[WN] leuke reining paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:56

een kennis van me kocht een jaarling voor 2000€ met goede afstamming (vader en moeder hebben gepresteerd)
+ 1,5 jaar opfok zeg maar 1800€
+ 2,5 jaar training zeg maar 17000€
totaal een dikke 20.000+ € zonder veeartskosten of beslag

en ze heeft geluk gehad : haar merrie werd reserve derby champion France en zonet Europees kampioen AQHA

een veulen kopen goedkoper??? IK DACHT HET NIET!!

MidnightPSan

Re: leuke reining paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:58

yeaahh,

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:08

dofuzz schreef:
een kennis van me kocht een jaarling voor 2000€ met goede afstamming (vader en moeder hebben gepresteerd)

en ze heeft geluk gehad : haar merrie werd reserve derby champion France en zonet Europees kampioen AQHA

maar dat is wel je eigen keuze natuurlijk he... om het dier 2.5 jaar in training te zetten. :)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:17

@dofuzz , het topic heet ''leuke'' reining paarden, ik denk dat men het onder de 10000 wil houden, of het moest ''extra plezante'' reining paarden geheten hebben , denk de ghij nie?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:28

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:32

Voor die prijs kun je nog wel eens een kratje bestellen..... :~

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:38

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:47

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:06

Leuke reclame, maar niet realistisch, lijkt me. Alleen het overhalen naar NL kost je al ruim 4000 euro...

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een 'bun in the oven' gekocht van een merrie en een hengst die ik kende en me aanstonden. Daarna ben ik als een idioot gaan rijden en ben ik wedstrijdervaring op gaan doen.
Zoiets kan natuurlijk ook voor ts, maar dan moet je wel een btje geluk hebben met het veulen (weet ik nog niet), de mogelijkheid hebben flink kilometers te paard te maken en een portie geduld hebben natuurlijk!

Heb je al iets gevonden ts?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:07

Ach , als je eens iets zoekt hoor ik het wel,

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:04

dofuzz schreef:

Dan moet je wel hééééél veel geluk hebben om een veulen (laat eentje met een goeie afstamming) te vinden voor 2000 euro.
En dan moet je nog veeeeel meer geluk hebben dat die ook nog eens talent heeft.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:45

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 00:59

ik denk dat je voor dat geld best wel een leuk paard kan vinden, maar wedstrijd klaar zal hij niet zijn.

maar als de ruiter nog niet geweldig kan rijden laat zowel een jong als een ouder paard je alle hoeken van de bak zien.

ik denk dat alles valt of staat met goede begeleiding en ondersteuning van iemand die wel de nodige kennis en ervaring heeft.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 01:19

Ik ben nu bezig met een 3 jarige quarter.
Zijn naam is WS Wimpy's starlight en de vader is Burnt Starlight...
Hij is reining gefokt en ruin.

Zijn roepnaam is Boy, het is een heerlijk beest en hij heeft me een paar billen erop zitten :wow: :oo .
Vooral tijdens het freestylen kan je echt van hem genieten, de werklust, de gevoeligheid, qua beweging vind ik het een talentje.
Aan de hand pakt hij het ook erg leuk op. Hoefsmid/ wasplaats/ veewagen/ tutten/ solarium/ poetsen/ scheermachine/ vliegspray hij vind het prima...
Voor een bitje doet hij zo zijn mondje open, zadel/ singel hij vind het allemaal ok.
De komende weken gaat hij wennen aan een ruiter op zijn rug.

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn van een paar maanden terug.
Bij interesse wil ik best recentere foto's en of een filmpje posten.

14 September wordt hij op het NK in de Uithof te koop aangeboden en ook een 2 jarige red dun merrie van Hes A Steppin Jac ( Hollywood Jac 86 )en als moeder Chic Boon Badger ( Frostys Chic Olena).

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:00

Ik wou vooral aangeven dat een leuk veulen kopen voor 2000 niet noodzakelijk inhoud dat je voor weinig geld later een leuk (wedstrijd)paard hebt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:45

krijg een beetje het idee dat het vaak is van reining leuk, ga ik ook ff doen. Wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang!
Helaas kom je dan bedrogen uit want niet alleen een goed getraint paard kost een hoop centen zo ook fatsoenlijke tack, training en vooral de shows die je gaat rijden met alles wat daar nog bij komt kijken.
En zo zijn er veel mensen die denken zelf de potentie te hebben een (goedkoop??) jong paard te kunnen aanschaffen en trainen maar ook dit is een vak appart, moet je lekker aan een pro over laten ( een goede zit ook vaak niet naast de deur! hou daar ook rekening mee) En ook dan weer kun je flink naast het net vissen als deze pro je doodleuk verteld haal het paard maar weer op omdat het dier er niet geschikt voor is want dat kan natuurlijk ook en zo niet ja dan duurt het minstens een jaar of wat eer je een fijn stabiel paard hebt waar je zelf eindelijk ook plezier van kunt beleven. Daarom zeg ik koop niet zomaar wat, spaar door voor een goed ouder paard als je begint met deze sport en laat je goed adviseren door je trainer die weet wat geschikt is voor jou. Juist omdat het een dure aangelegenheid is moet je de weg weten om teleurstelling in de toekomst te voorkomen. Een beetje goede quarter of paint kost nu eenmaal veel geld en als je 5000 al veel te veel vind denk ik dat je er beter helemaal niet aan moet beginnen!

Dit is mijn mening er van uitgaande je reining als sport wil gaan beoefenen en je het paard wil gaan showen. Niet als je een beetje recreatief af en toe even een stopje en spin wil maken al heb ik dan mn twijfels of je dan wel reining moet willen gaan rijden!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:53

rapido schreef:
krijg een beetje het idee dat het vaak is van reining leuk, ga ik ook ff doen. Wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang!
Helaas kom je dan bedrogen uit want niet alleen een goed getraint paard kost een hoop centen zo ook fatsoenlijke tack, training en vooral de shows die je gaat rijden met alles wat daar nog bij komt kijken.
En zo zijn er veel mensen die denken zelf de potentie te hebben een (goedkoop??) jong paard te kunnen aanschaffen en trainen maar ook dit is een vak appart, moet je lekker aan een pro over laten ( een goede zit ook vaak niet naast de deur! hou daar ook rekening mee) En ook dan weer kun je flink naast het net vissen als deze pro je doodleuk verteld haal het paard maar weer op omdat het dier er niet geschikt voor is want dat kan natuurlijk ook en zo niet ja dan duurt het minstens een jaar of wat eer je een fijn stabiel paard hebt waar je zelf eindelijk ook plezier van kunt beleven. Daarom zeg ik koop niet zomaar wat, spaar door voor een goed ouder paard als je begint met deze sport en laat je goed adviseren door je trainer die weet wat geschikt is voor jou. Juist omdat het een dure aangelegenheid is moet je de weg weten om teleurstelling in de toekomst te voorkomen. Een beetje goede quarter of paint kost nu eenmaal veel geld en als je 5000 al veel te veel vind denk ik dat je er beter helemaal niet aan moet beginnen!

Dit is mijn mening er van uitgaande je reining als sport wil gaan beoefenen en je het paard wil gaan showen. Niet als je een beetje recreatief af en toe even een stopje en spin wil maken al heb ik dan mn twijfels of je dan wel reining moet willen gaan rijden!

:j _/-\o_

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:02

rapido schreef:

Mee eens. Heb 3 jaar geleden een super reiner (een directe Shining Spark) gekocht op leeftijd en hier heel veel van geleerd. Ben nu de trotse bezitter van een jonge (ook weer super *D ) reiner. Maar zonder trainers kom je er niet.
Voor wat betreft recreatief rijden, ook dat doe ik met mijn paardjes, die gaan gewoon lekker mee op vakantie, beetje door de bossen crossen, voetballen, met koetjes spelen, etc. Doe er eigenlijk van alles mee (behalve dan dressuur en springen _O- ).
TS veel succes met je zoektocht! :evaw:

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:49

rapido schreef:

en ook ik sluit me hier helemaal bij aan. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:56

hoezo jij gaat je paard toch niet bij een trainer zetten paintless, en je hebt ook een jonkie gekocht toch?

wij hebben een 4 jarige gekocht die wat meer allround gefokt is (vader is crosstie lynx peppy en moeder sheza prissy zip ;) ) en die leid ik op door naar les te gaan er mee, dus zet ik niet in training (niet vanwege geld-issues maar andere redenen) En ik wil toch echt gaan reinen met die dame. Ik zeg niet dat ik de top wil bereiken, maar wel kijken hoe ver we komen en ik heb zeker ambitie. Ze was zeker niet goedkoop, maar ook niet bovenin de prijsklasse. Ik schaam me daar niet voor hoor....... Ik ben het er mee eens dat je als beginner niet 1 of andere jonge goedkope knol moet kopen en denken dat je daar heel ver mee komt. Maar er zit ook wat tussenin. Vind ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-11 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:00

nee, maar.....

zoals ik zei, als ik de mogelijkheid had, deed ik dat wel.
ik heb gewoon financieel niet de mogelijkheid om haar bij een trainer neer te zetten die mij naar t zin in. (ook nog hé)
ik moet het wel zelf doen, maar zoek wel de best mogelijke begeleiding er bij. en.. ben van mening dat men het eigenlijk niet zelf moet doen. maar ja, t is zo duur he.

en het jonkie heb ik gekocht omdat ik nou eenmaal helemaal hoteldebotel op dr was. ik had ook een optie op een 3 jarige..

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:42

Het is ook geen garantie, dat als je een 7000 euro veulen koopt dat het een kampioen gaat worden.

as far as i'm concerned, that Return to the Remuda sale is a joke and as much of a crapshoot as any local sale. It a marketing ploy that all those places use to dump some horses with a smattering of a few decent horses. And as far as big name ranch production sales go, that's exactly what they are for the most part: Name. It's still a crapshoot. There have been years when i know for a fact that Haythorn's took back at least half of the geldings they sold for big money because people couldn't ride them. Part of the reason that they have been changing their whole program. Four sixes, Carol Rose, etc are all marketers and not necessarily looking to put the best match with a customer. Buyers need to be a lot more responsible for what they pick out and buy or find someone they trust that knows what to look for because there are outstanding horses out there for cheap and for every performance event.
http://www.workinghorseworld.com/forum/ ... 6&posts=37

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:45

VivaLaVida schreef:
hoezo jij gaat je paard toch niet bij een trainer zetten paintless, en je hebt ook een jonkie gekocht toch?

wij hebben een 4 jarige gekocht die wat meer allround gefokt is (vader is crosstie lynx peppy en moeder sheza prissy zip ;) ) en die leid ik op door naar les te gaan er mee, dus zet ik niet in training (niet vanwege geld-issues maar andere redenen) En ik wil toch echt gaan reinen met die dame. Ik zeg niet dat ik de top wil bereiken, maar wel kijken hoe ver we komen en ik heb zeker ambitie. Ze was zeker niet goedkoop, maar ook niet bovenin de prijsklasse. Ik schaam me daar niet voor hoor....... Ik ben het er mee eens dat je als beginner niet 1 of andere jonge goedkope knol moet kopen en denken dat je daar heel ver mee komt. Maar er zit ook wat tussenin. Vind ik.

de eerste keer dat je op die manier pak'm beet een 72 (NRHA wel te verstaan) betaal ik jou een goede fles champagne. echt ik meen het, ik wens het je toe, maar ik vrees het ergste. zelfs de top nonpro's (hier en in de US) kunnen het niet alleen of hebben met schade en schande geleerd dat het anders moet om een beetje leuk mee te draaien

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:50

MidnightPSan schreef:
Kijk dit http://www.equinenow.com/horse-ad-438596 bedoel ik, goede bouw, lage hakken, kan een prima non pro paardje worden , en dat voor 1200 euro, dit zie je niet vaak op MP.

Geen platvoeten.

Paard zadelmak laten maken door een trainer is natuurlijk geen slecht idee. Echter, je kunt niet alles aan een trainer overlaten. Op een gegeven moment moet je het toch zelf doen, en ligt het ook aan jou talent en ervaring.

Want, kan het paard bij de trainer alles en gaat het supergoed, vaak is het dan weer thuis en begint de gein na een week of 2 ;)

Reining ziet er altijd leuk en easy uit aan de bakkant maar schijn bedriegt je moet daar echt hard voor werken.

Je kunt niet zo maar even reinen, ja misschien op een heel enkel paard dat heel veel mensen gewend is die er op zitten, en het bijna automatisch doet.

Ik heb al heel wat kilo's verloren met reinen en krijg ook niet altijd de makkelijkste paarden, gelukkkig.

Ooit zei een ouwe reiningtrainer tegen mij, rijdt zoveel mogelijk en rijdt zoveel mogelijk verschillende paarden, daar leer je een hoop van.
Dat heb ik goed in mijn oren geknoopt, en buiten mijn eigen paarden rijd ik nog steeds andere paarden.

Mijn ervaring is, wil je snel klaar en wedstrijden rijden moet je geen veulen kopen, je bent jaren bezig. Een goed reiningpaard kunje dan beter je geld aan uit geven.
als je zelf een beetje goed kan reinen, anders heb je er nog niks aan....Dus ook de reiner moet een goeie opleiding hebben.

Heb eerst wat andere paarden gekocht, en ook eens een veulen met reiningafstamming, zou dat nu niet meer doen. Kost megaveel tijd en geld.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 30-08-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:59

@JohnnyReiner , zeker als je je paarden laat trainen door al die trainers hier, trap de maneuvres dr in en klaar , een klant kan veel meer zelf met een ''dead broke'' paard, maar die zie je niet veel, het is alleen in de show pen leuk ,maar verder pfff, zo heb je ook veel eerder een showsmart paard.