[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 23:17

Hoi Haaren,

Welkom op Bokt! Ik zit hier ook nog niet zo lang, maar het is hier heel gezellig 8-)
De dagtocht zit helaas al vol, maar we kunnen je wel op de wachtlijst zetten, mocht er iemand uitvallen :-)
Voor de dagtocht bij de gekozen ranch gelden overigens de volgende voorwaarden wat betreft rij-ervaring. http://www.trailranch.nl/nl/de-trailranch/reglement
Rij je nu western, of Engels? En nu weer op een manege, of verzorgpaard? Maakt verder niets uit hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig ;-). Als je western rijdt, zou je je ook kunnen voorstellen in het "startende Westernruiters"-topic :j

Haaren11

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:23

Hoi! Ik heb vroeger van mijn 12 tot mijn 16 de op een manege gereden. Vanwege een druk sociaal leven ( vriendje etc) gestopt. Nu ben ik weer 5 maanden aan het rijden. Engels geen western en op een manege. Western lijkt me alleen zo gaaf! Ik ga aanstaande donderdag kijken bij een verzorgpaard. Ben heel benieuwd! Ik zit even tijdelijk zonder werk dus doe nu ook vrijwilligers werk op de manege. Helpen van de kleintjes met poetsen, opzadelen en meelopen in de lessen, erg leuk. Ik heb dus even alle tijd!
Groetjes, Roos

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:11

Hey Haaren! Leuk dat je weer begonnen bent met rijden. Ik zou zeggen, probeer es een westernlesje en stel je voor in het Startende Westernruiters-topic. Zowel western als dat topic zijn heeeel leuk :Y)

@Marlien: Clinic klinkt super! Hopen dat alles definitief gesteld kan worden morgen :j

Jigger00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:26

Ik hop ook even in, helaas te laat (alles zit vol). Klinkt wel leuk allemaal.
Maar ik zou eventueel ook wel op de wachtlijst willen voor de zondag.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 12:51

Ik zet je erbij Jigger!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:26

Met zoveel animo MOET er wel een vervolg komen :Y) al is t maar om iedereen op de wachtlijst ook 'mee' te krijgen :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:08

De les klinkt top! Leuk dat er zoveel animo is!

Is het een ramp dat ik de jog nog nooit heb gedaan met een paard?
Aangezien ik wel rij ervaring heb maar geen western. :(

;)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:19

Nee, daar verwacht ik geen problemen mee, zul je snel genoeg voelen hoe dat is :-)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:28

Hahaha is goed!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:37

Marlien5 schreef:
Ik heb ze inmiddels gesproken en het gaat denk ik zo enorm leuk worden! *\o/*

Voor de "weekenders"
Op de zaterdagmiddag kunnen we een Clinic Horsemanship volgen. Deze duurt ± 2,5 uur. Het bestaat uit een stuk theorie, kijken naar je eigen lichaamstaal en naar de lichaamstaal van de paarden en een stuk rijles in Horsemanship. Het is een totaalplaatje waar goed de tijd wordt genomen om veel te leren over de natuurlijke omgang met paarden en hoe dat toe te passen tijdens het rijden. Er wordt ruim de tijd genomen om te kijken naar wat we - individueel én als groep - willen leren en bereiken terwijl we bezig zijn.
Het zou dan van 3 t/m half 6 kunnen, of van half 3 tot 5. Ik heb aangegeven, hoe later, des te beter, want we komen van ver ;-)
Daarna krijgen we avondeten, een overnachting en de volgende dag ontbijt voordat we aan de dagtocht beginnen. Ook drankjes zitten hierbij inbegrepen tot 22.00 uur.
Kosten per persoon voor bovenstaand = € 150 eu p.p.

Ze kon me nog geen definitief antwoord geven of er op de gekozen datum ook daadwerkelijk plek is op de boerderij om te slapen. Ik hoor het morgen definitief :-)
De paarden staan overigens 3 KM verderop van de locatie op een hele mooie plek, maar dat is met vervoer niet zo'n probleem.

Voor de "dagtochters"
Dagtocht van ± 5 uur, uitgebreide picknicklunch en simpele avondmaaltijd na aankomst.
Kosten per persoon = € 95 eu p.p.

Klinkt goed! Alleen wel een beetje prijzig moet ik eerlijk bekennen, maar dat zal overal wel zo zijn. Bij die les wordt er dan nog wel gereden of is het alleen grondwerk?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:45

Mij valt de weekend prijs eigenlijk wel mee. Heb meer gezien.

Ik ga er wel van uit dat we in de les ook nog gaan rijden, toch? :') ;)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:46

Uiteraard!

En ik vind de prijs juist erg goedkoop gezien het inclusief het volgende is:
2x avondeten
1x ontbijt
1x lunch
2,5 uur les
5 uur dagtocht
overnachting

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:00

Zo, ik heb net bijna 1,5 uur met de eigenaresse van de Trail Ranch aan de telefoon gezeten, supergezellig gesprek, veel paardenpraat uiteraard /3 :D Ik heb echt heel veel zin om erheen te gaan! Lijkt me zo enorm leuk een leerzaam!

Echter, hier komt de maar... Het weekend van 04/05 april is helaas de ranch al vol met mensen die blijven overnachten. Dit wordt dus erg lastig. Erg vervelend, want we hadden het bijna rond.
De volgende datum zou 09/10 mei zijn. We zijn dan wel met zijn 10-en, maar daar wilde ze dan eventueel wel concessies mee doen wat betreft groepsgrootte. Ook moeten we nog maar kijken hoeveel uiteindelijk mee kunnen natuurlijk. We staan voor die datum nu als optie in de agenda bij de Trail Ranch.

Om het geheel in stijl wel gewoon lekker ingewikkeld te houden :D :Y) :+ heb ik er nog een datum eerder bijgezet. Misschien kunnen we wel allemaal niet wachten en is dat ook gewoon een rustig weekend waarop we allemaal kunnen. Wel hoop ik dat tegen die tijd mijn rug al wel helemaal genezen is, want 5 uur op een paard zitten, zal ik wel voelen, dus persoonlijke voorkeur is in mei.

Kort samengevat: weekend van 04/05 april kan niet, zullen we het op 09/10 mei doen?

Beschikbaarheid en voorkeur aangeven voor 14/15 maart kan ook.

Citaat:
Mogelijke data:
14/15 maart - Marlien
21/22 maart - Marlien - Maylotje - Susannah - JudithO
28/29 maart - Marlien - Lianne - Maylotje - Susannah - JudithO - Suuskipje
18/19 april - Marlien - Lianne -Zwartvosje - Susannah - JudithO-
09/10 mei - Marlien - Em - Lianne - Zwartvosje- Maylotje - Susannah - sanne1992 - JudithO - Suuskipje - Yessica (10)
16/17 mei - Marlien - Em - Zwartvosje - Maylotje - Susannah - JudithO - Suuskipje

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:08

Marlien5 schreef:
Zo, ik heb net bijna 1,5 uur met de eigenaresse van de Trail Ranch aan de telefoon gezeten, supergezellig gesprek, veel paardenpraat uiteraard /3 :D Ik heb echt heel veel zin om erheen te gaan! Lijkt me zo enorm leuk een leerzaam!

Echter, hier komt de maar... Het weekend van 04/05 april is helaas de ranch al vol met mensen die blijven overnachten. Dit wordt dus erg lastig. Erg vervelend, want we hadden het bijna rond.
De volgende datum zou 09/10 mei zijn. We zijn dan wel met zijn 10-en, maar daar wilde ze dan eventueel wel concessies mee doen wat betreft groepsgrootte. Ook moeten we nog maar kijken hoeveel uiteindelijk mee kunnen natuurlijk. We staan voor die datum nu als optie in de agenda bij de Trail Ranch.

Om het geheel in stijl wel gewoon lekker ingewikkeld te houden :D :Y) :+ heb ik er nog een datum eerder bijgezet. Misschien kunnen we wel allemaal niet wachten en is dat ook gewoon een rustig weekend waarop we allemaal kunnen. Wel hoop ik dat tegen die tijd mijn rug al wel helemaal genezen is, want 5 uur op een paard zitten, zal ik wel voelen, dus persoonlijke voorkeur is in mei.

Kort samengevat: weekend van 04/05 april kan niet, zullen we het op 09/10 mei doen?

Beschikbaarheid en voorkeur aangeven voor 14/15 maart kan ook.

Citaat:
Mogelijke data:
14/15 maart - Marlien - Zwartvosje
21/22 maart - Marlien - Maylotje - Susannah - JudithO
28/29 maart - Marlien - Lianne - Maylotje - Susannah - JudithO - Suuskipje
18/19 april - Marlien - Lianne -Zwartvosje - Susannah - JudithO-
09/10 mei - Marlien - Em - Lianne - Zwartvosje- Maylotje - Susannah - sanne1992 - JudithO - Suuskipje - Yessica (10)
16/17 mei - Marlien - Em - Zwartvosje - Maylotje - Susannah - JudithO - Suuskipje

Zo. Ik ben nog altijd alle dagen beschikbaar xd.
Wel gaat mijn voorkeur dan ook naar 09/10 mei. Dit omdat het weer dan wss beter is dan halverwege maart en ook omdat ik half maart nog steeds geen 18 ben :+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:12

Ik heb het liefst in April of Maart... Mei zit ik met examens...

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:29

@Lianne, voor de volledigheid: kun je het weekend van 14/15 maart?

@zwartvosje, bijna achttien was ook goed, ook in maart ;)

Laten we even de andere reacties afwachten w.b.t. de datum. Komt vast goed allemaal :-)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:51

14/15 maart moet wel kunnen!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:38

Ooh even snel bijlezen!!
9/10 mei komt mij dus uiteindelijk ook beter uit \o/ maart gaat hem helaas niet worden voor me.

De lesdag klinkt ontzettend leuk! Als ik volgend jaar geen dure zomervakantie heb staan dan wil ik die ook graag nog eens mee doen. Dit jaar laat de bankrekening het helaas echt niet toe.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:41

Ik meld me zowel voor de eerdere datum in maart, als voorlopig de 10e van mei, voor de dagtocht.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:53

Zal vanavond uitgebreid antwoordeb maar mijn voorkeur is in mei maar die eerdere datum kan ook.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 23:49

Het is weer even tijd voor een overzichtje :D

Citaat:
Datum: 14/15 maart OF 09/10 mei
Overnachting: Herberg de Twijfelaar bij Trail Ranch
Activiteiten: Zaterdag clinic (natural) Horsemanship, zondag dagtocht incl. lunch en diner
Kosten: Dagtocht € 95,-, Hele weekend € 150,-

Deelnemers hele weekend
1. Marlien
2. Lianne (Als ik vrij kan krijgen die dag)
3. Maylotje
4. Zwartvosje
5. Em

Deelnemers dagtocht zondag
1. Marlien
2. Em
3. Lianne
4. Zwartvosje
5. Maylotje
6. Susannah = ?
7. JudithO
8. Suuskipje = ?
9. Sicayes
10. Sanne1992 = ?

? = nog niet gereageerd sinds datumswijziging

Reservelijst
1. Haaren11
2. Jigger00

Datum beschikbaarheid
14/15 maart - Marlien - Zwartvosje - Lianne* - Maylotje - JudithO - Em
09/10 mei - Marlien* - Em* - Lianne - Zwartvosje*- Maylotje* - Susannah - sanne1992 - JudithO - Suuskipje - Yessica (10)

* = voorkeursdatum
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 28-01-15 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:54

Sorry voor late reactie! Ik kan beide data (ook in maart dus). Maar voorkeur heeft voor mei vanwege kans op beter weer en natuur meer in bloei :) (is dat erg? :P )

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 23:58

Hehe, geen probleem :-) Beide niet overigens ;-) *bloemetjes <3 Ik heb je erbij gezet in het overzichtje!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:02

Dankuuuu! Heb het volgens mij al een keer gezegd maar je bent goed bezig met alles organiseren! +:)+

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 00:07

Hehe thanks! :o
Het is even gedoe en uitgezoek, maar ik vind het zo enorm leuk! Ook superleuk dat iedereen hier zo enthousiast is en lekker snel reageert. Had nooit verwacht zo snel een groep bij elkaar te krijgen en vind het een heel leuk vooruitzicht. (wel spannend nog steeds, (heb niemand immers eerder ontmoet :o ) maar vooral erg leuk)