[WN] mijn brief aan de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: mijn brief aan de WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:52

Knopsporen is toegestaan hoor.. ALV van twee jaar geleden of zo.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:24

Ik heb, bewust, niet het hele topic gelezen, maar wil even tegen Jos zeggen: +:)+ Helemaal super! Ik hoop van harte dat het mogelijk zal zijn de ruiters de keuze te geven bitloos te starten, ongeacht de leeftijd!

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:37

is dit bitloos?????????
Afbeelding

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:44

In de ruimste zin van het woord nog wel..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:51

Even terug naar trainers en wannebee's :)

Trainers verdienen er geld mee en vinden daarom dat ze het uiterste van een dier kunnen eisen. Triest maar waar.

Wannabee's zijn alleen maar bezig hun ego te strelen en denken dat het stoer is om je dier af te raggen zodat ze op een trainer lijken. Nog triester en ook waar.

En PienB, nee het is zeker niet zo dat afraggen van je dier alleen leidt tot de overwinning. Gelukkig zijn er mensen (ook hier op Bokt) die in staat zijn om hun dier eerlijk te behandelen en toch winnen.
Er zijn ook een aantal trainers (helaas op één hand te tellen) die wel in staat zijn om een show eerlijk te rijden en daarmee ook overwinningen op hun naam te schrijven.

De wannabee's en trainers die voor the short cut gaan zijn helaas nog in de meerderheid.

Maar de organisaties moeten beter optreden en bij dit soort zaken de ruiters schorsen voor shows. Wat ze thuis doen is helaas niet te controleren maar dat geldt ook in de gewone maatschappij.
Openbare mishandeling is gewoon niet toe te staan en het wordt echt tijd dat de organisaties daar eens ECHT wat aan gaan doen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:20

Goh die foto komt me bekend voor :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:21

billykid schreef:
is dit bitloos?????????
Afbeelding

Typische wannabee :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:45

_O- _O-

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:39

:') a wannabee "natural" wel te verstaan :D :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:41

Anya schreef:
Knopsporen is toegestaan hoor.. ALV van twee jaar geleden of zo.

Gut, ik ben er duidelijk helemaal uit zeg... ik ga m'n mond maar weer even houden :o :x

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:48

Vera schreef:
Even terug naar trainers en wannebee's :)

Trainers verdienen er geld mee en vinden daarom dat ze het uiterste van een dier kunnen eisen. Triest maar waar.

Wannabee's zijn alleen maar bezig hun ego te strelen en denken dat het stoer is om je dier af te raggen zodat ze op een trainer lijken. Nog triester en ook waar.

En PienB, nee het is zeker niet zo dat afraggen van je dier alleen leidt tot de overwinning. Gelukkig zijn er mensen (ook hier op Bokt) die in staat zijn om hun dier eerlijk te behandelen en toch winnen.
Er zijn ook een aantal trainers (helaas op één hand te tellen) die wel in staat zijn om een show eerlijk te rijden en daarmee ook overwinningen op hun naam te schrijven.

De wannabee's en trainers die voor the short cut gaan zijn helaas nog in de meerderheid.

Maar de organisaties moeten beter optreden en bij dit soort zaken de ruiters schorsen voor shows. Wat ze thuis doen is helaas niet te controleren maar dat geldt ook in de gewone maatschappij.
Openbare mishandeling is gewoon niet toe te staan en het wordt echt tijd dat de organisaties daar eens ECHT wat aan gaan doen.

op nederlands niveau: ja.
maar noem mij eens 1 trainer die internationaal iets voorsteld en niet af toe loopt te raggen en schoppen?
ik ken ze namelijk niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:52

DAN zijn ze er niet... Afbeelding

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

wahaha die smiley ;)
Rofl

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:55

Ik ben internationaal niet voldoende thuis om daar een antwoord op te geven.
Maar volgens mij gaat het hier om de Nederlandse shows en hoe daar gereden wordt dus laten wij ons daar eerst eens op richten.....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:58

volgens mij ging het om het voorbeeld dat mensen gebruiken....
nou, ok, een nederlandse toppen in open shows (aqha/apha/nrha/nsba) dan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:59

En omdat het ergens anders ook zo gebeurd is nog geen reden om het dan hier ook maar toe te staan.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:02

Ik ken er wel wat, maar heb eigenlijk helemaal geen zin om die te noemen.
Alleen al omdat ik geen zin heb in het "zie je wel dat het wel kan" of "zie je wel dat ze er niet zijn" wellus nietus spel.

Er is nog altijd een verschil met altijd maar alleen met aaien dingen willen bereiken of een paard door de mangel halen om iets te bereiken.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:02

Pienb: je vroeg al eerder om namen, maar het is niet de bedoeling om allerlei namen op internet te kwakken ook al is het positief bedoeld. Ze zijn er heus wel, maar je moet het wel willen zien of je er eens in gaan verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:03

Zo hard als het moet, maar zo zacht als het kan...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:04

Tja, je weet dan nog niet wat ze thuis doen. Ook de trainers met de naam iets zachter te zijn niet.
Voor internationaal moet je ook een goed paard hebben of beschikbaar krijgen en een beetje sponsor wil je dat goed doen.

Eigenlijk nog erger nu ik erover denk, rijden veel van de hardere toppers op paarden van anderen die dat dus ook toelaten! Maar goed, de argumenten vaak gehoord te hebben voor harde praktijken verbaasd me niks meer........

Dat slaan op de grote meneer die naar buiten komt, gebeurt openlijk en bloot. Ik vind dat niks en snap niet hoe je dat in je hoofd kan halen?? Maar ja, is niet eens zoveel erger als de andere praktijken.

Je moet naast bloed ook op hartslag en ademhaling kunnen gaan letten dan. Wordt wel een duur grapje hoor allemaal, dus of men het erdoor krijgt ooit.......????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:04

@Sonja: Dat klinkt als een vrijbrief voor dierenmishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:05

Nee hoor, JUIST niet.
Maar ook hierbij zal het maar weer net zijn hoe je iets wilt lezen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:07

Nou goed, het blijven wel paarden die veel strker zijn dan wij en goed opgevoed moeten zijn. We weten allemala dat ze zelf ook niet alleen maar zacht corrigeren naar elkaar in de natuur. Alleen maar lief en zacht zijn is soms wel heel verkeerd. Je moet duidelijk en consequent zijn, maar dat kan soms best stevig zijn, alleen wel binnen de grenzen van wat opvoeden of trainen is. Zoals een paard je zou moeten begrijpen dus eigenlijk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:09

DubbelDun schreef:
@Sonja: Dat klinkt als een vrijbrief voor dierenmishandeling.

Wat is dat nou weer voor onzin :D
Niks is een vrijbrief voor dierenmishandeling.

Ik ben ook bij kinderen voor de pedagogische tik, dat is toch ook geen vrijbrief voor kindermishandeling?
Wel ff beetje met beide benen op de grond blijven he, we zijn niet allemaal tree hugging hippies.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:13

Als ik lees 'zo hard als het moet' zou dat in bepaalde situaties wel eens door kunnen slaan tot iets meer als een 'opvoedkundige tik'.
Degenen waar we het over hebben houden er al andere waardes op na tenslotte.
Dus zo'n onzin vind ik het niet.