Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CriolloJan schreef:Appaloosa is een officieel ras (http://www.appaloosa.com/), de kleur appaloosa is naar deze paarden genoemd.
Enkel paarden met American Appaloosa Horse Club stamboek zijn appaloosa's, al de rest niet.
Romkabouter schreef:Ja duh, wij van WC eend raden aan: WC eend
@mister01: Ik vind jou paard gewoon niet mooi, misschien zijn er meer mensen die dat vinden.
Volgens mij is een ramshoofd niet heel gewild meer. Smaakgevoelig: uiteraard.
Maar ondanks dat het een goed paard is/zou kunnen zijn, wil het oog ook wat en wellicht krijg je daardoor geen reacties?
Mister01 schreef:smaak is absoluut persoonlijk, maar ramshoofd????
denk dat je dan nog maar eens een keertje goed moet kijken, waarschijnlijk vertekend zijn hoofd tekening heel erg en ziet het er voor iemand die hem niet kent zo uit, maar dat heeft hij absoluut niet.
mrie schreef:...
Wel heb ik me ooit eens laten vertellen dat westernruiters met ambitie geen voorkeur hebben voor appies omdat ze te mak en flegmatiek zouden zijn.
...

mrie schreef:CriolloJan schreef:Appaloosa is een officieel ras (http://www.appaloosa.com/), de kleur appaloosa is naar deze paarden genoemd.
Enkel paarden met American Appaloosa Horse Club stamboek zijn appaloosa's, al de rest niet.
Even zout strooien hoor, sorry. De appaloosa van welleer, dus gefokt door de Nec Perce indianen was de enige echte appaloosa. Helaas zijn de meesten gewoon afgeschoten en is het restantje gekruist met de quarter horse. De echte appaloosa bestaat al lang niet meer.
Een appaloosa met AAHC papier is een QH met een appart kleurtje net als alle andere beesten met appaloosa kenmerken. (typisch americaans om dat dan de enige echte appaloosa te noemen nadat ze eerst zelf het ras en zijn fokkers uitgeroeid hebben)
Wel heb ik me ooit eens laten vertellen dat westernruiters met ambitie geen voorkeur hebben voor appies omdat ze te mak en flegmatiek zouden zijn.
Ik kan niet voor het hele ras spreken, de mijne is in elk geval eerder een kleurkanarie in het formaat van een kasteel met iets van kwpn/volbloed er in dan een appaloosa, maar voor mij is er geen beter paard.

spatter schreef:appaloosa is ook helemaal geen kleur![]()
je hebt panterbont, blanket , snowflake enz maar bij geen enkel paard staat kleur: appaloosazelfs niet bij de NAS
ik vraag me wel af wat het karakter over het algemeen is bij de appaloosa's in Amerika

sflj schreef:Mrie, ik denk dat jij Appaloosas mak enz. vindt omdat je de nederlandse gewend bent?
Dan lijken die Amerikaanse allemaal wel rustig enzo...
Kwestie van perceptie dus.
freeride schreef:Hij is geen reiningtype, dus dat ie niet klein is is geen ramp lijkt mij, perfect voor halter,hunter en pleasure, lekker groot en niet te breed gebouwd en ook niet echt voorover.