[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:33

Elles schreef:
Da's geen onderbouwing, Berend... Da's alleen een hele lange zin.

En ik ben nog steeds heel benieuwd naar de redenatie achter deze zin:?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:51

voor een paard valt het wel mee maar als je meerde paarden heb dan is het een duur grapje,er zijn steeds van die verhogingen eerst moest er gechipt worden ,toen moest het paspoort er komen en nu dit weer , wat is het volgende wat weer geld moet kosten???

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:53

Dance schreef:
En dan zijn we in Nederland weer gezellig onder mekaar. Was er niet laatst een topic over kliekjes Haha! Cool Knipoog

De ruiters die starten met een Quarter, Appaloosa of Paint zijn al lid van een organisatie. Maar die lidmaatschapsnummers zjn zo lang, moeten er weer grotere nummerplaten gemaakt worden. Lastig zo'n kentekenplaat op je paard. Schijnheilig

zou ook een korter nummer kunnen wezen

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:55

Chantalleke schreef:
Als je het een maand van te voren weet ga je naar de site waar je je startnummers kan aanvragen toets je alles in. EN voila daar heb je startnummers voor tien euro. NO PROBLEM

snap niks meer van jullie , eerst moet je het nu aan vragen en dan kan het opeens een maand voor een wedstrijd...... Verward

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:56

Een paar pagina's terug verwees ik naar de brief van de DRHA over het startkaartgebeuren. Hoewel de extra kosten daarin een rol spelen, staan daar meer interessante punten in. Voor de DRHA spelen meer argumenten, waarvan dit me de belangrijkste lijkt voor de DRHA:

Gisela schreef:
De DRHA zou dus tegen de NRHA regels ingaan als zij zouden besluiten aan de FNW gehoor te geven. (en als affiliate kan dit dus niet).

Ik vraag me af hoe de samenwerking binnen de FNW (blijft de DRHA onderdeel van het samenwerkingsverband?), maar daar is misschien nog niet veel duidelijkheid over te geven.

Het verminderen van administratiekosten bij wedstrijden is iets van nog moet blijken, er zijn (als ik de internetberichten zie) geen garanties of duidelijke afspraken over gemaakt.
Het verkrijgen van 1 centrale administratie is niet (meer) van toepassing, immers de NQHA/AQHA en de DRHA/NRHA zullen hieraan niet deelnemen. En dat zie ik op korte termijn ook niet veranderen.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:01

dus uit het verhaal hier boven snap ik dat we er dus niks mee opschieten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:04

Ziet er wel naar uit, niet?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:07

Dat moet ieder voor zich bepalen....
Ik heb wat punten op een rijtje gezet, zoals ik het begrepen heb uit de diverse bronnen.

Ik zie nog wel een (mogelijk) nut. Tot op heden gebeurde er nogal eens dingen op wedstrijden die niet zouden mogen volgens de regels. Starten in klassen waarmen eigenlijk niet in mag starten, 'verkeerde' gegevens opgeven aan het secretariaat etc. Misschien dat de startnummers en de verbeterde adminstratie die hieruit moet volgen hierin wat kan helpen?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:03

Tenfold schreef:
Dat moet ieder voor zich bepalen....
Ik heb wat punten op een rijtje gezet, zoals ik het begrepen heb uit de diverse bronnen.

Ik zie nog wel een (mogelijk) nut. Tot op heden gebeurde er nogal eens dingen op wedstrijden die niet zouden mogen volgens de regels. Starten in klassen waarmen eigenlijk niet in mag starten, 'verkeerde' gegevens opgeven aan het secretariaat etc. Misschien dat de startnummers en de verbeterde adminstratie die hieruit moet volgen hierin wat kan helpen?
hier kan ik wel wat in vinden maar vind dat alleen een ruiter wel een nummer kan hebben en geen combinatie dat vind ik geldklopperij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:59

Tenfold schreef:

Zit wat in. Maar hoe kontroleer je deze gegevens als mensen bewust géén startnummers aanvragen en liever op elke wedstrijd opnieuw die Euro 25 betalen en zodoende nog in klassen kunnen starten waar ze niet inhoren ??

Hoe is de kontrole daarop Cool

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:07

cowboyberend schreef:
waarom geven ze de ruiter geen persoonlijk nummer????
zo kan je ook een administratie bij houden met wat voor paarden hij is gestart enz.... zo heb je maar een keer kosten! en kan je verschillende paarden uitbrengen en heb je een nummer nodig!!! zo blijft het ook leuk voor de recareatieruiter die iets meer wil dan een managewedstrijd
en over die startpapieren ja daar kan ik me wat invinden maar ik snap nog nooit waarom dat via de post gaat en niet via e-mail
Dan kan er op een wedstrijd toch geen onderscheid worden gemaakt tussen welk paard de betreffende ruiter op dat moment start! De cmbinatie krijgt een nummer, dus een ruiter met verschillende paarden heeft per paard een nummer, een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:10

SuzanneAAHCH schreef:
een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!

Dus vader, moeder en dochter starten alledrie op hetzelfde paard, dus 3 verschillende nummers.
Hoe kontroleer je nu of dat paard niet in giga-veel onderdelen gestart wordt ??

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:13

Sugarmiss schreef:
Dus vader, moeder en dochter starten alledrie op hetzelfde paard, dus 3 verschillende nummers.
Hoe kontroleer je nu of dat paard niet in giga-veel onderdelen gestart wordt ??
Goede vraag! Ik neem aan, dat omdat de prestaties ook per paard worden bijgehouden, dat wel op te vragen is. Ik vraag me alleen af of dat gebeurt...(zijn er regels over wat mag en wat niet mag, afgezien van gewoon gezzond verstand?)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:16

Alleen de WRAN heeft de regel dat er een beperkt aantal wedstrijden gestart mag worden afhankelijk of het een 1- of meer-daagse wedstrijd is.
Dat er geen kontrole tussen de verschillende organisaties was is al duidelijk, maar op deze manier zou ook de kontrole binnen de WRAN dus op de tocht kunnen komen.
Citaat:
afgezien van gewoon gezzond verstand?

gebleken is dat waar 'winnen' in de picture komt, 'gezond verstand' door de achterdeur verdwijnt Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:19

SuzanneAAHCH schreef:
Dan kan er op een wedstrijd toch geen onderscheid worden gemaakt tussen welk paard de betreffende ruiter op dat moment start! De cmbinatie krijgt een nummer, dus een ruiter met verschillende paarden heeft per paard een nummer, een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!

dat kan je doorgeven op het inschrijfformulier toch met wel paard je komt????? dat is niet zo moeilijk toch????

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:22

moet je wel met dat paard komen ook.
en dat is dus niet te kontroleren

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:32

@Suzanne: Wat staat er in het regelboek van de ApHc over de deelname aan de wedstrijden onder de vlag van de ApHc en dan bedoel ik niet de onderlinge van de AAHCH (voor het geval dat dit niet duidelijk is).

@Jos: "en dat is dus niet te controleren" Juist!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:45

Jos schreef:
moet je wel met dat paard komen ook.
en dat is dus niet te kontroleren

Het startnummer ontslaat je niet van de verplichting het paspoort/inentingsboekje en eigendomsbewijs te laten zien op het secretariaat als daarom gevraagd wordt (in geval van twijfel bijvoorbeeld)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:36

Dance schreef:
@Suzanne: Wat staat er in het regelboek van de ApHc over de deelname aan de wedstrijden onder de vlag van de ApHc en dan bedoel ik niet de onderlinge van de AAHCH (voor het geval dat dit niet duidelijk is).

@Jos: "en dat is dus niet te controleren" Juist!
Zal ik morgen ff opzoeken!

Bedoel je trouwens iets over het aantal te starten onderdelen? Of iets anders (weet ik wat ik moet zoeken Knipoog)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:42

PeppySan schreef:
Het startnummer ontslaat je niet van de verplichting het paspoort/inentingsboekje en eigendomsbewijs te laten zien op het secretariaat als daarom gevraagd wordt (in geval van twijfel bijvoorbeeld)
De omroeper en de doorman kunnen dan toch niet zien op welk paard je op dat moment zit? Ik ga er van uit dat die niet alle paarden van iedereen kunnen herkennen... Die kunnen alleen zien welk nummer het paard aan het zadel heeft hangen...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:12

Het volgende heb ik al gevonden.

"No exhibitor can be required to be a member of any club or association other than the ApHC in order to compete in any approved class or show."

dan is er nog een:

"Entry numbers must be assigned to horses, not exhibitors, and the exhibitors must display the correct number assigned for the horse being exhibited at ApHC-approved shows."

Verder nog dat je als lid van de ApHC niet geweigerd kan worden voor een approved ApHC show (ook jeugdleden niet die in open klasses willen starten overigens).

Betreffende de startnummers, die worden dus expliciet aan het paard toegwezen en niet aan de ruiter/ruiters die het paard op een en dezelfde show in verschillende onderdelen starten.

Voorbeeldje: No-pro, eigen paard doet mee aan de showmanship, zijn/haar trainer start dit paard in de reining. Paard heeft hetzelfde nummer toegekend voor deze approved show.

Verder ben ik even niet gekomen betreffende de fees. In dit regelboekje is het een beetje spitwerk.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:01

Tenfold schreef:
Het verminderen van administratiekosten bij wedstrijden is iets van nog moet blijken, er zijn (als ik de internetberichten zie) geen garanties of duidelijke afspraken over gemaakt.

Hummm, dus kan ik hieruit concluderen, dat de DRHA niet bereid is, om BV hun eigen office fee, iets te verlagen, zodat die tien euro, uiteindelijk niet kosten verhogend zal werken.
Met die 20,00€ office fee, die deze club berekend per combinatie, per wedstrijd, had daar niet wat mee gedaan kunnen worden?

Verder vraag ik mijn zelf ook af, als ik BV alleen maar DHRA/NRHA lid zou zijn, en ik wil ook straks starten op het Nederlands kampioen schap van de Federatie, of ik dan ook nog het nummer voor tien euro kan krijgen.
Of moet ik dan ook lid zijn van een wel bij de federatie aangesloten, ook met het startnummer werkende vereniging, of kost het mij dan gewoon 25,00€
Als dit BV zal blijken, ben ik daar persoonlijk niet echt blij mee, want dan blijkt dat de kosten verhoging, gewoon bij de leden ligt.
Dus kortom, wie beschermd hier nou wie tegen wie, en voor wie blijkt het nou uiteindelijk wel kosten verhogend te werken.
Dus zoals het nu gaat, denk ik dat er straks een aantal ruiters er zeker geen baat bij hebben.

Groetjes Peter.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:44

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst OK dan!
kost weer 10 euro extra Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:56

westernworld schreef:
ben misschien wat blond(donker) maar als ik het zo begrijp:
als je lid bent van een van de verenigingen die lid zijn van de nieuwe federatie, vraag je een startnummer aan, die geldig is voor het gehele wedstrijd jaar. kosten 10 euro. dus............ b.v lid van wran 32 + eventueel 14 plus 10 =56 euro per jaar.

dan een vraag welke kosten komen daar dan bij, en bij welke wedstrijden van welke verenigingen mag je dan rijden met je toegekend nummer????

Dit bedoel ik dus een beetje Rinus.
Zelf hebben wij paarden, die alleen competitie van de DRHA/NRHA gaan lopen. Komend jaar zijn dit er drie. Nu zal ik het ook wel leuk vinden, dat deze paarden door de ruiters die ik er op laat rijden, uit gebracht gaan worden, op het Nederlands kampioenschap van de Federatie. Dus om lid te wezen van één van de andere verenigingen had niet nodig geweest, als de DRHA ook met het startnummer was gaan werken.
Binnen ons gezin, staan de paarden op diverse namen, en ik ben er dus bang voor, dat het paard wat op mijn vrouw en zoon hen naam staat, automatisch in gaat houden, dat deze straks een blanco kaart moeten kopen, op het kampioenschap van de Federatie.
Of mijn vrouw en zoon moeten ook lid blijven van BV de Wran, terwijl hun paarden deze wedstrijden niet gaan bezoeken.
Nou gaat nu maar eens rekenen wat het inhoud, en vraag je af, wie er nou uiteindelijk de dupe is.

Groetjes Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:57

Jos schreef:
gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst OK dan!
kost weer 10 euro extra Haha!

Ja, of 25,00 euro, zie hier boven