[WN] trainers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:33

tja.... Westernworld slaat de spijker op z'n kop Knipoog en heb ook zo mijn redenen waarom ik mijn twijfels heb over sommige discussies....

en voelde me ook al bijna aangesproken over het feit dat we een ''stal'' hebben, terwijl hier dan nog geen eens een ''trainer'' rondloopt Scheve mond

maar goed... gepraat wordt er overal, iedereen doet het...

Verder westernworld; hetgene wat je schrijft over ''het goede vergeten'' en ''het slechte doorvertellen'' klinkt idd heel herkenbaar Haha!
maar ... we zullen maar zeggen; so be it, dat is toch ook wel nederland, niet dan??

tenminste... als ik soms hoor, hoe het bijv. er in Duitsland aan toe gaat, dat trainers ''samen'' rijden, mekaar ''helpen'' & trainen/rijden.... of juist alleen een ''luisterend'' oor zijn, denk ik; goh...mischien verhuizen
Dit zie ik hier nog niet gebeuren... zijn we te bekrompen voor ...

maar... zeer zeker jammer, dat het hier niet kan... Knipoog

en toch blijft het m'n hobby, ondanks dat we een ''bedrijf'' hebben, ''probeer'' ik er in zekere zin ''maling'' aan te hebben en ''plezier'' te beleven aan mijn paarden Cool

groetjes

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:34

Vallerina schreef:
Een semi prof. trainer ? Verward
Is dat zo een iemand die zich alleen professioneel gedraagt als het hem/haar uitkomt?

met een semi prof trainer bedoel ik , mensen die ook serieus les geven, netjes in de open klasse starten, maar zichzelf nog niet plaatsen in het rijtje van bekende nederlanders.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:44

Colinda schreef:
en voelde me ook al bijna aangesproken over het feit dat we een ''stal'' hebben, terwijl hier dan nog geen eens een ''trainer'' rondloopt Scheve mond

ach colinda, dat is altijd nog beter dan een trainer zonder stal Haha!

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:34

Sugarmiss schreef:
Maar ik moet wel even zeggen dat deze discussie netjes verlopen is en voldoende stof heeft gegeven om de beginnende westernruiter attent te maken op een aantal zaken.

mmmm netjes verlopen.......ja, 9 pagina's zonder ruzie. Da's knap op het western forum over zo'n topic.

Maar ik vind het 9 pagina's vaag en abstract geklets. Kan me niet voorstellen wat iemand hiervan in godsnaam wijzer kan zijn geworden.

De enige die rechtuit een mening verkondigt wordt half gecensureerd, door achternamen weg te halen die iedereen die 3 weken meeloopt in dit wereld uit zijn hoofd weer aan kan vullen.

En nee, ik heb geen inhoudelijke bijdrage. Want ik ben de draad van het verhaal op pagina 1 al kwijt geraakt Slapen

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 08:55

Marianne schreef,
maar ik vind het 9 pagina's vaag en abstract geklets. kan me niet voorstellen wat iemand hiervan in godsnaam wijzer kan zijn geworden.

nou nou ben je zeker de enige.

De enige die rechtuit een mening verkondigt wordt half gecensureerd, door achternamen weg te halen die iedereen die 3 weken meeloopt in dit wereld uit zijn hoofd weer aan kan vullen.

is het nou zo moeilijk, om respect te hebben voor iemand die ze werk probeerd toe doen, op dit forum.

En nee, ik heb geen inhoudelijke bijdrage. Want ik ben de draad van het verhaal op pagina 1 al kwijt geraakt

had je maar van je delete knop moeten afblijven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:05

Nou k ben het toch wel een beetje met Marianne eens, er wordt eigenlijk alleen maar om de hete brij heengedraaid want oh wee als je iets zegt wat iemand zich wel eens aan zou kunnen trekken. Kom zeg, de meesten zijn toch volwassen mensen. Je haalt eruit wat nuttig is, lijkt me?

En trainers staan nu eenmaal in de picture, dus er wordt wat over ze gezegd. Dat kan je verwachten, zo werkt dat als je bekend bent. Als je daar niet tegen kan moet je achter de struiken blijven zitten.....

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 09:30

beste allemaal,
sorry dat ik me niet bewust ben geweest, dat ik een onmogelijke topic begonnen ben. nu dat ik alles een beetje door lees, merk ik dat we met ze alle waarschijnlijk nog een lange weg te hebben, om de misstanden die in onze sport gebeuren, op het gebied van training en verzorging, gezamelijk de kop in te drukken. eens zij iemand tegen mij, jongen de sport staat hier nog in de kinderschoenen. jammer vind ik dat, omdat ik gezien heb dat het bij die ruiters, die de sport als een pro benaderen, het niet altijd maar voor hun eigen ego is. ik heb gezien hoe ze met hun paarden omgaan, er zijn er zelfs bij, die hun paard, als hij of zij wat ouder geworden is, niet dumpen, maar blijven koesteren om wat ze samen bereikt hebben. nu weet ik ook wel dat niet iedereen hier voor in de gelegenheid is. maar om de mensen die instromen, te laten weten hoe het 't mooiste is, om deze sport te doen, kunnen we wel met ze alle (denk nou niet dat ik hennie huisman ben) naar die pro's wijzen, die wel het goede voorbeeld geven. of ben ik nu een dromer ? volgende keer zal ik goed nadenken, over de topic, waar ik graag een mening van een ander over hoor. dat beloof ik. groetjes allemaal

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:52

Tja, ook dit forum is zeker niet altijd even eerlijk. Als een onbekende iets uithaalt met een paard wordt hem/haar dat flink aangerekend. Als een bokker hetzelfde uithaalt met zijn/haar paard wordt er nogal eens totaal anders gereageerd en met veel begrip. Dat stoort mij ook weleens.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:57

Cer schreef:
Nou k ben het toch wel een beetje met Marianne eens, er wordt eigenlijk alleen maar om de hete brij heengedraaid want oh wee als je iets zegt wat iemand zich wel eens aan zou kunnen trekken. Kom zeg, de meesten zijn toch volwassen mensen. Je haalt eruit wat nuttig is, lijkt me?

En trainers staan nu eenmaal in de picture, dus er wordt wat over ze gezegd. Dat kan je verwachten, zo werkt dat als je bekend bent. Als je daar niet tegen kan moet je achter de struiken blijven zitten.....

Dat wel Cer, maar als je een leuke discussie aan wilt gaan, dan vind ik dat ook diegene die de modder over zich heen krijgen, hun weerwoord moeten kunnen geven. Aangezien Bokt nou niet echt door de 'bekende Nederlanders' bezocht word, gaat dat hier niet.

Een mening over iets of iemand hebben is okay. Maar als die mening over iemand anders gaat, dan moet die iemand anders daar toch op zijn minst van op de hoogte zijn. Zo geef je die iemand anders de mogelijkheid om het te negeren of zich te verweren.

Wij zouden eventueel hier best met zijn allen wat algemene richtlijnen kunnen bedenken waar een trainer aan zou moeten voldoen. Maar zodra je met namen gaat gooien, loop je al gauw tegen die dunne lijn aan. Wanneer is het laster of smaad, wanneer is het gal van iemand die het allemaal net even te hoog zit, wanneer is het nog oprecht dan wel terecht?

Jammer Marianne, weer geen moddergevecht . . . .

Op zich zit er wel wat in zo een verkiezing als dat de ApHC doet. Dat is alles open en bloot en volgens bepaalde regeltjes. Maar wie durft zijn vingertjes daar hier (in Nederland) aan te branden?
Laatst bijgewerkt door Vallerina op 05-03-03 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:58

Dat is dat 'persoonlijke' waar ik eerder op doelde. Iedereen weet hoe het moet, totdat zijn/haar persoonlijke methodes aangevallen worden. Dan steekt het ineens heel anders in elkaar en is er altijd wel ergens een excuus voor te bedenken....
Als dat op bokt.nl zo is, zal het ongetwijfeld in het groot ook zo gaan, dus zijn dat soort discussies altijd erg lastig te voeren...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:02

Vallerina schreef:

Dat wel Cer, maar als je een leuke discussie aan wilt gaan, dan vind ik dat ook diegene die de modder over zich heen krijgen, hun weerwoord moeten kunnen geven. Aangezien Bokt nou niet echt door de 'bekende Nederlanders' bezocht word, gaat dat hier niet.
[/quote]

Ik weet niet of dat inderdaad zo geld... Ik zie hier dat op de 'engelse' afdelingen van bokt ook de trainingsmethoden van Anky *zonder achternaam* of Antoine *ook zonder achternaam* besproken worden. Dat kan toch allemaal..?? Die mensen kunnen zichzelf toch ook niet verdedigen? En dan heb ik het niet eens over nog bekendere nederlanders die in de diverse bladen besproken worden. Ligt dat dan anders?
Ik geloof ook niet dat je alles gelijk maar als laster, smaad of moddergooien moet zien. Het ligt eraan hoe dingen gebracht worden.

Maar trainingsmethoden mogen toch besproken worden? En degene die die methode uitdraagt hoort daar dan bij.... Of zie ik het nu helemaal krom? Kan hoor... Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:13

Tja, horses was misschien niet altijd even ideaal maar daar kon wel alles geschreven worden. Ik heb het idee (correct me if i'm wrong) dat op het westernforum van bokt er alleen leuk over koetjes en kalfjes gesproken mag worden. Zolang je iemand de hemel in prijst is het goed maar 1 kritisch woord en het kan niet meer. En inderdaad, op de andere bokt forums worden ook gewoon trainingsmethodes besproken etc.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:15

Cer schreef:
Ligt dat dan anders?
...
Ik geloof ook niet dat je alles gelijk maar als laster, smaad of moddergooien moet zien. Het ligt eraan hoe dingen gebracht worden.

Maar trainingsmethoden mogen toch besproken worden? En degene die die methode uitdraagt hoort daar dan bij.... Of zie ik het nu helemaal krom? Kan hoor... Cool

Nee! Maar lees eens rond hoe dingen over het algemeen op Bokt gebracht worden. Het woord 'nuance' is een heel moeilijk begrip hier op Bokt.

Bepaalde trainers/stallen zijn onlosmakelijk verbonden met de woorden ruk & pluk. He, dat is ook mijn methode niet. Maar weet je wat? Zelfs de grootste algemeen bekende ruk & plukker, zegt ook wel eens wat waar wèl wat in zit.
Dus in plaats van meteen als een razende te gaan zitten tieren (ik zeg niet dat jij dat doet, maar het gebeurt vaak), zou je ook eens gewoon kunnen luisteren naar wat een ander zegt. Laat het dan nog even doordringen en dan mag je nog steeds gewoon je mening geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:19

De pest is gewoon dat als je trainingsmethodes van bekende mensen gaat bespreken, je meteen mensen persoonlijk raakt.
Als je hier de methodes van Anky gaat bespreken, heb je voor- en tegenstanders, maar niemand lest daadwerkelijk bij haar of heeft daadwerkelijk persoonlijk kontakt met haar.

Als we hier gaan bespreken hoe bijvoorbeeld een Jurgen e.e.a. aanpakt, is dat toch een ander verhaal. Dan krijg je al snel de nodige Madepolderklanten over je heen denk ik.
Weet ik eigenlijk wel zeker, gezien het applaus en gejoel voor uitgevoerde onderdelen in Kalverhoek afgelopen zondag. Daar zagen sommige mensen blijkbaar andere dingen dan ik (aanhangers van welke stal laat ik nu dus ook in het midden), dus heeft dat zin om daarover in discussie te gaan, of werk je dan moddergevechten in de hand ?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:31

qhman:

dit topic is er een die al vele malen is gevoerd maar dan op een ander nivo,lager dan,dus om afscheid te nemen op deze manier,lijkt mij een beetje gemakkelijk,nu kan er natuurlijk gezegd worden dat het vaag is,daar ben ik het niet mee eens,er zijn rake klappen uit gedeeld,aan die gene die door hebben wat er gezegd word hier,blijkt wel, anders werd er door een aantal mensen pas nu gereageerd inplaats van eerder,en dat er namen weg gehaald werden,ja jounalistiek gezien misschien niet geheel correct,maar op de wet van privesie? is dit op een open forum misschien wel verplicht???
dan om de hete brei heen draaien heb ik niet gezien van een aantal antwoorden,uit eigen ervaring! heb ik gemerkt dat als je als organisator/instructeur, eens je mening over een trainer weer geeft op bokt,of een keer de lauweren van iets naar je toe haalt,volkomen terecht
naar mijn mening,je direct de wind van voren krijgt en daar hebben de volgende evenementen direct onder te lijden.dus als trainer/instructeur/organisator je nek uitsteken is dus heel gevaarlijk in dit bekrompen landje.
en ja ondanks dat ik dit weet,ben ik al weer meer dan een half jaar bezig om een aantal bekende en minder bekende namen zo ver te krijgen om eens samen te trainen,en daar publiek ruiters bij uit te nodigen,er zijn er een aantal die dat wel zien zitten,maar dan ook als er een aantal bekende zich er mee kunnen confermeren,zal nogwel een jaartje duren maar het zal misschien wel lukken.
maar als diegene die vinden dat harde woorden wel gezegd mogen worden,nu eens beginnen met hun gal te spuien, of laten we het toch maar netjes houden,hun mening wereldkundig maken ten opzichte van die trainers die hun wel/niet bevallen,in plaats van enkel niet inhoudelijke opmerkingen plaatsen????????
kijk,om inkomens afhankelijke redenen,kan ik dit niet doen, iets opzetten
dat ten faveure is voor de westernsport,kan wel maar ddan zit je direct in een glazen huisje,die graag door een aantal mensen afgebroken wordt.
dus qhman,ik ben niet blij met je anonieme houding,maar ik begrijp het wel,en wat de beginnende ruiter,in welke dicipline ook,hier zal lezen en er tussen de regels van opsteekt is een vraag die niet beantwoord kan worden,zal de toekomst uitwijzen.
ik zou zeggen loop niet weg van deze discussie,op deze manier speel je de negativelingen in de kaart,en dat was nu juist niet de bedoeling toch??
ook ik ga door voor de westernsport,die al meer dan 25 jaar in de kinderschoenen staat,en door mensen aan de zijlijn,die denken het allemaal beter te weten,en niet inkomensafhankelijk zijn van de western,gesmoord wordt in de ontwikkeling.dit was een stelling twaalf jaar al in velsen noord,twintig jaar geleden in voorschoten en ik denk nu nog,op bokt en bij diegene die hun nek uit blijven steken,juist voor hun paarden en paardensport.

het is verboden om zonder toestemming van schrijver dezes, tekst te kopieeren,af te drukken,te gebruiken zonder zijn toestemming,op straffe van sancties,die nader bepaald worden.

M.L. de Raad (westernworld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:39

westernworld schreef:
ik ga door voor de westernsport,die al meer dan 25 jaar in de kinderschoenen staat,en door mensen aan de zijlijn,die denken het allemaal beter te weten,en niet inkomensafhankelijk zijn van de western,gesmoord wordt in de ontwikkeling.

Ik verheug me op de sanctie Haha! want ik MOEST dit stukje even quoten van de stemmetjes in m'n hoofd Knipoog

Begrijp ik het goed (cq kan ik lezen?) dat je hier dus zegt dat de sport in de kinderschoenen blijft staan door ruiters die niet eten van hun rijprestaties?

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:41

cornelie"]
Tja, ook dit forum is zeker niet altijd even eerlijk. Als een onbekende iets uithaalt met een paard wordt hem/haar dat flink aangerekend. Als een bokker hetzelfde uithaalt met zijn/haar paard wordt er nogal eens totaal anders gereageerd en met veel begrip. Dat stoort mij ook weleens.
[/quote]
Tja, dat is die grote gezellige Boktfamilie! Maar dat is een ander topic : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=103484

[quote="Sonja"]
dus heeft dat zin om daarover in discussie te gaan,
[/quote]
Ja!

[quote="Sonja schreef:
of werk je dan moddergevechten in de hand ?

Helaas ook ja! Of denk ik nu erg negatief over mijn Bokt-familieleden?

Rinus, vooral zo doorgaan !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:43

Haha! ik quote het dan niet, dat heeft Sonja heel stout al gedaan, maar ik sluit me aan bij haar vraag.. hoe kan iemand die er geen geldelijk gewin uit haalt, de westernsport in de kiem smoren???? Dit ontgaat me even volkomen....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:57

westernworld schreef:
,die al meer dan 25 jaar in de kinderschoenen staat,en door mensen aan de zijlijn,die denken het allemaal beter te weten,en niet inkomensafhankelijk zijn van de western,gesmoord wordt in de ontwikkeling.

Die mensen aan de zijlijn zijn vaak wel de toekomstige lessers/ruiters/trainers/toppers. Dus als de sport al 25 jaar in de kinderschoenen staat klopt er ergens iets niet Verward Misschien zit er dan blijkbaar wel een kern van waarheid in de opmerkingen van de zijlijn?

Ik ben overigens van mening dat er ook zat trainers zijn die imo goed zijn of zeker interessant. Het gaat bij mij slechts om dat handjevol bekende trainers die imo dingen doen die niet door de beugel kunnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:01

Vallerina"]
Dus in plaats van meteen als een razende te gaan zitten tieren (ik zeg niet dat jij dat doet, maar het gebeurt vaak),
[/quote]

Dat doe ik inderdaad niet....ben netjes opgevoed... Lachen

[quote="Vallerina schreef:

zou je ook eens gewoon kunnen luisteren naar wat een ander zegt. Laat het dan nog even doordringen en dan mag je nog steeds gewoon je mening geven.

Daar zit wat in, alleen zijn er mensen die dermate weinig respect hebben voor paarden, daar wil ik absoluut niet meer naar luisteren, ook al hebben ze het over het weer.... Dat zijn mensen die op een bepaalde manier in het leven staan, waar ik niks mee te maken wil hebben.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:01

sonja heb ik al een pb gestuurd,sancie volgt in friesland.
vallerina ja ik ga door!!!!!!!!!!!!!! bord voor mijn kop denk ik!!!!!!
en Cer als ik die voorbeelden ga aan halen zeker hier,............................
wat ik bedoel hiermee cer is: ik heb gemerkt,en vele met mij,
dat als je een mening verkondig,het een reactie van tegenstanders oproept,die te gevolge hebben ,dat het in een ander antwoord van mij,betreffende de handel,en dat is ook trainer of intructeur zijn,opgeld gaat doen,dus alleen negativie berichten worden gehonereerd,
kijk naar:familie swart nederhorst ten berg : fam swart soest ;
henk van amstel den haag:: burgmeyer voorschoten:: flaton voorschoten::: sjaak marsman beverwijk amsterdam::alfie velsen-noord. dit zijn oude koeien uit sloot halen,van lang geleden ,maar al deze mensen hebben last gehad van negatieve berichten van zijlijners,die het wel allemaal wisten,en daardoor een rem gezet hebben op de verdere ontwikkelingen en snellere,in de westernsport,veel mensen die hebben toen besloten om rustiger aan te doen omdat ze het gezeur zat waren,weten jullie wel hoevaak er klachten zijn geweest bij de verschillende dierenbeschermings instanties dat er ineens mensen waren die wel heel vreemd met hun paarden omgingen,een slidingstop werd in die tijd gezien,door de experts,als dierenmishandeling.
I rest my case.

rinus

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:05

Beste Rinus, ik waardeer je uitleg, vind het alleen erg moeilijk te lezen, snap het dus niet helemaal...sorry....

Verder, voor zover ik het wel begrijp, kan ik het er niet mee eens zijn.
En met een aantal voorbeelden die je noemt..de zijlijners hadden misschien wel gelijk, en nu nog meer dan ooit tevoren.... (de slidingstoppen van toentertijd waren trouwens ook niet je van het....maar dit terzijde)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:07

westernworld schreef:
een slidingstop werd in die tijd gezien,door de experts,als dierenmishandeling.

Vanmorgen heeft mijn paardje zichzelf mishandeld! Hij was zich aan het uitleven in de bak en deed een stop van bijna 3 meter, perfect uit het boekje.
Ik ga de dierenbescherming bellen. Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:08

Hoi rinus, helaas heb je gelijk. Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt meteen met de grond gelijk gemaakt. Misschien is nederland er nog niet klaar voor? Niet alleen de westernsport maar het hele paardenwelzijn. Als je ziet hoever andere landen soms zijn met bepaalde zaken, neem ik daar echt mijn petje voor af. Maar ook door dit soort berichten gaan mensen wel nadenken en dat is nooit verkeerd natuurlijk Knipoog

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:15

westernworld schreef:
dierenbeschermings instanties
e.a. .

Wat ik een beetje jammer vind is dat westernsport voor menigeen blijkbaar altijd hetzelfde is als reining. Zo zie je maar hoe onwetend men hier in Nederland over de Westernsport is.