Elles schreef:Da's geen onderbouwing, Berend... Da's alleen een hele lange zin.
En ik ben nog steeds heel benieuwd naar de redenatie achter deze zin:?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dance schreef:En dan zijn we in Nederland weer gezellig onder mekaar. Was er niet laatst een topic over kliekjes![]()
![]()
![]()
De ruiters die starten met een Quarter, Appaloosa of Paint zijn al lid van een organisatie. Maar die lidmaatschapsnummers zjn zo lang, moeten er weer grotere nummerplaten gemaakt worden. Lastig zo'n kentekenplaat op je paard.
Chantalleke schreef:Als je het een maand van te voren weet ga je naar de site waar je je startnummers kan aanvragen toets je alles in. EN voila daar heb je startnummers voor tien euro. NO PROBLEM
Gisela schreef:De DRHA zou dus tegen de NRHA regels ingaan als zij zouden besluiten aan de FNW gehoor te geven. (en als affiliate kan dit dus niet).
Tenfold schreef:hier kan ik wel wat in vinden maar vind dat alleen een ruiter wel een nummer kan hebben en geen combinatie dat vind ik geldklopperijDat moet ieder voor zich bepalen....
Ik heb wat punten op een rijtje gezet, zoals ik het begrepen heb uit de diverse bronnen.
Ik zie nog wel een (mogelijk) nut. Tot op heden gebeurde er nogal eens dingen op wedstrijden die niet zouden mogen volgens de regels. Starten in klassen waarmen eigenlijk niet in mag starten, 'verkeerde' gegevens opgeven aan het secretariaat etc. Misschien dat de startnummers en de verbeterde adminstratie die hieruit moet volgen hierin wat kan helpen?
Tenfold schreef:Ik zie nog wel een (mogelijk) nut. Tot op heden gebeurde er nogal eens dingen op wedstrijden die niet zouden mogen volgens de regels. Starten in klassen waarmen eigenlijk niet in mag starten, 'verkeerde' gegevens opgeven aan het secretariaat etc. Misschien dat de startnummers en de verbeterde adminstratie die hieruit moet volgen hierin wat kan helpen?
cowboyberend schreef:Dan kan er op een wedstrijd toch geen onderscheid worden gemaakt tussen welk paard de betreffende ruiter op dat moment start! De cmbinatie krijgt een nummer, dus een ruiter met verschillende paarden heeft per paard een nummer, een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!waarom geven ze de ruiter geen persoonlijk nummer????
zo kan je ook een administratie bij houden met wat voor paarden hij is gestart enz.... zo heb je maar een keer kosten! en kan je verschillende paarden uitbrengen en heb je een nummer nodig!!! zo blijft het ook leuk voor de recareatieruiter die iets meer wil dan een managewedstrijd
en over die startpapieren ja daar kan ik me wat invinden maar ik snap nog nooit waarom dat via de post gaat en niet via e-mail
SuzanneAAHCH schreef:een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!
Sugarmiss schreef:Goede vraag! Ik neem aan, dat omdat de prestaties ook per paard worden bijgehouden, dat wel op te vragen is. Ik vraag me alleen af of dat gebeurt...(zijn er regels over wat mag en wat niet mag, afgezien van gewoon gezzond verstand?)Dus vader, moeder en dochter starten alledrie op hetzelfde paard, dus 3 verschillende nummers.
Hoe kontroleer je nu of dat paard niet in giga-veel onderdelen gestart wordt ??
Citaat:afgezien van gewoon gezzond verstand?
SuzanneAAHCH schreef:Dan kan er op een wedstrijd toch geen onderscheid worden gemaakt tussen welk paard de betreffende ruiter op dat moment start! De cmbinatie krijgt een nummer, dus een ruiter met verschillende paarden heeft per paard een nummer, een paard waar de hele familie mee start heeft per familielid een nummer wat bij dat ene paard hoort...heel logisch!
Dance schreef:Zal ik morgen ff opzoeken!@Suzanne: Wat staat er in het regelboek van de ApHc over de deelname aan de wedstrijden onder de vlag van de ApHc en dan bedoel ik niet de onderlinge van de AAHCH (voor het geval dat dit niet duidelijk is).
@Jos: "en dat is dus niet te controleren" Juist!
) PeppySan schreef:De omroeper en de doorman kunnen dan toch niet zien op welk paard je op dat moment zit? Ik ga er van uit dat die niet alle paarden van iedereen kunnen herkennen... Die kunnen alleen zien welk nummer het paard aan het zadel heeft hangen...Het startnummer ontslaat je niet van de verplichting het paspoort/inentingsboekje en eigendomsbewijs te laten zien op het secretariaat als daarom gevraagd wordt (in geval van twijfel bijvoorbeeld)
Tenfold schreef:Het verminderen van administratiekosten bij wedstrijden is iets van nog moet blijken, er zijn (als ik de internetberichten zie) geen garanties of duidelijke afspraken over gemaakt.
westernworld schreef:ben misschien wat blond(donker) maar als ik het zo begrijp:
als je lid bent van een van de verenigingen die lid zijn van de nieuwe federatie, vraag je een startnummer aan, die geldig is voor het gehele wedstrijd jaar. kosten 10 euro. dus............ b.v lid van wran 32 + eventueel 14 plus 10 =56 euro per jaar.
dan een vraag welke kosten komen daar dan bij, en bij welke wedstrijden van welke verenigingen mag je dan rijden met je toegekend nummer????