[WN] Pleasure op z'n best....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:54

Zou ik erg leuk vinden! 8-)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:32

Kan er niet aan doen maar ik vind het zo triestig om te bekijken in dat filmpje op pag 3 http://www.youtube.com/v/stEgqgnbC4M.

Die paarden zijn volledig gebroken en ondermijnd in hun natuurlijke gang. Het paard noemt dan nog Impulse op de koop toe :=

Dit is mijn persoonlijke opinie, als het mag.

MissMelTT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:39

Als ik naast m'n Appie wandel (normaal loop tempo) dan loopt hij in Jog naast me. Is dat langzaam genoeg ? Met swung door heel z'n lijf maar als je erop zit voelt hij super vlak. Dan ben ik wel heel trots op m'n ouwe gek van dat hij nog zo kan bewegen op zijn leeftijd.

Je kunt het mooi vinden, je kunt het vreselijk vinden...smaken meningen blabla. Het gaat mij gewoon om de knollies. Ik kan er niets aan doen dat het bij mij gevoel van medelijden oproept. Dan zal ik wel een watje zijn. Ook goed.
:evaw:

quarterH

Re: Pleasure op z'n best....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:45

ligt eraan hoe snel jij loopt :+

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:45

Ik heb het filmpje nog een keer bekeken en ik kan alleen maar zeggen: Wauw.. :)
Wat een controle zeg..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:29

aan de sceptici van dit filmpje, wanneer je deze performance zielig, gebroken en meer van die onzin vindt, bewijs je aan de rest van de wereld dat je van paarden evenveel afweet als 95% van de wereldbevolking over kernfysica, m.a.w. bijzonder weinig !
of je de ene discipline of het andere ras beter en mooier vindt is ieders recht maar ga niet lopen janken en discussiëren over iets waar je de ballen van kent, dat is jezelf belachelijk maken. wat éénieder van ons hier op bokt vinden van de paarden op de filmpjes is van nul en generlei waarde. het enige wat telt is wat geschoolde en gecertificeerde judges ervan vinden want zij delen de prijzen uit. wie zijn jullie dan wel dames en heren sceptici om het oordeel van dat soort mensen in twijfel te trekken ? professoren en eredoctors in de paardologie of zoiets ?

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:36

Wel ja, ik denk dat ik toch van enerlei mag mee spreken. Ik behaalde verleden jaar mijn diploma in de hippologie met een doctoraat over de bewegingstechniek van afgeremde westernpaarden. Ik doctoreerde met hoge onderscheiding en heb mijn titel behaald in Texas B-) -:) _/-\o_ .

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:39

en dan nog niet de rechten gekregen om quarters, paints en meer bepaald pleasure paarden te mogen jureren ? dat schooltje in texas heeft je genaaid meid !!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:44

Could be :Z

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:42

dofuzz schreef:
aan de sceptici van dit filmpje, wanneer je deze performance zielig, gebroken en meer van die onzin vindt, bewijs je aan de rest van de wereld dat je van paarden evenveel afweet als 95% van de wereldbevolking over kernfysica, m.a.w. bijzonder weinig !
of je de ene discipline of het andere ras beter en mooier vindt is ieders recht maar ga niet lopen janken en discussiëren over iets waar je de ballen van kent, dat is jezelf belachelijk maken. wat éénieder van ons hier op bokt vinden van de paarden op de filmpjes is van nul en generlei waarde. het enige wat telt is wat geschoolde en gecertificeerde judges ervan vinden want zij delen de prijzen uit. wie zijn jullie dan wel dames en heren sceptici om het oordeel van dat soort mensen in twijfel te trekken ? professoren en eredoctors in de paardologie of zoiets ?

En wie ben jij dat je denkt te moeten bepalen wat een ander moet vinden :(:)
Wat maakt het oordeel van een jury heilig? Waarom zou je niet meer zelfstandig tot een oordeel moeten kunnen komen? Omdat jij vind dat het alleenrecht op het beoordelen van wat je goed of minder goed vind bij een jury ligt?
Ik heb nieuws voor je ,we leven in 2009 in Europa,daar heb je al heellang vrijheid van meningsuiting,of je het er nou mee eens bent of niet. 8-)
Zeker op een openbaar (discussie)forum als Bokt.
Ik wens alle pleasure ruiters veel pleasure in hun sport, mijn ding is het niet en zal het niet worden ook. Hetgeen niet wil zeggen dat ik ze daarom zou willen veroordelen.
Ieder zijn ding 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 22:50

wie maakt de jury heilig in het bepalen van wat wel/niet goed is?
uhm...dat dacht je van de ORGANISATIE die ze hun JUDGE CARD geven en de betreffende shows ORGANISEREN.
ja, zij zijn de baas en bepalen het dus.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:56

CherokeeChum schreef:
Hetgeen niet wil zeggen dat ik ze daarom zou willen veroordelen.
Ieder zijn ding 8-)

Waarom doe je het dan constant,en dan ook nog op een infantiele ongefundeerde denigrerende wijze, lakend aan enig inzicht en in totale discrepantie met de werkelijkheid?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 23:06

Rob_H schreef:
CherokeeChum schreef:
Hetgeen niet wil zeggen dat ik ze daarom zou willen veroordelen.
Ieder zijn ding 8-)

Waarom doe je het dan constant,en dan ook nog op een infantiele ongefundeerde denigrerende wijze, lakend aan enig inzicht en in totale discrepantie met de werkelijkheid?

Omdat ik het niet met jou eens ben. De fundering geef ik,alleen jij bent het er niet mee eens.
Denigrerend? lakend aan enig inzicht... Als jouw inzicht bepalend is ben ik zo blij dat ik daar schijnbaar niet aan lijd 8-) Discrepantie van de werkelijkheid. Jouw idee van werkelijkheid strookt gewoon niet met de mijne.
Maar nogmaals veel succes en plezier met je sport. 8-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:21

CherokeeChum schreef:
Omdat ik het niet met jou eens ben. De fundering geef ik,alleen jij bent het er niet mee eens.
Denigrerend? lakend aan enig inzicht... Als jouw inzicht bepalend is ben ik zo blij dat ik daar schijnbaar niet aan lijd 8-) Discrepantie van de werkelijkheid. Jouw idee van werkelijkheid strookt gewoon niet met de mijne.
Maar nogmaals veel succes en plezier met je sport. 8-)

I rest my case 8-)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:42

Ik zal hem hier ook nog een keertje neerzetten dan:

Een Pleasureveulen en haar natuurlijke gangen

(Veulen is APHA Miss Love Machine uit Miss April Sensation (APHA) en A Good Machine (AQHA))

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:27

@CC je zegt ergens op pag 4 ofzo dat je alles waarbij de natuurlijke gangen van het paard niet verziekt worden mooi vind en daar valt reining voor jou ook in.
Maar je paard in de wei stopt en spint ook niet zoals in de showring, hoe zie jij dat dan in relatie tot de natuurlijke gangen?
Stops en spins zijn ook extremen en uitbouwingen van dingen die het paard van nature al doet.
Als een paard van nature langzaam draaft op gallopeerd, dan is een pleasureproef zoals het filmpje toch ook slecht een uitbouw op het paard zijn natuurlijke gang?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 09:49

goh Rom, wat heb je dat mooi geformuleerd!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:41

Wat een heerlijk lope heeft dat veulen! Lijkt wel slow motion :))

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:31

Oeffff Mac; wat een plaatje dat veulen :9

Hoe bedoel je: niet aangeboren Pleasure gangen? :D *\o/* +:)+

Die kleine mogen ze wel bij mij thuis afleveren; ik zal ervoor zorgen dat ze die mooie gangen behoudt! :o ;)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:27

Romkabouter schreef:
@CC je zegt ergens op pag 4 ofzo dat je alles waarbij de natuurlijke gangen van het paard niet verziekt worden mooi vind en daar valt reining voor jou ook in.
Maar je paard in de wei stopt en spint ook niet zoals in de showring, hoe zie jij dat dan in relatie tot de natuurlijke gangen?
Stops en spins zijn ook extremen en uitbouwingen van dingen die het paard van nature al doet.
Als een paard van nature langzaam draaft op gallopeerd, dan is een pleasureproef zoals het filmpje toch ook slecht een uitbouw op het paard zijn natuurlijke gang?

Wat betreft het eerste,ja, dat klopt daar heb je gelijk in!
Ik ben ook niet tegen sport met paarden,sterker nog ik ben er een groot liefhebber van.
Ik heb het alleen niet zo op extremen.
Een paard zo fokken dat het zo langzaam word dat het in slowmotion lijkt te gaan,is in mijn optiek niet ethisch. Het zijn vluchtdieren,en ik krijg een beetje een unheimisch gevoel als ik bedenk wat showoverdrijving met bijvoorbeeld Halterpaarden doet.En de concessies die men doet om superiere dieren te fokken voor de show. Dat men nog steeds met Hypp dragers fokt is geen geheim. Het gevoel bekruipt me dat als je op zulke extremen fokt , je vroeg of laat daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.
Begrijp me goed,ik kan me goed begrijpen dat als je naar dat veulen uit het filmpje van Mac kijkt,je er eigenlijk niets negatiefs over kunt zeggen.
Hopelijk behoud dat dier zijn vloeiende beweging en houd hij de rest van zijn leven de lol die het nu uitstraalt.
De wedstrijdmentaliteit en competitiedrift van de mens zal er ben ik bang voor zorgen dat hij straks veel langzamer moet,zo langzaam,dat ik,het niet prettig meer vind om naar te kijken.

Er word ook pleasure gereden met paarden die er niet zo geschikt voor zijn en wiens eigenaar wel ambities heeft.Dit vind ik ronduit niet om aan te zien.
Maar dat geld ook voor andere takken van paardensport.
Ik zit regelmatg ook ff te slikken bij een reiningproef bijvoorbeeld,en als ik zie hoeveel reiners bv er rondlopen met zware exterieurfouten word ik ook niet blij.
Wat ik bv in de hogere pleasure mis is dynamiek in het paard,iets wat ze schijnbaar ook niet horen te hebben. Maar daarom ben ik er denk ik ook geen liefhebber van.
Maar wat ever,smaken verschillen en een ieders perceptie is anders.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:42

CherokeeChum schreef:
Een paard zo fokken dat het zo langzaam word dat het in slowmotion lijkt te gaan,is in mijn optiek niet ethisch

Kijk en hier komen we dan met een gewetensvraag: Elk sportpaard wordt gefokt voor een bepaald doeleinde. Ook de reiners en kijk naar cuttinghorses, het slaat toch nergens op dat je een prooidier zo ver fokt dat het een ander prooidier als prooi ziet?
Je vluchtdieren idee gaat op zich op, maar!
- paarden zijn niet meer zo vluchtdiererig.
- het veulen op het filmpie kan nog een aardig sprintje trekken :D

CherokeeChum schreef:
Er word ook pleasure gereden met paarden die er niet zo geschikt voor zijn en wiens eigenaar wel ambities heeft.Dit vind ik ronduit niet om aan te zien.

Waar. En ook dit geldt voor alle disciplines zoals je terecht opmerkt. Maar waar leg je de grens?

CherokeeChum schreef:

Gelukkig maar :D

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:51

Romkabouter schreef:
CherokeeChum schreef:
Een paard zo fokken dat het zo langzaam word dat het in slowmotion lijkt te gaan,is in mijn optiek niet ethisch

Kijk en hier komen we dan met een gewetensvraag: Elk sportpaard wordt gefokt voor een bepaald doeleinde. Ook de reiners en kijk naar cuttinghorses, het slaat toch nergens op dat je een prooidier zo ver fokt dat het een ander prooidier als prooi ziet?

*Het levert wel een mooi dynamisch schouwspel op en ze bewegen goed,tenminste ik ken geen beroerd bewegende cutters.

Je vluchtdieren idee gaat op zich op, maar!
- paarden zijn niet meer zo vluchtdiererig.

*Eigenlijk is dat een teken dat we ze lichtelijk debiel aan het fokken zijn. }>

- het veulen op het filmpie kan nog een aardig sprintje trekken :D

*True!

CherokeeChum schreef:

Waar. En ook dit geldt voor alle disciplines zoals je terecht opmerkt. Maar waar leg je de grens?

*Dat word weer een aparte discussie ben ik bang :P :D
CherokeeChum schreef:

Gelukkig maar :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:24

Wat een aparte quote CC :?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:28

Je moet kijken naar de * :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:36