[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:42

Zonnetje81 schreef:
Z2 dressuur. Oh beetje vreemd. Je zou zeggen op zaterdag juist spectaculaire onderdelen. Want den haag is niet om de hoek. Hopen nu dat ik van mijn werk mijn vrije middag op vrijdag krijg.

Wat corneel zegt ben ik het wel mee eens, het is leuk om meerdere onderdelen te kijken.
Zaterdag is alleen WRAN en als je Z2 hebt gereden is mijn mening dat je daar beter niet kunt gaan kijken.
Sowieso heeft die "superslide" voor mij een erg hoog kojboj gehalte, maar dat is natuurlijk ook maar een mening.
Dan zou ik gaan voor de APHA of AQHA show op woendag resp. donderdag.
Dinsdag is ook APHA, maar dan voor solid paints.
Ik vermoed dat die dag niet druk wordt met deelnemers en bezoekers, maar hoop voor de deelnemers dat dat niet zo is ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:59

Ik ben het niet eens met Romkabouter dat het (het niveau van) WRAN onderdelen door een Z2 ruiter niet gewaardeerd zou kunnen worden :n
In L2 en L1 proeven in de onderdelen trail, horsemanship en western riding worden oefeningen gevraagd (en uitgevoerd) waar een gemiddelde Z2 ruiter het behoorlijk moeilijk mee zou hebben :Y)
Natuurlijk zullen er 'onder de maat' deelnemers zijn (je hoeft je immers niet te kwalificeren en sommigen hebben met puntjes sprokkelen de L2 en zelfs L1 bereikt) ;) maar mijn indruk van voorgaande jaren is, dat de proeven pittig zijn en het niveau zeker niet beschamend is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:09

Wranglerbutt schreef:
Natuurlijk zullen er 'onder de maat' deelnemers zijn

Ik vind het andersom: het aantal goede ruiters is op één hand te tellen.
Verder is het natuurlijk maar welke niveau je wel of niet beschamend vind, dit hangt van je referentiekader af.
Ik kijk ook naar het niveau in de landen om ons heen.
Mijn mening is dat het niveau, vooral bij de WRAN, op het handjevol goede ruiters na, wél onder de maat is, maar meningen verschillen.

Dat de oefeningen die gevraagd worden lastig zijn voor een Z2 ruiter is niet van belang, dat is appels met peren vergelijken.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:28

Vandaar voor de eerste keer in een westernzadel gereden. Vreemd paard, western is voor mij ook vreemd.
Wat zijn die zadels zwaar, hij moest op een haflinger, maar kreeg hem er nauwelijks op. :')

Ik heb wel een goede leermeester en ik vind het na deze eerste rit al hartstikke leuk. :j

Afbeelding

Jespri

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:58

Leuk papegara!
15 aug. staat mijn lesje gepland met 3 vriendinnen bij white sock stables. :D
Was eerst bij forest mountain ranch wezen informeren, zij hebben helaas geen les paarden.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:09

De zadels zijn idd wel zwaar, vooral lastig als de staanders zo hoog hangen :+
Ik ga nu een eindje geen les hebben, omdat ik op reis ga, maar daarna doe ik enthousiast voort natuurlijk :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:31

Woensdag heb ik na lang wachten terug les ! Nieuwe lesgeefster gevonden, zij kwam mijn zadel controleren en het klikte wel dus woensdag eens proberen hoe het gaat qua lesgeven ! Ik ben tevreden van mijn huidige lesgever, maar deze organisseert heel vaak wandelingen in de zomer. Waardoor het moeilijker wordt om nu af te spreken. Ik heb wel nood aan les ! Het is heel érg lang geleden vanwege en blessure van mij, ik heb het gevoel dat mijn paard héél graag wil werken , maar door mijn blessure is de communicatie wat zoek :) ik heb echt een meedenkertje :p

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:17

Leuk dat je iemand gevonden hebt voor les SmartBH! Toevallig toch niet Veerle van The Western Barn?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:52

GeekGirl schreef:
Leuk dat je iemand gevonden hebt voor les SmartBH! Toevallig toch niet Veerle van The Western Barn?

Ja, ik ga woensdag eens proberen :) Het is ter vervanging van Robert voor deze zomer omdat hij wandelingen organisseert en dus vaak weg is. Ik ben niet van plan om te veranderen :) maar ik heb gewoon nu even les nodig, we hebben er allebei nood aan :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:49

Ik ben zo blij! Ik heb hele mooie western rijlaarzen nu. Heb ze besteld via een Duitse site, ben echt heel tevreden. Ze zijn heel betaalbaar en ze zien er goed uit en zitten lekker. Morgen ga ik ze gelijk uitproberen tijdens de les. :p

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:31

Yipee schreef:
Ik ben zo blij! Ik heb hele mooie western rijlaarzen nu. Heb ze besteld via een Duitse site, ben echt heel tevreden. Ze zijn heel betaalbaar en ze zien er goed uit en zitten lekker. Morgen ga ik ze gelijk uitproberen tijdens de les. :p

Ik herken het gevoel ! Was ook zo trots als ik mijn eerste boots had ! :D enjoy !

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:33

17 augustus komt evelien van euro-horse zadels passen!!AHH zo spannend :o
Mijn barefoot missoula nut 1.5 ga ik verkopen want ik wil nu verder met boomzadel.

Als er geinteresseerden zijn hier?

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:36

Yipee schreef:

welke site heb je die besteld?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:47

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:31

@annetjee19 goed om te weten dat Evelien in town is, want denk dat het verstandig is dat ze ook even zadel bij mijn ukkie nakijkt! Waar sta jij als ik vragen mag ik heb een vermoeden en ook denk ik dat wij zelfde instructrice hebben!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:37

Hm, die site ziet er wel interessant uit! Ik zoek ook nog laarzen en een hoed :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:39

annetjee19 schreef:
17 augustus komt evelien van euro-horse zadels passen!!AHH zo spannend :o
Mijn barefoot missoula nut 1.5 ga ik verkopen want ik wil nu verder met boomzadel.

Als er geinteresseerden zijn hier?

Leuk dat ze komt :) Dan doet haar vrachtwagen het dus weer.
Ik had 1/2 aug met haar een afspraak - maar toen kwam ze stil te staan met haar vrachtwagen.
Mijn zadel bleek dan gelukkig goed te liggen, en in november zie ik haar weer.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:41

Mag ik me melden ?
Voor mijn gevoel rijdt ik nog maar heel kort.. Maar ik rij vanaf november een jaar western en daarvoor 5 jaar engels!

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:23

Pintopini schreef:
@annetjee19 goed om te weten dat Evelien in town is, want denk dat het verstandig is dat ze ook even zadel bij mijn ukkie nakijkt! Waar sta jij als ik vragen mag ik heb een vermoeden en ook denk ik dat wij zelfde instructrice hebben!

Stal van paridon sta ik! Ze komt om 5u bij mij. Ik heb les van iris van collem! Jij ook?

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:57

@annetjee19 ja ik heb ook al jaren les van haar. Ik sta met paardjes op Jonker.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:35

Leuk! :) Fijne instructrice he!

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:26

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:07

Ik wil mij hier ook melden.
Vandaag heb ik mijn eerste western les met mijn paard :D
Heb er reuze veel zin in haha

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:19

Veel succes en vooral plezier gewenst! Je zult zien dat het heel gaaf is haha. Ik kijk ook altijd weer uit naar mijn les. ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:57

even kijken of er hier nog leven is

ik heb sinds deze week een barefoot westernzadel
en ik zit al langere tijd te denken om over te schakelen omdat allebei mijn paarden geen dressuurtoppers zijn en de ene er volgens mij echt een hekel aan heeft ( rij al sinds mijn jeugd engels)
volgende week heb ik waarschijnlijk mijn eerste les

grappig genoeg heb ik al de juiste jeans in huis en ook laarzen, dus daar hoef ik ff geen geld in te steken :D

ik ga de les doen bij het zwarte water, meer mensen die daar bekend zijn met de western?