[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:27

ElvierW schreef:
Ze is toch nog jong Denies? Zou me op de laatste plek druk maken om hoe het er uit ziet. Belangrijker denk dat ze het leert en het goed leert. Toch!?

En dan heb jij denk nog meer te poetsen als ik he Jespri? Soms ben ik toch wel erg blij dat alleen zijn manen lichter zijn! Hoewel onze nieuwe man buckskin is...

Daarom laat ik hem lekker vies zijn. :D Haha ik borstel hem wel gewoon hoor maar spik en span hoeft hij niet te zijn in de winter. Komt van de zomer wel weer als ik hem lekker kan wassen.

quibje

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:33

Men, gaat idd echt hard :D
Mijn les kost 30 per half uur op paard van daar, is wel privé les

Hk al pb voor gedaan

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:03

Hier idem Jespri! Ik probeer enorme klitten in zijn manen en staart te voorkomen. En zijn staart heeft nogal snel de neiging om a la Bob Marley te gaan, ofwel dreadlocks en ook dat heb ik liever niet. Maar verder gewoon lekker laten.

Jee quibje, dat vind ik best prijzig! Aan de andere kant... als het goed les is...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:21

Jespri schreef:
Leuk Marlies! :D

SmartBH, Ik doe zelf wel aan VD maar groeten zegt mij echt niks. :') Wat moet ik me daar bij voor stellen? Welk been had je paard eigenlijk last van?

xDenies, Beetje gekheid moet kunnen toch? :)) Heb ook foto's dat ik er achterstevoren op zit, er onder zit, tussen de benen door loop en noem maar op :')

xDenies, Wat een heerlijke baby's. <3 Het is dat ik bang ben voor hamsters. _O-

Iolanthe, Ik ben ook voor een HK. :D Misschien dit topic laten verhuizen door een mod?

Goldenarrow, Helemaal mee eens. :j Helaas mogen we hier niet offtopic, officieel gezien.

Sabrina, Ik rijd niet op een manege maar rijd wel prive lessen in western op mijn eigen paard. Ik betaal 30 euro. Ik rij om de week.

Hobbyhorse, Welkom! :D

xDenies, Zo schattig!! <3

Doggylover, Kijk dat zijn leuke prijzen haha! Welkom. :)

Ik weet ook niet echt de correct termen. Maar ik zet nu in het begin zijn been naar achteren zonder weerstand en zal deze steeds verder zetten tot hij het toe laat en zal buigen. Groeten is zijn hoofd naar beneden plaatsen, het zijn mijn commando's of dat precies de juiste termen zijn das iets anders. Ik zie het vooral als een mentale oefening en ook vertrouwensoefening :) Mijn paard had last van zijn rechter voorbeen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:22

Doggylover schreef:
Iolanthe schreef:
Doggylover, welkom! Enneuh, waar is dat precies? Ik ben van West-Vlaanderen :D

dank je wel voor het welkom , In Stekene ;)

Dan woon jij niet ver van Lydda stables :p ik ga daar af en toe eens naar een reining wedstrijd gaan kijken :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:22

Ik betaal 12 euro voor een les zowel op eigen paard als lespaard en dit is privéles :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:27

Waar kan ik de huiskamertopic terugvinden? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:16

Volgens mij nog nergens?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:33

Ah ok dan wacht ik nog even af :p

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:53

ElvierW schreef:
Hier idem Jespri! Ik probeer enorme klitten in zijn manen en staart te voorkomen. En zijn staart heeft nogal snel de neiging om a la Bob Marley te gaan, ofwel dreadlocks en ook dat heb ik liever niet. Maar verder gewoon lekker laten.

Jee quibje, dat vind ik best prijzig! Aan de andere kant... als het goed les is...

Ow vreselijk is dat! Ik heb vroeger een friese merrie gehad die had daar ook zo snel last van. :(:)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:01

Haha, ja, het HK-topic ga ik vanavond online zetten, omdat ik niet weet wanneer ik iedereen heb... Maar ik ga zeker een linkje zetten hier :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:07

SmartBH duidelijk. Het buigen wat jij bedoel is denk ik het compliment. Wil er niet te veel op in gaan anders voel ik mij zo betweterig. _O- Hou er alleen rekening mee dat dit geen beginners oefening is en dat je de spieren op de goede manier moet gebruiken omdat je ernstige blessures er aan over kan houden. Persoonlijk zou ik deze oefening ook nog even laten als hij nog niet lekker gaat met zijn been want het kan zeker belastend zijn voor hem. Er zijn heel veel oefeningen die je wel al zou kunnen doen. Als je meer info wil roep je maar. :)

Mocht je het interessant vinden, dit is het compliment.
Afbeelding

En dit is (begin) van de klassieke buiging.
Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:12

Jespri, wat een toffe laarzen! Welke zijn dat precies? Ik ben van plan om boots te kopen, maar ik denk dat het tegen we herfst/winter ook wel fijn zou zijn om iets van warme outdoorlaarzen te hebben....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:49

Iolanthe bedankt! :D Het zijn dubarry laarzen. Niet goedkoop maar meer dan de moeite waard. Geheel water en winddicht wat toch wel erg fijn is met de blubber bende nu haha. ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:13

Ja, dat kan ik geloven :) Ik zal eens neuzen op Internet :D

edit: inderdaad niet goedkoop :oo Maar ik heb er ook wel gevonden die iets meer binnen mijn budget passen...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:22

Je kan ook op mp kijken (let wel op dat het echte zijn) scheelt vaak ook erg in prijs.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 11:24

Dat is ook een goede tip. Ik had er ook al gevonden op BoktMarkt, maar die persoon reageert niet, dus dat wordt niets denk ik.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:28

Jespri schreef:
SmartBH duidelijk. Het buigen wat jij bedoel is denk ik het compliment. Wil er niet te veel op in gaan anders voel ik mij zo betweterig. _O- Hou er alleen rekening mee dat dit geen beginners oefening is en dat je de spieren op de goede manier moet gebruiken omdat je ernstige blessures er aan over kan houden. Persoonlijk zou ik deze oefening ook nog even laten als hij nog niet lekker gaat met zijn been want het kan zeker belastend zijn voor hem. Er zijn heel veel oefeningen die je wel al zou kunnen doen. Als je meer info wil roep je maar. :)

Mocht je het interessant vinden, dit is het compliment.
[ Afbeelding ]

En dit is (begin) van de klassieke buiging.
[ Afbeelding ]

Wat leuk ! Wauw! Het is nog maar héél erg het begin hoor. Zoals gewoon zijn hoofd naar beneden laten doen, maar dit kende hij al. Daarnaast dat hij me gewoon toe laat dat ik eigenlijk aan het prutsen ben met zijn been. Ik zit gewoon zijn voet naar achteren zoals hij die zelfs soms zet in de weide. Eigenlijk laat ik hem gewoon worden dat hij wat moet mee denken en mij dingen moet toelaten, die ik anders niet zo doe.

Edit: het is dus een compliment, dat ik probeer te verkrijgen! Weet nu de juiste term alvast :D
Maar ik heb wel interesse hoor ! Ik zal je ven een PB sturen :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:39

Eerlijk gezegd is dat niet de manier. O:) Ik leg het je graag wat beter uit via pb.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:41

Jespri schreef:
Eerlijk gezegd is dat niet de manier. O:) Ik leg het je graag wat beter uit via pb.

Graag :) ik sta open voor tips ! :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:46

Hier zitten de staarten in vlechten.
Om dreadlocks te voorkomen en zo blijven ze een beetje schoon.
Die van Ted is zo mega is los niet te doen

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:17

Ohh tof Jespri! Lijkt me echt wel leuk om te doen maar geen idee waar te beginnen. Zo veel boeken, methodes enz tegenwoordig. Doe jij het met clicker of wat anders?

Vlechten is inderdaad ook nog wel een optie Patrick! Maar (en das misschien suf bedacht) maar ik ben met een vlecht in de staart altijd wat bang dat hij zn paddock/weide-genootjes en/of zichzelf pijn gaat doen als hij gaat zwiepen met die ingevlochten staart. Is dat gek bedacht van mij?
Het valt nu gelukkig nog mee. Toen ik m net had was er weinig met hem gedaan en was hij echt net Bob Marley! Plukken, borstelen en sprayen hebben toen al een end geholpen gelukkig.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:20

@ SmartBH
Lydda stables ? dat zegt mij dus niks ,maar ik ga het wel even zoeken ;) :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:36

Doggylover schreef:
@ SmartBH
Lydda stables ? dat zegt mij dus niks ,maar ik ga het wel even zoeken ;) :D

Is in Destelbergen, maar helemaal niet zo ver van Stekene :) ze hebben een website dus je zal ze zeker terugvinden op het internet :)

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:48

ik heb het gevonden ,klopt is er niet zo ver van af :D