[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esther27

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:40

Ik ben op zoek naar een western bijrijdpaardje voor zeker 3x per week. Heb zelf jarenlange rij en wedstrijd ervaring en zoek ook paardje om deze te kunnen rijden, wil ook wel prive lessen nemen. Indien de optie er is zou ik het paardje ook wel in de wedstrijden willen uitbrengen, maar een middagje poetsen en omtuttelen vind ik ook erg prettig om te doen. Ik zoek een paardje het liefst in de omgeving Heerenveen/Joure.
Voor meer info omtrent mij stuur mij maar een pb.

groetjes esther

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:38

Helaas moet ik weer op zoek naar een nieuwe bijrijdster voor mijn lieve, zeer welopgevoede Arabische ruin Daantje. Daan is in de omgang erg vriendelijk en braaf. Onder het zadel moet hij nog veel leren, maar hij werkt graag en is altijd lief tegen je. Omgeving Heerde. Westernervaring is een must.

Ik zoek iemand voor hooguit 1-2 keer per week. Meer info per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:29

Hoi allemaal! Per 1 augustus huur ik een kamer in Delft en ik wil nu stilletjes aan opzoek naar een bijrijdpaard voor 1 á 2 keer in de week. Ik heb 6 jaar Engels gereden, sinds 3 jaar western en voornamelijk reining en de koeienonderdelen vind ik erg leuk. Ik ben opzoek naar een paard waarmee ik verder kan leren, dus regelmatig les of zo nu en dan een (koeien)clinic (op eigen kosten) zou ik graag willen, maar grondwerken, buitenrijden en lekker tutten vind ik ook erg leuk om te doen!
Het moet wel te fietsen zijn vanuit Delft, maar als het met OV goed bereikbaar is kan het ook iets verder weg zijn :j

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:03

Een kennis van me zoekt voor haar (ex) wedstrijdpaard een bijrijder/ster. Is in Nijeveen (drente).
Het is een quarterruin die altijd reining heeft gelopen. Ze vraagt geen vergoeding alleen iemand die serieus is en boven de 16.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:43

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:25

Goede vraag, nu ben ik niet zozeer opzoek naar een bijrijder maar meer naar iemand die het leuk vind om samen met mij met mijn jonge paard bezig te zijn.

Ze is net onder het zadel en deed het eerst altijd samen met mijn man maar die heeft de komende 2 maanden weinig tijd.

Maar dat blijkt een lastige opgave.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:57

Iemand nog interesse? Namens een kennis van mij. In Woubrugge.

Citaat:
Gezocht: Bijrijder/verzorgster

Ik ben opzoek naar een ervaren bijrijder/verzorgster van 16+ die voor ongeveer 3 dagen in de week mijn 16 jarige Quarter Jack wil komen verzorgen.

Jack staat op een stal in Woubrugge, hij is een voorwaarts en werkwillig paard, die van aandacht houd.
Hij is super lief in de omgang, tijdens het rijden in de bak doet hij alles voor je, maar wanneer er buiten gereden wordt is er flink wat rijervaring vereist.
Ik ben dan ook opzoek naar iemand die denkt een vreugdevolle racer in bedwang te kunnen houden.

Enige financiële bijdragen is gewenst, het bedrag gaat echter in overleg.

Voor interesse stuur een mailtje
Lara.braat@gmail.com

Groetjes Lara.

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:16

hoi mensen ik ben nog steeds op zoek naar bijrijdster voor western pony in badhoevedorp is er nou echt niemand in deze buurt?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:50

Zoekt iemand nog een leuk western bijrijdpaardje in Soest?
Mijne zoekt een leuke vlotte meid die hem hééél veel aandacht wil geven :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:54

Grani? :D Hopelijk kan je iemand vinden Marianne!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:27

Ja, Gráni :). Zo'n penny pony moet toch een leuk dito penny meisje kunnen treffen toch? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:31

<3 :~ <3 die rottige afstand ook........ -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:32

Dat hoop hoop ik wel ja! :D

Heb je al een advertentie ergens staan?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:35

Ja, er zijn genoeg die hem willen hebben of rijden maar op de 1 of andere manier komt er maar niks op zijn pad :(.
Ik heb een adv op Bokt en 1 op MP maar die wilde ik vandaag gaan aanpassen (ik ben niet zo lekker dus beetje inspiratieloze adv :o ).
Maar het is ook lastig, ik zoek iemand die het leuk vind om "hem" te doen. Niet iemand die op zijn kleur enzo kickt... Als hij gewoon bruin zou zijn en niet zo boeiend dan had ik hem veel makkelijker kunnen adverteren.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:39

ook ik meld me even, reageren kan via prive berichtje.

Ik zoek een bijrijdpaard, liefst dus western gereden waar ik heerlijk mee naar buiten kan, wat grondwerken etc.
rijd 19 jaar met tussenstops ivm geen paard ter beschikking. Doe ook aan grondwerk/parelli
Heb verantwoordelijkheidsgevoel en ben netjes met andermans spullen.
Western/engels ervaring ook bitloos, recreatief maar altijd berijd bij te leren.
2x gemend wat ik erg leuk vond om te doen. Geholpen op westernstal/menstal en fokkerij
Ik ben altijd rustig en zelfstandig mits ik alleen bezig ben, wat doorgaans een goede uitwerking heeft op het paard.

Verder nu een paar keer een soort van eigen paard gehad (de zorgen maar niet de kosten)
enkele waar ik 5 dagen in de week de zorg over had en 1 waar ik ook de zeggenschap had over het voer en dit zelf ging halen en hooi/stro bestelde bij de boer waar hij stond. Zij betaalde echter maar had gewoon geen tijd.

Ik kan helaas niks mee betalen omdat ik hier het budget niet voor heb maar zet me wel voor 200% in en laat een dier ook niet in de steek omdat het langere tijd even niet gereden kan worden omdat hij nog te jong is of wegens blessure

Omgeving ubach over worms (landgraaf) omdat ik het te voet moet kunnen doen zodat ik ook met een meter sneeuw op stal kan komen.
Omzetten zou een optie zijn, eventueel meer zorg is geen probleem.

Voor eventueel meer info kun je altijd vragen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:41

Succubi, ik zou mensen toch laten komen. Kleurtje is leuk, maar als de klik er niet is, is kleur snel niet belangrijk meer.
Soms ligt het aan meer dingen. Waar je staat bijv. Als er ergens al weinig western is, wordt het lastiger. Ben je moeilijk bereikbaar als mensen geen auto hebben.
Kosten en mogelijkheden om te lessen en buiten te rijden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:51

succubi, ik had hem graag gedaan, niet vanwegen zijn kleur en ook niet omdat het waarschijnlijk een rocky mountain is toch= althans als het niet om de haf gaat. (snel snel even door je profiel gebladerd)
Ondanks dat de rocky behoort tot mijn favorieten rassen.

Maar helaas is soest voor mij echt niet te doen :( woonde je maar hier!

wellicht is het een optie om een advertentie te plaatsen zonder foto van hem. waarin je alleen verteld hoe hij is en wat jij zoekt.
Dan word er via internet in ieder geval alvast niet gereageert om zijn kleur. Als er dan aan de telefoon gevraagd word welk ras het is dan kun je dit toelichten, of in je volgende telefoon of mail gesprek even naar voren halen. Als ze vragen om de kleur dan weet je al dat het hoogswaarschijnlijk daarom gaat.

Tuurlijk is een mooi paard leuk maar dat is uiteindelijk altijd het minst belangrijke!
Ik had zelf nooit zoveel met een vos en ik heb een paar geweldige vossen gereden waar ik totaal verliefd op was om wie ze waren en niet welke kleur ze hadden.
helaas zijn echter genoeg mensen die uiterlijk belangrijker vinden dan de rest. Zo ook verzorgsters.

je vind er vast een, en zo niet en zou je ooit naar zuid limburg verhuizen, dan mail je me maar even haha.

Succes

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:09

Nou ja, het is niet alleen zijn kleur.
Zijn vader is ook gestolen en ik heb nog steeds freaks die achter hem aanzitten. Ben er gewoon heel voorzichtig door geworden.
Advertentie zonder foto ook aan zitten denken maar dat is toch minder aantrekkelijk (zal ik zelf ook niet snel op reageren).
Als mensen ook zeggen "ooooh! hij is mooooooi! Ik wil hem hebbuuuuh!"... Zeg ik ook wel eens dat hij een ochtend humeur heeft en je hem ondanks zijn uiterlijk dan toch écht wil wurgen. Het blijft een worst op korte pootjes en 4 hoeven.

@superpony: Ik zal idd de mogelijkheden enzo er even bijzetten :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:22

Een goed paard heeft geen kleur! De verzorgers/bijrijders die het hier niet mee eens zijn wil je sowieso niet denk ik.

Overigens heb ik Grani een keer mogen rijden omdat ik op zoek was naar een bijrijdpaard, en ik kan vertellen dat dit echt een paard is waar je verder mee kan. Hij is leuk, lief enorm werkwillig en een uitdaging om echt mee bezig te gaan. Ik kan hem aan iedereen aanraden.

Overigens nu ik toch aanwezig ben ik dit topic, ik ben ook op zoek naar een bijrijdpaard. Ik heb zelf een Quarter die nu een half jaar op rust staat en nooit meer in de sport komt te lopen, terwijl ik wel de ambitie voor de sport heb. Haar weg doen is geen optie, en een ander paard erbij ook niet.

Helaas ben ook ik niet in de mogelijkheid om een bijdrage te leveren maar kan een hoop liefde ervoor terug geven. Ik heb nu 2.5 jaar ervaring met het westernrijden en heb het grootste gedeelte van die tijd regelmatig les gehad van JP koopman. Toen mijn pony op rust moest, was ik bijna klaar met haar om de GAG te starten. Dat is dan ook mijn niveau.
Grondwerken vind ik ook erg leuk om te doen en kan ik ook enorm enthousiast van worden. Wel ben ik een echte bakruiter, bos vind ik zo nu en dan weleens leuk, maar niet te vaak. Ik houdt meer van het echte trainen en technische rijden.

De voorkeur gaat uit naar een paard die op een stalling staat met faciliteiten, en dan zal ik uiteraard ook met alle liefde willen uitmesten oid.
De reden dat ik geen bijdrage kan betalen is omdat ik graag verder wil gaan met lessen van JP of een andere goede trainer, dat samen met een bijdrage kan ik helaas niet opbrengen. Daartegenover staat wel dat ik altijd mijn best zal doen het paard en mijzelf verder te krijgen, en niet te beroerd ben te helpen in stalwerkzaamheden. Uiteraard alles met een vriendelijke hand.

Ik woon in Woudenberg en zoek een leuk bijrijdpaardje in die omgeving. Reining of Pleasure maakt niet uit. ik vind beiden erg leuk. Alleen ben ik in de pleasure iets minder ver.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:25

:o dank je wel :D.

En ik kan iedereen PowerReiner aanbevelen! Baal er nog steeds van dat dat niet door is gegaan ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:30

"vind ik leuk"

Dank je wel meid, vind het ook jammer :(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:33

:(... wou dat ik de geldtyfus had -O- dan had je je lessen erbij cadeau gehad! :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:38

Whahahaha _O-
Die ziekte had ik dan graag van je overgenomen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:53

Lol, helaas zou ik het nooit hebben, ik geef het ook veel te snel weer weg aan anderen :').
Maar iets ruimer zou ik ook prima vinden :). (een geld struikje ipv een geld boom :') )

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:02

Soest is vanuit almere te doen maar ben bang dat jouw paard te hoog gegrepen is voor mij Succubi
Ik ben zijdelings op zoek naar een bijrijdpaard maar het aanbod is schaars..