[WN] fjorden in de westernsport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: fjorden in de westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 06:32

Qua zadel is het inderdaad wel even zoeken, passen en meten voor je er een gevonden hebt die past qua lengte en brreedte. Ik heb ook een dressuurzadel met korte kussens maar en westernzadel wat langer is, omdat deze zadels de druk meer verdelen hoef je minder rekening te houden met de 18e rib. Van groter belang zijn de skirts die niet te lang mogen zijn omdat ze bij het inbuigen in de weg zitten en de lendenen niet belemmeren. Vandaar dat je bij een fjord al snel uitkomt op een round skirt.
Uiteraard moet je zelf wel voor de 18e rib blijven, maar dat lijkt me vrij logisch.

Spice Girl: waar wil je antwoord op hebben dan? De reactie van Rowan? Tsjek berichtenaantal, denk niet dat je antwoord gaat krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:00

nou fjorden mensen, ik heb nog een roundskirt te koop :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:32

Die heb ik ook gehad voor mijm fjord maar was te smal.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:53

Dat heeft niets te maken met het roundskirt zijn maar met de boom die in het zadel zit. Dus wellicht een poging waard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:03

psies. Maar als je een flink brede fjord heb zal ie niet passen want het is een middenmaatje. Maar je hebt ook roundskirts met full quarter boom hoor. Roundskirt is idd alleen het model.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:25

VivaLaVida schreef:
nou fjorden mensen, ik heb nog een roundskirt te koop :D

Krijg nou t**ten, zou zweren dat dat mijn oude zadeltje is. Was ook een BA en die zijn nagenoeg niet te krijgen in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:47

oja? Zou kunnen hoor! Heb m nu een jaar ofzo maar gebruik m al heel lang niet meer, mn qh is eruit gegroeid met dr spurt.. Had m van iemand die hem op een belgisch trekpaard had liggen :x wel een heel fijn zadel!
Sorry voor het offtopic gaan btw :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 06:54

Ik had hem op mn smalle fjord liggen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:44

Geen wedstrijden en op het moment alleen nog recreatief. Misschien als ik weer meer tijd heb eens rondkijken om te gaan lessen.

Heb trouwens een equiflex op mijn fjord liggen.