[WN] WN : Bunschoten - NK Quarterhorses 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:42

Citaat:
wat een plaatje die Flash!

Lovers dan hebben jullie Ace zeker nog niet gezien Vingers aflikken Bloos!

Ja Gisela....erg jammer voor Paulus...wij zaten al weer helemaal in de startblokken......en die grmgrmedegtver whoooo roeper die konden wij wel Blauw oog heel erg onsportief......of was het iemand die niet kon tellen Nagelbijten / Gniffelen

Ik zag je nog in de inrijbak staan met bodiebo.........en ik dacht ach die zie ik zo nog wel maar niet dus....dus bijdeze

Ook even naar meneertje Vet ........
Hoe heeft Ilona het afgelopen weekend gedaan.....heb niet alles kunnen zien Bloos

groetjes Charita

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:43

Ik hoopte eigenlijk ook dat het een 'vergissing' was.... Helemaal gelijk natuurlijk dat een ruiter zelf moet tellen, maar dit was wel erg l*llig.

O ja, DWSS, dan zit jij misschien tussen de verkeerde mensen in, want ik heb toch echt veel mensen zien klappen. Behalve zaterdagavond dan, want toen was er helaas erg weinig publiek.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:48

charene schreef:
:j Lovers dan hebben jullie Ace zeker nog niet gezien Vingers aflikken Bloos!

Ja hoor! Op de foto's is'tie een snoepie!
Alleen heb ik hem nog niet in real life gezien, is'tie in NL?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 12:54

Ik dacht dat hij nog in Amerika stond?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:48

Heb je in een flits langs zien lopen Charita maar kon je zo snel niet aanspreken Lachen . We zien elkaar vast snel wel weer een keertje.

Ace staat nog in Amerika, even een korte update:
3de plaats AQHA jr reining met een 72 score.
2de plaats NRHA limited open met een 72.5 score.
1ste plaats AQHA jr reining met een 72.5 en 73 score.
Ons manneke doet goed zijn best . Nu dus NRHA money earner en bijna zijn jr reining ROM.
Begin december gaat hij in quarantaine en hij komt dan begin januari naar Nederland, jippie!!

Groetjes, Gisela

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:52

Zo! Dat is niet mis!
Ik ben benieuwd wanneer we hem hier in Nederland (in een show?) kunnen bewonderen....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:36

jeddah schreef:
Als niet-reining mens dacht ik er niet bij na dat de ruiters iemand hebben die dat voor hun roept.
Hoop niet dat men (de niet reining mensen)nu denkt dat wat jij schrijft normaal is Cool

Nog erger ,volgens mij bestaat er een regel die dit oa verbied Tong uitsteken Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:38

Blaze schreef:
Hoop niet dat men (de niet reining mensen)nu denkt dat wat jij schrijft normaal is Cool
Het is dat ik vaak genoeg reining heb gezien. Reiners moeten gewoon zelf tellen vind ik. Hulp van toeschouwers hoort imo niet nodig te zijn.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:39

ojee Xono ben het helemaal met je eens Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:40

Ojee, wat gaan we nou beleven, Blaze *LOL*

Volgens mij bestaat er idd een regel dat hulp van toeschouwers verboden is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:52

Henriette schreef:
Overigens heb ik niets tegen de overwinning van Wendy (zie mijn eerdere reactie), maar ik krijg er geen kippevel van zo'n proef.
Nou, dat kreeg ik dus van deze proef wel!!!! Ik vond hem heel goed en met lef gereden. Heel duidelijk een snelheidsverschil tussen de grote en de kleine cirkerls en de sliding was ook heel mooi opgevoerd.
Mijn idee is dat als je zo voorzichtig rijdt, je er te weinig vertrouwen in hebt. De voorzichtige ruiters die ik heb gezien, ik heb niet alles gezien, vond ik gewoon soms aan het prutsen.
Flash vond ik helemaal om te kwijlen...... wat een prachtdier.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:02

Henriette schreef:
Dit was niet zomaar een wedstrijd, maar een NK.

En voor iedereen die gestart is heb ik respect: ik doe het niet na.
Misschien leg ik voor mezelf en m'n paarden de lat wel te hoog...
Juist omdat het een NK is, kun je soms maar beter niet starten. Zorg eerst dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt en leg inderdaad de lat maar hoog. Ik vind het niet juist een NK te gebruiken om zelf en je paard ervaring te laten opdoen.

En voordat iemand vraagt waar ik dan in gestart ben!???.... ik start gewoon niet. En dat wil niet zeggen dat ik geen mening mening mag hebben over gereden proeven.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:05

Citaat:
En Sil, leuk je ontmoet te hebben
het genoegen was wederzijds gisela!!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:31

Het streven is natuurlijk niet om voorzichtig te rijden.
Snel, met controle, balans, aan een lange teugel, met super lichte hulpen, zonder teken van verzet enz... en dat heeft niets met voorzichtig rijden te maken.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:40

Overigens ben ik benieuwd wat de deelnemers (van met name de reining onderdelen) van de bodem vonden. Hij leek me, met name in de inrijbak, zo keihard. Of viel dit mee? Soms kan het vanaf de rug van een paard heel anders zijn als het vanaf de grond lijkt.

Verder een giga-lokatie......wat een mega-bakken (de tribune op de korte kant vond ik een sterke verbetering), een groot buitenterrein en nog goed bereikbaar en redelijk centraal gelegen ook. Maar ik denk wel dat ik volgende keer een terraskacheltje meeneem...brrrrrr. Knipoog

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:42

Ik heb net even het AQHA regelboek en het NRHA regelboek door zitten bladeren. Mits ik hier oude regelboeken heb, ik kan niets vinden over regels van het publiek.

Heb in het AQHA boek een regel kunnen vinden die zegt dat een deelnemer in de show arena of show ring niet door een andere persoon, aanwezig in de wedstrijdbak , geholpen mag worden. (Dit geldt dus niet voor bijv. dally roping, cutting etc.)

En heb ook een regeltje in het AQHA boek kunnen vinden dat zegt:
gedrag van leden/niet leden, deelnemers, trainers, eigenaren, aanhang publiek moet ordentelijk zijn, verantwoordelijk en "sportsmanlike". (pagina 119 AQHA regelboek).

Kan me niet voorstellen dat er bij de NRHA een regel is, anders zou ik op de Futurity toch een hoop bekende mensen de mist in zien gaan.

Groetjes, Gisela

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:54

Ik heb zelf de reining en betreffende combinatie/proef niet gezien en dus ook diegene uit het publiek niet gehoord, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat er een deelnemer z'n proef de mist in zag gaan omdat hij zich liet afleiden doordat iemand uit het publiek iets riep?
Correct me if I'm wrong, maar was hij dan wel geconcentreerd bezig? Als ik een proef rijdt mag de hele manege instorten maar daar merk ik waarschijnlijk naderhand pas iets van!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:00

Gisela schreef:
Heb je in een flits langs zien lopen Charita maar kon je zo snel niet aanspreken Lachen . We zien elkaar vast snel wel weer een keertje.

Ace staat nog in Amerika, even een korte update:
3de plaats AQHA jr reining met een 72 score.
2de plaats NRHA limited open met een 72.5 score.
1ste plaats AQHA jr reining met een 72.5 en 73 score.
Ons manneke doet goed zijn best . Nu dus NRHA money earner en bijna zijn jr reining ROM.
Begin december gaat hij in quarantaine en hij komt dan begin januari naar Nederland, jippie!!

Groetjes, Gisela

Bloos! Bloos! Bloos! Maak me gekkkkkkkkkkkk Hij gaat echt goed he...
Ik hou je nog wel Bloos aan je uitnodiging om die video een keer te komen kijken.......

Maar Flash zag er weer erg mooi uit hoor......dacht eerst dat jullie niet mee gingen doen.......was dus een leuke surprise... OK dan!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:28

DWSS schreef:
+:)+ OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Wendy van Osch Nederlands kampioen Senior reining met Tissy Spark OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Wendy is back , dit jaar 3 voudig nederlands kampioen Cheese! Cheese! Cheese!

SUPER!! Ze heeft het ook echt verdiend!! OK dan! OK dan! OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:58

sflj schreef:
Ik heb zelf de reining en betreffende combinatie/proef niet gezien en dus ook diegene uit het publiek niet gehoord, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat er een deelnemer z'n proef de mist in zag gaan omdat hij zich liet afleiden doordat iemand uit het publiek iets riep?
Correct me if I'm wrong, maar was hij dan wel geconcentreerd bezig? Als ik een proef rijdt mag de hele manege instorten maar daar merk ik waarschijnlijk naderhand pas iets van!
deze ruiter zag volgens mij zijn proef niet de mist in gaan door een kreet uit het publiek.
ik zag een ruiter die daardoor in vertwijfeling werd gebracht.
daardoor ging hij iets anders zitten, en zijn paard dacht ik moet stoppen.

een super getraind paard dus OK dan! en een goede ruiter, want direct daarna maakt ze samen hun spin weer af.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:01

Jos schreef:
deze ruiter zag volgens mij zijn proef niet de mist in gaan door een kreet uit het publiek.
ik zag een ruiter die daardoor in vertwijfeling werd gebracht.
daardoor ging hij iets anders zitten, en zijn paard dacht ik moet stoppen.

een super getraind paard dus OK dan! en een goede ruiter, want direct daarna maakt ze samen hun spin weer af.
IDD Jos jij zet het alleen wat beter neer Knipoog OK dan!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:25

Paulus zei zelf later: de eindverantwoording ligt bij mij. Hij verklaarde daarbij ook dat het een soort "geconditioneerde" reactie was. Bij whoa denk je aan stoppen en hij aarzelde omdat hij dacht dat hij dus verkeerd zat maar herstelde zich dus.....

Over het incident zelf is genoeg gezegd, wij denken gewoon "volgende keer beter" en gaan weer vrolijk naar een wedstrijd. Maar qua regelgeving bij organisaties ben ik er dus nog niet uit, wat daarover wordt gezegd......

Groetjes, Gisela

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:43

Gisela schreef:
Paulus zei zelf later: de eindverantwoording ligt bij mij. Hij verklaarde daarbij ook dat het een soort "geconditioneerde" reactie was. Bij whoa denk je aan stoppen en hij aarzelde omdat hij dacht dat hij dus verkeerd zat maar herstelde zich dus.....

Over het incident zelf is genoeg gezegd, wij denken gewoon "volgende keer beter" en gaan weer vrolijk naar een wedstrijd. Maar qua regelgeving bij organisaties ben ik er dus nog niet uit, wat daarover wordt gezegd......

Groetjes, Gisela
In pricipe zou het publiek dat naast zo iemand zit, die persoon acuut naar beneden moeten gooien.
Ik heb ook eens meegemaakt dat een paard, dat zeer goed liep en waarvan bekend was dat hij angstig was van lawaaiig publiek, door de fanclub van de concurrentie werd "weggeklapt". Lekker veel herrie maken jongens, dat kost ze punten. Zeer onsportief.....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:35

jessiejanes schreef:
HaHa,...ja,leuk,iedereen heeft dus wel de cremello gezien,maar ik verdween ernaast!! Haha! De eerste tijd hebben ook steeds 2 andere mensen met haar gelopen,zodat ik me even "mentaal'" kon voorbereiden.(gewoon afkijken wat nu de bedoeling is ,dus!! Haha! )

Ods,..nee,sorry,ik heb je niet "bewust"gezien,maar het was ook ZO druk; je moest echt weten wat je zocht,maar we hebben waarschijnlijk vlak naast elkaar gestaan/gelopen,..erg ,he!Denzl is wel een schatje,zo op de foto te zien.

hahaha ook ik had dus niet in de gaten naast wie ik stond (de cremelo viel op maar de begeleider verdween Haha! Knipoog ), wij hebben nl ook nog naast elkaar gestaan in de inrijbak.
ik had die jaarling die na een schop van mij (omdat ze mij poogde te bijten) goed vierkant ging staan Haha! .

Menna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:03

Hoihoi, weet iemand toevallig of er foto's zijn gemaakt op het NK en door wie?? Ik wil toch wel weten of mn vader erop staat met sunshine. Ons 4 maanden oude scheetje is 5e geworden Haha!