[WN] Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:21

anya heb mijn voor stem ook gestuurd, voor de 2de keer Bloos
hopelijk gaat ie nu wel goed

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:48

spatter schreef:
anya heb mijn voor stem ook gestuurd, voor de 2de keer Bloos
hopelijk gaat ie nu wel goed

Ook binnen Ja

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:18

Ik heb inmiddels de eerst arbeidsongeschiktheidsverzekering binnen voor mijn dochter, ben anderhalf uur zoet geweest met het doorlezen van de voorwaarden, waaruit blijkt dat er geen recht op uitkering is, indien een ongeval is ontstaan, bevorderd of verergerd door sportbeoefening anders dan amateur, bergbeklimmen, het deelnemen aan of beoefenen van parachutespringen, parasailing of daaraan verwante sporten, bobsleeen, rodelen, snelheidswedstrijden met racefiets, motorrijtuigen, motorvaartuigen, met uitzondering van betrouwbaarheids-en puzzelritten, waarbij het snelheidselement geen rol van betekenis speelt.

Verder maken zij zich heel druk over het feit,
Alcohol gebruik
Geneesmiddelen
Opgevoerd ciliinderinhoud
Gewapende conflicten burgeroorlog opstanden oproer en muiterij.
En de bij wet vast gelegde afspraken niet te willen uitbetalen bij,
Een ongeval veroorzaakt door radioactieve nucliden die zich overeenkomstig hun bestemming buiten een kerninstallatie bevinden en gebruikt worden of bestemd zijn om gebruikt te worden voor industriele commerciele landbouwkundige medische wetenschappelijke onderwijskundige of (niet-militaire) beveiligingsdoeleinden, mits er een door enige overheid afgegeven vergunning (voor zover vereist) van kracht is voor vervaardiging, gebruik opslag en het zich ontdoen van radioactieve stoffen.
Verder hebben wij nog,
Als je gedetineerd bent
Terbeschikkingstelling door de staat
Terrorismeschade gedeponeerd onder nummer, pffffffffffffff

Verder betalen zij ook niet uit als je niet aan de premie voldoet, maar ik kan in de verste verte niks waarnemen over een cap, dus ga ik nog maar wat vragen stellen, dat zij mijn specifiek gericht op het gevraagde mijn de voorwaarde maar moeten aanleveren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:26

@PV: zo te lezen heb je niet de juiste verzekering. Iloon is immers geen amateur lijkt mij Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:43

DubbelDun schreef:
@PV: zo te lezen heb je niet de juiste verzekering. Iloon is immers geen amateur lijkt mij Haha!

Je hebt gelijk, zij lopen dubbel achter, zij is geen amateur maar een level .. ruiter Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:45

eneuh.....de eerste de beste die nog is wat over mijn epistels wat te klagen heeft qua leestbaarheid, die zal ik toch is........... Haha! Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:48

peter heb je je roeping misgelopen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:04

@peterV: ik vrees dat het uitleggen aan een verzekering wat de 'levels' inhouden de boel alleen nog maar meer zal vertragen. Houd het voor hun gemak gewoon even op prof en ama Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:01

PeterV schreef:
eneuh.....de eerste de beste die nog is wat over mijn epistels wat te klagen heeft qua leestbaarheid, die zal ik toch is........... Haha! Clown

ROFL watte Peter. Maare je hebt gelijk hoor ook dit is niet leesbaar Haha! Clown

Hoe staat het met dat onderzoek naar de veiligheid van het potje tov een "echte' cap?? Daar al meer duidelijkheid over??

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:41

rina schreef:
PeterV schreef:

ROFL watte Peter. Maare je hebt gelijk hoor ook dit is niet leesbaar Haha! Clown

Hoe staat het met dat onderzoek naar de veiligheid van het potje tov een "echte' cap?? Daar al meer duidelijkheid over??

Het enige wat daaraan nu duidelijk is, dat BV de geplaatste foto van de cap, met daarom heen een zelfgemaakte rand van een cowboyhoed, ten strengste verboden is. Een verandering aanbrengen aan iets waar het niet voor gemaakt is, maakt het dat het niet correct gebruikt wordt, dus verliest het de meegegeven waarde dat het zou moeten billijken.
Het is duidelijk dat dit dus niet het geval is met het door ons voorgeschreven artikel, dat er voor gemaakt is om er een hoed over heen te zetten.

Hier schieten wij nog niet echt iets mee op, het is een beetje stil geworden nu alles in officiële stukken verzonden is aan alle betrokkenen, dus wij wachten nog even af.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:45

Maar mocht er een normale westernhoed in de grote zijn die over een Troxel heen past dan mag het wel lijkt mij
(al ziet dat er niet uit natuurlijk).
Overigens zag ik op een site een Troxel ingebouwd in een menhoed. Dus dat opent ook nog mogelijkheden Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:54

DubbelDun schreef:
Maar mocht er een normale westernhoed in de grote zijn die over een Troxel heen past dan mag het wel lijkt mij
(al ziet dat er niet uit natuurlijk).
Overigens zag ik op een site een Troxel ingebouwd in een menhoed. Dus dat opent ook nog mogelijkheden Haha!

Nee mag niet, dit is een verandering aan het artikel waar het niet voor bedoeld is, dus als je het wel zou doen verliest het zijn marking.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:56

Dear Mr. Vet,

Thank you for the information.

The cap that is CE marking certified should not be changed or modified in
any manner. This also includes the intended use for the cap. This means that
the cap that is certified must be used and worn as it is intended to be
used. If additions or other attributes are added to the cap then strictly it
should be re-evaluated as it is being used not in its original state. In the
European legislation it is stated that if products are changed or modified
in any manner they should be re-evaluated.
I suggest that you asked the producer or supplier to supply you with the
declaration of conformity for the CE marking. We will verify this for you
also to determine if the certification has been carried out in the correct
manner.

If you have any further questions please do not hesitate to contact me.

Best Regards,
Richard Glaser
Consultants Europe
Nieuwstraat 60, 1381 BD Weesp, The Netherlands
P.O. Box 5047, 1380 GA Weesp, The Netherlands
Tel : 31 294 4833 55 Fax: 31 294 414687
e-mail : info@ce-marking.nl
http:://www.ce-marking.nl

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:49

Vanuit Weesp en dan in het engels........ Haha!
Voor je het weet staat je bij de AH in het engels met de cassiere af te rekenen.....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:31

Dat zat ik me ook al te bedenken margee Haha!

Peeetttttt die rand om een veiligheidcap heen was een geintje Haha! Knipoog Hoeft niet gelijk zo serieus op ingegaan te worden. Maar in dat kader hoe staat het dan met een jockeyhelm. Want die hebben er altijd iets overheen??? Pling En is er nu al duidelijkheid over de veiligheid van het dopje? Gezien hoe dat ding in mekaar zit (en in vergelijk met een normale cap) stelt dat ding echt niets voor.

Overigens heb ik al contact gehad met Troxel. En nee die hebben geen helm ala westernstijl, alleen hun Engelse/westernhelmen, en nee ze gaan ook niets maken in die richting aangezien ze niet met iets kunnen komen wat volgens hun goed genoeg is.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:03

rina schreef:
Dat zat ik me ook al te bedenken margee Haha!

Ik denk dat dit te maken heeft met een eventuele juridische uitleg geven, dat er eventueel er een te vrije vertaling aan ten grondslag van zou kunnen komen te liggen.

rina schreef:
Peeetttttt die rand om een veiligheidcap heen was een geintje Haha! Knipoog Hoeft niet gelijk zo serieus op ingegaan te worden. Maar in dat kader hoe staat het dan met een jockeyhelm. Want die hebben er altijd iets overheen??? Pling En is er nu al duidelijkheid over de veiligheid van het dopje? Gezien hoe dat ding in mekaar zit (en in vergelijk met een normale cap) stelt dat ding echt niets voor.

Riiiiiiiinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, heb je wel eens gezien hoe een Lada in elkaar zit tegen over een Mercedes? Beide zijn wel goed bevonden voor het begeven op de Nederlandse wegen.

rina schreef:
Overigens heb ik al contact gehad met Troxel. En nee die hebben geen helm ala westernstijl, alleen hun Engelse/westernhelmen, en nee ze gaan ook niets maken in die richting aangezien ze niet met iets kunnen komen wat volgens hun goed genoeg is.

Of geen innovatie willen steken in iets wat niet meteen omzet verhogend genererend zal zijn.

Nu jij weer rina Haha! Clown

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:21

PeterV schreef:
heb je wel eens gezien hoe een Lada in elkaar zit tegen over een Mercedes? Beide zijn wel goed bevonden voor het begeven op de Nederlandse wegen.

Als je die Lada nou tegenover een Volvo had gezet had ik em gelijk gesnapt Knipoog Maar een Mercedes???? (sorry zei de Volvogek) Ja er is ook op gebied van Auto's een aardig verschil. Ik heb al meer dan 1 blik gehad en die varieren van Suzuki (wat niet voor niets sjees u zelf een kist in heet) tot nu dan eindelijk een Volvo (en ja dat is een voor ouwe lui veel onkosten Clown ) Ik ken dus het verschil in veiligheid in de verschillende merken. Ik snap alleen effe niet waar je nu heen wilt Peter. Wat auto's aangaat is de markt overspoelt met verschillende merken, waarbij de ene beter beschermt dan de ander. Kwa beschermende hoofddeksels hebben we nu maar 1 keuze, waarbij ik een vraagteken zet of deze wel goed kan (let wel "kan") beschermen. En in dit topic waren er blijkbaar meer mensen die mijn mening deelden. Dus leuk dat er automerken bijgehaald worden, maar in deze in mijn mening NVT. wij hebben nl niet meer keuze dan 1 in deze. Als er nu keuze zou zijn tussen 2 of meer merken ed zou het verhaal anders liggen.

Oja nog een leuke tussendoor, was laatst op tv een botsproef met een Smart, en nee echt heel zou je er niet uitgekomen zijn. Maar al met al stond ik wel te kijken wat dan dingetje nog kon hebben Knipoog Haha!

PeterV schreef:
Of geen innovatie willen steken in iets wat niet meteen omzet verhogend genererend zal zijn.

Wil ik niet zeggen. Tuurlijk zit dat bij hun in het hoofd (ik heb lang genoeg in de handel gezeten om dat te weten). Maar als ik zo eens rondlees op het WW internet (en ja tuurlijk ben ik al giga aan het graven geweest Knipoog ) kom ik toch veel meer mensen tegen oa in de US die wel graag met een goede veiligheidshelm willen rijden. Ik denk dus dat de markt groter is dan men denkt. Probleem is gewoon als niemand er ook maar iets van zegt er nooit een verandering zal komen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:37

Rina,

Er is keuze, zelfs meer dan uit 2, deze heb ik allen benoemd in de correspondentie die ik voer met de verschillende partijen.
Met het er bijhalen van de auto’s heb ik alleen maar bedoeld dat er momenteel ook maar 1 lada dealer is in het Nederlandse, en als ik goed geïnformeerd ben, is deze tevens bestemd voor de Belgische markt.

Innovatie van een product, de eventuele door ontwikkeling daarin, heeft maar al te vaak en mijn inzien teveel te maken met een eventuele afzet daarin, ontwikkeling kost geld, dus…..

Keer zijde, maak dit van nabijheid mee is BV heel pijnlijk waar te nemen in de ontwikkeling naar een medicijn.
De ziekte cq aandoening waar ik het over heb, is wereldwijde heel bekend, ontwikkeling naar een medicijn hiervoor, komt niet echt goed van de grond, daar er gewoon weg te weinig patiënten voor zijn.

Natuurlijk ben ik er nuchter genoeg voor om dit ook in te zien, zo werkt de maatschappij nou éénmaal.

Peter

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:15

Ik ben geen lid van de wran, maar vroeg me toch af hoe het is afgelopen met de stemming over de helm bij de ledenvergadering. Of ben ik te vroeg en is die nog niet geweest?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:24

Dit onderdeel is niet in stemming gebracht Jolande. Er is afgesproken eerst het onderzoek van Peter af te wachten.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:30

Het onderzoek van wat de verzekering ervan vind?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:32

Nee het onderzoek naar of het inderdaad zo is dat je alleen verzekerd bent met een cap en dat je niet verzekerd bent met "potje in hoed". En hoe veilig dat dan daadwerkelijk is.

Dat antwoord wordt afgewacht, dan wordt naar aanleiding van dat antwoord bekeken of er andere opties zijn en dat wordt teruggerapporteerd en waar/als noodzakelijk worden stappen ondernomen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:37

Ik ben benieuwd naar de uitslag van het pot-helmpje, maar vind eigenlijk niet dat die uitslag of die van de verzekering de beslissing van het al dan niet mogen dragen van een helm tijdens wedstrijden (l1-l2) mag beinvloeden. Laat ruiters die dit prettiger en veiliger vinden gewoon een helm opzetten. Ik kreeg eerder al het gevoel dat de meeste bokkers dat hier vinden. Maar ja dat is een oude discussie Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:58

Dat klopt Jolande. Het is een discussie met vele voorstanders, maar vergis je niet... ook vele tegenstanders (er is ook een ALV al eens over dit voorstel gestemd en toen heeft het dragen van een cap voor alle klassen het niet gehaald). Dus bokt is niet persé de norm.

Vandaar dat het wel handig is de zaak eerst goed uit te zoeken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:15

Anya schreef:
Dus bokt is niet persé de norm.

Dus Bokt is persé niet de norm.

(ik zag dat je 2 woorden had omgedraaid Haha! Cool )