[WN] wran en start nummers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: wran en start nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:12

Lang leve de oefenwedstrijden, onderlinge wedstrijden en wilde wedstrijden! Haha!

Ik vrees idd dat met het hele startnummergedoe de drempel om een keertje te starten wel erg hoog word gelegd.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:12

Niet alleen de startnummer regel is debet aan het feit dat men een bepaalde groep ruiters bij voorbaat al buiten spel zet.
Ook de eigen paard regel en het MOETEN starten in een bepaalde klasse zijn regels die ,mits zij niet coulanter worden toegepast,drempel verhogend werken.
De *wilde* wedstrijden in Uitgeest en Beverwijk hebben al bewezen dat een soepele handhaving van deze regels de wedstrijd toegankelijker maakt zonder problemen te veroorzaken Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:31

cornelie schreef:
Als we dan toch bezig zijn, doe er dan ook meteen maar Bixie wedstrijden bij voor de allerkleinsten }> ( is wel schattig )

YES! jong geleerd en gestart is de latere westernruiter in de dop Haha!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:48

Ik vind het juist een goede zaak dat de startnummers er nu zijn! De 10 euro die de startkaarten kosten zijn hun geld naar mijn mening wel waard. Probeer ook eens de voordelen te zien.

Ik denk dan aan:
-geen goedkope startnummerblaadjes meer die binnen de kortste keren achterstevoren hangen/ opwapperen/ afscheuren etc.
-geen extra kosten meer voor “vergeten-terug-te-brengen-startkaarten”(wat mij nog wel eens gebeurt Bloos )
-op den duur (lijkt mij) minder administratiekosten op wedstrijden
-betere controle op sjoemelen/ onwetendheid van ruiters (denk aan beginners op hengsten/ starten in verkeerde klassen etc.)
-minder wachttijden bij het secretariaat
-geen gepiel meer met het aanbrengen van de startnummers op de wedstrijd met touwtjes/ veiligheidsspelden etc.

En zo zijn er vast nog wel meer goede redenen. Nog meer klassen lijkt mij geen goed idee, er zijn er wel genoeg dacht ik zo.

Er zullen vast wel wat opstartproblemen komen/ zijn met de komst van de startkaarten maar op de lange duur heeft het volgens mij alleen maar voordelen. Ik vond het bijvoorbeeld vreemd dat men niet op de hoogte was gebracht door de WRAN maar dat ik dit op bokt voor het eerst te zien kreeg. Het lijkt me vervelend als je op een wedstrijd komt en ineens te horen krijgt dat je terplekke een startkaart moet kopen van 25 euries. Jammer ook dat de rasvereningen niet mee (willen/ kunnen) doen.

Ik heb overigens geen aandelen in deze startnummers Haha! .

Groetjes,

Bianca

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:18

Hollybollie schreef:
Ik vind het juist een goede zaak dat de startnummers er nu zijn! De 10 euro die de startkaarten kosten zijn hun geld naar mijn mening wel waard. Probeer ook eens de voordelen te zien.

Ik denk dan aan:
-geen goedkope startnummerblaadjes meer die binnen de kortste keren achterstevoren hangen/ opwapperen/ afscheuren etc.
-geen extra kosten meer voor “vergeten-terug-te-brengen-startkaarten”(wat mij nog wel eens gebeurt Bloos )
-betere controle op sjoemelen/ onwetendheid van ruiters (denk aan beginners op hengsten/ starten in verkeerde klassen etc.)
-geen gepiel meer met het aanbrengen van de startnummers op de wedstrijd met touwtjes/ veiligheidsspelden etc.

En zo zijn er vast nog wel meer goede redenen. Nog meer klassen lijkt mij geen goed idee, er zijn er wel genoeg dacht ik zo.

hier heb ik geen last van gehad ,wat hier boven staat maar denk eens na je hebt nog nooit gestrart je weet niet hoe het gaat, hoe je paard is, geen lid van een organisatie , dan is 25 euro voor een startnummer en dan tien euro plusminus voor een onderdeel x4 een hoop geld voor een keer starten.

ik geloof ook niet dat in de toekomst de administratiekosten zullen dalen, zoiets is nog noit eerder gebeurdt volgens mij dat iets minder geworden in plaats van meer (ja behalve het loon dan)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:28

Hollybollie schreef:

Ik

vind het juist een goede zaak dat de startnummers er nu zijn! De 10 euro die de startkaarten kosten zijn hun geld naar mijn mening wel waard. Probeer ook eens de voordelen te zien.

Voor mij zie ik de voordelen wel,of misschien kan ik beter zeggen dat ik geen nadelen zie Sigaar

Ik denk dan aan:

Nooit problemen mee gehad

Eigen schuld dikke bult Cool

Dream on Cool

Als je wil sjoemelen dat lukt dat ook,en als je onwetend bent dat is er iets niet goed aan het voor traject Cool

Nee hoor geen seconde

concho pins gebruiken Cool

Er zijn genoeg redenen om het te doen zoals het nu gedaan wordt,is ook prima,maar alweer wordt toch te licht gedacht over instappers

Bianca

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:42

De wachttijden bij het secretariaat worden er gerust niet minder op hoor. Je zult bij de wedstrijden toch naar binnen moeten om te betalen of om te laten zien dat je lid bent.

Als je de startnummers vergeet terug te brengen is het idd je eigen schuld.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:00

thuis je start nummer op spelden kan wel. maar je moet hem er voor de wedstrijd toch wer afhalen om bij de inschrijving te laten scannen
of je noet met je showpad en al naar het sevretariaat gaan Clown

ik denk dat het voor beginnende wedstrijd ruiters , die nog niet weten of wedstrijd rijden wat voor ze is en hoe het allemaal gaat, het makkelijkst en goedkoopst is , om eerst alleen een startkaart te kopen , zonder lid te worden.
als het hele wedstrijd gebeuren je bevalt, kan je het jaar erna lid van de WRAN worden en dus gaan profiteren van de korting op het startgeld en startnummer

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:51

Jos schreef:
of je noet met je showpad en al naar het sevretariaat gaan Clown

Dat ga ik mooi doen, anders blijf ik ze er af halen en er weer opspelden Lachen

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:01

Jos schreef:
denk dat het voor beginnende wedstrijd ruiters
, die nog niet weten of wedstrijd rijden wat voor ze is en hoe het allemaal gaat, het makkelijkst en goedkoopst is , om eerst alleen een startkaart te kopen , zonder lid te worden.
als het hele wedstrijd gebeuren je bevalt, kan je het jaar erna lid van de WRAN worden en dus gaan profiteren van de korting op het startgeld en startnummer

voor een onderdeel betaal je 10 euro +25 euro voor een blanco startkaart> beetje duur of niet??

als je alle 4 mee doet kost je zo'n wedstrijd al 65 euro!! das in de oude guldens wel even 143 GULDENS!!!!!!!

westener

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:06

cowboyberend schreef:

ik geloof ook niet dat in de toekomst de administratiekosten zullen dalen, zoiets is nog noit eerder gebeurdt volgens mij dat iets minder geworden in plaats van meer (ja behalve het loon dan)

Bij ons wel!
Op de Woodland Spring Trophy 2005 zijn de administratiekosten 2,50 euro, we hebben hem speciaal iets verlaagd toen we het verzoek hiertoe op de site lazen. Lager dan dit wilden echter niet gaan, volgens mij zaten we al niet hoog met onze administratiekosten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:20

ik dacht dat je voor 25 euro een startnummer kon kopen en dat je die dan het hele jaar kan gebruiken.

of kan je dat startnummer alleen op 1 wedstrijd gebruiken?
en moet je op de volgende wedstrijd weer een nieuwe kopen?

HELP! wie weet dit?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:29

ik heb het net nog een keer door gelezen, maar volgens mij kan je gewoon een startnummer kopen voor 25 euro voor het hele jaar.

inschrijfgeld heb je altijd , dus dat blijft hetzelfde als vorig jaar.
je bent dus per jaar 25 euro meer kwijt, maar aan administratie kosten iets minder
Laatst bijgewerkt door Jos op 04-02-05 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:31

hele jaar geldig hoor Knipoog

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:19

Jos schreef:
ik heb het net nog een keer door gelezen, maar volgens mij kan je gewoon een startnummer kopen voor 25 euro voor het hele jaar.

inschrijfgeld heb je altijd , dus dat blijft hetzelfde als vorig jaar.
je bent dus per jaar 25 euro meer kwijt, maar aan administratie kosten iets minder

je kan ook een blanco nummer kopen op een wedstrijd. die is 25 euro

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:31

Oke, ik reken ook weer even.
Niet wran lid: 25,- + elk onderdeel duurder ( vb Zeijen, 3,50 extra po )

Wran lid: lid.schap 35,- + 10,- = 45,- per jaar.

Is er dus een verschil van 20,- ,
20 gedeeld door 3,50 = 5,7

Dus dan kan je bijna 6 x starten met gelijke kosten.

Dus de wedstrijdruiter die 2 x per jaar in 3 onderdelen een wedstrijdje wil starten hoeft dan voor dezelfde kosten niet perse lid te zijn. Toch?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:16

En ik heb vandaag ook een startnummer op Seven van Jip aangevraagd. Haha! Seven is weer het andere uiterste van Lanna. Seven is een kleine D-pony Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:49

Anya schreef:
En ik heb vandaag ook een startnummer op Seven van Jip aangevraagd. Haha! Seven is weer het andere uiterste van Lanna. Seven is een kleine D-pony Haha!

De Wran lijkt de Overtoom wel. Gisteren startnummer aangevraagd. Vandaag ontvangen. Haha!
Startnummer met Seven of Nine = 312, die mag bij de lijst op.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:52

yup, ik kan ook op de lijst Haha!
Eric met Fresnos = 223
Ikke met Rainy = 333

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:05

Goh, wat een snelheid, binnen 3 dagen alles geregeld!
We kunnen op de lijst: met Made In Holland, nummer 302

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:31

ik heb het ook als een speer binnen startnummer 298 mooi nummer vind ik zelf wel dus zet maar op de lijst

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:37

Volgens enkele mensen die wran wedstrijden organiseren, gaan de administratie kosten absoluut niet omlaag.
Ze moeten de federatie 1 euro per startnummer betalen en de wran 0,75 euro per startnummer, dan ook nog hun eigen kosten, dus de administratiekosten kunnen gewoon niet naar beneden, omdat ze juist nog meer kosten moeten maken.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:39

Had een tijdje geleden al een nummer aangevraagd.

Dus kun je mij ook aan de lijst toevoegen. Ik heb startnummer 189 met Seven of Nine

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:44

Francis schreef:
[color=#00FFFF]Zo'n soort rekensommetje ging ook door mijn hoofd... 't Is goedkoper om géén lid te zijn .... dat komt toch een beetje vreemd over...
Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel wedstrijden je rijdt en of je overnacht, want meestal is stalhuur voor leden ook goedkoper dan voor niet-leden, dus daar 'win' je weer op als je wel lid bent.
Maar voor iemand die bijv. maar één onderdeel doet, of alleen 1 daagse showtjes, is het inderdaad goedkoper om geen lid te zijn.
[/color]
Ben ik het helemaal mee eens, vb:
Ik heb 2 hengstjaarlingen, 1 show ik zelf, nr. 2 wordt door een niet lid geshowd, startnummer op zijn naam, 2 stallen huren, 1 met korting en 1 niet want hij is geen lid. Wordt een lekker verhaal zo.
En als dan id door een fout je punten niet geregistreerd worden in Amerika, waar how je dan nog wel voor?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:49

Desiree01 schreef:
2 stallen huren, 1 met korting en 1 niet want hij is geen lid.

Dan huur jij toch 2 boxen op jouw naam?