Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
thillie schreef:Jongens stap zelf eens op een pleasure gefokt paard en ga dan pas oordelen. Want 1 ding is zeker het zit goddelijk. Oh ja hij hoeft niet eens pleasure gefokt te zijn hoor. Mijn bijrijdpaard is reining gefokt maar rijdt als een pleasure knol met super gangen.

Romkabouter schreef:Ik vind het jammer dat we het geen technische discussie kunnen maken, maar het een smaak een mening topic blijft
geerke schreef:ik zou wel willen maar als je al 34 jaar leert dat een paard ruim en los moet lopen valt het niet mee om pleasure te waarderen(het filmpje doel ik op,ik begrijp dat er ook weer verschillen zitten in pleasure)...ik wist niet van het bestaan af,dus geef me nog een paar jaar om er aan te wennen goed?
Lara_Silver schreef:Voor zover ik kan herlezen in mijn post staat er over de beoefenaars enkel 'niets positiefs'. Om uitingen over een sport nu daadwerkelijk persoonlijk te gaan nemen is een eigen keuze.
geerke schreef:vreemd ...ik kan er niet aan wennen...die kleine pasjes achter...
ik en op het moment een paard aan het trainen en doe er alles aan dat ze aan de longe niet zo loopt maar ruimer..
een wereld van verschil denk ik..
Lara_Silver schreef:Zoals je al eerder aangaf moeten de gangen dan gedefinieerd worden. Ik zal wel een poging wagen. Een gang moet imo vooral zuiver en taktmatisch zijn. Dat vind ik de twee basisvoorwaarden. Dan is het een correcte gang, al de rest (soepelheid, vlotheid etc) draagt dan bij aan het algemene beeld.
Weed schreef:Romkabouter schreef:Nee, helaas zit bokt tegenwoordig alleen maar vol met pennys
En dan krijg je veel meningen en weinig tot geen objectieve observaties
loriene schreef:Ben echt geen penny meer hoor!
Ben mijn hele leven al engels rijden gewend.
Sinds een tijdje rij ik ook western,niet op mijn eigen maar op een westernleerpaard.
Ben ook wel bereid om western wat beter te leren begrijpen.
Maar dit voorbeeld stuit me echt tegen het borst.
een 2 jarig paard is nog lang niet sterk genoeg om dit allemaal te doen.
Kom niet aan met dat het zo gefokt is want bij mij blijft een paard een paard.
Je kunt niet een paard fokken wat 2 keer zo snel groeit.
Weed schreef:Toekie schreef:Ja dat is lekker makkelijk. Ik ben een pleasure beoefenaar, nogal lastig om me dan niet persoonlijk aangesproken te voelen. Ik vind niet dat je zulke dingen kunt zeggen als je geen idee hebt hoe het ook kan gaan. Je staat er niet eens open voor.
Maar ik weet al genoeg.
Ook ik rij pleasure.maar vind het heel makkelijk om me niet persoonlijk aangesproken te voelen door mensen die er totaal geen verstand van hebben.
Lara_Silver schreef:Sneu om te zien hoor. Menselijk drang naar scheve 'perfectie' dwingt dieren tot dit soort imo perverse acties, met een stelletje tutten op hun rug de baan rond sloffen.De origine is nergens, maar dan ook nergens meer te herkennen. Dit zijn geen handgangen meer, dit is simpelweg een wedstrijdje 'wie kan zijn paard het langzaamste en het meest taktloos laten lopen.'
Lara_Silver schreef:Helaas is dit nog steeds het beeld wat nog steeds graag gezien wordt binnen de pleasure, wat ik persoonlijk alleen maar nog een groter bewijs van onkunde en vooral oninteresse in de natuur en psyche van paarden vind. Vanuit mij niets positiefs over deze tak en de mensen die het zo nodig vinden deze sport nog in stand te houden.