[WN] Helmplicht voor reiningruiters vanaf 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:07

essiedepessie schreef:
ik stel voor dat we postzegelzadels in het algemeen verbieden, je hebt er niks aan... een westernzadel brengt veel meer stabiliteit.

en nu we toch bezig zijn, die priksporen ook, zielig om die beesten tussen de ribben te porren.. allemaal wielspoortjes vanaf nu.

Laten we recreatie ruiters gaan verbieden.
lopen toch alleen maar in de weg (op een topic als deze)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:17

wat zou de verzekering van de FEI dan moeten uitbetalen ?
die keren nix uit, tenzij ze zelf nalatig zijn geweest.en dat heeft niets te maken met de ruiter.
iedere ruiter heeft zn eigen ziektekosten verzekering, zoniet word je toch wel geholpen in het zkh..
veel paarden zijn ook verzekerd, enindien niet ; tenzij de FEI direct schuldig is, keren ze niets uit bij een ongeluk..(deelname op eigen risico)
en in bijna iedere rijhal staat dat de directie/organisatie niet aansprakelijk is.
dus welke verzekering/voor wat ??

Popstra

Re: Helmplicht voor reiningruiters vanaf 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:19

jep, alles is overal op eigen risico.
FEI moet gewoon niet zo moeilijk doen!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:20

heb het smoesje "verzekering "vaker gehoord. bij doorvragen over welke verzekering , en voor wat krijg je nooit geen antwoord..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:30

rapido schreef:
essiedepessie schreef:
ik stel voor dat we postzegelzadels in het algemeen verbieden, je hebt er niks aan... een westernzadel brengt veel meer stabiliteit.

en nu we toch bezig zijn, die priksporen ook, zielig om die beesten tussen de ribben te porren.. allemaal wielspoortjes vanaf nu.

Laten we recreatie ruiters gaan verbieden.
lopen toch alleen maar in de weg (op een topic als deze)

rijden uberhaupt ook altijd in de weg...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:38

altijd grappig te zien hoeveel recreatieruiters zichzelf als prof zien

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:42

en hoeveel recreatieruiters zich aangesproken voelen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:45

en hoeveel mensen niet het verschil tussen pro en non pro snappen binnen western.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:46

En hoeveel mensen er zijn met lange tenen :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:08

* smikkel * lekker die chipjes

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:09

lieve sinterklaas, mag ik nog een kleine boktrel in mijn schoen?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:16

Haha Es, je wordt op je wenken bediend! (en anders zeg je toch dat je alleen bij paarden jonger dan 3 een cap verplicht moet stellen)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:30

ja.. want die jonge dingen van net 2 zijn zo onstabiel op hun onvolgroeide pootjes...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:23

Romkabouter schreef:
En hoeveel mensen er zijn met lange tenen :D

Westernlaarzen met stalen neuzenXXL verplichten :j

Ik denk dat het ook een soort sentimentskwestie is.Het hoort er gewoon niet bij.
Net zoals je niet met rijlaarzen en een rijbroek op een westernzadel gaat zitten.
Volgens het Amerikanse volkslied zijn ze het land van de free&brave.Het sentiment is daar denk ik nog sterker als hier dat je keuze van zelfbeschikking moet hebben. Ik kan me daar wel in verplaatsen.
heb dan ook een giga autoriteits probleem.
Aangezien de sport daar vandaan komt vind ik dat je mensen de keuze moet laten om die in zijn originele vorm te beoefenen.
Ik las ergens iets van symbool politiek.Dat is een beschrijving waar ik me wel in kan vinden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:23

essiedepessie schreef:
ja.. want die jonge dingen van net 2 zijn zo onstabiel op hun onvolgroeide pootjes...

Gelukkig val je ook niet zo'n end dan :j

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:38

dat scheelt idd.. ghe..

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:49

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek het weer ontopic te houden vanaf hier.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:58

spicegirl schreef:
die keren nix uit, tenzij ze zelf nalatig zijn geweest.en dat heeft niets te maken met de ruiter.
iedere ruiter heeft zn eigen ziektekosten verzekering, zoniet word je toch wel geholpen in het zkh..
veel paarden zijn ook verzekerd, enindien niet ; tenzij de FEI direct schuldig is, keren ze niets uit bij een ongeluk..(deelname op eigen risico)
en in bijna iedere rijhal staat dat de directie/organisatie niet aansprakelijk is.

Een kennis van me in het buitenland viel tijdens een CRI in de opwarmbak. zat niet eens op het paard maar leidde het rond en struikelde. domme val maar blijkbaar zijn knie erg geraakt en gehospitaliseerd. de FEI verzekering heeft alle medische kosten terugbetaald en loonverlies dat daaruit volgde. dus zij hebben wel degelijk een goede verzekering.
daarenboven neem ik aan dat in bepaalde landen de wetgeving dusdanig is dat wanneer er wat gebeurt op een evenement de organisators verantwoordelijk gesteld kunnen worden. denk maar aan de pukkelpop ramp in hasselt belgie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:26

dofuzz schreef:
spicegirl schreef:

Een kennis van me in het buitenland viel tijdens een CRI in de opwarmbak. zat niet eens op het paard maar leidde het rond en struikelde. domme val maar blijkbaar zijn knie erg geraakt en gehospitaliseerd. de FEI verzekering heeft alle medische kosten terugbetaald en loonverlies dat daaruit volgde. dus zij hebben wel degelijk een goede verzekering.
daarenboven neem ik aan dat in bepaalde landen de wetgeving dusdanig is dat wanneer er wat gebeurt op een evenement de organisators verantwoordelijk gesteld kunnen worden. denk maar aan de pukkelpop ramp in hasselt belgie.

Daar ben je toch gewoon zelf voor verzekerd? Een organisatie hoeft alleen een aansprakelijkheidsverzekering te hebben voor als jouw persoonlijke verzekering vindt dat het de schuld van de organisatie is. Dat lijkt me in het geval van Pukkelpop wel het geval, maar als je zelf onder je eigen paard terecht komt niet, tenzij dat paard opgefokt was als gevolg van een fout van de organisatie.

Wat ik altijd apart vind is dat er in het claim-zieke Amerika juist zonder cap gereden wordt. Daar speelt die verzekeringskwestie blijkbaar helemaal niet. Ben benieuwd hoe dat zit. Hebben evenementen gewoon geen verzekering? Vinden verzekeringsmaatschappijen een cap niet nodig?

Ik ken wel een paar mensen die dat misschien weten. Zal het eens vragen...

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:20

LindyH schreef:
Daar ben je toch gewoon zelf voor verzekerd? Een organisatie hoeft alleen een aansprakelijkheidsverzekering te hebben voor als jouw persoonlijke verzekering vindt dat het de schuld van de organisatie is. Dat lijkt me in het geval van Pukkelpop wel het geval, maar als je zelf onder je eigen paard terecht komt niet, tenzij dat paard opgefokt was als gevolg van een fout van de organisatie.

Wat ik altijd apart vind is dat er in het claim-zieke Amerika juist zonder cap gereden wordt. Daar speelt die verzekeringskwestie blijkbaar helemaal niet. Ben benieuwd hoe dat zit. Hebben evenementen gewoon geen verzekering? Vinden verzekeringsmaatschappijen een cap niet nodig?

Ik ken wel een paar mensen die dat misschien weten. Zal het eens vragen...

in nederland misschien wel ja, maar niet noodzakelijk in de rest van de wereld en aangezien FEI een wereldwijde organisatie is..........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:33

en over pukkelpop-hoe offtopic ook - ; volgende keer verplichten alle bezoekers ook maar een bouwvakhelm te dragen ? :D
maar bij pukkelpop was de organisatie nalatig, door de weerswaarschuwing te negeren. dus aansprakelijk..

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:51

Brrrrr kriebels krijg ik van die betutteling.
Ik rijd geen reining maar ik vind de helmplicht belachelijk voor de reiningruiters en de hoge dressuurruiters.
Je kunt altijd letsel oplopen, op straat, op je paard, in je huis, thats life.
Moeten we over een tijdje ook in harnas de straat op? Grotere kans dat ik vandaag of morgen omver gereden wordt dan dat ik dodelijk te val kom met mijn paard hoor.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:35

quarterH schreef:
maar ik las weer ergens anders dat dit zou gaan om ruiters onder de 18 (kan ik inkomen, zelfs in de reining) en volwassenen op paarden onder de 6 jaar....
en laat fei reining nu pas mogen met paarden die 6 jaar of ouder zijn :-)
volgens mij probleem opgelost toch?

en nrha zal ook naar mijn verwachting niet meegaan in de achterlijke spoor/trainings/bit regels van de fei.
dan zullen fei wedstrijden dus op zichzelf staan en is het al een stuk minder luceratief erheen te gaan voor 1 run.....

we zullen het zien

hum.. ik loop altijd chronisch achter, maar wat voor achterlijke regel heb je het over???

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:44

Ben ik eigenlijk ook wel in geïnteresseerd. Op de site vindt ik enkel dit http://www.fei.org/disciplines/reining/rules waarbij in de meest recente file niks staat over spoorgebruik (tenminste zoekwoord spur levert 1 ding op bij de penalties en dat is niet wat er hier bedoeld wordt). Iemand betere info?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:47

he gelukkig, ik ben niet de enige die achter loopt :D