Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Jos schreef:waarom zou je amateur ruiter adviseren om niet met 2 jaar al te starten?
Jos schreef:waarom hoeft een amateur niet met een 3 of 4 jarige op een wedstrijd te starten , en een prof wel.
Jos schreef:ik wil nergens naar toe met mijn vragen
ik probeer alleen te begrijpen waarom mensen met 2 jaar paarden gaan inrijden
zoals het nu op me overkomt , gaat het alleen om geld.
de eigenaar die graag zijn paard uitgebracht wil zien worden , zodat hij er later wat mee kan verdienen,
de pro die er voor betaald krijgt om een paard te trainen.
beiden kijken niet echt naar de leeftijd
de eigenaar kost het meer geld om het paard tot zijn 3e jaar te laten door groeien.
de pro zegt geen nee, want anders gaat de eigenaar naar een ander en heeft hij geen brood op de plank.
misschien zie ik het wel een beetje zwart/wit, maar op het ogenblik kan ik er nog even niets anders van maken..
ellenlouise schreef:Zolang er nog deelnemers zijn, zullen de associations de regels wslk niet gauw veranderen. Kip- en het ei-verhaal.
Ik zou mijn paard hier in elk geval nooit aan opofferen.
Is er trouwens ook een 'seniorenklasse'? En wat noemt men senior?
cornelie schreef:Nou, en dan de afschrijvingskosten
Dan ben ik ook liever amateur.
Dan zou ik dus de afschrijvingskosten kunnen verdelen over 17 jaar ( 3-20 )
Als niet amateur zijnde zijn de afschr.kosten stukken hoger en moet ik die verdelen over 3 jaar ( 2-5 )
Aangezien ik nog steeds geen geldboom in de tuin heb groeien ben ik dan liever amateur
Anya schreef:En over ruim vier jaar start ik dan met een sterk paard, i.p.v. een slap te vroeg ingereden dier.
Halloway schreef:Ik neem aan dat jij dus ook nooit naar NRHA of AQHA wedstrijden gaat kijken, want wie wil er nu naar naar slappe en te vroeg ingereden paarden kijken toch??
Suggestie: Over vier jaar zal ik in Kreuth staan te juichen als je die slappe paarden hebt laten zien hoe een sterk paard de reining derby wint.
Ik moet zeggen dat je wel lef hebt, door 98% van alle paarden die de westersport in Europa hebben gemaakt tot wat het nu is deze titel op plakken.
Halloway schreef:De regels zullen alleen veranderen door genoeg druk van buitenaf, ik doel hier op de samen werking AQHA NRHA en FEI, de FEI is ook geen voorstander van jong deelnemen. Maar eerst zullen we er voor moeten zorgen dat we in Europa op een gelijk niveau komen met de USA, niet alleen het rijden maar ook het aantal shows en futurities, gevolg meer toeschouwers meer deelnemers en daardoor ook betere sponsors.
Als we na de WEG 2006 het IOC zo ver kunnen krijgen om reining als een nieuwe dicipline te introduceren, dan is de tijd rijp om leeftijdsgrens voor futurities en junior classes bij de associations bespreekbaar te maken.
Niet meer deelnemen heeft het tegenorvegestelde effect, dat zou het einde van de westernsport betekenen.
Seniorclasses zijn vanf 5 jaar.
Anya schreef:Ik moet zeggen dat je echt een beetje beter moet lezen. Want volgens mij zeg ik dat nergens. Ik zeg dat ik naar het betreffende paard kijk en dat bijvoorbeeld KWPN-ers die goed aan de maat zijn behoorlijk wat tijd nodig hebben om sterk te worden.
Ik vind met 2 jaar een quarter rijden inderdaad aan de vroege kant, maar volgens mij heb ik daar geen uitspraak over gedaan. Ik heb mij ZEER bewust slechts beperkt tot de twee paarden die ik zelf heb.
Dus...ik stel voor dat je eerst leest, voor je onterechte conclusies gaat trekken
Anya schreef:Ik vind dit overigens de kip of het ei-discussie. Europa heeft een andere norm m.b.t. het vroeg starten met paarden. Vanuit andere disciplines komt veel commentaar op juist deze aspecten van de sport.
Het feit dat er over gesproken word vind ik al heel wat.
En vielen er niet veel heel goede westernruiters af voor de FEI evenementen omdat ze geen paard van 6 jaar of ouder ter beschikking hadden?
Misschien zit hier dan het begin van een toekomstige regelvarandering, dit jaar tijdens de Amerikaanse futuritie zal er ook een $100.000 added FEI wedstrijd voor 6 jaar en oudere gehouden worden. Ben benieuwd.
Het lijkt mij dat je juist door de regels aan te passen en als Europa je eigen weg eens te gaan, juist de sport kunt laten groeien. Amerika is niet het enige 'gidsland' ter wereld
Hier ben ik het niet mee eens, als we reining naar de olympische spelen willen krijgen zal er een wereldwijde regelgeving moeten komen waar alle associations mee kunnen leven.