[WN] Western beslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Western beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:38

Volgens mij is er ook sprake van een misverstand. Want als de hoefszweer eruit is en de druk eraf, en het gat niet geweldig groot, dan zou ik ook wel weer gewoon rustig aan gaan rijden.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:26

ElCamino schreef:
@Cer, geen idee of een verbandijzer echt speciaal beslag is.... het is al zo'n tijd geleden maar toen deed Ronald mijn paard nog dus die kan het je goed uitleggen denk ik. Ook al denk ik niet dat hij er hier op in zal gaan omdat het een topic over western-beslag is Haha!
Ik weet wel dat hij er even op heeft gelopen en daarna weer zijn gewone ijzers.
Nu waren dat plates achter en destijds aluminium voorijzertje, misschien vandaar een ander "verbandijzer". Dat durf ik je niet te zeggen.

Volgens mij is een verband ijzer therapeutisch beslag. bij speciaal beslag praat je over bij sliding ijzers of polo ijzers..

angel222

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:01

hallo mensen,

Ik heb ronald zelf als hoefsmid gehad en een betere kan ik echt niet vinden. Iedereen mag natuurlijk zijn/haar meing hebben, maar als ik een tip mag geven lees/leer/onthoudt wat ronald hier schrijft! gewoon omdat ie goed is.. Ook al zou je een menings verschil hebben of een andere visie hebben op hoefbeslag, met wie dan ook toch kun je van andere leren, en zeker van hem!

ik ben van mening dat je pas echt kunt oordelen als je zelf weet waar je het over hebt. En als ruiter/eigennaar van een paard(geen hoefsmid zijnde) maar wel luisterend en lerend van jou hoefsmid je er toch uiteindelijk niet genoeg van weet om mensen te oordelen. op hoe ze hun werk doen! in welke tact of onderdeel van de paardensport dan ook.

wat ik alleen wil zeggen luister en leer van de meester!;-)

Meningen zijn goed, maar wees voorzichtig met je oordeel.

oh en over het onderwerp van een deken op of niet, mijn mening is alleen koudbloeden zoals shets-ijslanders-fjorden etc, kunnen in de winter zonder deken, je gaat zelf ook niet in een t-shirt zitten in de winter.. maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk!

@ronald:he roon, advies: begin meer topic! meerdere fans heb je al;-) alles goed verder? showtime mist je nog steeds:-)

@ronald & elcamino:Denk dat jullie wat meer moet reageren hier op bokt.. kunnen vele van leren.

groetjes angelique

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:27

Goeie reaktie Angel!!!
Ronald behandeld meerdere van mijn paarden en die zijn er altijd beter van geworden!
**God is watching-->give him a good show**

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:06

angel222 schreef:
, je gaat zelf ook niet in een t-shirt zitten in de winter..
Appels met peren vergelijken Knipoog