[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:26

Rare mensen heb je toch xDenies. :(:)

Moet zeggen dat het hier ook niet heel makkelijk is. De grond is hier vrij prijzig en de paarden accommodaties bestaan hier voornamelijk uit manege's zonder paddocks en vaak betaal je daar ook de hoofdprijs (300/400 p.m) Welkom in 't gooi. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:39

ElvierW schreef:
Ohhh echt? Waar dan? Daar achter bij de Lindeweg in de buurt? Ik kon hier echt niets vinden! Maar waar ik nu sta ben ik heel tevreden dus zelfs al zou er nu plek zijn hier, zou ik nog niet verkassen :P

Ik sta bij de Munnikehoeve, tegenover de hoge devel :)

@ Jespri,

Gehehe .. zoiets betaal ik ook, daar tussen ..

ElvierW

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:44

Ken ik niet geloof. Volgende keer als ik daar rij maar eens wat beter opletten ;)

Jeetje Jespri, wat een prijzen ook zeg! En ik kan me er alles bij voorstellen dat het bij jou ook niet makkelijk is een goed plekje te vinden.

Ik betaal trouwens nu wel maar de helft van wat jij dan kwijt bent Denies!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:45

ElvierW schreef:
Ken ik niet geloof. Volgende keer als ik daar rij maar eens wat beter opletten ;)

Jeetje Jespri, wat een prijzen ook zeg! En ik kan me er alles bij voorstellen dat het bij jou ook niet makkelijk is een goed plekje te vinden.

Ik betaal trouwens nu wel maar de helft van wat jij dan kwijt bent Denies!

Maar waar sta jij dan?
Ja het valt wel op hoor, grote binnenbak .. kan niet missen.

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:46

Net over de Moerdijk, Zevenbergsche Hoek. Maar geen binnenbak! ;) Kun je in die binnenbak ook sliden/spinnen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:47

Nop, maar zover ben ik toch nog niet :)
Maar Zevenbergsche hoek is voor mijn fiets echt te ver :P

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:48

Haha, dat snap ik. Ik ook niet! Maar zou wel interessant om te weten of en waar er dan zo'n bak in de buurt is. Stel nou dat het ooit wel zo ver komt :P

En nee, fiets is niet te doen!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:11

xDenies echt?! Sorry vind dat echt zo belachelijk veel. Ik vind 200 toch echt de max. Begrijp me niet verkeerd heb heel veel voor mijn paard over maar het moet wel leuk blijven. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:29

Voor 200 heb je hier in de buurt een doe-het-zelf-stal. En dan is het vaak een inloop stal. Ik heb halfpension gestaan voor 230, maar dat beviel niet door het stalmanagement, en later volpension gestaan voor 295, bij de stal waar ik nu ook rijd. Maar je hebt dan wel echt kwaliteit, alleen geen springspullen :P

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:38

Ik sta voor 250 volpension, ze staan overdag buiten en snachts binnen behalve in de heetste zomermaanden ivm insecten precies andersom.

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:55

Ik durf het bijna niet te zeggen als ik de prijzen hier lees maar ik betaal €185,-. Wordt alles gedaan, te gekke paddocks, veel weidegang in de zomer en hele fijne sfeer. Eén keer per week mest ruimen uit paddock of weiland. Doe of kan dat niet dan betaal je €20,- extra.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:59

Ik betaal nu 215 voor mijn paard ... stal aan de duinen.. alles wordt geregeld. Paarden staan elke dag buiten..paddock of land.. wat je wilt. snachts binnen. na de zomer komt er een binnenbak en zal de prijs stijgen tot 270. Valt mij alles mee dus met wat ik lees:)

Ik ben even weg geweest met mijn paardje funny waar ik eerst in dilemma zat :o hij werd zo nijdig... :(:)

Ik ben weer lekker met hem gaan grondwerken en heb het rijden even laten liggen... En mijn gevoel wat ik dacht 'mijn paard heeft stress' dat is bevestigt... De osteopaat is langs geweest. Mijn 4 jarige paint was super braaf en stond er lekker bij te gapen:p "Ze kon geen gekke dingen vinden dan de spanning dat op zijn lichaam slaat door de stress.. Hij is ook erg eenkennig.. dus wanneer de osteopaat begon merkte ze dat hij gespannen stond en later werd hij steeds meer ontspannen...'Logies, als een mens stress ervaart kan je ook klachten krijgen... 'Al met al geen gekkigheid en ze vond hem erg lenig en hij ziet er goed uit *\o/* 'Ze zij dat ik er zeker een leuk paardje aan heb en vooral aan ga hebben.. :o :D zeker nu ik een stapje terug heb gedaan en we weer zijn gaan grondwerken. Ze vroeg me ook of ik zeker weet dat hij wel 4 jaar is:P moest wel lachen..ik heb natuurlijk alle papieren van hem..maar mijn paard is erg speels en een echte grappen maker..ze vond hem wat jonger ogen en kwa geest nog echt een baby...Wie weet heeft mijn paard gewoon wat meer tijd nodig dan andere paarden;)

Afbeelding

Ik ben blij dat mijn gevoel juist was.. 'ik een stapje terug heb gedaan en hij verder niks mankeert... begin februari gaat Funny nog naar de tandarts.. wie weet wat daar naar boven komt. Maar voorlopig lekker grondwerken:) 'ik ga zelf bij een manege western les nemen om zelf als amateur lekker bij te leren op een manege paard... Mijn tijd met funny komt vanzelf <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:03

Ik vind hem zo knap he?! <3

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:07

Bellatrix schreef:
Ik vind hem zo knap he?! <3

Dankje wel :o ik besef ook elke dag weer hoe bijzonder paard ik toch heb als ik bij hem ben... :o :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:08

Zo jammer dat je zo ver weg woont. := Wil hem graag voor de lens...

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:22

hihi, ja zeker... dit krijg ik vaak te horen;) in april hebben we een fotomeeting van bijzonder paarden op het strand bij mij om de hoek:D echt ideaal!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:31

Jespri schreef:
xDenies echt?! Sorry vind dat echt zo belachelijk veel. Ik vind 200 toch echt de max. Begrijp me niet verkeerd heb heel veel voor mijn paard over maar het moet wel leuk blijven. :D

Nouja .. ik vind het een hoop geld, maar belachelijk veel nee .. ben niet anders gewend hier.
Voorheen betaalde ik 260 en moest ik zo goed als alles zelf doen en had ik niet eens weidegang.

Die stal ging sluiten dus ik moest verder weg gaan staan, betaalde 220 en 190 in de zomer.
Beeb was in de groei, geen gras meer .. en ik kreeg niets van de stal. Kortom, ik stond voor
100en euro's aan hooi en kuil bij te kopen ;)

Nu sta ik op deze stal, álles wordt gedaan. Ik betaal 375 en heb ook echt alles, van losgooien
tot aan een binnenbak en gezellige mensen. Als ik niet kan, hoef ik ook niet. Of dat nu één dag is
of een hele week.
Het is een hoop geld .. maar ik heb het er echt voor over .. daarnaast heb ik vrij weinig keus. Ik
kan niet nog verder gaan staan, en dichterbij is alles vol.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:36

Verrot is dat zeg...het is zeker veel geld. Maar ik snap dat je het ervoor over hebt. :j
En als je echt alles hebt...dan is dat wel verrekte handig...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:38

Hihi, ik werd vandaag gefotografeerd door een stalgenootje :3

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7694_o.jpg

Afbeelding
Ik vind mijn lach hier persoonlijk zo echt .. zo puur.
Ja niet opschepperig bedoeld, maar vaak heb ik zunne nep lach :P

Edit: Ja ik heb alleen geen reining bodem, nouja .. boohoo :P

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:44

Oehh, wat een knappe man Sabrina!!

En ach Denies, die reiningbodems zijn ook heel schaars!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:59

xDenies, Als het echt moet zou ik het ook wel over hebben denk ik, liever dan mijn paard kwijt zijn haha. :)
Begrijp je wel hoor.:)

Haha hoe je daar op je paard zit. _O-
Waar hebben jullie trouwens de cowboy laarzen vandaan?

Sabrina fijn dat de osteopaat niks raar kon vinden. Knap paard heb je. <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:10

Ik heb al 2 vriendinnen die meegaan naar de WE! :D
En ik mag foto's maken (even netjes gevraagd) dus heb er zin in!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:19

Jespri: ja inderdaad zoals in VD. Niet dat ik daar echt mee bezig ben, maar als hij enkele dingen kan zou ik dat wel leuk vinden. Hij was in ieder geval enthousiast :)

ElvierW: Smart heeft lymfangitis gehad. Heb twee keer een kuur moeten doen tegen dat de zwelling voorbij was.

Sabriina0001: wat een super mooi paard!

Morgen wordt het bij mij ook een poetsdag, paard was héél erg vuil vandaag toen ik hem zag in de weide. Hij zal morgen dus een uitgebreide poetsbeurt mogen verwachten, hoe hij het doet blijft mij toch nog een vraagteken :p

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:23

Woody verhaard heel erg!! Heb flink staan rossen daarnet maar het is echt absurd!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:26

Mijn laarzen komen bij Euro-Horse :) Toen ze mn zadel kwam passen.

Haha, ja ik wilde even anders zitten. Ben dr later via haar kont afgegleden x'D

Beeb verhaard sinds vandaag ook heul erg!