[WN] western versus "engels"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:13

Je ziet het, ik wil inderdaad van de straat gehouden worden...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:14

westernworld schreef:
o o o romkabouter gooi even olie op het vuur!

Beter olie op het vuur dan water in de frituurpan Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:15

Lusitana schreef:
Je ziet het, ik wil inderdaad van de straat gehouden worden...

Nou, als je dat wilt weet Blaze vast nog wel een andere manier Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:16

SandyRChris schreef:
Ik heb een aantal profielen bekeken, en het valt me op dat de mensen met de meest onvriendelijke houding zelf niet echt veel voorstellen...

Ga nou niet geloven dat alle profielen naar waarheid zijn ingevuld, ook dát doen de meesten met een heeeeeeeeeele grote Haha! *LOL* Pling , Schijnheilig .

Welkom in de wereld van Bokt- Anders!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:17

Reiner schreef:
@ Lusitana: niet echt een apart vakje, zie maar naar mijn nick, ik ben de amerikaanse tegenhanger van dressuur, hé Knipoog

Ja! Nu we het toch over benamingen en vakjes hebben... Ik wordt er "misselijk" van dat de reining als western dressuur wordt genoemd! Bah!! Ben ik het he-le-maal niet mee eens! Bedenk es ff gauw een ander woord!! Want als westernruiter-die-vanalles-doet-maar-niet-zoveel-reining-en-daarnaast-nog-endurance-en-allerlei-andere-lol-met-m'n-knol voel ik me zwaar tekort gedaan!! Boos!
Bah krijgen die reiners alle credits zeg! Stel je voor!!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 27-10-04 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:17

Dear Blaze, Lusitana heeft weinig antwoorden allen veel vragen, want ik probeer hier wat op te steken en dat lukt trouwens best en gelukkig begint het weer leuk te worden... hoeveel pagina´s zullen we vullen vandaag?

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:17

Citaat:
English style riding was brought to America from England a long time ago. It became especially popular in the Eastern US, where people hunted and rode horses the "proper" (traditional) way. They were not cattle ranchers, but usually people who rode as a social activity. Because of this, English riding is more about STYLE than about using a horse to do a job like roping cattle.

De engelsen hebben het in Amerika geintroduceerd. de term "engels" rijden is dus eigenlijk een amerikaanse term.

PS ik heb het hele topic niet doorgelezen hoor dus misschien slaat deze opmerking inmiddels als een speculaasstaaf op een drumstel.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:20

Ja hoor, komt Kornelius alle pret bederven door met het echte antwoord op de proppen te komen! Nou bedankt hoor! Banketletter! (ofzoiets)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:21

NEE PERFECT! Het is nu duidelijk waar het vandaan komt. Hoe konden de amerikanen daar op hun eiland weten dat op heel het continent zo gereden werd en niet alleen in engeland? en dat is niet naar bedoeld hoor, ik bedoel ze konden het echt niet weten...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:22

Kornelius, uit welke duim heb je dit nou weer gezogen, Lachen????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:23

Maar om er nou zo hardnekkig aan vast te houden aan deze kant van de oceaan... En ja, als je het vervelend vindt dat ze reining westerndressuur noemen, dan noem je het dus toch gewoon reining?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:23

Maarja, wat nu...

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:24

Ehm als iemand aan mij vraagt wat ik voor hobby heb dan zeg ik gewoon ik rij paard. Als ze dan verder gaan vragen erover zeg ik: ik rij nu western, maar heb hiervoor 5 jaar gesprongen en daarvoor nog 5 jaar dressuur gereden. Verder heb ik tussendoor ook veel buitengecrosst zonder zadel Haha!
Voor een leek is dat meestal wel genoeg, alleen bij western krijg je dan wel vaak: Met zo'n kojboj zadel??? Als cowgirl??? Achter koeien aan???
Dan leg ik wel even een beetje het verschil uit, maar meestal verslapt de aandacht dan al want dan zijn ze het spoor echt bijster Clown

Jeddah

En al konden ze het weten, kon het ze waarschijnlijk bar weinig schelen.
Net als het mij eerlijk gezegd bar weinig kan schelen, ik zeg gewoon dat ik pleasure rij, of dressuur, of trail, of endurance, of wat het dan ook is waar ik op dat moment mee bezig ben.

Asciugamano

Hallo Penny Lusi, je gaat ons toch niet wijsmaken dat je dit zelf niet had kunnen bedenken, he? Want ik weet zeker dat al deze sociale en bijzonder intelligente westernruiters je dit antwoord al op de eerste pagina hadden kunnen geven!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:25

Maar dan waren we nu niet bijna op pagina 10 Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:27

Bijna Blaze, bijna!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:28

DAH! Laat Penny effe weg ja, anders wordt ik nog onvriendelijk...

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:29

Dit is zekers niet uit een duim gezogen maar uit de enige waarheid, namelijk internet bijbel Google.

Maar ik wil wel even verder zoeken hoor. Zo zegt websters online dictionary er iets over, in de definitie van "western riding" ( Haha! )

Citaat:
Western riding
Dressage, jumping and cross-country are forms of what is referred to in America as 'English riding'. Western riding evolved stylistically from traditions brought to the Americas by the Spanish, and its skills are based on the working needs of the cowboy in the American west. A main differentiating factor is the need of the cowboy to rope cattle with a lariat. The cowboy must control the horse with one hand, and use the lariat with the other hand. That means that horses must be taught to neck rein, i.e., to respond to light pressure of the slack rein against the horse's neck. Once the lariat is twirled and its loop is thrown over a cow's head, the rope must be snubbed to the horn of the saddle. For roping calves, the horse is trained to pull back against the calf, which falls to the ground, while the cowboy dismounts and ties the calf's feet together so that it can be branded, treated for disease, etc. Working with half-wild cattle, frequently in terrain where it is impossible to see what is behind the next bush, means the ever-present very great danger of being unseated in an accident miles from home and friends.
These multiple work-needs mean that different tack must be used, most notably a curb bit (usually with longer bars than an English equitation curb or pelham bit would have) which works by leverage, long split reins (the ends of which can serve as an impromptu quirt) and a special kind of saddle. The Western saddle has a very much more substantial frame (traditionally made of wood) to absorb the shock of roping, a prominent pommel surmounted by a horn (a big knob for snubbing the lasso after an animal has been roped), and, frequently, tapaderos ("taps") covering the front of the stirrups to prevent the cowboy's foot from slipping through the stirrup in an accident so that he might be dragged behind a frightened horse. The cowboy's boots, which have high heels of an uncommon shape, are also designed specifically to prevent the cowboy's foot from slipping through the stirrup.

en zo gaat het nog een tijdje door..

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:30

PS dat was toch een aardige grote bijdrage om snel op page 10 te komen nietwaar?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:31

Ben ik eerlijk in mijn profiel , wordt het tegen me gebruikt. Dan moet je wel wat gaan verzinnen, maar waar zijn dan die profielen voor?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:34

En dan nog eens wat, wie kwam er nou met dat de anderen schoppen en trappen en aan het bit hangen, grappig genoeg is dat net het beeld wat de anderen van westernruiters hebben. Er valt nog een hoop te leren. misschien meer workshops ofzo westernruiters en anderen samen laten werken, elkaars paarden laten rijden, elkaars proven laten doen, dat kan lachen worden en zeker weten dat er dan meer wederzijds respect ontstaat.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:34

Eerlijkheid duurt het langst,al bijna 10 pag. Cool

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:35

Waar een profiel voor is?

Misschien je om eens voor te doen zoals je het liefst zou willen zijn!
Of om eens lekker incognito te zijn Haha!

Gr Alice

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:36

nee bijna blaze Haha!