Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FindingJack schreef:Zoiets wou ik er nou net neerzettenals ik een Haf x QH zie op deze foto's vind ik dat prachtig terwijl een volle Haf me niet kan bekoren. Een Arabier vind ik in 99% van de paarden veel te iel, de Quarab vind ik veel meer paard maar toch chic!
Een Engels volbloed is ook puur en die komt weer voor in de QH. Natuurlijk zie ik liever een volle QH maar deze kruisingen mogen er zeker zijn en er is er niet 1 minder van geworden!
Ik ben het helemaal met je eens!
yildiz schreef:Hoezo? Fokkers met een uitgekiend fokprogramma vergelijken met rascisten en fascisten, vind het nogal wat...
)?yildiz schreef:Gelukkig zijn er verschillende smaken en zo zwart wit is het ook allemaal niet; zolang je met een duidelijke visie fokt is er imo ook niet echt bewaar om wel eens buiten het eigen rassenboekje te gaan kijken.
Maar een Fries x bv quarter? Ik zie daar dus echt het nut niet van in. Zonde van beide rassen.
yildiz schreef:Nee, niet geschreven, maar je maakt wel de vergelijking met een nare man uit de geschiedenis die dat wel was (tenzij je het over pipo de clown had![]()
)?
In de mensenwereld is dat rascistisch ja, maar dieren met mensen vergelijken zou ik zowiezo niet doen. Ik vind het wel wat zeggen voor zo'n fokker. Hij fokt in ieder geval met beleid en blijkbaar niet voor het snelle geld. Is natuurlijk wel minder om te horen, maar ik snap het wel degelijk.
Adil18 schreef:yildiz schreef:Gelukkig zijn er verschillende smaken en zo zwart wit is het ook allemaal niet; zolang je met een duidelijke visie fokt is er imo ook niet echt bewaar om wel eens buiten het eigen rassenboekje te gaan kijken.
Maar een Fries x bv quarter? Ik zie daar dus echt het nut niet van in. Zonde van beide rassen.
Hoezo?
Adil18 schreef:yildiz schreef:Nee, niet geschreven, maar je maakt wel de vergelijking met een nare man uit de geschiedenis die dat wel was (tenzij je het over pipo de clown had![]()
)?
In de mensenwereld is dat rascistisch ja, maar dieren met mensen vergelijken zou ik zowiezo niet doen. Ik vind het wel wat zeggen voor zo'n fokker. Hij fokt in ieder geval met beleid en blijkbaar niet voor het snelle geld. Is natuurlijk wel minder om te horen, maar ik snap het wel degelijk.
zeggen dat de Arabier de enige veredelaar is, is natuurlijk ook wel een hele onnozele kreet...
yildiz schreef:Adil18 schreef:
zeggen dat de Arabier de enige veredelaar is, is natuurlijk ook wel een hele onnozele kreet...
Onnozel? In elke warmbloed zit arabisch bloed, dus zo onnozel is dat niet...
Citaat:zeggen dat de Arabier de enige veredelaar is, is natuurlijk ook wel een hele onnozele kreet...
yildiz schreef:Draai het liever om...Waarom?
yildiz schreef:Fries x arabier zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen.
De fries is goed zoals die is en waarvoor die gefokt is. Altijd kijken naar het gebruiksdoel.
Volgens mij stond er achter die opmerking van mij een emoticon, dus was grappig bedoeld (omdat een aantal mensen inmiddels weten dat ik een arabierenliefhebber ben).
Waarom vindt je het trouwens nodig om me op die pedante manier te benaderen? Kan toch ook anders?
(dat was dus die knippoog
) de arab; ik rij er western mee maar verwacht er natuurlijk niet hetzelfde van als je dat van een (goede) quarter of ander westernras zou mogen verwachten. Zolang ik maar beetje lol heb en toch proberen zo ver mogelijk te komen (maar wel datgene in je achterhoofd houden).
). 
, zou eerlijk gezegd niet in me op komen maar wie weet komt er iets leuks uit? In de friezenfokkerij is een hoop aan de hand. Zelf ben ik een jaar of 17 uit de friezen geweest (een jaar geleden friese merrie gekocht) en wat mij opvalt is dat ze o.a. over het algemeen minder werklustig zijn dan voorheen. En zeker vind ik het luxe type mooi, maar het is zeker niet de fries die er jaren geleden was. Plus al de troubles met nageboorte die blijft staan, beenproblemen e.d. Er is een tijd geweest dat iedereen maar fokte als een gek met de friezen toen opeens de prijs minstens verdubbelde, en dat is het ras niet ten goede gekomen. Heel jammer!
. Vind dat daar leuke paarden uit voortkomen! yildiz schreef:Ik weet niet zoveel van Friesen af, maar vind persoonlijk de tuigtypes mooier dan die nieuwe types. Als zo'n mooie aanspanning voorbij komt rijden, geweldig om te zien, zo sierlijk!
Waarom moet een Fries nu ZZ lopen?