moet men weer voldoende winstpunten rijden om datzelfde jaar weer te promoveren, want anders mag men VOLGEND jaar géén NK starten. Immers het NK is voor de L1 + L2.

Please correct me if I'm wrong Haha!

Nu is het nieuwe levelsysteem voor iedereen in zijn eigen situatie nog moeilijk en er zal best coulant mee omgegaan worden, maar als ruiter kun je dus óf jezelf in de vingers snijden door dingen niet helemaal goed voor ogen te hebben óf je kunt er heel goed je voordeel mee doen Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:29

DubbelDun schreef:
Ik gok dat de meeste ama's zich toch voor de L3 gaan opgeven en dat er dus minder L2's zullen zijn. Dus lijkt het mij logischer dat er eerder L1 + L2 samengevoegd zou kunnen gaan worden, die zitten immers meer op hetzelfde niveau als de L3.

Toen het level systeem in de maak was had ik altijd voor ogen dat BV mijn dochter Ilona een L2 ruiter zal worden. Jong best succes vol, maar moet toch ook groei kansen hebben, toch?
Gaande de ontwikkeling van het level systeem werd mijn duidelijk waar wij het nu over hebben, en duidelijk voor mij is ook dat mijn dochter level 1 zal starten.
Maar okay, wij moeten nog beginnen met levelen, en eens moet je ermee beginnen, dus ook tijd hebben hoe de levels zich echt qua niveau van de ruiter gaan ontwikkelen.
L1 t/m L5 is de eerste stap die wij maken, uitbreiding van level lijkt mijn voor de hand liggen in de toekomst.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:36

DubbelDun schreef:
@Peter: waarbij ik lees dat ruiters die NU NK starten dus STRAKS verplicht in L1-L2 moeten starten.
Dus ruiters die NU NK willen starten moeten zich goed realiseren wat dit inhoudt voor straks.

Daartegenover staat weer dat iedereen zonder probleem één level lager mag starten mits men dit aanvraagt, waarbij toch iedereen nog in de L3 belandt.

Alleen dan moet men weer voldoende winstpunten rijden om datzelfde jaar weer te promoveren, want anders mag men VOLGEND jaar géén NK starten. Immers het NK is voor de L1 + L2.

Please correct me if I'm wrong Haha!

Nu is het nieuwe levelsysteem voor iedereen in zijn eigen situatie nog moeilijk en er zal best coulant mee omgegaan worden, maar als ruiter kun je dus óf jezelf in de vingers snijden door dingen niet helemaal goed voor ogen te hebben óf je kunt er heel goed je voordeel mee doen Knipoog

Je ziet het helemaal goed. Er is stevig gedebatteerd binnen de WRAN hoe wij de ruiters gaan indelen, inschalen, en met dank aan Chris en zijn commissie, dat deze de tools hiervoor volledig bij de huidig startende ruiter hebben neer gelegd, motivatie hiervoor was, dat het aan iedereen zijn of haar eigen gezond verstand is, hoe ermee om te gaan.
In diverse schema’s is het keurig weergegeven waar jij je zelf wil indelen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:53

Romkabouter schreef:
Ik denk en hoop dat het nieuwe level systeem er voor zorgt dat elk jaar een aantal degraderen en een aantal promoveren. Hiermee krijgen we hopelijk elk jaar weer nieuwe ruiters waartegen we kunnen rijden. Ruiters die degraderen worden niet automagisch de betere ruiters in de lagere klasse denk ik.

Ja
Dat is het leuke van het level systeem.
En je krijgt meer starts omdat mensen alsnog hun punten proberen te halen.
(of ze kiezen voor degradatie en zien wel).

Vraag: is de overgang per level seizoengebonden.. Dus je wilt over, hebt tenminste 25 punten.. Of moet je dan wachten tot het jaar voorbij is?

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:55

Nog een heel andere vraag.
Is de level indeling gekoppelt aan je startnummer of aan je wranlidmaatschap?
Ik heb dit jaar geen startnummer, omdat mijn paard nog niet zover is.
Volgend jaar wil ik wel weer gaan starten en dus een nummer aanvragen. Gaat dan pas mijn level indeling spelen, of moet ik dat nu al gaan opgeven?

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:58

Dat is een goed punt silvester dat heb ik nu ook. Start vanaf januari weer.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:10

silvester schreef:
Nog een heel andere vraag.
Is de level indeling gekoppelt aan je startnummer of aan je wranlidmaatschap?
Ik heb dit jaar geen startnummer, omdat mijn paard nog niet zover is.
Volgend jaar wil ik wel weer gaan starten en dus een nummer aanvragen. Gaat dan pas mijn level indeling spelen, of moet ik dat nu al gaan opgeven?

calemity_jane schreef:
Dat is een goed punt silvester dat heb ik nu ook. Start vanaf januari weer.

Wil soms wel achter mijn PC vandaan komen en sommige meenemen naar purl om een bril te kopen, grrrrr nee geen goeie vraag en al helemaal geen punt. Clown
Gaat ie weer, Haha! Haha! Tong uitsteken

Een level licentie wordt uitgegeven door de Federatie, het is tenslotte een Federatie programma en is ook geldig voor de aldaar aangesloten verenigingen.
Als jij volgend jaar pas wilt gaan starten bij een aangesloten vereniging doe je gewoon een verzoek met een stukje historie erbij, wat jou aangevraagde level zal kunnen staven.
Je level indeling staat los van je startnummer of in dit geval je lidmaatschap van de Wran. De Wran kent namelijk voor niet leden een systeem dat je toch kan starten tegen een extra vergoeding, €3,50. Maar laat duidelijk zijn, de licentie geeft dekking aan de verenigingen die aangesloten zijn bij de Federatie.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:42

Even een ander antwoord op DubbelDun met een andere insteek. Uiteindelijk is het de bedoeling dat dit systeem kwaliteit verhogend gaat werken.

Dit is een advies, geen verplichting!

correctie: "... iedereen zonder probleem één level lager ingeschaald kan worden mits...". Verwar het niet met een level lager mogen starten vanwege de "groen paard" regeling.

Dat is nu juist het voordeel van dit systeem! De ruiter die in staat is om die punten bij elkaar te rijden, is klaar voor het NK! De ruiter die die punten niet bij elkaar krijgt, wordt een afgang op het NK bespaard.

De ruiter die nu denkt "ik wil graag NK starten, ben er misschien niet aan toe, maar laat ik mezelf maar vast op L2 inschalen, want dan ben ik zeker van een plekje." loopt het risico om gedurende het jaar op wedstrijden continue buiten de prijzen te vallen, vervolgens af te gaan op het NK omdat hij/zij duidelijk het niveau niet aankan, en tenslotte hiervoor bestraft te worden met de afgang van een degradatie.

Please correct me if I'm wrong

Nu is het nieuwe levelsysteem voor iedereen in zijn eigen situatie nog moeilijk en er zal best coulant mee omgegaan worden, maar als ruiter kun je dus óf jezelf in de vingers snijden door dingen niet helemaal goed voor ogen te hebben óf je kunt er heel goed je voordeel mee doen

Wij denken dat ruiters die zichzelf te hoog inschalen er meer nadeel van hebben (buiten de prijzen vallen, afgang op NK) dan degenen die zich reëel of te laag inschalen. Deze laatsten zullen regelmatig in de prijzen vallen en automatisch hun punten krijgen, waardoor zij op het voor hen geschikte moment promoveren en waardige NK deelnemers kunnen worden.

Vooral de groep amateurs (die twijfelen tussen L2 en L3) doet er goed aan serieus aan de hand van de lijst van verrichtingen te kijken en eventueel gewoon thuis in de bak te proberen (evt met hulp van de instructeur) wat ze wel of niet kúnnen. Wel of niet starten op een NK kan dan wel een vurige wens zijn, maar als je daar start wil je geen bakvulling zijn of falikant voor joker rijden omdat het niveau te hoog is voor je. Nu inschalen in de L3 en je punten halen geeft je een indicatie of je klaar bent om méér te betekenen op een NK als alleen bakvulling.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 09:57

ik weet niet of ik afgang het juiste woord vind peter..
persoonlijk, ik heb nu 1 amateur wedstrijd gereden, waar ik wel gelijk 1e werd in de pleasure, horsemanship was nog boven ons niveau
en in de open pleasure werd ik 3e..
maar goed dit was dus maar 1 wedstrijd..
toch heb ik besloten in de l2 te gaan starten uit practisch oogpunt van vervoer en gesleep met paarden (zodat die van rom of die van mij niet een halve dag op de trailer op elkaar hoeven te wachten of dat we moeten kiezen wie er gaat starten) als ik het niet red in de l2 en dus degradeer naar de l3 zie ik dat niet als een afgang, maar gewoon als een probeersel waarbij ik nog niet toe ben aan het niveau blijkbaar.
maar afgang nee, vind het een woord met een nare bijsmaak...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:03

susan schreef:
ik weet niet of ik afgang het juiste woord vind peter..
persoonlijk, ik heb nu 1 amateur wedstrijd gereden, waar ik wel gelijk 1e werd in de pleasure, horsemanship was nog boven ons niveau
en in de open pleasure werd ik 3e..
maar goed dit was dus maar 1 wedstrijd..
toch heb ik besloten in de l2 te gaan starten uit practisch oogpunt van vervoer en gesleep met paarden (zodat die van rom of die van mij niet een halve dag op de trailer op elkaar hoeven te wachten of dat we moeten kiezen wie er gaat starten) als ik het niet red in de l2 en dus degradeer naar de l3 zie ik dat niet als een afgang, maar gewoon als een probeersel waarbij ik nog niet toe ben aan het niveau blijkbaar.
maar afgang nee, vind het een woord met een nare bijsmaak...

Susan ik bedoel dit niet zo naar, omdat ik juist vind dat Chris en zijn commissie er goed over nagedacht heeft dat jij als ruiter van dag 1 kan promoveren, en niet degraderen.
Dus met andere woorden schaal je bij twijfel in op L3, dan heb je het hele seizoen jaar 2007/2008 de tijd te kijken of je level 2 waardig bent, en kan je vervolgens gewoon weer starten op het NK van 2008. Bij vijfentwintig punten mag je immers al over, dus wat let je om daar dan een verzoek voor in te dienen.
Hoe vriendelijker wil je de regel hebben, ik zal het persoonlijk heel jammer vinden dat je bij twijfel of uit praktisch oog punt de moeilijkere weg zal bewandelen.
Eneuh geen bijsmaak hebben hoor, je hebt met een Amsterdammer te maken die ook wel is uit de rol valt van perfecte voorzitter. Tong uitsteken Maar tevens heb ik nu wel het gevoel dat er goed gelezen wordt, dus onder het mom van even krabben aan de korst, doe je zelf niet te kort.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 04-09-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:11

By the Way Susan, ik vind jou een L2 ruiter, maar ja wie ben ik, ook jij als ruiter krijgt een middel in de schoot geworpen voor promotie, maar ook die ruiters die zich misschien er voor schamen of weet ik veel wat zich te laten inschalen in de L3.Iedereen wil omhoog, en doe het je zelf niet aan dat je omlaag moet, dat is het signaal.
Als je goed kijkt en leest hoe L2 aangegeven wordt is dat niet mis,toch?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:14

Joh Susan het moet zich allemaal settelen. En misschien schaal je jezelf wel verkeerd in en misschien ook niet. Kan iedereen gebeuren. Is toch ook niet erg nu. Ik ga zelf naar Level 2 omdat ik denk dat dat mijn plek is. Ik heb heel hard gewerkt met Lan het laatste jaar, ze beheerst haar wissels (en ze is in de middenmoot wel een aantal geplaatst geweest voordat jaar 'retraite'. Maar het kan natuurlijk misgaan. Bijvoorbeeld omdat ze toch een paard is met een hoge halshouding. Die wel lager ingesteld is nu, maar altijd nog iets hoger dan een quarter. Met een beetje pech word ik dus niet geplaatst bij de pleasure en moet ik het vooral van de horsemanship hebben (trail is eh.. nou ja trail met een groot paard is niet handig, en om nou te zeggen dat KWPN-ers grote reining-talenten zijn.. Neuh). En een DQ zit in een klein hoekje. Dus wellicht degradeer ik, want ik start niet zovaak (eigen keus hoor). Wellicht ook niet en heeft dat jaar trainen en niet starten ook echt zoveel opgeleverd als ik denk. Maar dat weet je pas als je het probeert Ja

Ach en wellicht zijn er zoveel ruiters met het kunnen van pakweg Ilona die zich toch Level 2 indelen, dat ik (en jij) er volledig uitgereden wordt. Kan ook Haha! Ook dat moet de tijd leren. Het regelt zich vanzelf.

En Peter: het is krabben aan de korst denk ik (niet kort) Haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:34

ik heb er met Chris zondag ook over gebabbeld wat nu te doen

hij zei dat je vooral moet kijken wat je als ruiter kan en al gepresteerd hebt
ik val dan dus in level 2 en mag dan vanwege groene paard in level 3 starten
het voordeel van die groene paard regel is , is dat je zelf kan bepalen wanneer je je paard goed genoeg vind om op je eigen level te starten
je hoeft dan niet perse te starten om je punten te halen
dat is in mijn geval zeker het meetellen waard omdat er in deze regio gewoon geen WRAN shows zijn

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:35

Ik loop al een tijdje te duppen. Als ruiter rijd ik al een jaar of 5/6 tussen de amateurs redelijk verdienstelijk mee. Ik ben opnieuw begonnen met een jong paard en heb daar een paar wedstrijdjes mee gestart. Volgens mij een paar puntjes mee behaald (maar dit kan ook AQHA geweest zijn) en zeker dit jaar nog niet klaar voor een nk.

In principe ben ik zelf een L2 ruiter, rijd met een "jong" paard en ik ben niet van plan om veel op wedstrijd te gaan ivm mijn studie. De oefeningen van de L2 beheerst hij nagenoeg allemaal, maar het blijft wel een jong paard wat op dit moment nog niet een nk waardige proef neer kan zetten. Op dit moment neig ik daarom toch naar het aanvragen van een plaatsing in de L3.

Of moet ik me dan toch in de groen paard regel gaan verdiepen en me met dit paard een level lager in laten schalen en de mogelijkheid open houden om met een ander paard de l2 weer in te stappen?

Edit: lees net Spatters post, ik zal me ook maar gaan verdiepen in de groen paard regel.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:59

Heb ik ook nog een vraagje/ bevestiging nodig.... Meningen zijn welkom. In 2004 ben ik gestopt met lesgeven en heb toen aan het WRANbestuur gevraagd wanneer ik mijn amateurstatus terug zou krijgen. Dit zou per januari 2008 zijn (3 volle kalenderjaren zoals beschreven staat in regel 342 van het WRAN regelboek). Hoewel ik met mijn "oude" wedstrijdpaard tot vorig jaar redelijk succesvol allround in de open klasse heb gereden (o.a. NK allroundchampion open en NK horsemanship open 2006) mag ik met haar dus wel in Level 2 weer beginnen? Ze heeft dit jaar een veulentje gehad (en ik een herniaoperatie) en was van plan om haar volgend jaar in de amateurklasse uit te brengen om weer in het wedstrijdritme te komen. Ook zou ik het wel eens leuk vinden om haar een keer uit te brengen in de reining, iets wat ik niet eerder "durfde" aangezien we echt niet mee kunnen komen in het open niveau reining (van de echte toppers dan).

En dan zou ik onze jongste merrie in Level 3 mogen uitbrengen? Zij heeft nog geen punten gehaald.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt,

Bianca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:10

Ik denk dat je daar een goede keuze maakt Bianca.
Voor jezelf L2 (als je nog steeds een L1 ruiter bent, zit je daar snel genoeg weer in) en met je jonge dier in de L3 tot je daar 10 punten mee hebt, en dan ook gewoon in de L2.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:41

Hollybollie schreef:
Heb ik ook nog een vraagje/ bevestiging nodig.... Meningen zijn welkom. In 2004 ben ik gestopt met lesgeven en heb toen aan het WRANbestuur gevraagd wanneer ik mijn amateurstatus terug zou krijgen. Dit zou per januari 2008 zijn (3 volle kalenderjaren zoals beschreven staat in regel 342 van het WRAN regelboek).

Hoewel ik met mijn "oude" wedstrijdpaard tot vorig jaar redelijk succesvol allround in de open klasse heb gereden (o.a. NK allroundchampion open en NK horsemanship open 2006) mag ik met haar dus wel in Level 2 weer beginnen? Ze heeft dit jaar een veulentje gehad (en ik een herniaoperatie) en was van plan om haar volgend jaar in de amateurklasse uit te brengen om weer in het wedstrijdritme te komen. Ook zou ik het wel eens leuk vinden om haar een keer uit te brengen in de reining, iets wat ik niet eerder "durfde" aangezien we echt niet mee kunnen komen in het open niveau reining (van de echte toppers dan).

En dan zou ik onze jongste merrie in Level 3 mogen uitbrengen? Zij heeft nog geen punten gehaald.

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt,

Bianca

In het levelsysteem mag L1 en L2 lesgeven,dus dat probleem is er al niet meer.
Voor de rest lijkt het op onze situatie.Ook wij hebben afgelopen jaar niet gestart wegens verkoop en Sam en de aankoop van een *echt* paard Haha! .
Bob is zo groen als het gras waar hij bijna 4 jaar op heeft gestaan.Dus startgerechtigt in de L3.
Wij als ruiters zien ons als L2 ruiters dus hebben we gemeld dat zowel San als ook ik in de L2 ingedeeld willen worden en tevens hebben aangevraagt om met Bob te mogen beginnen in de L3.
Of we ook L3 gaan starten ligt een beetje aan de invulling die de L2 en L3 gaat krijgen.
Zoals ik het persoonlijk nu inschat gaan we gewoon L2 starten met Bob.

Dus ook in jouw geval denk ik dat het meer dan redelijk is om L2 ingeschaald te worden als ruiter en te starten in de L3 met je jonge paard.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:46

Azhari schreef:
Ik loop al een tijdje te duppen. Als ruiter rijd ik al een jaar of 5/6 tussen de amateurs redelijk verdienstelijk mee. Ik ben opnieuw begonnen met een jong paard en heb daar een paar wedstrijdjes mee gestart. Volgens mij een paar puntjes mee behaald (maar dit kan ook AQHA geweest zijn) en zeker dit jaar nog niet klaar voor een nk.

alles valt en staat met de punten die je hebt behaald met je paard,of dat nu Aqha of wran is geweest maakt in weze niet zoveel uit.
In den beginne is de regel dat je een groen paard hebt als deze nog geen punten heeft behaald of als het paard nog niet is gestart op een show.
Dus of jouw paard binnen de regels van de *groenregel* valt is denk ik een beslissing die de wran zal moeten nemen.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:48

Het wordt in ieder geval volgend jaar een rustig WRAN Nk als iedereen zich inschaald op level 3. Als het niveau in Level 3 hoog is zullen alleen de allerbesten steeds de punten halen en moet de rest "wachten" totdat de "sterren" Knipoog gepromoveerd zijn. Hyper!
Niet vergeten dat er maar een bepaald aantal punten te verdelen zijn, en als een kleine groep heel veel verdient, heeft de rest (te) weining.
Het lijkt het dagelijks leven wel! Knipoog Knipoog

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:00

@rob, bij wie kan ik laten beoordelen of Zipper nog onder de groen paard regel valt?
Hoe langer ik er over na denk hoe meer ik twijfel of hij ooit wel al een puntje behaald heeft, maar ik vind het prima om dit ter beoordeling bij de betreffende instantie neer te leggen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:01

Jan_Trel schreef:
Niet vergeten dat er maar een bepaald aantal punten te verdelen zijn, en als een kleine groep heel veel verdient, heeft de rest (te) weining.
Het lijkt het dagelijks leven wel! Knipoog Knipoog

Daar maak ik me ook een beetje zorgen om.Want zoals ik denk dat het gaat lopen met inschalingen zijn er max.per show 4 punten te verdienen voor de 1e plek (en dan 3*2*1*)
Als ik het aantal shows bekijk (ongeveer 20) en ik weet dat bijna niemand 20 shows per jaar start.
Dan weet ik niet hoe het er uit gaan zien na het eerste jaar.
Ook in de L1 zie ik problemen.We weten allemaal dat de aantal starts in de huidige open klassen vaak wordt bepaald door de amateurs die ook starten.
Dus ik verwacht eigenlijk een hele kleine groep L1 ruiters die daadwerkelijk op wran shows gaan starten.

Hadden we dat niet vantevoren kunnen zien aankomen??? nee ik denk het niet.
Maar misschien loopt het allemaal helemaal niet zo een vaart,maar ik denk het wel.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:03

Azhari schreef:
@rob, bij wie kan ik laten beoordelen of Zipper nog onder de groen paard regel valt?
Hoe langer ik er over na denk hoe meer ik twijfel of hij ooit wel al een puntje behaald heeft, maar ik vind het prima om dit ter beoordeling bij de betreffende instantie neer te leggen.

Nouja ga eerst inderdaad na hoeveel shows je hebt gestart met je paard.En dan of je wel of geen punten hebt behaald.Want het is niet zo dat als je bv 10 shows hebt gestart en geen punten hebt behaald dat je paard dan automatisch als groen wordt gezien.
Want dan zouden er heel erg veel groene paarden rondlopen.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:05

Rob_H schreef:
In het levelsysteem mag L1 en L2 lesgeven,dus dat probleem is er al niet meer.
Voor de rest lijkt het op onze situatie.Ook wij hebben afgelopen jaar niet gestart wegens verkoop en Sam en de aankoop van een *echt* paard .

Laat Sam het maar niet horen!

Rob_H schreef:
Wij als ruiters zien ons als L2 ruiters dus hebben we gemeld dat zowel San als ook ik in de L2 ingedeeld willen worden en tevens hebben aangevraagt om met Bob te mogen beginnen in de L3.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie mezelf ook als L2 ruiter en niet als L1 ruiter. Dat is o.a. een reden waarom ik de amateurstatus weer terug wilde. Dat we vorig jaar leuke resultaten hebben behaald in de open klasse zegt waarschijnlijk meer over de anderen dan over ons, want wij zijn er nog laaaaaaaaaang niet.

Bedankt voor jullie meningen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:10

Hollybollie schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik zie mezelf ook als L2 ruiter en niet als L1 ruiter. Dat is o.a. een reden waarom ik de amateurstatus weer terug wilde. Dat we vorig jaar leuke resultaten hebben behaald in de open klasse zegt waarschijnlijk meer over de anderen dan over ons, want wij zijn er nog laaaaaaaaaang niet.

Bedankt voor jullie meningen.

Ohhh maar ik begrijp je ook niet verkeerd.
maar het feit dat je les hebt gegeven is geen criteria voor je level inschaling.(L1 of L2)
L1 wordt een hele eenzame klasse.inschalen in L1 kan meer kwaad dan goed doen.(zoals ik het nu zie)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:13

@Rob H.
Hadden we dat niet vantevoren kunnen zien aankomen??? nee ik denk het niet.
Maar misschien loopt het allemaal helemaal niet zo een vaart,maar ik denk het wel.

Ik denk dat we dit wel van te voren hebben kunnen bedenken.
Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig.
Er wordt steeds uitgegaan van een regulering door promotie. Dit heeft tot gevolg dat de eerste jaren de huidige redelijke beginners (level 3) er niet aan te pas komen, dat we een overvolle Level 3 hebben, een matige Level 2 en een sumiere level 1. Iedereen in level 3 want daar zijn de prijzen te pakken en beter onder het niveau dan boven het niveau (valse bescheidenheid).
Maar je kan ook reguleren door degradatie. Duivel
Schaal je in waar je denkt dat je zonder bescheidenheid thuis hoort, als je het niet trekt degradeer je vanzelf naar het niveau waar je hoort! En voor erg schrijnende gevallen kan het WRAN bestuur dispensatie geven en besluiten tot een versnelde degradatie.
Op deze manier hou je de klassen lekker vol, deelnemers op elk niveau.
Dat is ook interresant voor de showorganisatoren, want als die steeds klassen moeten uitschrijven met 2 of 3 deelnemers zal het aantal WRAN wedstrijden per jaar drastisch afnemen.
Het invoeren van het levelsysteem heeft meer consequenties dan de meesten beseffen. Dromen