[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:47

Wel precies, dat dacht ik al, dat de meesten vooral een bijrijder voor tijdens de week zoeken... Ofwel moet ik iets zoeken in de buurt van de stad waar ik studeer...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:51

Je kan het altijd proberen. Er zijn ook mensen die in het weekend werken. niet geschoten is altijd mis.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:57

Ik rij juist in het weekend, omdat de eigenaresse door de weeks tijd zat heeft, maar in het weekend graag met de familie leuke dingen wil doen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:48

Mensen met kinderen vinden het ook fijn om dingen te kunnen doen met hun kids in het weekend, dat merk ik zelf ook: dus ik ben blij dat mijn bijrijdster ook een weekend dag op zich neemt :j

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:48

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:55

Ik rijd ook vaak in het weekend ja maar ook 2 ochtenden doordeweeks.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 01:39

Helaas voor mij te ver. Wat betreft 1x per week. Ik ken wel mensen die t fijn vinden als zondag of zaterdag iemand komt. Gewoon proberen

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:38

Nog steeds niemand in de kop van Noord Holland.
Ik zoek een lease paardje is moeilijk hier.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:07

Mijn bijrijdster is helaas door drukke werkzaamheden gestopt, ik zoek dus ook weer iemand voor 2 of 3 dgn in overleg.
Rijervaring noodzakelijk, western rijervaring niet noodzakelijk, zelfstandig kunnen werken en ook naast het rijden de verzorging van die dag. Paard staat in Vianen Utr. Uiteraard laat ik je niet gelijk freewheelen maar help in het begin tot je het zelf kunt.
Paard is allround gereden, beheerst alle reining oefeningen en is goed aan de hulpen.
Heeft echter wel een karakter maar is heel eerlijk.
Bijdrage kosten naar rato aantal dagen.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:30

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:29

Omg Amersfoort nog iemand die een bijrijder zoekt?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:42

Ik ben ook rustig aan op zoek naar een bijrijder. Ik zoek een wat meer ervaren ruiter omdat mijn paard pas 4 maanden is omgeschoold naar western en dus nog volop in het leerproces zit. Mijn paard staat in Wijdewormer. Volpension dus het is enkel mijn paard aandacht geven en rijden. Ik vraag geen bijdrage omdat ik liever heb dat dat geïnvesteerd word in lessen. Ik zoek iemand voor 2 keer per week en verwacht dat je dan sowieso 1 keer lest bij mijn instructeur. Voor vragen pb maar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 01:28

Ik heb helaas door de afstand en gebrek van tijd na twee jaar besloten helaas te stoppen met het verzorgen van Dandy. Althans, zal geen vaste dagen meer hebben, misschien nog eens als iemand ziek is ofzo, iig vrijblijvend. Ik zal tot december blijven gaan, dan ga ik naar Amerika voor 24 dagen. Ik ga wel helpen met het zoeken naar een geschikte verzorger voor Dandy.

Dus woon je in de omgeving van Noordwijkerhout en ben je op zoek naar een fantastisch verzorgpaard met een heerlijk karakter, bomproof, perfecte uitrijmogelijkheden en vind je het niet erg om naast rijden ook te logeren, wandelen en grondwerk te doen? Mag je mij een pb sturen. Graag enkel serieuze reacties.

Gaat om de gevaarlijk knappe quarter in mijn profiel :P

casey96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:25

topic niet helemaal doorgelezen maar ik heb een verzorgpaard gehad die dressuur reed maar uiteindelijk wil ik weer terug in de western, heb dit 4 jaar gereden en daarna alleen nog maar recreatief met 1 keer in de week een lesje,rij al vanaf dat ik kan lopen btw dus met ervaring is niets mis maar wil graag de western weer oppakken omdat ik daar veel zelfverzekerder was, dus als iemand nog een berijdster zoekt omgeving Kennemerland???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:19

Aangezien ik de paarden toch wel weer een beetje begin te missen, ben ik toch wel weer opzoek naar een bijrijdpaardje.
Ik heb western leren rijden op een ex-reiningshowpaard waar ik ontzettend veel van geleerd heb, maar ik wil graag meer leren. Ben daarom in de zomervakantie een maand op de Eifel Gold Ranch geweest om meer over reining te leren en nu wil ik eigenlijk ook in het zadel verder groeien. Daarom vind ik het belangrijk om regelmatig les te nemen (elke week of om de week), maar ook buitenrijden en lekker tutten vind ik erg leuk! Ik zoek iets voor 1 à 2 dagen in de week, maar meer dagen voor een bepaalde periode (vakantie of ziekte bv) is te bespreken.
Het liefst iets omgeving Delft, maar als het goed bereikbaar is met het OV dan is iets verder ook een optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:13

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:39

Ik zoek een verzorgster voor mijn Quarter (ruin, 17 jaar). Helaas heeft hij in augustus een operatie aan beide achterbenen gehad, waardoor de mogelijkheid om te rijden op dit moment nog onzeker is. Echter is hij wel een paard dat er van houdt om lekker gepoetst te worden en mee te wandelen. Hij staat in de omgeving van Roosendaal.

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:50

Suc6 met zoeken jennifer is heel moeilijk te vinden goede bijrijders....

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:01

Dankje! Ja verschrikkelijk haha, bijna niemand in Roosendaal.

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:12

Ik zoek een verzorgpaard regio Breda. Ik ben 16 jaar en ik rij Engels (klein beetje western)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:08

Het blijft lastig. Sommige mensen denken ook dat als ze een westernpaard bij mogen rijden dat het alleen maar om spinnen en stoppen draait.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:44

fique schreef:
Het blijft lastig. Sommige mensen denken ook dat als ze een westernpaard bij mogen rijden dat het alleen maar om spinnen en stoppen draait.

Inderdaad! -O-
Krijg bijna de neiging om het op te geven.
Als ik zeg dat mijn paard nog niet kan stoppen en niet kan spinnen als een Quarter haken ze af.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:57

De mijne kan alles in principe, maar ik kan evengoed niemand vinden....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:36

Ik ga toch iemand zoeken voor mn oudere quarter merrie die enkele keren pw overdag samen een buitenritje wil maken en dan evt in combinatie met 1 of 2x gewoon in de bak basis trainen. Is erg lastig, want beginnende ruiters hebben de basis niet en de gevorderde ruiter heeft een eigen paard of wil meer dan alleen de basis rijden.
Ik begrijp het wel, maar het moet voor haar een leuk extra zijn. In principe zoek ik voor haar, dus staat haar belang voor ons voorop, niet de wensen van de ruiter. Klinkt rot.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:44

Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die geen western ervaring heeft, maar er wel voor open staat. Ze zal samen met mij gaan lessen bij mijn instructrice en dat vind ik echt heel prettig. Morgen wordt haar eerste les! Ze is in ieder geval al heel enthousiast en zo'n instelling is eigenlijk al het halve werk, vind ik. De vraag is of ze het ook goed en snel kan oppakken, maar ik hoop het echt! :D